Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 18.02.2010 12:35
Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
Zdravím....potřeboval bych poradit.....pustil jsem se do rozvodu na golfu.Měnil jsem kladku ,pumpu(nezávyslá na rozvodech), řemen.
Vačku jsem si hodil na značku....řemenici na klice jsem dal taktéž na značku která je na plastu....zadekloval, 2x protočil motor a zkusil nastartovat.Motor točí ale nechytne....po chvílce dumání jsem si uvědomil, že olejový čerpadlo pohání i rozdělovač.Podle obrázků jak nastavit řemenici kliky a čerpadla sem v koncích....na řemenici čerpadla je jen ryska kterou nevím vůči čemu nastavit.Abych nastavil kliku musím tam dát plast na kterém je ryska a když tam dám plast nedostanu se na řemenici čerpadla.Jinou rysku na řemenici jsem nenašel tudíž sundal jsem víčko rozdělovače, vyndal svíčku nastavil horní uvrat dal na rysku remenici na klice sešteloval ručně otáčením olej. čerpadla palec na 1 válec od rozvodů. Zkusil jsem nastartovat a motor naskočil ale držel 3000tis otáček.
Je možný aby motor držel tolik otáček když tam nebyly řemeny na pumpu a klíňák??Nemáte někdo zkušenost jak nastavit ty dvě řemenice??Příjde mi ,že tento způsob je takovej nepřesnej.Palec na 1 válec odhaduju od voka +- milimetry.....
Děkuji za radu....
Vačku jsem si hodil na značku....řemenici na klice jsem dal taktéž na značku která je na plastu....zadekloval, 2x protočil motor a zkusil nastartovat.Motor točí ale nechytne....po chvílce dumání jsem si uvědomil, že olejový čerpadlo pohání i rozdělovač.Podle obrázků jak nastavit řemenici kliky a čerpadla sem v koncích....na řemenici čerpadla je jen ryska kterou nevím vůči čemu nastavit.Abych nastavil kliku musím tam dát plast na kterém je ryska a když tam dám plast nedostanu se na řemenici čerpadla.Jinou rysku na řemenici jsem nenašel tudíž sundal jsem víčko rozdělovače, vyndal svíčku nastavil horní uvrat dal na rysku remenici na klice sešteloval ručně otáčením olej. čerpadla palec na 1 válec od rozvodů. Zkusil jsem nastartovat a motor naskočil ale držel 3000tis otáček.
Je možný aby motor držel tolik otáček když tam nebyly řemeny na pumpu a klíňák??Nemáte někdo zkušenost jak nastavit ty dvě řemenice??Příjde mi ,že tento způsob je takovej nepřesnej.Palec na 1 válec odhaduju od voka +- milimetry.....
Děkuji za radu....
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
– Značku na kole vačkového hřídele nastavte proti značce na krytu hlavy válců, resp. ochranném krytu ozubeného řemene.
– Ozubený řemen nasaďte na kolo klikového hřídele (dbejte na směr pohybu).
– Řemenici tlumiče vibrací připevněte šroubem (dbejte na upevnění).
– Značku na tlumiči vibrací, resp. na řemenici a značku na kole vloženého hřídele nastavte tak, aby byly v zákrytu.(HÚ válce 1).
– Nasaďte ozubený řemen na kolo vačkového hřídele.
– Napněte ozubený řemen, přičemž klíčem (např. Matra V159) otáčejte napínací kladkou ve směru -šipky-.
Ozubený řemen musí být možné zkroutit mezi palcem a ukazovákem uprostřed mezi koly vačkového a vloženého hřídele právě o 90°.
– Dotáhněte svěrnou matici na napínací kladce.
Dotahovací moment: 45 Nm
– Dvakrát protočte klikovým hřídelem a zkontrolujte nastavení.
– Demontujte řemenici tlumiče vibrací.
– Namontujte spodní část ochranného krytu ozubeného řemene.
– Namontujte řemenici čerpadla chladicí kapaliny, řemenici tlumiče vibrací a horní část ochranného krytu ozubeného řemene.
– Je-li instalována napínací kladka klínového žebrovaného řemene, namontujte ji.
Dotahovací moment: 20 Nm
– Namontujte klínový žebrovaný řemen → Kapitola.
– Zkontrolujte, příp. nastavte bod zážehu
– Ozubený řemen nasaďte na kolo klikového hřídele (dbejte na směr pohybu).
– Řemenici tlumiče vibrací připevněte šroubem (dbejte na upevnění).
– Značku na tlumiči vibrací, resp. na řemenici a značku na kole vloženého hřídele nastavte tak, aby byly v zákrytu.(HÚ válce 1).
– Nasaďte ozubený řemen na kolo vačkového hřídele.
– Napněte ozubený řemen, přičemž klíčem (např. Matra V159) otáčejte napínací kladkou ve směru -šipky-.
Ozubený řemen musí být možné zkroutit mezi palcem a ukazovákem uprostřed mezi koly vačkového a vloženého hřídele právě o 90°.
– Dotáhněte svěrnou matici na napínací kladce.
Dotahovací moment: 45 Nm
– Dvakrát protočte klikovým hřídelem a zkontrolujte nastavení.
– Demontujte řemenici tlumiče vibrací.
– Namontujte spodní část ochranného krytu ozubeného řemene.
– Namontujte řemenici čerpadla chladicí kapaliny, řemenici tlumiče vibrací a horní část ochranného krytu ozubeného řemene.
– Je-li instalována napínací kladka klínového žebrovaného řemene, namontujte ji.
Dotahovací moment: 20 Nm
– Namontujte klínový žebrovaný řemen → Kapitola.
– Zkontrolujte, příp. nastavte bod zážehu
- Přílohy
-
- V13-1271.png (23.31 KiB) Zobrazeno 4583 x
-
- V13-1272.png (26.37 KiB) Zobrazeno 4583 x
-
- V13-11273.png (22.37 KiB) Zobrazeno 4586 x
-
- Řidič
- Příspěvky: 156
- Registrován: 13.05.2009 05:27
- Bydliště: spiš
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
pekne si to odniekial opisal.ale realita je trosku ina.tiez som sa s tym dost dlho sral kym som to nakoniec nejako od oka nastavil ako pise kolega vyssie...ale uz sa nepamatam ako...KOŠŤÁL píše:– Značku na kole vačkového hřídele nastavte proti značce na krytu hlavy válců, resp. ochranném krytu ozubeného řemene.
– Ozubený řemen nasaďte na kolo klikového hřídele (dbejte na směr pohybu).
– Řemenici tlumiče vibrací připevněte šroubem (dbejte na upevnění).
– Značku na tlumiči vibrací, resp. na řemenici a značku na kole vloženého hřídele nastavte tak, aby byly v zákrytu.(HÚ válce 1).
– Nasaďte ozubený řemen na kolo vačkového hřídele.
– Napněte ozubený řemen, přičemž klíčem (např. Matra V159) otáčejte napínací kladkou ve směru -šipky-.
Ozubený řemen musí být možné zkroutit mezi palcem a ukazovákem uprostřed mezi koly vačkového a vloženého hřídele právě o 90°.
– Dotáhněte svěrnou matici na napínací kladce.
Dotahovací moment: 45 Nm
– Dvakrát protočte klikovým hřídelem a zkontrolujte nastavení.
– Demontujte řemenici tlumiče vibrací.
– Namontujte spodní část ochranného krytu ozubeného řemene.
– Namontujte řemenici čerpadla chladicí kapaliny, řemenici tlumiče vibrací a horní část ochranného krytu ozubeného řemene.
– Je-li instalována napínací kladka klínového žebrovaného řemene, namontujte ji.
Dotahovací moment: 20 Nm
– Namontujte klínový žebrovaný řemen → Kapitola.
– Zkontrolujte, příp. nastavte bod zážehu
vw
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
pekne som to opísal z ELSY ,ty rozvody jsou tak jednoduchý,že to snad ani zkazit nejde,taky už jsem to dělal a jedinej problém byl s tím,že na setrvačníku jsou dvě značky a já to motal na tu nesprávnourunda píše: pekne si to odniekial opisal.ale realita je trosku ina.tiez som sa s tym dost dlho sral kym som to nakoniec nejako od oka nastavil ako pise kolega vyssie...ale uz sa nepamatam ako...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 342
- Registrován: 10.11.2008 13:43
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
Jak psal Košťál je to úplně jednoduchý.Pro ty kteří si nepamatují, jak to bylo než to rozdělají ,tak se nejdřív podívejte jak to bylo před demontáží.Klidně si to poznačte třeba černou fiksou a pořádně v klidu než to rozděláte.Potom se vyhnete těmhle problémům.Jinak Golf má perfektně jednoduché a přístupné rozvody a dobře seznačené už z výroby.Kdyby to měly všechny auta tak bych si liboval.U některých rozděláváte půlku auta s přístupem na houby.
ex.Fiat Punto 1,2 LPG HL Propan nákupní taška
ex.Škoda Fabia combi 1,2HTP LPG BRC P&D
ex. VW Caddy 1,4 2008 LPG
Škoda Roomster 2015,1,4 16 V Ambiente LPG BRC
CITROEN BERLINGO XTR 1,5 96 kW 8 AT
ex.Škoda Fabia combi 1,2HTP LPG BRC P&D
ex. VW Caddy 1,4 2008 LPG
Škoda Roomster 2015,1,4 16 V Ambiente LPG BRC
CITROEN BERLINGO XTR 1,5 96 kW 8 AT
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
souhlas s GOLFEM10,když si nejsem jistej,vždycky si označuju kola a řemen barvičkou.Nikdy to nerozebírám "na hulváta"
- jhn
- Závodník
- Příspěvky: 696
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ml. Boleslav
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
jde asi o to že ozubený kola na klice a pomocnej hřídel k rozdělovači musíš srovnat tak že na to zubatý na klice nasadíš řemeničku pro drážkovanej řemen tuším a ná tý je zářez, který srovnáš se značkou na ozubeným kole na pomocným hřídeli tak jak je to na tom obrázku tady, vačka je jasná tam je značka pro jak pro blbce, ale opravdu je nejlepší si to poznačit nějakou fixkou nebo třeba křídou, udělat si čáru přes ty spodní kola abys věděl jak šli k sobě než se to rozebralo, může se stát že pomocnej hřídel je o zub dopředu nebo dozadu a je to dohnaný rozdělovačem a když to pak dáš přesně podle značek tak nebude souhlasit předstih
ICQ: 236-929-455, e-mail: jhn.s@post.cz
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12.12.2010 22:04
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
Mám úplně stejný problém,nedávno jsem dělal rozvody na 1.8 55 kW.Blbec jsem si rozhodil kolo rozdělovače a ani za boha jem to nemohl nastavit,nakonec jsem to nejak udělal,ale 100% to neni,auto sice jede,jenže mi to pořád pobublává ve výfuku a jde strašně cítit benzín a výkon to taky nemá co předtím.Rozdělovač jsem nastavoval stejně jak popisoval hlousis,stylem sundal víčko od rozdělovače a nastavil od oka na rysku,navíc jsem potom ještě potom potočil s rozdělovačem abych to doladil ale asi jsem to dorazil uplně,auto skoro vůbec nejede,když dám plný plyn tak se to dusí,kolikrát mi to jde uplně pod otáčky 300-400 ale nechípne to.Poradil by mi někdo jak to dát do kupy,už si s tím nevím rady.Dík
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
spíš budeš mít rozhozenou vačku vůči klice ,než předstih
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12.12.2010 22:04
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
Vačka je dobře na tu jsem si dával pozor,spíš bych řekl,že to bude ten předstih.No i když ty jsi tady psal,že na setrváku jsou dvě ty rysky,že?Já jsem HÚ nastavoval podle setrváku,takže je možné,že jsem se sekl.A nevíš jak dát do kupy ten rozdělovač?
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
musíš mít 1.válec v HÚ,ventily zavřený a palec musí směřovat plus-mínus k 1.kabelu,pak to chytne
a jestli to máš dobře nastavený,tak máš značku na vačce nahoře proti krytu a na řemenici je natočená proti ozubenýmu kolu,tak jak to vidíš na druhým obrázku
tady jsem to řešil http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=177&t=90639" onclick="window.open(this.href);return false;
a jestli to máš dobře nastavený,tak máš značku na vačce nahoře proti krytu a na řemenici je natočená proti ozubenýmu kolu,tak jak to vidíš na druhým obrázku
tady jsem to řešil http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=177&t=90639" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12.12.2010 22:04
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
Takže problém asi vyřešen,je v háji lambda sonda,zkusil jsem ji vypojit a auto jede bez problému,no možná se to trochu ještě třepe ale kontroloval jsem ty rozvody a všecko je tak jak má,možná tak vačka neni +- 1-2 mm přesně na značce jinak rozdělovač nastavovaný podle oka na 1 kabel,jestli to bude dělat i po výměně lambdy tak zkusím doladit rozdělovač stroboskopem a snad už to bude vše ok.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 03.12.2020 17:40
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
Zdárek poradil by někdo, mám golf3 1.8ben.delal jsem vodní pumpu, když jsem všechno zadelal zpět, zkusil jsem nastartovat a pretrh se mi rozvodak, tak jsme zkusili udělat rozvody tak že jsme nastavil vacku na rysku co je na ochráním krytu a kliku jsme nastavil podle setrvačník, tam byla taky Ryška, jenže když jsem řemen natáhl přes napínací kladku tak to ujeli tak o zub. Zkusil jsme startovat ale nic, motor točil ale bylo slyšet jakoby neměl kompresi. Je možné že se to potkalo, nebo je to špatně nastavené?
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Rozvody G 3 1.8 66KW - poradte
tak možný je všechno, buď se to potkalo při přetržení rozvoďáku, nebo až při starování motoru i přes to , že neseděli značky na rozvodech. to byl dost naivní pokus, jako věděl jsem že lidstvo je za vrcholem a teď nás čeká úpadek, ale že to bude tak rychle mě překvapuje.
když se při napnání rozvoďáku posunou značky, tak se řemen povolí a přesadí o zub nebo i víc aby značky seděli, po napnutí se motor protočí 2x ručně a znovu se zkontrolujou značky, když je všechno oK tak se teprve staruje..
když se při napnání rozvoďáku posunou značky, tak se řemen povolí a přesadí o zub nebo i víc aby značky seděli, po napnutí se motor protočí 2x ručně a znovu se zkontrolujou značky, když je všechno oK tak se teprve staruje..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..