1.4, 16V 59kW - po zahrati na volnobeh tarokuje, saze z vyfuku

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
Darwel
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 10.10.2020 09:35

1.4, 16V 59kW - po zahrati na volnobeh tarokuje, saze z vyfuku

Příspěvek od Darwel »

Ahoj VW experti,

Shrnuti
: Po zahrati motor pri volnobehu tarokuje, z vyfuku to bubla, jdou z nej saze, palubni svetla pulzuji, problem se projevuje po vymene lambda sondy a opraveni netesnosti na posilovaci brzd problem pretrvava, autorizovanemu servisu se zavada neprojevila

Videa zavady zde (na jednom videu je videt vibrujici motor, na jednom je slyset bublani z vyfuku, na jednom saze): https://www.uschovna.cz/zasilka/DNF2JFBKAZJWHPBG-UVU/

po tahnoucich se obtizich zkousim jeste posledni moznost - forum, jestli nekdo nepozna co se tomu autu deje. Predem chci rict, ze autum moc nerozumim (jsem ajtak), takze vsechny moje znalosti se odvijeji od toho, ze se prubezne ucim co mi tam spravil servis a snazim se o auto starat. Bude to trosku delsi, abych tomu dodal kontext, diky za pomoc. :)

Mam Golfa V, 59kW, r.v. 2006. Koupil jsem ho s deklarovanym najezdem kolem 95k kilometru, nicmene je mi jasne ze to muze byt klidne o hodne vic.

Kazdopadne jsem si hned po nakupu (v neautorizaku) nechal udelat rozvody, vymenit svicky, kapaliny, filtry, zkontrolovat brzdy, diagnostiku, vsechen ten bordel okolo. Probehla i vymena stredni a zadni casti vyfuku, protoze mi servis rekl ze uz to bylo nahnile.

Pote jsem si vsiml, ze motor pri volnobehu lehce tarokuje. Cyklicky, s periodou tak 5s to z vyfuku zabublalo, vsechny svetla zapulzovaly a pak se zase 5s nic nedelo. Z vyfuku to necadilo, vykon to neztracelo, tak jsem to nechal byt. I servis rikal ze to vypada v pohode.

Jezdil jsem tak asi rok, nicmene to furt bublalo a chtel jsem to resit - servis mi rekl, ze by mozna pomohla vymena lambda sondy, tudiz jsem ji nechal vymenit.

Trvalo asi tyden, nez se projevila zavada ponekud vaznejsiho charakteru - misto cyklickeho bublani z vyfuku uz to bublalo furt a z vyfuku sly saze. Pri jizde do servisu se mi rozsvitila motorova kontrolka a malem jsem nedojel - chcipalo to, motor ztracel vykon, skubalo to, nejhorsi to bylo do kopce.

V servisu zjistili, ze casovaci remen byl poskoceny o zub (???). OK, nechal jsem spravit rozvody, chvilku to jelo a pak to zase zacalo sazet, asi tak za dva dny. Prijel jsem do servisu znova, auto meli tyden, nakonec prisli na netesnost v posilovaci brzd, ktery pry muze zasahovat do objemu vzduchu co jde do motoru. Opet spraveno, opet to asi za dva dny zacalo delat.

Jako posledni pokus jsem dal Golfa do autorizovaneho servisu - nezjistili nic, na diagnostice je vsechno v naprostem poradku, 'zavada se neprojevila'.

Napada vas nekoho cim by to mohlo byt? Mozna kdyz nejakemu servisu reknu 'spravte tohle' tak to opravdu spravi, protoze momentalni zkusenosti jak s neautorizakem tak s autorizakem jsou takove ze naprosto tapou a sam si to bohuzel spravit neumim.

Nutno dodat, ze zavada se projevuje pri zahratem motoru (20km jizda ostrejsim tempem staci), za studena netarokuje.

Dekuji moc za procteni a za napady.
Darwel

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4767
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: 1.4, 16V 59kW - po zahrati na volnobeh tarokuje, saze z vyfuku

Příspěvek od srotty »

Chtělo by to zjistit,jaké díly ti tam při tom prvním servisu dali. Možná jsou tam jen nevhodné,nekvalitní svíčky. Podle toho,jak píšeš,že z výfuku jdou saze,to vypadá na nedokonalé spalování.
Autor.servis-pokud jim diagnostika nenapíše chybu nebo jim motor nespadne na hlavu,tak je většinou podle nich vše normální,v pořádku. Málokterý autorizák má čas a chuť se v autě podrobně hrabat a hledat. A stejně pracují stylem výměna celých dílů.
Neautorizák-záleží jak který. Někde jsou poctivý,dají kvalitní díly,autu se věnují,vyhrají si s ním.Ale samozřejmě jsou i opačné ,kdy se snaží zákazníka co nejvíc odrbat.
To,že po roce přišli na špatně nastavené rozvody, jim dobrou vizitku nedělá.Asi bych do tohodle servisu už nejel.

Darwel
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 10.10.2020 09:35

Re: 1.4, 16V 59kW - po zahrati na volnobeh tarokuje, saze z vyfuku

Příspěvek od Darwel »

Ahoj, diky za odpoved.

Hmm, muzu se zkusit zeptat servisu jestli nekde vyhrabe co tam dali, mozna to neni spatna cesta, protoze jinak uz fakt nevim.

Co se tyce nedokonaleho spalovani - jo, taky mi to doslo. Nabizi se otazka - nici to nejakym zpusobem zbytek auta? Jestli s tim proste nemam jezdit az se to dosere tak moc, ze aspon bude co opravovat. :mrgreen:

No, kdyz uz jsme v tom - nemas nejaky kontakt na servis/mechanika, ktery by byl ochoten se v tom hrabat v okoli Brna? V tomhle bode uz jsem do diagnostik a ruznejch prohlidek narval tolik, ze jsem ochotnej prvniho cloveka co to opravdu spravi zasypat zlatem...

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4767
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: 1.4, 16V 59kW - po zahrati na volnobeh tarokuje, saze z vyfuku

Příspěvek od srotty »

No záleží,jak moc ten motor nepracuje správně. Samozřejmě mu to dobře nedělá. Zbytečně se namáhá ojnice,klika,ložiska tím,že to nepravidelně jde.Dále se spal.prostor zasírá nehledě na katalyzátor, který dostává dávky nespáleného benzinu a tu mu nedělá dobře.
Sorry ,jsem z Olomouce,takže servisáky od Brna neznám. Ale zkus pročíst tady,třeba tam něco najdeš: servis-pomoc-tuning/servis-zkusenosti-d ... 85422.html

Darwel
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 10.10.2020 09:35

Re: 1.4, 16V 59kW - po zahrati na volnobeh tarokuje, saze z vyfuku

Příspěvek od Darwel »

Ahoj srotty, diky za odpovedi, zaslouzis si update - problem vyresen.

Zdroj problemu: prvni servis do auta namontoval spatnou lambda sondu (DELPHI ES11118). Diky tomu se do motoru samozrejme dostavalo spatne mnozstvi paliva, coz vyrabelo prilis bohatou smes, saze, tarokovani.

Pul roku na to nemohl prijit jak servis ktery lambdu menil, tak autorizovany servis, coz mi zvlast v pripade autorizovaneho servisu prijde trochu smutne.

Po namontovani spravne lambda sondy DENSO DOX1702 (+ par dalsich ukonu jako vycisteni vstrikovacu ultrazvukem, vymena gumicek vstrikovacu) motor pracuje presne jak ma, volnobeh drzi, auto jede, pocitove je to jak kdybych jel v aute o tridu vykonnejsim.

Vsechna cest mechanikovi, ktery mel chut se v tom aute hrabat a prisel na neco, co minuly servis podelal, sam na to nebyl schopen prijit a autorizak ani neprisel na to co je spatne.

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4767
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: 1.4, 16V 59kW - po zahrati na volnobeh tarokuje, saze z vyfuku

Příspěvek od srotty »

Tak hlavně ,že se na to přišlo a nestálo to milion. Kolikrát,hlavně autorizáky, mění jen díly, aniž by věděli souvislosti. Říkají to bude tím a nebo tím a mění a mění a zákazník jen platí.
Já teď měl případ,že auto nestartovalo když byla zima. Dva servisy na nic nepřišly, měsíc to auto stálo. Po dvou dnech bádání jsem přišel na to,že nějaký dobrák tam dal špatné svíčky, které tam nemají být. I když jiskru házely, tak směs nedokázaly zapálit. Po namontování správných to chytlo na drc a auto zase jezdí. Majitel šťastný jak blecha,už to chtěl odvést na vrakáč.
Bohužel dnes je tak blbá doba, že mechaniky dělá kde kdo a kolikrát vůbec netuší, co dělá. A pak to tak s opravama aut vypadá.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“