Na palubce se rozsvítila závada ele. nebo řídící jednotky.
VAG hlásá zavadu na žhavící svíčce na druhém válci Q11.
Jelikož neplaším tak jsem závadu smázl a 14 dní vesele jezdil než se závad objevila znovu.
Jelikož přepálená žhavící svíčka by se objevila jako závada při příštím žhavení tak jsem se vrhl na motor.
Jednak protože nevím čemu VW u tohoto motoru říká druhý válec proměřil jswm odpor všech svíček a všechny vypadají OK.
Pokud se nepletu žhaveni je dost primitvní věc, dráty od baterky vedou na nějaké rele ovládané řdíci jednotkou a přes něj je proud pouštěn do žhavící svíčky, kde se mění na teplo a přes kostru teče zpět do baterky.
Baterka je rok stara,a v te probem nebude. Kabeláž? Rele?
Tím se dostávám k otázkám.
1. Který válec je druhý?
2. V čem byvá problem, respektive jak problém bliže lokalizovat
3. Kde je rele žhavení?
Děkuji
Závada žhavení Q11 na 1.6TDI CAYC
Moderátor: SandrikGVI
- dream7000
- VWagenista
- Příspěvky: 1449
- Registrován: 16.01.2008 18:29
- Bydliště: Námestovo, Orava
Re: Závada žhavení Q11 na 1.6TDI CAYC
druhý válec je druhý od rozvodov, často býva problém samotné relé žhavenia, premeraj si ešte či ti ide napätie do konektora na 2 žhaviči....relé žhavenia bude pod Eboxom v motorovom priestore
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 20.12.2020 11:16
Re: Závada žhavení Q11 na 1.6TDI CAYC
Dik za info.
Nemáte někdo schéma jak je to zapojené? Jde mi o to jak ŘJ vyhodnocuje, že je problém na Q11 tedy druhém válci?
Rele pro žhavení je zpravidla jedno a spina proud přes všechny žhaviče parlelně. Čili jediná možnost jak něco blíže zjstit je měřit napěti na žhavící svičce, ale k ni vede jen jeden drát. Zajima mě to čistě ze zvědavosti.
Apropo jaký odpor by měla mít žhavici svíčka pro CAYC?
Když si vyjedu žhavící svičky pro tento motor tak mi to nabídne
BOSCH 0 250 403 009 u ni na stránce nevidim odpor
MAXGEAR 66-0083 u ni na stránce nevidim odpor
MAXGEAR 66-0044 u ni na stránce nevidim odpor
NGK 8888 0,5 Ohmu
DENSO DG-193 0,4 Ohmu
Svíčka na druhém válci na 0,4 ohmu, ale zarazila me svíčka na prvním ta má 1,2 Ohmu.
Ted koukam na to jak často se závada objevuje a naposledy se objevila po ujetí cca 600km
Nemáte někdo schéma jak je to zapojené? Jde mi o to jak ŘJ vyhodnocuje, že je problém na Q11 tedy druhém válci?
Rele pro žhavení je zpravidla jedno a spina proud přes všechny žhaviče parlelně. Čili jediná možnost jak něco blíže zjstit je měřit napěti na žhavící svičce, ale k ni vede jen jeden drát. Zajima mě to čistě ze zvědavosti.
Apropo jaký odpor by měla mít žhavici svíčka pro CAYC?
Když si vyjedu žhavící svičky pro tento motor tak mi to nabídne
BOSCH 0 250 403 009 u ni na stránce nevidim odpor
MAXGEAR 66-0083 u ni na stránce nevidim odpor
MAXGEAR 66-0044 u ni na stránce nevidim odpor
NGK 8888 0,5 Ohmu
DENSO DG-193 0,4 Ohmu
Svíčka na druhém válci na 0,4 ohmu, ale zarazila me svíčka na prvním ta má 1,2 Ohmu.
Ted koukam na to jak často se závada objevuje a naposledy se objevila po ujetí cca 600km
- dream7000
- VWagenista
- Příspěvky: 1449
- Registrován: 16.01.2008 18:29
- Bydliště: Námestovo, Orava
Re: Závada žhavení Q11 na 1.6TDI CAYC
zhavice nie su na jednej kablovej lište ako boli v starych typoch, od RJ ide ku kazdej samostatny kabel....ja skusam tak že ich fyzicky vyberám a pripájam na napätie pre ktoré sú určené, tak najlepšie vidím či sa rozžiari pekne špička,
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Závada žhavení Q11 na 1.6TDI CAYC
Tady máš schéma zapojení. Nepíšeš rok,tak jsem to jen tak střelil.