Zahajeni praci pred krycim dopisem

Povinná ručení, havarijní pojištění, přihlášení a odhlášení auta, depozit, pokuty, úřady, leasingy, řešení právních, administrativních a finančních otázek.

Moderátor: Odborní poradci

Odpovědět
pmisun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 16.07.2019 20:12

Zahajeni praci pred krycim dopisem

Příspěvek od pmisun »

Zdar panove, poprosil bych o radu jak postupovat, s necim obdobnym jsem se jeste nikdy nesetkal.

Vykradli mi vuz, rozbili bocni sklo spoluridice a hodili ho na kapotu auta kde poskrabali lak kapoty.

Policie to dokumentovala, ja jsem to dal na havarijni se spolucasti do servisu s tim at poresi havarijku.

Teprve dnes prisel kryci dopis od pojistovny, ze neuznavaji lakovaci prace na kapote.

V servisu mi zdelili ze to musim holt zaplatit a ze to mam skusit reklamovat u pojistovny.

Ma otazka zni, ma servis pravo s plnou moci na havarijni spracovani delat pred krycim dopisem prace? Ja si myslim ze ne, v bejhorsim pripade bych to poskrabani sam udelal na dalsi havarijni s dalsi spoluucasti (i kdyz to je nonsense), od toho to je. Nicmene nechci platit servisu X tisic extra za lakovani kdyz svojvolne zahajili opravy a nedali mi vedet. Jak se proti nim branit? Mam jim rict ze nezaplatim a pozadovat auto? Kdyz ho nebudou chtit vydat mam zavolat policii?



Dik za tip.

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Zahajeni praci pred krycim dopisem

Příspěvek od Peťas »

Sice je to už hodně staré (a tazatel zde nikdy nic jiného nenapsal a pouze přišel škemrat o radu), ale je zde uvedeno plno nesmyslů, takže nezaškodí to trochu objastnit, aby z toho měli užitek i řádní členové fóra. :wink:

1) Krycí dopis pojišťovna vystavuje až na základě faktury za opravu vozidla, kterou servis pošle na pojišťovnu. Takže těžko lze zahájit opravu až po zaslání krycího dopisu. Plná moc opravňuje servis jednat s pojišťovnou ohledně opravy - nic víc, nic míň. Tím, že se vozidlo dá do servisu, uzavře majitel vozidla se servisem smlouvu o dílo, tady se tedy jedná o opravu vozidla po vykradení a v zakázce je stanoven rozsah opravy. Majitel vozidla je povinnen za provedenou opravu zaplatit a poté může faktur zaslat na pojišťovnu, která fakturu na základě nějakých rozhodnutí proplatí buď celou, nebo něco z toho nezaplatí. S tím, že pojišťovna něco nezplatí, nemá servis nic společného, protože je to věc mezi majitelem vozidla a pojišťovnou. tím že je uzavřená plná moc pouze odpadá krok, kdy majitel platí servisu za opravu - platbu provede pojišťovna. Pokud pojišťovna neproplatí plnou částku, je majitel povinen (na základě zakázky, tedy smlouvy o dílo) rozdíl doplatit sám. Dále může věc řešit s pojiťovnou. Další jednání s pojišťovnou může provádět i dále servis, ale jestli se v tom bude dál hodlat angažovat, je už jenom na jeho vůli - např. pokud je to stálý klient, který v servisu pravidelně utrácí, servis to asi řešit bude. Naopak pokud je to někdo, kdo je tam poprvé a jěště si "vyskakuje", servis se v tom nadále angažovat asi nebude. :lol:

2) I když pojišťovna neproplatila lakování kapoty, nebývá problém nahlásit toto, i dodatečně, jako další škodnou událost, protože vše je již zdokumentované. Většinou se to bez problému takto dá zrealizovat.

3) Pokud bylo sklo na kapotě i při příjezdu policie a bylo to takto i policií nafoceno, určitě bych po pojišťovně požadoval proplacení celé faktury, protože ke škodě došlo při jedné škodní události.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Odpovědět

Zpět na „Povinné ručení & pojištění & úřady & Policie“