TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.03.2021 12:10
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Jasné teď bude času, ale nebudu se s tím už štvát já. Mám už číslo na jednoho nabídka, který má snad i na to speciální diagnostiku.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 21.04.2019 00:23
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Zdravím všechny ve spolek, mám takový problém s bufíkem, po startu se rozjede všechno je v pohodě bafá, ale po cca 1 minutě někdy 45 vteřinách sepnutí bufíku, začne uplně brutálně řvát a hulit jak prase. Jede furt dokud se motor nezahřeje jak má pak zas vypne a je to v klidu, ale řve to tak, že vibruje pulka kabiny. Někdy když auto odstavím na volnoběh u obchoďáku, bufík se sám zase rozjede aniž by klesla teplota kapalin. Čím to chování může být. Děkuji.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Kouř může dělat víc věcí ... zbytky nafty ve výfuku, špatné rozprášení nafty, zanesená komora, ...
A to, že opakovaně startuje, je normální. Motor na volnoběh nevyrobí moc tepla, tak mu budík musí pomoct. Na budíku to nepoznáš, ale na VAGu se ty teploty mění.
A to, že opakovaně startuje, je normální. Motor na volnoběh nevyrobí moc tepla, tak mu budík musí pomoct. Na budíku to nepoznáš, ale na VAGu se ty teploty mění.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Sezóna klimatizací končí a nastává sezóna bufíků. Takže tady nějaké to vylepšení.
První je jednoduchý spínač, příp. doplněný LEDkou, v podstatě to, co je v prvním příspěvku. Jednoduché, levné, rychlé. Malou muškou je, že nesmíte zapomenou v jaké poloze je spínač, aby bufík netopil i při +30st. nebo naopak nebyl vypnutý při -10t.
Druhé je už kapku složitější, ale má více funkcí. Tou hlavní je, že se vždy po sepnutí zapalování nastaví automatický režim, tj. bufík se chová dle teploty. Stiskem příslušného tlačítka nastavíte režim zapnuto nebo vypnuto, příp. se vrátíte do režimu automat. LEDky indikují stav pro sepnutí bufíku, tj. motor běží (svorka D+) a je sepnutý termospínač u stěračů (označení TS); zvolený režim vypnuto nebo zapnuto a konečně indikace chodu a režimu bufíku podle "cvakání" palivového čerpadla (plný výkon=bliká rychle, snížený výkon=bliká pomalu, netopí=nesvítí, nebliká )
Na obrázcích jsou jen schémata, mechanickou stránku musí vyřešit každý sám. Doporučuji pečlivost zejména při tahání kabelů a izolování spojů; naopak nedoporučuji instalaci těm, co se nevyznají v autě a v elektrice - to raději dejte na pivo kámošovi, co to opravdu umí. Oba způsoby jsem vyzkoušel a tedy jsou funkční, jejich aplikace je na vlastní nebezpečí.
edit: ještě doplním, že výše uvedené funguje jen u příhřevů D3W-Z, D5W-Z a D5Z-F. U nezávislých topení to v tomto provedení nefunguje.
První je jednoduchý spínač, příp. doplněný LEDkou, v podstatě to, co je v prvním příspěvku. Jednoduché, levné, rychlé. Malou muškou je, že nesmíte zapomenou v jaké poloze je spínač, aby bufík netopil i při +30st. nebo naopak nebyl vypnutý při -10t.
Druhé je už kapku složitější, ale má více funkcí. Tou hlavní je, že se vždy po sepnutí zapalování nastaví automatický režim, tj. bufík se chová dle teploty. Stiskem příslušného tlačítka nastavíte režim zapnuto nebo vypnuto, příp. se vrátíte do režimu automat. LEDky indikují stav pro sepnutí bufíku, tj. motor běží (svorka D+) a je sepnutý termospínač u stěračů (označení TS); zvolený režim vypnuto nebo zapnuto a konečně indikace chodu a režimu bufíku podle "cvakání" palivového čerpadla (plný výkon=bliká rychle, snížený výkon=bliká pomalu, netopí=nesvítí, nebliká )
Na obrázcích jsou jen schémata, mechanickou stránku musí vyřešit každý sám. Doporučuji pečlivost zejména při tahání kabelů a izolování spojů; naopak nedoporučuji instalaci těm, co se nevyznají v autě a v elektrice - to raději dejte na pivo kámošovi, co to opravdu umí. Oba způsoby jsem vyzkoušel a tedy jsou funkční, jejich aplikace je na vlastní nebezpečí.
edit: ještě doplním, že výše uvedené funguje jen u příhřevů D3W-Z, D5W-Z a D5Z-F. U nezávislých topení to v tomto provedení nefunguje.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Řidič
- Příspěvky: 83
- Registrován: 15.08.2021 21:26
- Bydliště: Liberec
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Super, díky
VW Sharan 1.9 TDi PD 96kW 2005, Liberec
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 14.05.2016 21:12
- Bydliště: Svitavy
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Nemá někdo zájem o kvalitní žhavící svíčku Beru GH 001 + originál osazené sítko svíčky. Vhodné pro Eberspächer D3WZ/D5WZ, 500 Kč za vše ,více na SZ.
Na inzeráty máme bazar sag-bazar/
Na inzeráty máme bazar sag-bazar/
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 17.03.2022 12:41
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Dobrý den. Umí zde někdo opravit řj nezávislého topení? Řj hlásí oběhové čerpadlo zkrat na kostru i když čerpadlo normálně funguje. Sharan 2006 Topení D5ws-f
Naposledy upravil(a) fb_jan129 dne 17.03.2022 13:03, celkem upraveno 1 x.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Pravděpodobně ne, ale jistou nadějí je pokusit se opatrně prohřát kontakty v konektoru ŘJ, doufat, že je chyba tam a kontakt se opět spojí s bodem na DPS.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Řidič
- Příspěvky: 145
- Registrován: 13.01.2013 17:31
- Bydliště: Královohradecko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Zkus autoelektro Horáček,dela opravy Webasto řj
VW Multivan T5GP 2,0 biTdi 132kW, DSG, 4 motion
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 16.05.2009 13:58
- Bydliště: Habartov
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Dobrý den všem přeju-mám problém s Eberspacher D5WSC, po zmacknuti tlačítka v autě-nic neběží,necvaká a je úplné ticho(Svítí jen červená ledka).Hlásí chybu č.31,po smazání se ukáže znovu.
Vím,je zde forum VW,mám to v O2-ale topení by mělo být asi stejné-je to dodělávka od předchozího majitele i s dálkovým EasyStart R+
Poprosím,je zde někdo,kdo by se mohl na toto topení podívat ?
Děkuji
P.S.Po sundání pošlu na opravu prosím ?
Vím,je zde forum VW,mám to v O2-ale topení by mělo být asi stejné-je to dodělávka od předchozího majitele i s dálkovým EasyStart R+
Poprosím,je zde někdo,kdo by se mohl na toto topení podívat ?
Děkuji
P.S.Po sundání pošlu na opravu prosím ?
Naposledy upravil(a) bobo99 dne 12.12.2022 19:07, celkem upraveno 2 x.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.09.2010 20:09
- Bydliště: Handlová
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
dobrý den, páni
mam Galaxy I ,na nom mam origo nezavisle kurenie, mam vod. cerpadlo hned pri bufíku.
mam Sharan II 2008, origo baterku pod sedadlom spolujazdca, hodiny na strope, cerpadlo v motore
a otazka znie: má byť este jedno cerpadlo vody pri bufíku?
niekto tvrdi ano , niekto nie. z coho by bolo to cerpadlo ovladane?
vdaka za odpovede
mam Galaxy I ,na nom mam origo nezavisle kurenie, mam vod. cerpadlo hned pri bufíku.
mam Sharan II 2008, origo baterku pod sedadlom spolujazdca, hodiny na strope, cerpadlo v motore
a otazka znie: má byť este jedno cerpadlo vody pri bufíku?
niekto tvrdi ano , niekto nie. z coho by bolo to cerpadlo ovladane?
vdaka za odpovede
-
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 20.09.2012 16:20
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Dobrý den, mám ve vozidle topení B4WSC, kde se vyskytuje již dva roky problém v podobě naběhnutí topení až na druhý pokus. Přisuzoval jsem to svičce tak jsem ji minulý týden výměníl za novou keramickou, dal i nové sítko a všechny těsnění ale pořád je to stejné, dnes jsem zkusil diagnostiku a napsalo mi to chyby 52, což je:
052 prípustná bezpečnostná doba štartu prekročená, všetky pokusy o štart vyčerpané;
kontrola množstva paliva a dodávky paliva,
Kontrola výfukových plynov a spaľovacieho vzduchu, kontrola prietoku
Napadlo mě čerpadlo, že nebude v pořádku, ale čerpadlo svaka, a při prvním neúspěšném startu kape benzin z výfuku. Tak si myslím že v pořadku
Když jsem měnil svíčku, sítko a tesneni, tak jsem vše vyčistil. Tak si nemyslím že by mělo být někde něco přivolaného v těsnění.
Napadá někoho něco , kde může být problém?
052 prípustná bezpečnostná doba štartu prekročená, všetky pokusy o štart vyčerpané;
kontrola množstva paliva a dodávky paliva,
Kontrola výfukových plynov a spaľovacieho vzduchu, kontrola prietoku
Napadlo mě čerpadlo, že nebude v pořádku, ale čerpadlo svaka, a při prvním neúspěšném startu kape benzin z výfuku. Tak si myslím že v pořadku
Když jsem měnil svíčku, sítko a tesneni, tak jsem vše vyčistil. Tak si nemyslím že by mělo být někde něco přivolaného v těsnění.
Napadá někoho něco , kde může být problém?
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Bobo nepíšeš odkud jsi, zavolej mě na 739464005 a problém vyřešímebobo99 píše: ↑11.12.2022 11:45Dobrý den všem přeju-mám problém s Eberspacher D5WSC, po zmacknuti tlačítka v autě-nic neběží,necvaká a je úplné ticho(Svítí jen červená ledka).Hlásí chybu č.31,po smazání se ukáže znovu.
Vím,je zde forum VW,mám to v O2-ale topení by mělo být asi stejné-je to dodělávka od předchozího majitele i s dálkovým EasyStart R+
Poprosím,je zde někdo,kdo by se mohl na toto topení podívat ?
Děkuji
P.S.Po sundání pošlu na opravu prosím ?
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 03.07.2010 14:44
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Ahoj,
poradí mi někdo, nefunguje mi nezávislé topení. Zjistil jsem, že do něj nejde nafta. Podávací čerpadlo cvaká.
Děkuji
VW Sharan 1,9TDi PD (AUY) automat rv2001
poradí mi někdo, nefunguje mi nezávislé topení. Zjistil jsem, že do něj nejde nafta. Podávací čerpadlo cvaká.
Děkuji
VW Sharan 1,9TDi PD (AUY) automat rv2001
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Jak jsi zjistil, že nejde nafta? Cvaknutí čerpadla = kapka nafty. Může být ucpané sítko v čerpadle, ucpaná hadička od čerpadla nebo do čerpadla, bord.l v čerpadle, uškrcené čerpadlo, málo nafty v nádrži, španě otočené čerpadlo, ... Při činnosti čerpadla (test akčních členů ve VAGu) zkus odpojit výstupní hadičku na čerpadle - když tam bude kapat, je ucpaná tahle hadička, pokud ne, zkontroluj sítko na vstupní straně, příp. profoukni tu příchozí hadičku směrem do nádrže. Příp. se dá čerpadlo vyndat a zkusit "na stole", "pohon" obstaráš ručně připojováním napájení.
No a nebo se obrať na někoho, kdo ví, co a jak. To všem obvykle stojí nějaké penízky.
No a nebo se obrať na někoho, kdo ví, co a jak. To všem obvykle stojí nějaké penízky.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)