Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
- MediZ
- Závodník
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19.01.2012 20:03
- Bydliště: moraVWa
Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Ahoj, mám problém s jettou je to 1.6d - je tam nový termostat, rozvody vč. vodní pumpy a po nastartování a zahřátí začne házet vodu z nádobky. Horni hadice je tepla chladič je teplý spodní hadice je tepla... Pokud se vytahne termostat ven tak auto se za jízdy neohreje ani na 90 a vodu ven nehazi. Může to být těsnění pod hlavou nebo praskla hlava? Nebo třeba jen spatne vicko nadobky? Diky za každou radu...
Passat b6 TDi
Golf Mk3 VR6
Ex.: Jetta Mk2 US, Scirocco Mk2 16v, Golf Mk3 GTI 16v, Golf Mk3 1.6GL
Golf Mk3 VR6
Ex.: Jetta Mk2 US, Scirocco Mk2 16v, Golf Mk3 GTI 16v, Golf Mk3 1.6GL
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 04.08.2014 17:01
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Já osobně by jsem schodil hlavu a uvidíš
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Jestli máš tvrdé hadice, což zřejmě máš, tak je někde netěsnost na hlavě/těsnění a tlakuje Ti to do chlad.kapaliny.
Revize hlavy je pak nutná.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Revize hlavy je pak nutná.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- MediZ
- Závodník
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19.01.2012 20:03
- Bydliště: moraVWa
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Ok diky mrknu ještě na par věci a napíšu jak to dopadlo nebo jak jsem pokročil...
Passat b6 TDi
Golf Mk3 VR6
Ex.: Jetta Mk2 US, Scirocco Mk2 16v, Golf Mk3 GTI 16v, Golf Mk3 1.6GL
Golf Mk3 VR6
Ex.: Jetta Mk2 US, Scirocco Mk2 16v, Golf Mk3 GTI 16v, Golf Mk3 1.6GL
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
měl jsem podobný problém a příčinou byla ucpaná slabá hadička mezi chladičem a expanzkou. Chladičem špatně cirkulovala voda. Setkal jsem se i s vadným novým termostatem.
- MediZ
- Závodník
- Příspěvky: 663
- Registrován: 19.01.2012 20:03
- Bydliště: moraVWa
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Přesně po těchto věcech jdu než začnu kuchat hlavu... Abych měl jistotu ze vše je 100% aby ta hlava nebyla zbytečná akce...
Passat b6 TDi
Golf Mk3 VR6
Ex.: Jetta Mk2 US, Scirocco Mk2 16v, Golf Mk3 GTI 16v, Golf Mk3 1.6GL
Golf Mk3 VR6
Ex.: Jetta Mk2 US, Scirocco Mk2 16v, Golf Mk3 GTI 16v, Golf Mk3 1.6GL
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Mám tu dva motory (SB), které jak praví téma, se podobně přehřívají a hází vodu ven. Oba motory byly před nějakou dobou celkově opraveny a bez jakýchkoli problémů v provozu.
Prvnímu loni krátce po výměně fridexu při klidné jízdě začala kolísat teplota. Vždy na několik minut se přehříval, poté klesla náhle teplota na normál. Opakovaně i při dlouhých jízdách. Byl vyndán termostat a kolísání teploty ustalo. Termostat vyzkoušen na funkci a bez vady. Namontován jiný, vyzkoušený termostat a stejný problém s kolísáním teploty s tím, že po startu za studena se absolutně nic nedělo, voda se ohřívala, auto topilo, netlakovalo. Po dosažení provozní teploty otvírání termostatu přestane topit, cirkulace více méně přes nádobku a začne přehřívání. Postupně se situace zhoršovala.
U druhého motoru je chování vody podivnější. Po výměně! řemene vodní pumpy některý den golf normálně jezdil zcela bez problémů i delší cesty, přičemž další den za jízdy přestávala voda cirkulovat přes chladič po dosažení provozní teploty a necirkulovala ani přes nádržku. Našla se nečistota v hadičce k ní, která ji ucpávala. Problém přehřívání na pár dní ustal. Ale poté se opět začal vracet od doby ohřátí. Po ohřátí cirkulace pouze přes nádobku a to ještě slabá s následným přehřátím.
Oba motory několikrát propláchnuty, chladiče jsou nové, pumpy mají tak 30 t km.
Co si o tom myslíte?
Prvnímu loni krátce po výměně fridexu při klidné jízdě začala kolísat teplota. Vždy na několik minut se přehříval, poté klesla náhle teplota na normál. Opakovaně i při dlouhých jízdách. Byl vyndán termostat a kolísání teploty ustalo. Termostat vyzkoušen na funkci a bez vady. Namontován jiný, vyzkoušený termostat a stejný problém s kolísáním teploty s tím, že po startu za studena se absolutně nic nedělo, voda se ohřívala, auto topilo, netlakovalo. Po dosažení provozní teploty otvírání termostatu přestane topit, cirkulace více méně přes nádobku a začne přehřívání. Postupně se situace zhoršovala.
U druhého motoru je chování vody podivnější. Po výměně! řemene vodní pumpy některý den golf normálně jezdil zcela bez problémů i delší cesty, přičemž další den za jízdy přestávala voda cirkulovat přes chladič po dosažení provozní teploty a necirkulovala ani přes nádržku. Našla se nečistota v hadičce k ní, která ji ucpávala. Problém přehřívání na pár dní ustal. Ale poté se opět začal vracet od doby ohřátí. Po ohřátí cirkulace pouze přes nádobku a to ještě slabá s následným přehřátím.
Oba motory několikrát propláchnuty, chladiče jsou nové, pumpy mají tak 30 t km.
Co si o tom myslíte?
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Praskla hlava (dělá to bublinu) nebo zlé odvzdusnene, špatná pumpa, poškozené hadice uvnitř že se samy ucpou, neprůchozí topeni a pak už mě nic nenapadá.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Vyloučit mohu ucpaná topení i chladiče ( oboje vyměněny), hadice, termostaty rovněž vyměněny. Prasklých hlav jsem pár zažil, ale vždy se chovaly standartně - krátce po startu se voda tlačila ven z nádobky a nikdy se již závada nepřestala projevovat ani na studeném, ani na teplém motoru ani jízdou. Prostě prasklá a hotovo. Tady závada některý den nebyla vůbec, někdy jen po zahřátí.
Vadné pumpy by znamenalo, že se vrtulky točí málo, nebo vůbec. Přemýšlím, jak by k tomu došlo. Pumpy ani nemají vůli. Na motoru 1,9 d jsem měl vysypanou pumpu až vrtulka hoblovala obal a motor se nehřál, jen utíkala voda.
Zatím hlavy sundat nemohu.
Vadné pumpy by znamenalo, že se vrtulky točí málo, nebo vůbec. Přemýšlím, jak by k tomu došlo. Pumpy ani nemají vůli. Na motoru 1,9 d jsem měl vysypanou pumpu až vrtulka hoblovala obal a motor se nehřál, jen utíkala voda.
Zatím hlavy sundat nemohu.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Je málo pravděpodobné že by se vráltula na pumpě protáčela vůči hřídelí pohonu.
Na jednom motoru třeba ale ne na dvou..
Hadicove uspořádání je OK ? Není třeba nějaká hadice přehozená na pozici ?
Ta hadice tenká z chladiče do nádobky - čůrá z ní kapalina zpět do nádoby ?
Divné je že po vytažení termostatu to funguje naprosto normálně.
Ale termostat může být vadný i nový..
Tu vodu to háže normálně za jízdy jo že se to tak natlačí až to přetlači pojišťovací ventil na víčku a začne to blejt z přepadu ?
Hele a co to dělá když necháš povolené víčko na nádobce ? Případně otestovat nové kvalitní víčko nádobky ?
Tím by to taky mohlo bejt..
Na jednom motoru třeba ale ne na dvou..
Hadicove uspořádání je OK ? Není třeba nějaká hadice přehozená na pozici ?
Ta hadice tenká z chladiče do nádobky - čůrá z ní kapalina zpět do nádoby ?
Divné je že po vytažení termostatu to funguje naprosto normálně.
Ale termostat může být vadný i nový..
Tu vodu to háže normálně za jízdy jo že se to tak natlačí až to přetlači pojišťovací ventil na víčku a začne to blejt z přepadu ?
Hele a co to dělá když necháš povolené víčko na nádobce ? Případně otestovat nové kvalitní víčko nádobky ?
Tím by to taky mohlo bejt..
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Hadice jsou určitě správně.
Je divné, že z hadičky přepadu do nádržky jde málo vody, méně než u jiných golfů (mám jich hodně).
Víčka nádržky vyměněna za jiná z jiných golfů a přezkoušena kompresorem na přetlak. Tady vada není.
Jeden motor se přehřál z počátku jen občas. Příčinou byla hadička přepadu, která se ale zřejmě přicpávala nahodile. Byla ucpaná zbytky silikonu, vypadaly jako kousky gumiček do vlasů. Po zchladnutí a dolití voda zase normálně cirkulovala a na několik jízd byl klid. Kontrolka nádržky funguje, tak bez vody motor neběhal. Nyní ale voda až do ohřevu nijak nekypí, neuniká, jen z hadičky přepadu ji mnoho neteče. Po zahřátí, kdy má termostat již otvírat, se začne voda v motoru postupně vařit a z přepadové hadičky jde voda s párou. S víčkem voda uniká až se přetlakuje varem, bez víčka ihned jak se voda začne vařit.
Byl celkem problém dostat vodu do motoru a chladiče, aby začala cirkulovat, s čímž jsem se setkal již vícekrát. Ale podařilo se a motor půl roku běhal bez poruchy až do výměny řemene pumpy a dolití cca 0,5 l fridexu.
U druhého motoru se měnil fridex a chladič za nový a od té doby začaly problémy, propláchl se několikrát motor, ale stejně se občas přehříval. Vyměnil se přezkoušený termostat a problém na pár jízd zmizel zcela. Poté najednou opět přehřívání, opět výměna přezkoušeného termostatu, ale přehřívání pokračuje. Pár delších jízd jsem udělal (po 100km) a teplota se držela třeba 30km, náhle během minuty vystoupala aby opět během minuty klesla. To se opakovalo vícekrát. Vody ubylo tak 0,5l. Jako by se něco uzavřelo, necirkulovala voda a náhle opět otevřelo.
Chtělo by to asi otestovat na zplodiny ve vodě, třeba je někde něco trženého a občas se otvor uzavře a občas otevře. Ale stejné projevy na dvou motorech?
Několik prasklých hlav jsem už zažil, ale žádná se takto nechovala, aby střídavě fungovala a nefungovala. Kdyby se novým fridexem (G11) uvolnily nějaké letité usazeniny z bloku a ucpávaly kanály v hlavě, které se zatím nepodařilo propláchnout?
Je divné, že z hadičky přepadu do nádržky jde málo vody, méně než u jiných golfů (mám jich hodně).
Víčka nádržky vyměněna za jiná z jiných golfů a přezkoušena kompresorem na přetlak. Tady vada není.
Jeden motor se přehřál z počátku jen občas. Příčinou byla hadička přepadu, která se ale zřejmě přicpávala nahodile. Byla ucpaná zbytky silikonu, vypadaly jako kousky gumiček do vlasů. Po zchladnutí a dolití voda zase normálně cirkulovala a na několik jízd byl klid. Kontrolka nádržky funguje, tak bez vody motor neběhal. Nyní ale voda až do ohřevu nijak nekypí, neuniká, jen z hadičky přepadu ji mnoho neteče. Po zahřátí, kdy má termostat již otvírat, se začne voda v motoru postupně vařit a z přepadové hadičky jde voda s párou. S víčkem voda uniká až se přetlakuje varem, bez víčka ihned jak se voda začne vařit.
Byl celkem problém dostat vodu do motoru a chladiče, aby začala cirkulovat, s čímž jsem se setkal již vícekrát. Ale podařilo se a motor půl roku běhal bez poruchy až do výměny řemene pumpy a dolití cca 0,5 l fridexu.
U druhého motoru se měnil fridex a chladič za nový a od té doby začaly problémy, propláchl se několikrát motor, ale stejně se občas přehříval. Vyměnil se přezkoušený termostat a problém na pár jízd zmizel zcela. Poté najednou opět přehřívání, opět výměna přezkoušeného termostatu, ale přehřívání pokračuje. Pár delších jízd jsem udělal (po 100km) a teplota se držela třeba 30km, náhle během minuty vystoupala aby opět během minuty klesla. To se opakovalo vícekrát. Vody ubylo tak 0,5l. Jako by se něco uzavřelo, necirkulovala voda a náhle opět otevřelo.
Chtělo by to asi otestovat na zplodiny ve vodě, třeba je někde něco trženého a občas se otvor uzavře a občas otevře. Ale stejné projevy na dvou motorech?
Několik prasklých hlav jsem už zažil, ale žádná se takto nechovala, aby střídavě fungovala a nefungovala. Kdyby se novým fridexem (G11) uvolnily nějaké letité usazeniny z bloku a ucpávaly kanály v hlavě, které se zatím nepodařilo propláchnout?
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Tak u motoru, kde se měnil řemen pumpy, s největší pravděpodobností se příčina přehřívání našla. Po zkušební jízdě včera těsně před vyndaváním pumpy a hlavy jsem naposled přemýšlel o možné souvislosti výměny řemene za nový a najednou si uvědomil slabý zápach pálící se gumy na prstech, jak jsem ošahával řemen a řemenici. Namontovaná řemenice pumpy není originální, ale upravená a má jiný profil drážky. Řemen prostě klouzal po řemenici a proto trochu smrděl. Ani řemen není správného provedení. Klouzal jak na řemenici motoru, tak na pumpě. Navíc jsem dostal informaci, že zřejmě i dobíjení bylo v zimě slabší. Na první dojem je řemen napnutý dostatečně, nevypadá ani sešle, tak mne nenapadlo, že tady může být vada. Zřejmě řemen prokluzoval delší dobu. Po výměně řemenice a řemene za správné nyní voda cirkuluje viditelně lépe přes nádržku i chladič a teploměr se drží jak přibitý.
I po letitých zkušenostech se ukazuje, že může vždy něco překvapit jako "tuningová" řemenice i nevhodný řemen. Je to řemen s jiným profilem a hodně plátnem. Tyto typy se používají např. u malotraktorů Mountfield, kde se pohon zapíná a vypíná s prokluzující napínací kladkou. Plátno mají právě proto, aby prokluzovaly a nelepily se na řemenice. Bylo evidentně chybou nový řemen a zánovní pumpu automaticky nepovažovat jako možný zdroj poruchy. Až dnes mám informaci, že se upravovala řemenice pumpy, protože původní hodně šmajdala po havárii a novou pumpu koupili bez řemenice. Celkem zdařilá úprava, odtočená a navařená část z jiné, pěkná čistá práce. Nešmajdá, nehází. Ale již je v kontejneru, aby někoho v budoucnu náhodou zase netrápila na autě.
No, a teď řešit druhé přehřívání po výměně chladiče a fridexu.
I po letitých zkušenostech se ukazuje, že může vždy něco překvapit jako "tuningová" řemenice i nevhodný řemen. Je to řemen s jiným profilem a hodně plátnem. Tyto typy se používají např. u malotraktorů Mountfield, kde se pohon zapíná a vypíná s prokluzující napínací kladkou. Plátno mají právě proto, aby prokluzovaly a nelepily se na řemenice. Bylo evidentně chybou nový řemen a zánovní pumpu automaticky nepovažovat jako možný zdroj poruchy. Až dnes mám informaci, že se upravovala řemenice pumpy, protože původní hodně šmajdala po havárii a novou pumpu koupili bez řemenice. Celkem zdařilá úprava, odtočená a navařená část z jiné, pěkná čistá práce. Nešmajdá, nehází. Ale již je v kontejneru, aby někoho v budoucnu náhodou zase netrápila na autě.
No, a teď řešit druhé přehřívání po výměně chladiče a fridexu.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
No právě i různý průměr řemenice může být problém (krzeva otáčky vrtule uvnitř).ten druhý motor bych otestoval na spaliny.
Pořád mi to na to nejvíce pasuje.
A ten průtok tou spojovací hadičkou, možná prostourat do chladiče jestli to třeba není zmetek a nějak se to nepřipálí už ve výrobě.
Pořád mi to na to nejvíce pasuje.
A ten průtok tou spojovací hadičkou, možná prostourat do chladiče jestli to třeba není zmetek a nějak se to nepřipálí už ve výrobě.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Je pravdou, že vyndaná řemenice byla na průměru větší zhruba o 2cm než origo na ostatních SB motorech, což spolu s prokluzem nesprávného řemene udělalo své. Dnes proběhla dlouhá zkušební jízda, teplota ok, voda se nehřeje, řemeny pořád stejně napnuté. Tak snad to bude ok.
K té hadičce přepadu, nový chladič nemá výstup na přepadovou hadičku, tak je použita vrchní hadice ze seatu toledo 1,9D, kde je origo na hadici i slabá hadička k nádržce. Přímo v gumě v místě přechodu uvnitř je zalitá trubička. Zkoušel jsem ji přes hadičku pročistit drátem, ale zdá se čistá. Existuje ještě druhé provedení této hadice, kde je přímo v silné hadici zalitý jakýsi kovový T kus a u tohoto je dírka s výstupem nejméně o mm větší. Tak jsem hadici pro jistotu vyměnil. Mám toto na dalších naftách právě kvůli chladičům bez vývodu ( pro seaty). Šlo by ještě vyměnit nátrubek na hlavě za plastový, který má výstup k nádržce. Ale plast mi dlouho nevydržel na žádném vw, spolehlivější je hliník.
Motory otestuju na spaliny, až se mi vrátí po neděli tester co jsem zapůjčil.
K té hadičce přepadu, nový chladič nemá výstup na přepadovou hadičku, tak je použita vrchní hadice ze seatu toledo 1,9D, kde je origo na hadici i slabá hadička k nádržce. Přímo v gumě v místě přechodu uvnitř je zalitá trubička. Zkoušel jsem ji přes hadičku pročistit drátem, ale zdá se čistá. Existuje ještě druhé provedení této hadice, kde je přímo v silné hadici zalitý jakýsi kovový T kus a u tohoto je dírka s výstupem nejméně o mm větší. Tak jsem hadici pro jistotu vyměnil. Mám toto na dalších naftách právě kvůli chladičům bez vývodu ( pro seaty). Šlo by ještě vyměnit nátrubek na hlavě za plastový, který má výstup k nádržce. Ale plast mi dlouho nevydržel na žádném vw, spolehlivější je hliník.
Motory otestuju na spaliny, až se mi vrátí po neděli tester co jsem zapůjčil.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Jetta 1.6d přehřívá se a hází ven vodu
Sám sem zvědavý co tam najdeš.