samovolné zvyšování otáček

Interiér, palubky, výbava, sedačky, R packet, elektrika, vybavení

Moderátoři: ejne, pásovec

Odpovědět
Uživatelský avatar
paja02
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: plzen

samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od paja02 »

Zdravím - prosba o radu:
Mám pár týdnů B8 11/2017 2.0 TDI 110kw ruční řazení.
102t. km
Problém začal před pár dny - zatím jsem najel cca 800km.Mám nastavenu okamžitou spotřebu.Po sundání plynu se zařazenou rychlostí počítač hlásí 0l spotřebu, ale občas začne samovolně stoupat až přes deset l a pak spadne opět na nulu.Teď už se mi i stává. že samovolně přidává plyn při zařazené rychlosti. což už je problém.Máte někdo s tímto zkušenost?
Díky předem za info.

alanko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 11.08.2020 06:15

Re: samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od alanko »

paja02 píše:Zdravím - prosba o radu:
Mám pár týdnů B8 11/2017 2.0 TDI 110kw ruční řazení.
102t. km
Problém začal před pár dny - zatím jsem najel cca 800km.Mám nastavenu okamžitou spotřebu.Po sundání plynu se zařazenou rychlostí počítač hlásí 0l spotřebu, ale občas začne samovolně stoupat až přes deset l a pak spadne opět na nulu.Teď už se mi i stává. že samovolně přidává plyn při zařazené rychlosti. což už je problém.Máte někdo s tímto zkušenost?
Díky předem za info.
Nemal si nshodou klimatizaciu zapnutu?
Alebo motor nema tednenciu pridavat lebo ides dokopca?

Uživatelský avatar
paja02
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: plzen

Re: samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od paja02 »

Klimoška vypnutá.Motor přidává na rovině, ale ne vždy.Tento jev se mi stává tak ve dvaceti procentech, jinak vše na 100 procent.
Nic auto nehlásí, žádnou závadu.Zkusím zajet ke kámošovi na PC.
I tak díky za zprávu.

alanko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 11.08.2020 06:15

Re: samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od alanko »

Aj na rovinke ti prida ak klesnes pod nejaku heanicu, niektore auta to maju na 1200 otackach ine na 800 otackach teda ak mas 2000 otacok pustis plyn na rovinke prida ti auto?

Uživatelský avatar
paja02
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: plzen

Re: samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od paja02 »

Stává se to při nízkých otáčkách 1000 - 1200, při vyšších po ubrání plynu okamžitá spadne na nulu.V případě, že vyřadím, otáčky zůstávají na 900,okamžitá roste přes deset i k patnácti a pak na nulu.

alanko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 11.08.2020 06:15

Re: samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od alanko »

paja02 píše:Stává se to při nízkých otáčkách 1000 - 1200, při vyšších po ubrání plynu okamžitá spadne na nulu.V případě, že vyřadím, otáčky zůstávají na 900,okamžitá roste přes deset i k patnácti a pak na nulu.
Tak to je normalne sprava ie aby nezdochol motor koli nizkym otackam, to je ochrana.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od CentriFUGA »

Pokud jezdíš na 1000otáček, tak se nediv. A hlavně se nediv, až sem za půl roku budeš psát, že máš ucpaný DPF a co s tím ...

Uživatelský avatar
paja02
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: plzen

Re: samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od paja02 »

Dík za info.Na 1000 otáček tedy rozhodně nejezdím, rozsah normál tak 1300 - 2000 a víc před přeřazením.1200 a níže k 1000 covce pouze po rovině, nebo z kopce když auto tzv. plave.No a občas i sportovní jízda včetně dálnice.

alanko
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 11.08.2020 06:15

Re: samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od alanko »

paja02 píše:Dík za info.Na 1000 otáček tedy rozhodně nejezdím, rozsah normál tak 1300 - 2000 a víc před přeřazením.1200 a níže k 1000 covce pouze po rovině, nebo z kopce když auto tzv. plave.No a občas i sportovní jízda včetně dálnice.
Ja pustam plyn len dole kopcom.
Mam automat, paci sa mi ako zacne brzdit motorom ked tuknem do brzdy.

papesch286
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 14.06.2020 13:03

Re: samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od papesch286 »

Zdravim,
tak nejak nechapu co se tu vlastne resi.Zahraty motor na 90°C ,by mel mit pri volnobehu otacky (650-700) a okamzita spotrba je v rozmezi (0,5-0,6l).
Otacky a spotrba vyleti nahoru,kdyz se ti zapne klima,nebo kdyz se (vypaluje ) DPF filtr pevnych castic.Jeste me napada skrtici klapka ,kdyz je zakarbonovana
nebo za zacpana olejovym bahnem,tak obcas nemusi dovirat,a pak jde auto do vyssich otacek.Zkusit sundat saci trubku od filtru a podivat se,jestli neni klapka
zanesena.Jeste k rada k jizdnimu rezimu ,ani diesel by se nemel podtacet,optimalni rezim je podle me nedostat se pod 1700 otacek.Kdo chce diesel dlouho miti ,mel by se pohybovat mezi (1900-3500) otackamy,Hlavne v kopcich nepodtacet a radsi preradt na nizsi stupen.Obcas auto poradne rozjet (160-200km),aby se vypalily vsechna vyfukove splodiny a bordel.PS (1300-2000)otacek neni rozhodne noramal.A jak uz tu CentriFUGA pise ,budes mit jen problemy s DPF filtrem a nejenom s nim.

MikiD
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 11.01.2021 09:55

Re: samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od MikiD »

Rozhodně řadit vejš než 1300-2000 otáček, pokud nechceš řešit karbon v motoru, dvouhmotu a podobný srandy. To že při vyřazení ti spotřeba jede nahoru a pak na nulu, to se ti děje při zpomalování, že jo? Logicky motor na volnoběh něco žere a jak zpomaluješ, tak spotřeba na 100 km stoupá. Při zastavení se přepne na l/h a pokud ti start/stop vypne motor, tak je nula. Ten start stop taky nech vypnout, pokud chceš mít auto dýl.

Uživatelský avatar
paja02
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: plzen

Re: samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od paja02 »

Chlapi díky za Vaše postřehy a zkušenosti a mnoho km v pohodě..ještě jednou díky.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: samovolné zvyšování otáček

Příspěvek od CentriFUGA »

paja02 píše:
05.05.2021 17:01
Dík za info.Na 1000 otáček tedy rozhodně nejezdím, rozsah normál tak 1300 - 2000 a víc před přeřazením.1200 a níže k 1000 covce pouze po rovině, nebo z kopce když auto tzv. plave.No a občas i sportovní jízda včetně dálnice.
1000otacek je málo, prpto může auto při zvýšeném zatížení tendenci přidat protože mnohdy zvýšené otáčky kvůli dpf nebo zatížením alternatoru dostanou k 1000 ot a auto pak přidává aby ti nechciplo.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“