TDI PD (BLS) - chyby P242F, F2452, F0471, P2002

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Uživatelský avatar
David Cupánek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 06.09.2017 12:26

TDI PD (BLS) - chyby P242F, F2452, F0471, P2002

Příspěvek od David Cupánek »

Ahoj.

Řeším problém na Touranu 1.9 TDi-PD 77kW kód motoru BLS.

Občas svítila chyba motoru, občas svítila kontrolka DPF, jezdilo se s tím tak dlouho až to dojezdilo úplně - v turbu se zlomila hřídelka a přes mazací kanály to tlačilo výfukové plyny do hlavy atd.

Repasovaná hlava, repasované turbo, nové čidlo teploty spalin (mělo nějakou divnou vůli a bylo očouzené) a poskládáno zpět. Při tom se DPF akorát z obou stran profoukal kompresorem a na dílně nebylo chvíli vidět.
Motor teď běží pěkně, táhne dobře, hodnoty korekce vstřiků se pohybují -0,20mg až +0,15mg, všechny hodnoty OK.

Po pár kilometrech se ale opět rozsvítila kontrolka DPF a chvíli i blikalo žhavení.
Chyby:
:arrow: P242F (DPF restriction - ash accumulation) - filtr ucpaný
:arrow: P2452 (DPF differential pressure sensor circuit) - čidlo tlaku DPF

Jindy zase vyskočí:
:arrow: P0471 (Exhaust pressure sensor) - čidlo tlaku výfuku nefunkční
:arrow: P2002 (DPF malfunction) - DPF nefunkční

Když se koukám na hodnoty rozdílu tlaku v kanálu 67, tak tam je při volnoběhu -7.65 a s rostoucíma otáčkama se to zvedá nahoru (1800 otáček kolem 0, 2700 otáček kolem 17). Podle toho co jsem našel by se to mělo pohybovat cca -25 až +80, tak kde je chyba?

Bude ucpaný filtr, nebo špatné čidlo diferenčního tlaku? Je někde ještě jiné čidlo tlaku než to nad turbem, do kterého vedou trubky z DPF?
Podle jakých hodnot vyloučit jednu z variant?
VW Golf III Variant 1.9 TDi | VW Golf III Cabrio 1.8i | Audi A8 D3 4.2 MPI | VW T4 2.5 TDI

Uživatelský avatar
David Cupánek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 06.09.2017 12:26

Re: TDI PD (BLS) - chyby P242F, F2452, F0471, P2002

Příspěvek od David Cupánek »

Stále nevyřešeno, i když pár věcí objasněných.

Takže na autě:
- Hlava po GO
- Turbo po GO
- Nový DPF (JMJ)
- Nové čidlo diferenčního tlaku (VAG)

Stále svítila kontrolka DPF a blikalo žhavení. V paměti závad nesmazatelná chyba P2002.

Po cca 30km opakovaného spouštění nucené regenerace se konečně kontrolka žhavení rozhodla zhasnout, následně šla chyba P2002 vymazat a zhasla i kontrolka DPF.

Po cca 250 najetých km se opět rozsvítila kontrolka DPF a zanedlouho se opět přidalo blikající žhavení.
Na diagnostice opět chyba P2002 a třetí hodnota ve skupině 75 byla 66% (u nového DPF co má najeto 300 km?).

Zjistil jsem že skáčou nesmyslné hodnoty diferenčního tlaku, pak jsem našel zlomený drát v konektoru. Dráty jsem přepájel.

A teď začíná to zajímavé:

Po opravě konektoru ukazuje zaplnění filtru 14% (skupina 75, třetí hodnota) a diferenční tlak 2,55mbar (skupina 67).
Ve skupině 68 jsou hodnoty: 14%, 0g, 0% - vše tedy v pořádku, hodnoty nového filtru.
Jenže DPF stále svítí, žhavení bliká a nesmazatelná závada P2002 v paměti.

Byli jsme to projet s tím, že zkusíme spustit regeneraci a zhasne to jako předtím. Regenerace spuštěna, auto ze začátku začlo čoudit, spotřeba nahoru, teplota za DPF kolem 600°C, ale místo toho aby zaplnění filtru klesalo k nule, tak to po 30 km narostlo z původních 14% až na 22%. Žhavení bliká, DPF svítí, chyba P2002 stále nejde smazat. Ani po 30km od ruční spuštění regenerace se nevynulovaly počítadla a svítí ve skupině 73: 33 lt, 340km, 440min

Všechny teploty, diferenční tlak a další hodnoty naprosto v pořádku. Auto jede normálně, není v nouzáku.

Už jsem fakt zoufalý, co s tím? Kde hledat?
VW Golf III Variant 1.9 TDi | VW Golf III Cabrio 1.8i | Audi A8 D3 4.2 MPI | VW T4 2.5 TDI

Uživatelský avatar
Martin. D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2471
Registrován: 16.06.2008 05:57

Re: TDI PD (BLS) - chyby P242F, F2452, F0471, P2002

Příspěvek od Martin. D »

Jak psali kluci na DIESELPOWER foru.... DPF od JMJ fungovat nebude.....

Uživatelský avatar
David Cupánek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 06.09.2017 12:26

Re: TDI PD (BLS) - chyby P242F, F2452, F0471, P2002

Příspěvek od David Cupánek »

Nečekám od něj stejnou životnost jako origo, ale kdyby to bylo filtrem, musely by být špatné hodnoty diference, teplot, nebo podobně. Podle těch to přece vyhodnocuje stav filtru. Pokud je s vypnutým motorem diferenční tlak 0, na volnoběh 2,55-5, tak to je přece správná hodnota pro nový filtr.

Jde o to, že tam chyba vyskočila ve chvíli kdy se nějak pohnul zlomený drát a vyskočila tam hodnota diference asi 217. Drát je opravený, auto jede normálně, ale problém je v tom že ta chyba standardně nejde smazat a dokud se nesmaže, tak se obávám že auto nebude spouštět regeneraci. Aby chyba šla smazat, musí nejprve skončit úspěšně regenerace. Úspěsnou regeneraci to vyhodnotí když je diferenční tlak po regeneraci nižší než před regenerací. Nemůže skončit úspěšně regenerace, když je filtr čistý a nemá se co vyčistit. Začarovaný kruh.

Otázka je, jak "natvrdo" tu chybu smazat. Věřím že pak už nevyskočí a nějakou dobu to bude normálně fungovat...
VW Golf III Variant 1.9 TDi | VW Golf III Cabrio 1.8i | Audi A8 D3 4.2 MPI | VW T4 2.5 TDI

Uživatelský avatar
David Cupánek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 06.09.2017 12:26

Re: TDI PD (BLS) - chyby P242F, F2452, F0471, P2002

Příspěvek od David Cupánek »

Ze zoufalství jsme už auto odvezli do odborného diesel servisu.

Volali, že je tam nejspíš vačka z motoru bez DPF.

To jsou ty super káry z německa :)
VW Golf III Variant 1.9 TDi | VW Golf III Cabrio 1.8i | Audi A8 D3 4.2 MPI | VW T4 2.5 TDI

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: TDI PD (BLS) - chyby P242F, F2452, F0471, P2002

Příspěvek od 11mAjA11 »

Vackou to beztak nebude, to JmJ opravdu nefunguje, to jsou zbytecne vyhozene penize..radej starsi original..pokud je sehnatelny..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
David Cupánek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 06.09.2017 12:26

Re: TDI PD (BLS) - chyby P242F, F2452, F0471, P2002

Příspěvek od David Cupánek »

Pročetl jsem spoustu recenzí a testů a právě JMJ by mělo být z těch druhovýrob nejpoužitelnější.

Samozřejmě neočekávám životnost jako u originálu, ani reálné hodnoty na emisích třeba po 3 letech jako u originálu, ale na autě to musí fungovat tak aby to nehlásilo chybu...

Pokud tam opravdu je vačka z verze bez DPF, tak je jasné že ta regenerace nemůže probíhat úspěšně. Zamýšlelo se dát původní DPF na čištění, ale zjistilo se že katalyzátorová část byla ze strany od motoru upálená a DPF část byla celá prasklá.
VW Golf III Variant 1.9 TDi | VW Golf III Cabrio 1.8i | Audi A8 D3 4.2 MPI | VW T4 2.5 TDI

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: TDI PD (BLS) - chyby P242F, F2452, F0471, P2002

Příspěvek od 11mAjA11 »

Takze tam nejspis ta bez DPF vacka nebude a to JmJ proste nefunguje...ale kdo chce kam...
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
David Cupánek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 06.09.2017 12:26

Re: TDI PD (BLS) - chyby P242F, F2452, F0471, P2002

Příspěvek od David Cupánek »

Ne. Moje poslední informace z diesel servisu je, že tam je vačka pro verzi bez DPF.

Problémy s regenerací DPF se řešily už od nákupu auta před 2 lety, mechanik (pravděpodobně garážník) ke kterému to předtím jezdilo nebyl schopen problém za celé 2 roky vyřešit - to by taky nasvědčovalo špatné vačce. Nakonec to dojelo úplně, tak se to teprve dostalo ke mě.

Vzhledem k tomu, že v té době jsem neměl jiné informace než že "nejede to, když se odpojí hadice turba tak to jde alespoň nastartovat, oprav to", tak mě při výměně prasklého turba a opravě vyběhané hlavy opravdu nenapadlo kontrolovat jestli tam někdo předtím nevyměnil vačku z něčeho jiného :)

Na autě se postupně objevilo víc zbastlenin po zásahu někoho předtím (obě teplotní čidla v DPF narvaná přes závit, jedno bylo na volno a podfukovalo to kolem něj, drát k čidlu diferenčního tlaku ožmatlaný pájkou - studeňák, po rozdělání hlavy zjištěn stav při cca 220 tis km horší než na 2.0 PD se 410 tis km které jsem řešil předtím - stočení se nakonec potvrdilo přes nějaké majitelovy známé v autorizáku...)
VW Golf III Variant 1.9 TDi | VW Golf III Cabrio 1.8i | Audi A8 D3 4.2 MPI | VW T4 2.5 TDI

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“