Zdravím pánové, prosím o radu. Na mém Ventu mám už nějaký ten pátek stavítko od JOMu. Teď jsem ale vyměnil podvozek za komplet VR6 (ramena, těhlice, stabík, čepy, homoklouby), nasadil kola 5x100 a zjišťuji, že nemůžu dohnat výšku jednotlivých kol do stejné úrovně. Na zadní nápravě je rozdíl cca 5mm, ačkoliv každý tlumič je stočený úplně jinak, předek má rozdíl asi 11mm. Auto ale celkově při pohledu leží na levé (řidičovo) straně. Ať šroubuju co chci, tak PP kolo už níž nejde (není viditelné, že by se cokoliv o něco opíralo, nic odřené není). Když jsem smotal všechny tlumiče na stejnou úroveň, tak mám LP a PZ kolo výš než protilehlá strana, tzn. že auto jde do kříže. Aby se to líp chápalo, tak jsem to zkusil načmárat
Při smotání, kdy je každý tlumič úplně jinak nastavený, se mi povedlo dohnat to k zatím nejmenšímu možnému rozdílu mezer mezi kolem a blatníkem na jednotlivách kolech. Přesto to ale není dobré a auto je nakloněné doleva.
Jasně není to nové auto a nějaké ty karamboly má 100% za sebou, ale že by z ničeho nic najednou byla až tak hnutá kastle? U předchozího podvozku (na stejných tlumičích) jsem si ničeho takového nevšiml.
Kde může být zakopaný pes?
Děkuji
JOM - nelze dohonit stejnou výšku všech kol
- Kuny1991
- VWagenista
- Příspěvky: 1280
- Registrován: 17.10.2009 21:48
- Bydliště: Kynšperk nad VWohří
- Kontaktovat uživatele:
JOM - nelze dohonit stejnou výšku všech kol
- Přílohy
-
- tlumiče.jpg (32.41 KiB) Zobrazeno 1281 x
- jirkaTDI
- VWsenior
- Příspěvky: 2072
- Registrován: 29.08.2009 00:54
- Bydliště: JihlaVWa
- Kontaktovat uživatele:
Re: JOM - nelze dohonit stejnou výšku všech kol
Zkusil bych povolit všechny silentbloky a utáhnout zatížené. Jinak zadní náprava může být do vrtule.
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- David Cupánek
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 06.09.2017 12:26
Re: JOM - nelze dohonit stejnou výšku všech kol
Jak píše Jirka, povolil bych všechny silentbloky a utáhnul je zatížené. Ideálně z jámy nebo nájezdů.
Druhá věc je jak to měříš - od disku nebo od gumy? Gumy můžeš mít různě sjeté, různě nafouklé, není to přesné měření.
Dával jsi i nové horní uložení? Obě od stejné značky?
Další milimetry ti udělá geometrie a další milimetry ti udělá jen dopasování blatníku.
Další milimetry může udělat zkroucený stabilizátor nebo zkroucená zadní náprava.
Zkontroluj že máš ve všech gumách opravdu stejné tlaky a pak změř třeba mezeru mezi zemí a nápravnicí, jestli ta sedí. A před měřením povol ručku, můžeš to mít "napružené" přes brzdy jestli jsi to před měřením zvedal.
Druhá věc je jak to měříš - od disku nebo od gumy? Gumy můžeš mít různě sjeté, různě nafouklé, není to přesné měření.
Dával jsi i nové horní uložení? Obě od stejné značky?
Další milimetry ti udělá geometrie a další milimetry ti udělá jen dopasování blatníku.
Další milimetry může udělat zkroucený stabilizátor nebo zkroucená zadní náprava.
Zkontroluj že máš ve všech gumách opravdu stejné tlaky a pak změř třeba mezeru mezi zemí a nápravnicí, jestli ta sedí. A před měřením povol ručku, můžeš to mít "napružené" přes brzdy jestli jsi to před měřením zvedal.
VW Golf III Variant 1.9 TDi | VW Golf III Cabrio 1.8i | Audi A8 D3 4.2 MPI | VW T4 2.5 TDI