Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Opravy a neduhy

Moderátor: Olaf87

Honza21061
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 18.11.2017 13:11

Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od Honza21061 »

Ahoj, rád bych se zeptal, zda už někdo z vás má měněný olej v DQ200. Má suché spojky, bez olejového filtru a podle autorizáků je náplň celoživotní. Což ovšem říká každý... Mám najeto přes 60 000 a rád bych vyměnil oba oleje, jak v převodech, tak hydraulický v mechatronice.
Když jsem s tím byl v mém servisu, nechtělo se jim to dělat, prý to konzultoval se servisáky z VW, prý je to celoživotní náplň atd. Také se mu do toho nechtělo, když mám auto ještě v záruce - vím, že je potřeba objednat olej přímo v obalu a specifikaci od výrobce (bude).
Do autorizáku to vozit nechci, evidentně se to tam běžně nedělá, takže to bude drahé a výsledek nejistý. Mechanik mě poslal do pr***, takže výsledek je, že to čeká mě.
Na youtube jsou nějaké návody, ale jde mi o zkušenosti. Tak jestli jste to někdo dělali, nebo víte, jak na to a co nejlépe dělat a nedělat, budu rád, když mi k tomu něco napíšete. Případně, jestli po výměně oleje se musí něco "resetovat" přes diagnostiku i u této suché převodovky apod.
Dle mého názoru při použití stejných olejů z výroby a dodržení technologického postupu to není žádné porušení záruky, navíc to servis ani nemusí poznat. Lepší, než "doživotně" se rozloučit s převodovkou se starým olejem ve 100 tisících. :blush: Díky za rady.
VW Golf VII Variant 2018, 1.6 TDi 85kw (DGTE), 7DSG (DQ200)

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od noxik600 »

Co píše pan Sixta…:
Sedmistupňové DSG předepsanou výměnu oleje nemá, což hodnotím jako chybu. Olej doporučuji měnit po 120 tisících. Proč? Tato převodovka totiž používá stejný olej, jako mechanické převodovky, u kterých by se měl měnit olej právě po 120 tisících kilometrech. Samozřejmě záleží, jakým způsobem je auto provozováno a k jakým účelům využíváno. Například na krátkých trasách olej degraduje vzdušnou vlhkostí a tím ztrácí mazací vlastnosti (viskozitu). Stejně tak při menších nájezdech působením času olej degraduje, nezapomínejme, že jde o minerální olej. Ideální časový interval výměny převodového oleje je tedy tři roky. Žádný doživotní olej neexistuje. Pro upřesnění - sedmistupňové DSG má olejovou náplň o objemu pouhé 2 litry, protože mechatronika má vlastní kapalinu, která je doživotní a nemění se.

Proto bych do mechatroniky nesahal, nebo napsal Sixtovi.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od Shorty »

Souhlas, mechatroniku nechat být a když nám řekneš kód převodovky, tak ti potvrdíme, jaký olej patří do skříně.

Jinak teda pokud máš ještě záruku u auta z 2014 tak to klobouk dolů
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Honza21061
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 18.11.2017 13:11

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od Honza21061 »

Shorty píše:
20.04.2021 11:46
Souhlas, mechatroniku nechat být a když nám řekneš kód převodovky, tak ti potvrdíme, jaký olej patří do skříně.

Jinak teda pokud máš ještě záruku u auta z 2014 tak to klobouk dolů
Už mám jiného Golfa, konec roku 2018, motor DGTE. :laugh: Jen jsem to zapomněl aktualizovat. Dlouho jsem tu nebyl.

Kód převodovky zjistím ze štítku v servisce, že?

Jinak, rád bych právě udělal i tu mechatroniku. Viděl jsem na videích, že po letech z toho tekla úplně černá kapalina, bývala zelená. Ale rád to zkonzultuju.
VW Golf VII Variant 2018, 1.6 TDi 85kw (DGTE), 7DSG (DQ200)

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od Pantani »

Honza21061 píše:
20.04.2021 15:49
Viděl jsem na videích, že po letech z toho tekla úplně černá kapalina.
Seš evidentně buďto zručnější nebo seš dobrodružnější povahy :-) Přeju upřímně hodně štěstí s obojím. Osobně bych se do mechatroniky asi taky nepouštěl, ale to čistě z důvodu, že dříve či později odejde a olej se v ní tak "vymění sám".
Na youtubu se dají najít videa kterak mechatronika funguje a to včetně nejčastějších závad. Jedno jsem viděl, moc hezky zpracovaný. Doporučuju k vidění a k uvážení, jestli se ty problémy dají přisuzovat oleji. Pokud ano a pokud si troufáš, vyměň to.
Jednou jsem zkusil mrknout na olej po 3 dnech po výměně odkapáním pár kapek na ubrousek. Černej humus to byl stejně.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Honza21061
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 18.11.2017 13:11

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od Honza21061 »

Pantani píše:
20.04.2021 20:31
Honza21061 píše:
20.04.2021 15:49
Viděl jsem na videích, že po letech z toho tekla úplně černá kapalina.
Seš evidentně buďto zručnější nebo seš dobrodružnější povahy :-) Přeju upřímně hodně štěstí s obojím. Osobně bych se do mechatroniky asi taky nepouštěl, ale to čistě z důvodu, že dříve či později odejde a olej se v ní tak "vymění sám".
Na youtubu se dají najít videa kterak mechatronika funguje a to včetně nejčastějších závad. Jedno jsem viděl, moc hezky zpracovaný. Doporučuju k vidění a k uvážení, jestli se ty problémy dají přisuzovat oleji. Pokud ano a pokud si troufáš, vyměň to.
Jednou jsem zkusil mrknout na olej po 3 dnech po výměně odkapáním pár kapek na ubrousek. Černej humus to byl stejně.
Na nějaká videa jsem se díval, i na ty výměny. Funkce znám. Ale nevěřím, že při správném zacházení a při výměnách oleje, ta DSG není stavěná na životnost auta. Musí vydržet. Jinak je to auto zralé na šrot, protože po skončení záruky už převodovku nikdo měnit na záruku nebude a nová stojí nad okamžité možnosti většiny majitelů Golfa - nevyplatilo by se to měnit kus za kus.
Zatím jsem se do toho nepustil, našel jsem servis, který má dobré reference a umí to tam taky. Dříve jsem tam jezdil s Yetinou a spokojenost. Tak rozmýšlím, jestli se do toho pouštět.
VW Golf VII Variant 2018, 1.6 TDi 85kw (DGTE), 7DSG (DQ200)

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od Pantani »

Ano, nová je za kilčo jen to lupne. Výměnou oleje jí samozřejmě pomůžeš, né že né, žádnej olej nevydrží věčně, přestože podle VW jo. Já tu už mám v Brně taky vytipovaný lidi, který to už dělali, a jelikož je to (myslím už dneska) u většiny nových aut standard, tak sehnat servis DSG bude čím dál menší problém.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Honza21061
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 18.11.2017 13:11

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od Honza21061 »

Pantani píše:
01.06.2021 19:03
Ano, nová je za kilčo jen to lupne. Výměnou oleje jí samozřejmě pomůžeš, né že né, žádnej olej nevydrží věčně, přestože podle VW jo. Já tu už mám v Brně taky vytipovaný lidi, který to už dělali, a jelikož je to (myslím už dneska) u většiny nových aut standard, tak sehnat servis DSG bude čím dál menší problém.
Právě. Proto tu životnost chci prodloužit. Nechtěl jsem to nechat autorizáku, protože to se podle nich u suchých spojek nevyměňuje a tak to nejspíš sotva budou umět pořádně. A člověk jim pod ruce nevidí, kdoví, jak moc to naředí starým olejem, jak s oblibou dělávají u long-life olejů.
U mě je největší problém, že nemám možnost si auto zvednout a vlézt pod něj. Jinak bych nic neřešil a vyměnil to 100% sám. Není tam ani filtr jako u mokré varianty. Akorát bych asi musel zjistit technologii, zda koupit nový vypoušťák, případně natřít ho, nebo nic... atd.
V převodech jsou dva litry, resp. něco malinko pod 2, tam se musí dát originál olej pro tyto převodovky s logem VW, litr stojí litr. No do mechatroniky patří taková zelená blemconěco, tam specifikaci nevím, musel bych zjistit. Ale rád bych právě vyměnil obě. V těch pístkách apod, také probíhá tření a degradace. A černé je to za chvíli proto, že se to neproplachuje a naředí se zbytkem starých olejů. Takže by podle mě byl ideál to vyměnit, ujet třeba 1000 km a řadit, pak to znovu vše vypustit a dát novou čistou náplň. Ale to je v tomhle případě vážně asi těžce neekonomická úvaha.
VW Golf VII Variant 2018, 1.6 TDi 85kw (DGTE), 7DSG (DQ200)

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od Pantani »

Co se týče výměn olejů v autorizákách v DQ200 ...
Zkoušel jsem přesvědčit jeden servis, že by to bylo vhodný. Nerozuměli mi, jak z jiný planety, řka, že je to přeci doživotní a VW nechce v tom měnit olej. Býval bych to samozřejmě zaplatil, ale oni se naprosto nepochopitelně stavěli na zadní. Jejich problém.
V druhým servisu (Autocentrum Olomouc) by to nejradši udělali preventivně a hned, jelikož jsem se byl jen přeptat jestli se nesetkali s tím, že auto na rovince nechtělo jet kupředu přestože bylo v D a na brzdě jsem nestál. Ono se teda předtím rozjelo do těch asi 4 km/h, ale zase se úplně samo zastavilo. Jejich první otázka byla, jestli v DSG byl už měněnej olej. Moje argumenty, že je přeci doživotní (podle nich, ne podle mýho, ale to jsem tam neřekl) tam neobstály. Naopak že by to prý chtělo jako první věc. V tu chvíli to byla samozřejmě naprostá kravina. Úsměvné z jejich strany? Ano. Ale byl jsem mladej a blbej a ještě jsem nevěděl, na co se nemám ptát.

Slyšel jsem různý věci o autorizákách, ale o ředění olejů starou sračkou ne. To slyším vážně prvně a jestli to není úplně kravina a vážně si to dovolej, tak to je už opravdu síla.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Honza21061
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 18.11.2017 13:11

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od Honza21061 »

Pantani píše:
02.06.2021 15:51

Slyšel jsem různý věci o autorizákách, ale o ředění olejů starou sračkou ne. To slyším vážně prvně a jestli to není úplně kravina a vážně si to dovolej, tak to je už opravdu síla.
Mám ze spolehlivého zdroje, že to minimálně u jednoho dost velkého a známého servisu dělali. Chlácholil jsem se tím, že asi jen u flotilových služebáků, než u soukromých aut, ale kdoví. :?

Nakonec to dopadlo tak, že jsem nechal vyměnit olej jen ve skříni v převodech, v mechatronice zůstal původní. V mém servisu "poloautorizáku", kam jezdím, se ani nedivili a přesně věděli, co a jak tam budou měnit. Není to častý, ale ne neobvyklý požadavek. Ale olej v mechatronice měnit odmítli. Tak zatím jezdím takhle, a snad dobrý...
VW Golf VII Variant 2018, 1.6 TDi 85kw (DGTE), 7DSG (DQ200)

Cirdemanko
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 13.12.2014 15:33
Bydliště: Levice-SVK

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od Cirdemanko »

Ahojte, ja práve zvažujem G7.5 Variant TSi s touto "suchou" DSG...auto má 175t.km, serv. históriu som zatiaľ nezisťoval, ale keďže VW nemá predpis na tieto dq200vky tak pochybujem že by bol olej po výmene...aké sú možné riziká pri tomto type DSG, čo zvykne odchádzať ? Vlastne prečo sa jej vyhýbať ako každý tvrdý ? Veď je to v podstate manuálna prevodovka riadená "robotom" len má 2 spojky či sa mýlim ? ďakujem za pomoc a radu všetkým :))

BigFoot007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 47
Registrován: 14.10.2021 08:03

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od BigFoot007 »

Ahoj, mam 1.4 TSI v kombinacii s DSG, ale jedna sa o Passat. Co to som si studoval, tak to tu skusim zhrnut:
- velka vacsina aut so suchym DSG nikdy nemala vymeneny olej (vyrobca tvrdi, ze je olej bezudrzbovy, a AS vymeny oleja preventivne nerobia...)
- posledne verzie DQ200 (vyraba sa od cca 2010) su uz relativne kvalitnejsie a trvacnejsie, i tak zvyknu sem tam klaknut okolo 150t km
- z dlhodobych testov je jasne, ze sice spojky dostavaju zabrat (nie su namacane v oleji ako u vacsich-silnejsich DSGciek), ale po rozobrati je zaroven vidno, ze spojky nie su prakticky vobec zodrate
- preto je otazne, co sposobuje castokrat degradaciu "komfortu" pri rozbehu, kedy suche DSGcka postupne casom maju tendenciu viac a viac trhat. Je mozne, ze to ma suvislost so starsim olejom a tuhsiou mechatronikou.
- zakladom pred kupou je si skontrolovat rozbeh DSGcka bez plynu, auto by malo bez trhnutia preraidt z jednotky na dvojku
- vzhladom na dany najazd treba byt pripraveny aj na potencionalne vacsi pruser - v najhorsom pripade novu mechatroniku krdy vymena sa hybe okolo 2000€.
- no a posledna vec - tieto suche DSGcka moc nemusia jazdu v kolone (caste rozbiehanie, alebo nebodaj parkovanie v kopci je doslova zahul). Na dialnicu a primestske jazdenie je to super, dlha sedmicka krasne znizuje spotrebu ako aj otacky motora...

Ides kupovat ten biely golf s 1.5 TSI od Business Lease (Cars&Care)?

Cirdemanko
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 13.12.2014 15:33
Bydliště: Levice-SVK

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od Cirdemanko »

Keby tam nebola DSG, ale 6° manuál, tak ani neváham :D

BigFoot007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 47
Registrován: 14.10.2021 08:03

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od BigFoot007 »

Ono zase ak raz clovek okusi dobry automat, uz sa mu nebude chciet velmi spat do manualu. Navyse DSGcko byva poslende roky lepsie sprevodovane ako manual.

Cirdemanko
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 217
Registrován: 13.12.2014 15:33
Bydliště: Levice-SVK

Re: Výměna obou olejů v DSG7 (DQ200 - suchá)

Příspěvek od Cirdemanko »

Samozrejme keď sa na to pozrieme z hľadiska komfortu tak DSG je komfortnejšie na používanie, keď z hľadiska životnosti, servisu a údržby tak je jednoduchšie a lacnejšie riešenie manuálna 6° prevodovka...je tam omnoho menšie riziko poruchy ako u DSG :/

Odpovědět

Zpět na „Závady a servis“