Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
hlousis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 18.02.2010 12:35

Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od hlousis »

Zdravím....potřeboval bych poradit.....pustil jsem se do rozvodu na golfu.Měnil jsem kladku ,pumpu(nezávyslá na rozvodech), řemen.

Vačku jsem si hodil na značku....řemenici na klice jsem dal taktéž na značku která je na plastu....zadekloval, 2x protočil motor a zkusil nastartovat.Motor točí ale nechytne....po chvílce dumání jsem si uvědomil, že olejový čerpadlo pohání i rozdělovač.Podle obrázků jak nastavit řemenici kliky a čerpadla sem v koncích....na řemenici čerpadla je jen ryska kterou nevím vůči čemu nastavit.Abych nastavil kliku musím tam dát plast na kterém je ryska a když tam dám plast nedostanu se na řemenici čerpadla.Jinou rysku na řemenici jsem nenašel :-( tudíž sundal jsem víčko rozdělovače, vyndal svíčku nastavil horní uvrat dal na rysku remenici na klice sešteloval ručně otáčením olej. čerpadla palec na 1 válec od rozvodů. Zkusil jsem nastartovat a motor naskočil ale držel 3000tis otáček.

Je možný aby motor držel tolik otáček když tam nebyly řemeny na pumpu a klíňák??Nemáte někdo zkušenost jak nastavit ty dvě řemenice??Příjde mi ,že tento způsob je takovej nepřesnej.Palec na 1 válec odhaduju od voka +- milimetry.....



Děkuji za radu....

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od KOŠŤÁL »

– Značku na kole vačkového hřídele nastavte proti značce na krytu hlavy válců, resp. ochranném krytu ozubeného řemene.
– Ozubený řemen nasaďte na kolo klikového hřídele (dbejte na směr pohybu).
– Řemenici tlumiče vibrací připevněte šroubem (dbejte na upevnění).

– Značku na tlumiči vibrací, resp. na řemenici a značku na kole vloženého hřídele nastavte tak, aby byly v zákrytu.(HÚ válce 1).
– Nasaďte ozubený řemen na kolo vačkového hřídele.

– Napněte ozubený řemen, přičemž klíčem (např. Matra V159) otáčejte napínací kladkou ve směru -šipky-.
Ozubený řemen musí být možné zkroutit mezi palcem a ukazovákem uprostřed mezi koly vačkového a vloženého hřídele právě o 90°.
– Dotáhněte svěrnou matici na napínací kladce.
Dotahovací moment: 45 Nm
– Dvakrát protočte klikovým hřídelem a zkontrolujte nastavení.
– Demontujte řemenici tlumiče vibrací.
– Namontujte spodní část ochranného krytu ozubeného řemene.
– Namontujte řemenici čerpadla chladicí kapaliny, řemenici tlumiče vibrací a horní část ochranného krytu ozubeného řemene.
– Je-li instalována napínací kladka klínového žebrovaného řemene, namontujte ji.
Dotahovací moment: 20 Nm
– Namontujte klínový žebrovaný řemen → Kapitola.
– Zkontrolujte, příp. nastavte bod zážehu
Přílohy
V13-1271.png
V13-1271.png (23.31 KiB) Zobrazeno 4583 x
V13-1272.png
V13-1272.png (26.37 KiB) Zobrazeno 4583 x
V13-11273.png
V13-11273.png (22.37 KiB) Zobrazeno 4586 x
Obrázek

runda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 156
Registrován: 13.05.2009 05:27
Bydliště: spiš

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od runda »

KOŠŤÁL píše:– Značku na kole vačkového hřídele nastavte proti značce na krytu hlavy válců, resp. ochranném krytu ozubeného řemene.
– Ozubený řemen nasaďte na kolo klikového hřídele (dbejte na směr pohybu).
– Řemenici tlumiče vibrací připevněte šroubem (dbejte na upevnění).

– Značku na tlumiči vibrací, resp. na řemenici a značku na kole vloženého hřídele nastavte tak, aby byly v zákrytu.(HÚ válce 1).
– Nasaďte ozubený řemen na kolo vačkového hřídele.

– Napněte ozubený řemen, přičemž klíčem (např. Matra V159) otáčejte napínací kladkou ve směru -šipky-.
Ozubený řemen musí být možné zkroutit mezi palcem a ukazovákem uprostřed mezi koly vačkového a vloženého hřídele právě o 90°.
– Dotáhněte svěrnou matici na napínací kladce.
Dotahovací moment: 45 Nm
– Dvakrát protočte klikovým hřídelem a zkontrolujte nastavení.
– Demontujte řemenici tlumiče vibrací.
– Namontujte spodní část ochranného krytu ozubeného řemene.
– Namontujte řemenici čerpadla chladicí kapaliny, řemenici tlumiče vibrací a horní část ochranného krytu ozubeného řemene.
– Je-li instalována napínací kladka klínového žebrovaného řemene, namontujte ji.
Dotahovací moment: 20 Nm
– Namontujte klínový žebrovaný řemen → Kapitola.
– Zkontrolujte, příp. nastavte bod zážehu
pekne si to odniekial opisal.ale realita je trosku ina.tiez som sa s tym dost dlho sral kym som to nakoniec nejako od oka nastavil ako pise kolega vyssie...ale uz sa nepamatam ako... :(
vw

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od KOŠŤÁL »

runda píše: pekne si to odniekial opisal.ale realita je trosku ina.tiez som sa s tym dost dlho sral kym som to nakoniec nejako od oka nastavil ako pise kolega vyssie...ale uz sa nepamatam ako... :(
pekne som to opísal z ELSY ,ty rozvody jsou tak jednoduchý,že to snad ani zkazit nejde,taky už jsem to dělal a jedinej problém byl s tím,že na setrvačníku jsou dvě značky a já to motal na tu nesprávnou
Obrázek

GOLF10
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 342
Registrován: 10.11.2008 13:43

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od GOLF10 »

Jak psal Košťál je to úplně jednoduchý.Pro ty kteří si nepamatují, jak to bylo než to rozdělají ,tak se nejdřív podívejte jak to bylo před demontáží.Klidně si to poznačte třeba černou fiksou a pořádně v klidu než to rozděláte.Potom se vyhnete těmhle problémům.Jinak Golf má perfektně jednoduché a přístupné rozvody a dobře seznačené už z výroby.Kdyby to měly všechny auta tak bych si liboval.U některých rozděláváte půlku auta s přístupem na houby.
ex.Fiat Punto 1,2 LPG HL Propan nákupní taška
ex.Škoda Fabia combi 1,2HTP LPG BRC P&D
ex. VW Caddy 1,4 2008 LPG
Škoda Roomster 2015,1,4 16 V Ambiente LPG BRC
CITROEN BERLINGO XTR 1,5 96 kW 8 AT

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od KOŠŤÁL »

souhlas s GOLFEM10,když si nejsem jistej,vždycky si označuju kola a řemen barvičkou.Nikdy to nerozebírám "na hulváta"
Obrázek

Uživatelský avatar
jhn
Závodník
Závodník
Příspěvky: 696
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ml. Boleslav

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od jhn »

jde asi o to že ozubený kola na klice a pomocnej hřídel k rozdělovači musíš srovnat tak že na to zubatý na klice nasadíš řemeničku pro drážkovanej řemen tuším a ná tý je zářez, který srovnáš se značkou na ozubeným kole na pomocným hřídeli tak jak je to na tom obrázku tady, vačka je jasná tam je značka pro jak pro blbce, ale opravdu je nejlepší si to poznačit nějakou fixkou nebo třeba křídou, udělat si čáru přes ty spodní kola abys věděl jak šli k sobě než se to rozebralo, může se stát že pomocnej hřídel je o zub dopředu nebo dozadu a je to dohnaný rozdělovačem a když to pak dáš přesně podle značek tak nebude souhlasit předstih
ICQ: 236-929-455, e-mail: jhn.s@post.cz

Ufon
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 12.12.2010 22:04

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od Ufon »

Mám úplně stejný problém,nedávno jsem dělal rozvody na 1.8 55 kW.Blbec jsem si rozhodil kolo rozdělovače a ani za boha jem to nemohl nastavit,nakonec jsem to nejak udělal,ale 100% to neni,auto sice jede,jenže mi to pořád pobublává ve výfuku a jde strašně cítit benzín a výkon to taky nemá co předtím.Rozdělovač jsem nastavoval stejně jak popisoval hlousis,stylem sundal víčko od rozdělovače a nastavil od oka na rysku,navíc jsem potom ještě potom potočil s rozdělovačem abych to doladil ale asi jsem to dorazil uplně,auto skoro vůbec nejede,když dám plný plyn tak se to dusí,kolikrát mi to jde uplně pod otáčky 300-400 ale nechípne to.Poradil by mi někdo jak to dát do kupy,už si s tím nevím rady.Dík

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od KOŠŤÁL »

spíš budeš mít rozhozenou vačku vůči klice ,než předstih
Obrázek

Ufon
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 12.12.2010 22:04

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od Ufon »

Vačka je dobře na tu jsem si dával pozor,spíš bych řekl,že to bude ten předstih.No i když ty jsi tady psal,že na setrváku jsou dvě ty rysky,že?Já jsem HÚ nastavoval podle setrváku,takže je možné,že jsem se sekl.A nevíš jak dát do kupy ten rozdělovač?

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od KOŠŤÁL »

musíš mít 1.válec v HÚ,ventily zavřený a palec musí směřovat plus-mínus k 1.kabelu,pak to chytne

a jestli to máš dobře nastavený,tak máš značku na vačce nahoře proti krytu a na řemenici je natočená proti ozubenýmu kolu,tak jak to vidíš na druhým obrázku

tady jsem to řešil http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=177&t=90639" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Ufon
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 12.12.2010 22:04

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od Ufon »

Takže problém asi vyřešen,je v háji lambda sonda,zkusil jsem ji vypojit a auto jede bez problému,no možná se to trochu ještě třepe ale kontroloval jsem ty rozvody a všecko je tak jak má,možná tak vačka neni +- 1-2 mm přesně na značce jinak rozdělovač nastavovaný podle oka na 1 kabel,jestli to bude dělat i po výměně lambdy tak zkusím doladit rozdělovač stroboskopem a snad už to bude vše ok.

fb_marian7
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 03.12.2020 17:40

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od fb_marian7 »

Zdárek poradil by někdo, mám golf3 1.8ben.delal jsem vodní pumpu, když jsem všechno zadelal zpět, zkusil jsem nastartovat a pretrh se mi rozvodak, tak jsme zkusili udělat rozvody tak že jsme nastavil vacku na rysku co je na ochráním krytu a kliku jsme nastavil podle setrvačník, tam byla taky Ryška, jenže když jsem řemen natáhl přes napínací kladku tak to ujeli tak o zub. Zkusil jsme startovat ale nic, motor točil ale bylo slyšet jakoby neměl kompresi. Je možné že se to potkalo, nebo je to špatně nastavené?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte

Příspěvek od lister »

tak možný je všechno, buď se to potkalo při přetržení rozvoďáku, nebo až při starování motoru i přes to , že neseděli značky na rozvodech. to byl dost naivní pokus, jako věděl jsem že lidstvo je za vrcholem a teď nás čeká úpadek, ale že to bude tak rychle mě překvapuje.

když se při napnání rozvoďáku posunou značky, tak se řemen povolí a přesadí o zub nebo i víc aby značky seděli, po napnutí se motor protočí 2x ručně a znovu se zkontrolujou značky, když je všechno oK tak se teprve staruje..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“