Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Fotky, inspirace, tuning...
darecekkk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 01.03.2018 21:27

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od darecekkk »

Zdravím,
Moc nás asi není co si pořídí tento typ motoru.
Tím to bych rád recenzoval po dobu nejspíše 5 let můj passat B8 po fl. s 1.5 TSI.
Třeba pak si toto vlákno vyhledá někdo kdo bude o podobné konfiguraci uvažovat, nové nebo pak ojetinu.

Konfigurace auto:
Výbavový stupen- Elegance
1.5 TSI evo DSG 7*
Variant

Navíc k výbavě:
-Virtual cokpit
-R line exteriér + blue lapiz barva
-Akusticka okna
-Packet komfort - zatmavená skla, KESSY, ambient
-KESSY pro kufr
-Park assist - kamera + autopilot pro parkování.
-Tažné zařízení
-rolety do zadních skel
-sklapěcí zrcátka
-vyhřívaný volant
-čalounení titan black
-matrix světla spec.
-prodloužená záruka 4 roky/120k km
- 17* london

Cena v konfigurátoru asi 1.2m
Cena na faktuře před slevami 1.15mil
Cena po slevách bez DPH 740 tis.

-Auto bude jezdit 80% dálnice, 15% okresky, 5% město.
-Cca 25k/km ročně. Jsem klidný řidič. Zatím bez pokuty : - )
-Garažováno
-Tankovat budu Vervu100

Vždy po 5 tisících napíšu průměrnou spotřebu, problémy, opravy atd.
Přílohy
PSX_20210208_113341.jpg
PSX_20210208_151131.jpg
PSX_20210208_201609.jpg
PSX_20210208_201643.jpg
Naposledy upravil(a) darecekkk dne 25.03.2021 21:18, celkem upraveno 5 x.

darecekkk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 01.03.2018 21:27

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od darecekkk »

Recenze 0km.

Přebírám vůz asi v nejhorší den v roce. Totální kalamita. Všude bouračky.
Ve WV mi přehodili na zimní gumy.
Po 30 minutách ŘIDIČI předemnou odletí celá střecha ledu na moje auto. Rozbitý plastový kryt zrcátka, jeden přední senzor vypadl za narazníku..Pán měl firemní auto a věděl jsem kde mají sídlo. Čekal jsem že bude dělat hlupáka, ale dobře věděl, že za mnou tak 10 minut jel a na výjezdu na dálnici mě předjížděl.
Nic přijemného no pro obě strany.
Jedna vtipná věc se ještě k tomu váže. Před 3 roky jsem kupoval nového Golfa a opět první den do mě naboural borec...Prasklý nárazník...Takže příští auto bude asi tank.

První dojmy:
Normální. Passat.
Měl jsem předtím Golfa B7 fl.(2018). Passat je větší, ale vůbec to nejde poznat. Kdyby tam byl interiér golfu, tak nepoznám že sedím v passatu(myslím tím ovladatelnost).
Podvozek není adaptivní. Ale budu to mít na 17* a je to vyhovujicí. Stejně jezdím jen dálnice. Kdybych ho měl ohodnotit za tu chvíli, tak je to lepší než v golfu. Ještě si trochu pohraju s tlaky. Nevím co tam teď mám fouknuto.
Interiér je solidně zpracovaný. V zadu místa. Děcka konečně nebudou nadávat že nemají místo.

Motor:
Při zkušební jízdě mi přišel 1.5TSI 110kw mnohem lepší na ten dieselový 110kw.
Není to žádná sláva, ale když šlápnete na plyn tak v 99% případu v běžném provozu to stačí.(pro normální lidi).
Vypinání valců, jsem trochu sledoval ale moc postřehnutelné to není.
Uvidíme po 100 000km.
K tomuto motoru se váže suchá spojka. Postrah všech hospodských inženýrů. Takže na tu jsem taky zvědavý.
Vzhledem k absenci jízd v městě ji dávám slušnou šanci.

Tot zatím vše.
Přílohy
20210208_143937.jpg
Naposledy upravil(a) darecekkk dne 25.03.2021 21:20, celkem upraveno 3 x.

Krtek6
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 19.05.2008 10:51

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od Krtek6 »

Zajímavé je, že všude v recenzích se všeci shodují, že 1,4/1,5tsi je pro superba/passata absolutní nesmysl kor v naloženým autě se 4lidma a ty jsi první člověk co řekne, že 1,5tsi je lepší jak 2,0tdi...zajímavé...do golfa ještě budiž, ale ten má jinou hmotnost než passat a je na to konstruovaný....barva je hodně pěkná, výbava slušná...ale já osobně bych si tu barvu nevybral z důvodu, že na tom jde vidět každá vada... stačí tečka nebo škrábanec a vidíš bílej
podklad...a dávat slevu 50tis u auta za milion to je jak výsměch :D ještě, žes to stáhl...uvidíme co tu napíšeš dále...hlavně přeju štěstí co se týče těch nehod...tohle se stát mě, tak už jsem v kriminále, páč bych toho borce zabil

darecekkk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 01.03.2018 21:27

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od darecekkk »

Krtek6 píše:
09.02.2021 09:48
Zajímavé je, že všude v recenzích se všeci shodují, že 1,4/1,5tsi je pro superba/passata absolutní nesmysl kor v naloženým autě se 4lidma a ty jsi první člověk co řekne, že 1,5tsi je lepší jak 2,0tdi...zajímavé...do golfa ještě budiž, ale ten má jinou hmotnost než passat a je na to konstruovaný....barva je hodně pěkná, výbava slušná...ale já osobně bych si tu barvu nevybral z důvodu, že na tom jde vidět každá vada... stačí tečka nebo škrábanec a vidíš bílej
podklad...a dávat slevu 50tis u auta za milion to je jak výsměch :D ještě, žes to stáhl...uvidíme co tu napíšeš dále...hlavně přeju štěstí co se týče těch nehod...tohle se stát mě, tak už jsem v kriminále, páč bych toho borce zabil
Děkuji,
Objem motoru bude nejvíc diskutované téma. Proto jsem založil toto vlákno.
Testoval jsem na své trase motor TDI 2.0 110kw.
Asi 95% najetých km vozím sebe a nějaké věci v kufru, max 100kg. Naložený se 4 dospělými se u mě snad asi nikdy nestane. Když vzpomenu, tak snad nějaká svatba 1x za rok. Zajímalo by mě kdo vozí 4 dospělé, ja pořád vidím v autech jen samotného řidiče :lol:
Uvidíme, možná za rok budu mluvit jinak. :good:

Krtek6
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 19.05.2008 10:51

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od Krtek6 »

Ano drtivá většina je sám a prázdný kufr...ale já jsem třeba už dospěl do stádia, nikdy neříkej nikdy. Před x lety bych si nikdy kombíka nekoupil páč se mi ani v té době žádnej nelíbil a teď jsem ve věku, že bez něj nedám ani ránu bo vozím furt nějakej nesmysl dlouhej nebo velkej. To samé s tažným. Dokud jsem ho nepotřeboval tak jsem ho nechtěl. Ještě, že už to dělají skryté a dobře dostupné. a vůbec....chceme fotky i interiéru...neflákej to tady :D :D

Uživatelský avatar
Atila
Závodník
Závodník
Příspěvky: 626
Registrován: 15.06.2013 07:10
Bydliště: Praha-Venkov

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od Atila »

Ahoj,hezkej Passat.Já sem tedy naftovej,ale jednou na starý kolena si dokážu představit benzína.Se divím,že si nevzal už raději 2.0TSI.
Tak koukám,že VW ustoupilo po X letech od výbavého stupně Highline a nazývají to Elegance.Fůůůůj. :blush:
PASSAT B8 2.0TDI 140KW > 170KW HIGHLINE
GOLF MK1 KABRIOLET

Jara67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 05.11.2020 14:39

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od Jara67 »

Ahoj, pěkná barva. Já mám sice úlet na černou perleť, ale tato modrá je velmi hezká.
Toho pokřtěného auta je mě líto, protože mě by asi jeblo. Mám podobnou zkušenost když jsme
kupovali Fábku. První den kdy jsem nasadil RZ do mě nacouval magor s tažným. Odnesla to naštěstí jen
tabulka RZ, ale rána to byla slušná. Je to jako zákon schválnosti. Ještě že Ti to ten led někde nepoškrábal.
Ber to tak, že první křest už máš za sebou a teď už budou jen pozitiva. Přeju Ti mnoho šťastných kilometrů.
S tím jak budeš auto využívat mě přijde motor 1.5 skvělá volba. Měl jsem v rámci svého servisu půjčenou Scalu v
manuálu s tímto motorem a byl jsem s tím spokojený. Až mě překvapilo jak to jede když tomu šlápneš. Krouťák
mě sice trochu chyběl ale dá se to dohnat otáčkami. Doba kdy benzínové motory žraly jak blázen a nejely je už dávno pryč.
Nafta bude z principu vždy úspornější, ale ten rozdíl už není tak velký. Pokud nejezdíš mraky kilometrů není to problém.
Já mám benzín 2.0 TSI 162 kW a průměrnou spotřebu za 76 000 tis. km mám 7,4 a to je včetně používání bufíku.
Letní Chorvatsko s plně naloženým autem jsem jel těch 2200 km při dálničním limitu za 6,8 tam a 7,1 zpět.
V autě tichoučko, žádné dunění. V této době zrovna benzín oceníš, protože se ohřívá oproti dieselu mnohem
rychleji a topí prakticky okamžitě. Jsem zvědavý jak budeš spokojený a jak se Ti bude vyvíjet spotřeba.
VW Passat B8 Highline 9/2017 DSG 2.0 TSI 162 kW

tomo_111
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 06.08.2020 16:47

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od tomo_111 »

ahoj, fakt pekna barva aj super vybava :good:

k motoru: myslel som, ze prave ludia, co nalietaju aspon tych 25k a z toho vacsinu po dialnici maju diesel ako jasnu volbu :) (aj ked aj pri 25k/rocne asi ta navratnost vs priplatok za diesel este nemusi byt nejaka rychla, nepocital som)

panca
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 22.02.2021 10:30

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od panca »

Ahoj,
mám stejný motor, stejnou barvu a výbavu Rline. Motor úplně dostačující. Najedu cca 15-17 tisíc za rok, sem zvědav na spotřebu. To zrcátko je teda děs:( My hned druhý den měli taky málem nehodu. Nějakej magor nám tam vlítl z vedlejší. Manželka na to dupla a naštěstí jsme dobrzdili. Brzdy super:)

darecekkk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 01.03.2018 21:27

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od darecekkk »

Recenze po 5000km(jezdil jsem nad měsiční průměr).
Průměrná spotřeba zatím 7.4(zima, zimáky...)
Jízda stylem 140/100/60. Tempomat v režimu sport.
Přední senzor a kryt zrcátka = vyměněno. Pojistka vyčíslena na 8500kč.

Ted k autu:
Co mě příjemně překvapilo:

-Zpracování uvnitř. Máme v práci nové X5(2017 a 2020), V60(2019) a upřímně Passat se mi zdá nejlepší. Hlavně nikde nevrže což se nedá o bmw ani volvu říct a to jsou taky novky...Nikde žádný tvrdý plast na očích. Lišty na sebe navazují. Takový sterilní kancl. Mám to tak rád. Čekal jsem to horší. :-)
-Auto rychle topí. (a to jsem s autem prvních 1500km jezdil v teplotách -10 až -15).
-Travel assist. Super věc. Jezdím 95% na tempomat a teď už nemusím točit ani volantem. Občas je třeba dávat pozor na cyklisty, a moje žena mě absolutně nechápe, protože tyhle věci nesnáší ale já to miluji. Ve Volvu to možná trochu funguje lépe, kdy drží střed vozovky citlivěji, ale jsem spokojen.
-Moje žena: "Zlato kde se to startuje?". Říkám "Miláčku už je nastartováno" Opravdu neslyšíte motor když stojíte na světlech nebo před garáží. Klid v kabině je na vysoké úrovni a opět srovnávám s auty výše. Není to s-klase ani nebude ale píšu můj pocit. Ne za všech okolností, ale dvojitá skla opravdu pomáhají. Když srovnám hluk s V60 tak je to dost rozdíl.
-S tím souvisí i dobré krytí rychlosti, kdy tam máte 80 a myslíte že jedete 50, 140km/h je tak okorát a slyšíte jen jemný svist kolem zrcátek.
-Příplatek za světla(IQ light) je asi povinný. 1. Auto úplně jinak vypadá, 2. v noci máte den a nikdo na mě ještě neblikal. A celkově je to pěkná diskotéka :-)
-Motor 110kw naprosto dostačující. Manželka a 2 děti s plným kufrem odzkoušeno a pro normálního vybouřeného otce to bohatě stačí. I všichni známí, kteří si dělali srandu, kde k tomu mám šlapátko, uznali že to jede normálně. Samozřejmě, mít 180kw verzi tak se nezlobím, jen říkám jak to je.

K zamyšlení:

-Režim D/S: Na "D" jezdím s děckama když nikde nespěchám a je mi všechno jedno. "S" jezdím když jsem sám, ale stejně když máte tempomat tak si auto řadí jakoby bylo v "D". Takže je mi to skoro jedno, ale občas potřebujete zrychlit, proto tam mám raději "S".
Časté vytykání, že "D" podtáčí, tak u toho benzínu to ani nevadí. Má tam cca 1500-1700 otáček, které ani neslyšíte. Na druhou stranu v manuálu a dieselu musí být "D" za trest.
-Příplatek za vyhřívání volantu je zbytečný, protože v autě už je teplo když teprve začínáte cítit nějaké teplo na volantu.(U i30 kterou jsem měl, tak mi hořely ruce po minutě).

Co mě na autě štve:
Teď i nějaké ty zápory.
Vypínání válců/jízda na 2 válce: Toto mi vždycky připomene že žiju v EU. Upřímně kdybych věděl, že to tak funguje, tak jdu do verze bez.

Modelová situace: Jedete v obci, 55km/h, opravdu mírné stoupání a před Váma třeba děda ve fabii. Máte tam tedy 4 stupen a cca 2100 otáček(režim "S") Takže ideální stav zapnout 2 válce PANE... Po zapnutí ikonky EKO se tiché auto promění na wartburg. Zrychlit a tudiž vypnout ACT nejde, kvuli fabii, takže se celé auto třepe, protože díky mirnému stoupání je auto v mírné zátěži a vydává nizkofrekveční zvuky do kabiny. Představte si jak dusíte 1.9 TDI...přesně toto. I moje žena, které je všechno jedno, hlavně at má auto volant a 4 kola, se ozve a říká "co je stím autem proboha?". No co jí mám říct.
Nad 2500 otáček což je už dálnice, tak v zhledem k více rušivým zvukum už 2 válce nepoznáte a třeba kolem 1500 otáček taky skoro nic poznat nejde. I když já jsem na to tak háklivý, že to poznám.
Takže jediná možnost je jezdit v režimu "D" kdy tam skoro nikdy 2100 otáček při plynule jízdě nemáte, a nebo prostě na tempomat kdy je tam zhruba 1900 otáček. Ještě můžete jak osel pořád mačkat na plyn a nebo manuálně přeřadit. Ještě možnost je rádio na plné pecky ale i tak tam podprahově ty vibrace máte.
Neříkejte mi, že tímto něco ušetříte. Pokud to vydává takové vibrace do kabiny tak v tom motoru to musí vibrovat ještě více. Opravdu, mírné stoupání ACT ON, 2100 otáček a jet takhle třeba 1000km tak vyskočí ojnice z motoru. Nejraději bych to pernametně vypl...

Je zvláštní, že na skoda foru, zase všichni radí jezdit na režim "S", sport režim a otáčky nad 2000, protože pak se ACT nezapíná. V passatu mi zas příjde že na režim "S" se to zapíná pořád...Máte nějaké nápady co stím? :-)

Další věc, je občasný hluk do kabiny hlavně na dálnici při 120 a při je 140 zase klídek. Jakoby foukal vítr někde kolem gumy dveří? Dal jsem vyvážit kola a dost to pomohlo, ale pořád tam něco je. Spíše je to ale už subjektivní. Píšu to jen kdyby náhodou někdo byl stejně pomatený jak Já a třeba mi řekl, že to opravdu dělá nějaká blbost :)

Jinak auto, zatím bez závad. Nevím co bych mu kromě ACT vytknul. Při 10tkm zase něco napíšu.
Děkuji všem za komplimenty. Snad sem nahážu nějaké fotky jak auto vypadá. I když nevím koho bude zajímat passat s autosedačkou :D
Naposledy upravil(a) darecekkk dne 25.03.2021 21:21, celkem upraveno 1 x.

Jara67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 05.11.2020 14:39

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od Jara67 »

Ahoj, dívám se, že tu recenzi bereš docela poctivě. Za mě palec nahoru :good: protože další potenciální zájemce o tento motor
bude mít výhodu při rozhodování, kterou mu žádná předváděcí jízda nemůže zprostředkovat. A o tom to je.
S tím že příplatek za vyhřívaný volant je zbytečný bych úplně nesouhlasil. Ikdyž auto topí hned a mám ho vyhřáté od webasta se najdou situace, že vyhřívání oceníš. Když jsi promrzlý a máš ruce jako led, není nic lepšího než vyhřívaný volant. Jsou tam tři úrovně a na střední co jsem si nastavil je to pro mě akorát. Začne rychle hřát, po chvilce to jakoby prostoupí do celého věnce a je to velmi příjemné. Jedu s tím třeba celou cestu z práce a ani to nevypnu.
Co se týče vypínání válců, asi bych to řešil. Jízda s drnčícím autem určitě není příjemná a rozhodně už vůbec ne komfortní. A že ty vibrace budou pozvolna ničit motor, tak na to bych vsadil. Je to jen další unijní pseudo šetřítko, které nic neušetří a opravu potom zaplatí uživatel. Stejně jako slavné inteligentní dobíjení, SS, zvýšený tlak v pneumatikách atd.
Zkusil bych někoho tady z kluků co se zabývají kódováním a vypnul to. Myslím, že za chvíli na to budeš mít stejně averzi a budeš to muset řešit.
Tak ať pašík slouží a dělá radost :)
VW Passat B8 Highline 9/2017 DSG 2.0 TSI 162 kW

panca
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 22.02.2021 10:30

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od panca »

Že se vypnou válce vůbec nepoznám, jen dle napíšu Eco. Jinak o tom vůbec nevím. To bude spíš něco špatně u tebe. S vyhříváním volantu souhlasím s kolegou, dost venku sportuji i v zimě. Mám vždy ruce totálně promrzlý a vyhřívaný volant se dost hodí. Byla to jedna s podmínek u auta.

darecekkk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 01.03.2018 21:27

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od darecekkk »

panca píše:
24.03.2021 16:35
Že se vypnou válce vůbec nepoznám, jen dle napíšu Eco. Jinak o tom vůbec nevím. To bude spíš něco špatně u tebe. S vyhříváním volantu souhlasím s kolegou, dost venku sportuji i v zimě. Mám vždy ruce totálně promrzlý a vyhřívaný volant se dost hodí. Byla to jedna s podmínek u auta.
-Jak píšu. Pokud se ECO zapne třeba v 1500 otáčkách, na dálnici z kopce při 130km/h atd, taky o tom nevím, ale jakmile je tam 2100 otáček, jedu tou 55km/h mirně přidávám, tak mírně že to není dostatečná zátěž pro to aby se ACT vyplo, tak je to opravdu drnčení jak by se hoodně podtáčel motor. Právě chci vědět jestli to mám řešit, nebo je to vlastnost.

-Co se táče vyhřívaní volantu, tak Vám to asi topí více, protože auto už jsem měl i v mrazech -15, škrábal jsem auto a volant byl teplý asi až tak za 7 minut, kdy jsem něco cítil. A to už mi bylo na ruce spíše teplo z tepla kabiny. Je pravda, že každý máme trochu jiný teplotní práh. :taunt: Takže beru zpět a každý ať si vyzkouší podle sebe.

Jara67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 05.11.2020 14:39

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od Jara67 »

Pokud by to s tím vyhříváním volantu bylo jak píšeš, tak by ten příplatek opravdu pozbýval smysl. Po zapnutí vyhřívání
musíš cítit teplo v řádu sekund tak jako u sedaček, pokud to jsou minuty jak píšeš je někde problém. Nedává to ale smysl,
podle mě to buď hřeje, takže hned a nebo při poruše vůbec.
VW Passat B8 Highline 9/2017 DSG 2.0 TSI 162 kW

mikelight
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 10.08.2010 17:18

Můj passat variant TSI 1.5 - dlouhodobá recenze

Příspěvek od mikelight »

Pekny pasik s moc hezkou barvou, super ze recenzujes do detailu, dobre se to cte.
Ale reknu ti, vyzvednout si funglovku pasika a hned po par km takove veci, skoda a smula zaroven, snad to ale nakonec dobre dopadlo a passat bude ted slouzit!

Odpovědět

Zpět na „(ne)Jen můj Passat B8“