Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

jehovista
Řidič
Řidič
Příspěvky: 124
Registrován: 11.01.2010 21:20
Bydliště: Košice

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od jehovista »

Inak daval si robiť aj chiptuning? Prevodovka s tym bola ok? Radi to fajne

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od kubisz »

mapy tam sou taky upraveny, oboji motorpower; prevodovka delana az po mapach
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
master.qwerty
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 06.02.2020 19:09
Bydliště: Praha

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od master.qwerty »

Nechaval jsem si provest upravu DSG a to razeni je ted proste super. Uz nemusim jezdit na Sko a po Praze je to bozi, spolecne s tim jsem nechal udelal i chip (fun fact. z fabriky nameren vykon 132,2 kW, pry je to standard u 140 kW motoru v Passatu).

Nedelal jsem to u Motorpower nicemene je to znatelne lepsi a muzu za sebe doporucit. :good:
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 140kw DSG | 2016 | Highline
Chiptuning a naměřený výkon: 207,72 PS (152,7 KW), kroutící moment: 444,03 Nm

jehovista
Řidič
Řidič
Příspěvky: 124
Registrován: 11.01.2010 21:20
Bydliště: Košice

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od jehovista »

Myslel som že maš DQ200 čo mam aj ja...

jehovista
Řidič
Řidič
Příspěvky: 124
Registrován: 11.01.2010 21:20
Bydliště: Košice

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od jehovista »

Tak DSG upravena a zatiaľ to šlape. Radi pri vyššich otačkach, podraďuje skôr. Po meste pekne na 4° pri tacho 49km/h aj keď by som ju radšej nechal aj do 54km/h ako ma kubisz. Vedel by som si predstaviť aj na 70tke 5° na 2000 otačkach namiesto 6 či 7, nepamatam sa už presne. Radšej by som išiel cestou individualnej upravy ak by bola možnosť ale taku mapu mi nahrali. U nas na SK znama firma.

cerpa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 16.02.2020 22:37
Bydliště: Liberec

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od cerpa »

Dnes jsem také absolvoval úpravu DSG (motorpower). Jsem zde v podstatě laik a i když si myslím, že silné podtáčení motoru má vliv na jeho životnost, tak objektivně určitě neumím říct zda to skutečně má nějaký pozitivní nebo negativní vliv na motor, převodovku nebo skvrny na slunci....
Nicméně z uživatelského hlediska je to ohromný rozdíl - hlavně při jízdě ve městě mnohem příjemnější pocit. Auto je živější, bez dunění - podtáčení....
Passat B8 Variant, 2.0 BiTDI 176 kW, 4x4, Highline

jiri.newo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 15.02.2019 19:33

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od jiri.newo »

Má někdo zkušenost jak se chová/pozná případný prokluz spojek při řazení při prudší jízdě?

jehovista
Řidič
Řidič
Příspěvky: 124
Registrován: 11.01.2010 21:20
Bydliště: Košice

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od jehovista »

Maš pocit že ti preklzuju spojky? Pri zaťaži (prudšom plyne) mi nachviľu cca 2-3 sekundy rozvibruje cele auto dokym nezaradi vyšši stupeň. Nemam odsledovane pri akych rychlostiach to robi a ani neviem čo to môže byť..
Ako sa to chova u teba?

jiri.newo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 15.02.2019 19:33

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od jiri.newo »

já úpravu ještě nemám, jen mě zajímá tak se to chová / bude chovat

je to otázka hlavně na kubisze, ono to z hoho videa není poznat co se stane v momentě přeřazení, kromě padnutí rafičky otáčet

nastavují se extra mapy i pro tempomat například?

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od kubisz »

po uprave se trochu podle me projevil prokluz napriklad pri jizde po meste s velmi slabym plynem a prerazeni ze 3>4; bylo tam takovy jakoby cuknuti, jako kdyz u manualu moc rychle pustite spojku; dalo se s tim pracovat a kdyz se na to clovek soustredil, tak to vicmene eliminoval plynem (pedalem); pak sem resetoval nastaveni spojek (to prizpusobeni stylu jizdy) a najednou byl problem pryc; prokluz spojek je podle me vicemene to stejny, jako u manualu a to, ze Vam otacky vyleti "chaoticky" vys, nez by odpovidalo rychlosti a zarazenymu stupni (tohle je samozrejme o nejakym citu a zkusenosti s autem); spojka automaticky prokluzuje pri rozjezdu (nejlip je to poznat pri jizde do kopce, nebo pri hodne pomalym rozjizdeni do mirnyho kopce); cili neco takovyho se pak deje i u vyssich stupnu; po uprave map teoreticky muze jemne proklouznout jeste i na 2°, mozna 3°, ale spis ne (budou prokluzovat spis kola a pak zasahne ASR)... bude proste litat rucicka otacek nahoru a pak padne rychle dolu bez prerazeni stupne + to asi zacne nejak korigovat prevodovka a pak muze dojit k nejakymu cukani, nebo spatnymu razeni stupnu; MP (p. Sima) tohle ale podle me odzkousi a pokud uz by spojky byly KO, tak to pozna a upravu pak neudela, nebo se proste domluvite, co s tim
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od Pantani »

kubisz píše:
10.01.2021 19:43
co sem se trebas trochu bal, tak bylo zvysene spotreby, ale podle zaznamu je tam spis snizeni
Já ve svým prakticky na Sport nejezdím, ale vyzkoušet jsem to taky musel. Svoji obvyklou trasu ekojízdou jsem zvládnul tak o slabší litr dráž než by to bývalo bylo na Normal, na kterej jezdím běžně (5.5 - 6 vs. 6.5 na ten Sport). Pokud ty vyšší otáčky mají nějaký vliv, tak za mě při těch úpravách to musí bejt zanedbatelný, protože ten Sport aspoň u mýho to točí hodně.
Ono to na Normal ale ve městě nepříjemně podtáčí, obzvlášť při dobržďování na křižovatkách a motor pak má tendenci jakoby "chcípnout" a zacukává se tím. Ve sportu to nedělá vůbec, je to krásně plynulý.

Původně jsem tuhle úpravu odmítal, ale začínám o tom dost uvažovat. Jen vůbec netuším, co od toho očekávat při normální jízdě - při běžných situacích bych kvůli komfortu nechtěl, aby to udržovalo otáčky někde zbytečně vysoko, považuju to za nekomfortní. Pokud chci opravdu jet, používám páčky.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od kubisz »

ja bych rek, ze i tady to bude mit podobnej prubeh, jako u te DQ250 u tourana, takze nijak extra to netoci, ale padat nekam k 11 stum to nebude a pri jizde to podle potreby neradi pod plynem moc brzo a tak... ; spotreba se ted dlouhodobe vicemene nezmenila (6,58 po vs. 6,6 pred ;-) ); na ten sport se po meste jezdit neda, mimo asi bez problemu
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
Tunator
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 261
Registrován: 17.11.2020 07:00

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od Tunator »

Úpravy se neboj. Zmizí to strašné podtáčení. To cuknutí mi to občas také udělá, přesně jak vyletí otáčky a ubereš, tak jak kdybys pracoval se spojkou jak zelenáč. Děje se mi to teda spíš z dvojky na trojku při nějakém poskakování v koloně. Asi by to šlo ještě doladit. BTW nastavení SPORT zůstane stejné, upraví se jen NORMAL. Rozdíl ve spotřebě nevnímám, ale rozhodně se auto už netrápí a netřepe v nízkých otáčkách. Za mě povinnost a udělal bych tu úpravu znova.

jiri.newo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 15.02.2019 19:33

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od jiri.newo »

ke kolika otáčkám to teda pak padá?
Kubisz píše, že ne k 1100, takže 1200 nebo výš?

stále přemýšlím ještě pak nad tou adaptací spojek (jak? - ty návody s pedálem na netu mi nepřijdou jako funkční) nebo eliminací prokluzu

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy převodovek DSG pro Passat B8

Příspěvek od kubisz »

na tech 1100 to padalo drive; podle videa to se studenym motorem nejde pod 1400-1450, se zahratym olejem podle me o neco niz (ale ne o moc) a to uz tam bude nekde kolem 200Nm, coz pro rozjeti staci v pohode; nekdy se i tedka stane, ze se musi prehodit stupen padlem, nebo kdyz vim, ze budu predjizdet a chcu predjet rychle, tak se da "S", ale po te uprave je tahle potreba urcite mensi; taky to podle me neni uz uplne dany SW prevodovky, ale spis tou logikou, ze to ma nachystanej stupen nahoru a neceka podrazovani; reset adaptaci de udelat pres VCDS, neco trebas tu, ale nemam vubec odzkouseno: https://www.vwwatercooled.com.au/forums ... 519-2.html (a je to pro DQ200, coz asi v pasikovi uz nebude, nebo?)
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“