Golf VI 1.6TDI 77kW - asi teče vodní pumpa?

Naftové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
Jansky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 26.11.2020 09:30

Golf VI 1.6TDI 77kW - asi teče vodní pumpa?

Příspěvek od Jansky »

Začala zima, začala mizet chladící kapalina.
Tak jsme vlezl pod auto, filc na olejové vaně strana pod rozvody mokrý, podle všeho to teče z boku, předpokládám, že z vodní pumpy, pak stéká to po plastovém krytu rozvodů a vyteka v místě, kde je i spoj hadice a chladiče výfukových plynu u AGR , ale samotný spoj i trubka „z AGR chladiče“ je suchá a pokud by chladící kapalina tekla v chladiči výfukových plynu tak předpokládám, že by končila ve výfuku a nevytékala pod auto.
1. Můžete mi to někdo potvrdit nebo vyvrátit, nechce se mi sundavat kryt rozvodů jen abych se podval.
2. Pokud to bude pumpa, je její výměna de fakto stejná práce jako výměna rozvodů nebo to jde nějak jednodušeji?
3. Kde levně seženu přípravek na zablokování kliky pro tento motor?

Děkuji za info

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4769
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Golf VI 1.6TDI 77kW - asi teče vodní pumpa?

Příspěvek od srotty »

Podle toho,jak to popisuješ,to je opravdu pumpa. Ale lepší by bylo dát sem nějaké foto.
Když se mění pumpa,musí rozvody dolů.
Zkus kouknout tady : https://www.aretacni-pripravky.cz/aretacni-pripravky/

Jansky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 26.11.2020 09:30

Re: Golf VI 1.6TDI 77kW - asi teče vodní pumpa?

Příspěvek od Jansky »

Tak to nakonec asi pumpa nebude, dnes jsem pod to vlezl za světla a voda odkapává na šroubu spojujícím převodovku s motorem a na ten to stéká nejspíš z přední strany motoru., ale zaboha nevidím odkud. V každém případě stačí, aby byla chladící soustava pod tlakem a odkapává cca jedna kapka za minutu i při vypnutém motoru. Když jsem otevřel nádobku tlak klesl a neteče to ani se zapnutým motorem.

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4769
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Golf VI 1.6TDI 77kW - asi teče vodní pumpa?

Příspěvek od srotty »

Jaký je kod motoru ? Dej foto.

Jansky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 26.11.2020 09:30

Re: Golf VI 1.6TDI 77kW - asi teče vodní pumpa?

Příspěvek od Jansky »

Motor je CAY.
Pokud se nepletu tak na přední straně bloku motoru je s vodou jen chladič olej , před motorem pak několik hadic od chlazení a pak nějaká ta trubka/hadice, které vedou po vrchu motoru, ale tam bych snad viděl pokud by to někde teklo.
Zitra na to mrknu a případně udělám i nějaké fotky

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4769
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Golf VI 1.6TDI 77kW - asi teče vodní pumpa?

Příspěvek od srotty »

Nepíšeš rok výroby auta. A taky kod motoru je čtyřmístný-může být CAYA,CAYB,CAYC i CAYD. Nicméně vpředu je taky termostat a chladič EGR ventilu (ten je sice vzadu ,ale vedou z něj hadice dopředu a může to po nich stékat) viz foto.
Přílohy
temostat.jpg
chlazení.jpg
chladič.jpg

Jansky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 26.11.2020 09:30

Re: Golf VI 1.6TDI 77kW - asi teče vodní pumpa?

Příspěvek od Jansky »

Auto je 2010, a závada identifikována, teče to mezi blokem motoru a tím plastovým bazmekem ve kterém je filtr oleje a na kterém je chladič oleje.
Trochu jsme vzduchem natlakovali chladící soustavu a bylo vidět jak to teče.

Otázkou je proč to teč, je tam těsnění ,které odešlo nebo prostě soudruzi opět ušetřili nahrazením kovu plastem, ale plast holt praská?
Přílohy
Chladič oleje UP.jpg

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4769
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Golf VI 1.6TDI 77kW - asi teče vodní pumpa?

Příspěvek od srotty »

Je tam těsnění,prodává se viz.foto
chladič.jpg
např.tady https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 29551.html

Jansky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 26.11.2020 09:30

Re: Golf VI 1.6TDI 77kW - asi teče vodní pumpa?

Příspěvek od Jansky »

Díky , objednal jsme jen těsnění,ale jak tak koukám na řečení toho plastového dílu viz obr už vidím, že budu doobjednávat i celý chladič i s palatovým spodkem, protože chladící kapalina obrousila vnitřní hrnu a těsnění tak je "nasáváno" dovnitř a přestává těsnit, uvidíme třeba se pletu.
Přílohy
OCG.jpg
OCG.jpg (57.98 KiB) Zobrazeno 1480 x

Odpovědět

Zpět na „Motory diesel“