Brzdy+termostat

2008 - 2012

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
domas_923
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 14.02.2020 20:36

Brzdy+termostat

Příspěvek od domas_923 »

Všechny zdravím. Za pár týdnů mě čeká návštěva servisu a potřeboval se trochu nachytračit.

1) Budu si muset nechat vyměnit komplet zadní brzdy (desky + kotouče), jaké brzdy zvolit, zejména jakého výrobce? Chci aby měly normální brzdný účinek a hlavně aby nepískaly.

2) Když už budou měnit brzdy a zároveň mi budou přehazovat kola (letní za zimní), tak bych si chtěl i nechat vyměnit brzdovou kapalinu, jenže nevím jaké DOT, protože e-shopy mi nabízí jak DOT4, tak i Dot5.1. Zároveň mě zajímá celkový objem brzdové kapaliny ve voze (na internetu jsem nemohl tento údaj najít).

3) Chci ještě nechat vyměnit termostat. Před rokem mi ho měnili a dali mi tam tuším Mahle, jenže nefunguje tak jak bych si představoval. Mám tušení, že propouští protože když například dojedu do kolony, tak začne ručička rychle padat dolů, což minulý nedělal než přestal fungovat, jinak za jízdy funguje celkem dobře jen mám o cca 10'C nižší teplotu oleje (při normální jízdě 90-100'C, zatímco dřív byla 100-105'C. Jakou značku termostatu byste mi doporučili? Nebo jít raději rovnou do originálu?

Jedná se o Golf 6 rv. 2012 s motorem 1.6TDI 77kW (CAYC).

Předem děkuji za odpovědi. Jinak preferuji aby cena odpovídala kvalitě a nebyl to předražený díl jen skrz značku, ale zase nechci to nejlevnější.

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Brzdy+termostat

Příspěvek od noxik600 »

1, kotouče mám TRW ,destičky Textar a spokojenost. Méně práší a nepiskaji.

2, vezmi jakou chceš, je to jen o teplotě, který kapalina odolává. A údaj nenajdeš, uvádí se mezi nim a max. Litr bude stačit.

3, termostat pracuje správně, zvlášť pokud koukáš jen na budíky. Někde uvádí i teplotu, kdy se otvírá. Tohle bys měl vidět přes diagnostiku. Krom toho tyhle motory trpěly na přehřívání a to díky vyšší teplotě chlad. kapaliny. Tohle bych být mnou neřešil.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Brzdy+termostat

Příspěvek od srotty »

1. taky doporučím Textary, ale oboje- desky i kootuče
2. vem Dot 4, do auta se vleze 1L, zároveň ať vymění i kapalinu ve spojce, je to ze stejné nádobky
3. Mahle je dobrý výrobce. Měnili i kapalinu ? Je pravda, že při dojetí do kolony by neměla ručička výrazně klesat. Možná zkusit rozebrat a podívat se, jestli tam není nějaký bordel.

domas_923
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 14.02.2020 20:36

Re: Brzdy+termostat

Příspěvek od domas_923 »

Děkuji vám za odpovědi.

Takže brzdy bych si nechal namontovat komplet Textary. K těm brzdám bude opravdu stačit kapalina s DOT4, i když má auto hill holder a ostatní asistenty? Jinak na výměnu kapaliny ve spojce se zeptám, jestli by mi to udělali. Stejně někdy v polovině příštího roku mě bude nejspíš čekat výměna spojky vč. dvouhmoty. Dvouhmota se mi zdá v pořádku, ale prý se to doporučuje udělat zároveň, tak alespoň od ní už budu mít klid.

A k tomu termostatu... Ona to ani nemusí být ani kolona, stačí když je auto provozně zahřátý a v zimě od cca 10´C dolů přijedu do města, tak ta ručička začne postupně klesat při městském ježdění, občas stačí i stání na semaforu. Jinak když mi před rokem ten termostat měnili, tak mi pouze kapalinu dolili k horní rysce. Starý termostat mi toto nedělal, zkrátka jak se ručička vyšplhala na 90´C, tak tam celou dobu držela (o jejím chování vím, protože mi ukazuje 90´C v rozmezí dle diag. 76-cca 110´C výš jsem se nedostal) , což se s novým termostatem takhle neděje a to jezdím víceméně stejné trasy, takže mohu reálně porovnat. Asi bych nejraději šel cestou nového termo., bude stačit Wahler nebo raději sehnat origo? A jaká by měla být optimální teplota oleje? Protože třeba známý v rapidu 2017 s 1.0TSI má max. 90´C.

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Brzdy+termostat

Příspěvek od srotty »

Dot 4 se standartně dává i do G7. Pokud chceš mít jistotu, zajdi do VW nebo Škodovky a chtěj kapalinu s objednacím číslem B 000 750 M3. Je to litrová láhev.

K té teplotě. Takhle podobně se mi choval golf ( i když G4) když bylo špatné čidlo teploty. Ručička skákala nahoru dolů,jak jsem trochu zpomalil. Takže bych ještě Vagem zkontroloval, porovnal teplotu od snímače.
Teplota oleje- 90-100° To s tím rapidem jezdí pěkně pomalu, když to nedostane víš. Já na své G7 mám normálně kolem 96 stupňů,když spěchám tak i 105.

domas_923
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 14.02.2020 20:36

Re: Brzdy+termostat

Příspěvek od domas_923 »

Tak jsem dnes jel cca 100km s diagnostikou v mobilu a teplota se od nastartování chovala takto:

DIAGNOSTIKA --- RAFIČKA
51°C --- ---------- 0°C
cca 55°C -------- začala se odlepovat až na cca 20°C
67°C ------------- cca 40°C
69°C -------------- 69°C
75°C ---------------90°C
Zbytek cesty se rafika držela na svých 90°C a diagnostika ukazovala v rozmezí 89-95°C dle zatížení motoru. Jinak teplota 69°C byla shodná s pozicí rafičky. Olej se držel po zahřátí v rozmezí 92-102°C

A teď jsem objevil další problém s DPF. Je možné, že by bylo vypalování softwarově upraveno na 155km? Poslední 3 vypalování se spustila při najetých cca 155km od posledního vypalování a je jedno jestli auto tento úsek projezdilo ve městě nebo na dálnici. Samotné vypalování se mi zdálo normální a v autě mi žádná kontrolka nesvítí. Dle diag. mám zaplnění filtru 49.5g z 70g (71%) a auto má najeto 194xxxkm nebo spíš mělo by mít. Celkem mě to děsí, protože zrovna nové DPF se mi kupovat nechce.

Odpovědět

Zpět na „Golf VI / Jetta“