Elektromobil je lepší než benzín

A jiné šílenosti.

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od swenak »

Golf 6 GTI Edition 35, DSG

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od ppfox »

Narazil jsem na zajímavý článek, je to idnes premium, tak to sem zase překopíruju v textu :

KOMENTÁŘ: Nebezpečná evropská dieta. Unie se chystá k ekonomické sebevraždě

Elektromobilita v čase energetické krize? Evropská unie se v nejhorší možné době chystá k ekonomické sebevraždě, jejíž efekt v ochraně klimatu je prakticky nulový, píše v komentáři pro MF DNES ekonom Lukáš Kovanda.

Na pustém ostrově se ocitnou tři tlouštíci, Američan, Číňan a Ind – a také jeden trosečník ani tlustý, ani hubený, odněkud z Evropy. Z několika palem, které na ostrově našli, vyrobí malý vor. Ale ouha, vor všechny neunese. Musí co nejrychleji zhubnout. Trosečník z Evropy se hubnutí aktivně chopí jako první, přestože nemá moc co shazovat. Ti sádelnatí sledují, co to s ním udělá. Bez jejich zhubnutí se však na vor všichni nevejdou. Má pak Evropanova těžká dieta smysl? Notabene, když jej může i zabít.

Těžké následky evropské „diety“ pocítíme možná už tuto zimu. EU si totiž uměle zdražuje energie. Daněmi a dotacemi nutí lidi a firmy, aby přecházeli na obnovitelné zdroje, které jsou však dražší a méně spolehlivé. Letos plyn i elektřina v EU tak dramaticky zdražují i proto, že přes léto málo foukalo. Musí se kvůli tomu dokonce i „nahazovat“ již odstavené uhelné elektrárny. Z větru holt elektřiny není dost. To však není to nejhorší.

Nejhorší je, že ostatní části světa – co se týče emisí oxidu uhličitého výrazně vypasenější – s EU tempo ozeleňování držet nehodlají. Přitom EU zodpovídá pouze za 8 % celosvětových emisí oxidu uhličitého. O takový objem skleníkového plynu Čína navýší celosvětové emise za několik let, pokud tedy zachová své současné rapidní tempo výstavby uhelných elektráren.

Pokud nebudou další ekonomické celky světa postupovat v ozeleňování srovnatelným tempem jako EU, Unie ekonomicky v globálním měřítku dále a fatálně oslabí, přičemž planetární emise CO2 se přinejlepším sníží o jednotky procent. Takové snížení ale nemůže mít jakkoli zásadnější vliv na zpomalení nebo zvrácení procesu klimatických změn.

EU by spíše než na vlastní občany a za účelem snížení spotřeby fosilních energií měla tolik tlačit na to, aby ostatní světové ekonomiky snižovaly emise obdobným tempem. Jinak se v daleko větší míře bude dít to, co se už bohužel děje. Českým domácnostem jenom letos zdraží plyn i elektřina až o 20 %, firmám zdraží také, napříč EU. Tyto firmy jsou už nyní méně konkurenceschopné například tváří v tvář rivalům z USA.

Ze zmíněných 8 % celosvětových emisí CO2, které má na svědomí EU, zodpovídá silniční doprava zhruba za čtvrtinu, tedy za 2 % z globálního hlediska. Pokud by ze dne na den EU vymýtila ze svých silnic veškerá auta se spalovacím motorem včetně kamionů a vlastně i hybridů, sníží se globální emise CO2 o 2 %. To Čína při současném tempu výstavby svých uhelných elektráren „dožene“ za dva roky.

Ovšemže, elektromobilitu vítejme, ovšem tedy jen za té podmínky, že se prosadí tržně. Čemuž aktuálně související diskuse nenasvědčuje. Stoupenci elektromobility se zaklínají tím, že tento druh pohonu bude již za pár let levnější než pohon spalovacích motorů. Fajn. Pokud tomu tak bude, není přece třeba žádných podpůrných dotací ani daňových úprav vedoucích k umělému zdražení benzinu či nafty. Veřejnost si přece ráda sama od sebe pořídí vůz, který je (bude) levnější... a navíc třeba i tišší.

Skutečnost je však taková, že zatím nikdo s jistotou neumí říct, že elektrický pohon opravdu v dotačně či daňově „necinknutém“, tedy férovém tržním konkurenčním boji tváří v tvář spalovacím motorům obstojí. Proto jsme svědky tak silného tlaku lobbistů nebo neziskových organizací, které elektromobilitu tlačí málem s náboženským zápalem. Bohužel tím jen nechtěně odhalují, jak jsou si sami notně nejistí stran její perspektivy.

Pokud by byli přesvědčeni o tom, co hlásají, tedy jaké terno elektromobilita představuje, měli by dávno zainvestováno v akciích Tesly & spol. A už by se jen třásli, až i zbytek veřejnosti prozře, zjistí to, co oni už vědí, a oni tak bezpracně zbohatnou masivním zhodnocením svých investic.

Jenže dnes si v Česku elektroauto pořizují jen hodně bohatí lidé a snobové. Dávají na odiv svoji starost o životní prostředí, ve skutečnosti více než čtyři pětiny doby za volantem jezdí na uhlí, ruský plyn a ruský uran – palivo Temelína i Dukovan. Kdo chce dnes v Česku nejvíce prospět životnímu prostředí, využívá co nejvíce veřejnou dopravu, zejména elektrifikovanou železniční. Všechno ostatní jsou zatím jen kecy, pózy a dojení (hlavně peněz daňového poplatníka).

Kompletní přechod na elektromobilitu by při současné úrovni technologického rozvoje učinil individuální dopravu finančně nedostupnou chudým lidem i podstatné části střední třídy. Nelze si jej zatím představit bez drastického daňového zatížení fosilních paliv. Při takovém zdražení by navíc došlo takřka jistě k občanským nepokojům, jaké představovaly třeba bouře tzv. žlutých vest ve Francii. Pochopitelně by byly ohroženy miliony pracovních míst napříč EU.

Ale i pokud by Unie ustála ztrátu milionů pracovních míst, občanské nepokoje a zhoršení životní úrovně obyvatel, nejvíce pak chudých a středních vrstev, stejně přechodem na elektromobilitu zajistí snížení globálních emisí oxidu uhličitého pouze o ona přibližně 2 %. Tedy účinnost boje proti klimatickým změnám se prakticky nezvýší.

Evropský trosečník na pustém ostrově zhubne na kost, málem umírá, přitom se na vor stále všichni čtyři nevejdou a na pustém ostrově tak zůstávají... Evropanova drastická dieta tak nemá žádný smysl.

Autor: Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank, člen Národní ekonomické rady vlády

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranic ... ?zdroj=top
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od Peťas »

Ekoblázni to stejně nepochopí, jim totiž reálné čísla a data nic neříkají.

A pokud to náhodou některý z nich pochopí, tak stejně bude dál trvat na té "své" pravdě - přece by nemohl přiznat něco, co jiní, normálně myslící, tvrdili již od začátku.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
BazyG
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 26.04.2018 01:48
Bydliště: Střední Čechy

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od BazyG »

ze zahraničního tisku ... :laugh:

Google translate

"Düsseldorf, Hanover, Stuttgart: Je to již třetí (!!!) velký požár v autobusovém skladu. A pokaždé, když se zapojí elektrická vozidla. Společnost Münchner Verkehrsgesellschaft nyní reaguje: E-autobusy stejné konstrukce budou vyřazeny z provozu, dokud nebude příčina požáru ve Stuttgartu definitivně objasněna.

Ohrožuje riziko požáru v elektromobilitě obrat v provozu nebo alespoň opuštění některých vozidel na fosilní paliva? Poté, co minulý týden údajně elektrický autobus ve Stuttgartu spustil elektrický autobus, dopravní společnosti jednají.

Společnost Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) preventivně vyřazuje z provozu osm elektrobusů. Opatření se týká pouze autobusů stejného typu a zpočátku jen do doby, než bude definitivně objasněna příčina požáru, oznámila v pátek Stadtwerke München.

Podle současných znalostí mohl být požár v autobusovém skladu ve Stuttgartu spuštěn při nabíjení elektrobusu. Vyšetřovatelé k tomuto závěru dospěli po kontrole údajů požárního poplachového systému a souvisejících teplotních senzorů, jak ve čtvrtek oznámila policejní mluvčí. Za příčinu požáru se proto v současné době považuje technická závada. Je však nutné další vyšetřování."




https://www.welt.de/vermischtes/article ... rkehr.html
Haf

Výměna ventilátoru topení Phaeton

Jak mi to žere

Star Citizen referral code , get 5000aUEC free https://robertsspaceindustries.com/enli ... -V9XR-LJ3F" onclick="window.open(this.href);return false; ..tak trochu jiný vesmír.

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od ppfox »

Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od motorpower »

Když se nenabíjí a nejezdí, je elektromobil jednoznačně nejčistší. Se soudružským pozdravem DUH DUH
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Pitrs90
Řidič
Řidič
Příspěvky: 101
Registrován: 12.01.2021 13:42

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od Pitrs90 »

S tím bych si dovolit nesouhlasit!
Když bude stát jakékoliv auto s konvenčním motorem bude vždy čistější než elektromobil. Protože sama výroba elektrovehiklu zatěžuje víc ŽP než výroba auta se spalovacím nebo vznětovým motorem.

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od ppfox »

asi tak 8)
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od motorpower »

Koukám .., nikdo už legraci nechápe, co je to za dobu??
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od ppfox »

ale jo :D
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Uživatelský avatar
BazyG
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 26.04.2018 01:48
Bydliště: Střední Čechy

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od BazyG »

Tak další do sbírky ... https://www.autoforum.cz/zajimavosti/mu ... o-tristni/?

Když ujedete s benzinovým nebo naftovým autem 100 tisíc km během 7 let, nestane se mu prakticky nic. Je to to nejtuctovější z využití, které dobře postavenému modernímu autu neublíží. Pokud má elektrický pohon, může být všechno jinak.


O přehlížených úskalích elektrických aut píšeme skoro den co den, neboť jim v záplavě uměle vyvolávaného optimismu není věnována patřičná pozornost. Pozitiva existují, ne že ne, jsou i zajímavá. Není ale možné přehlížet, že jako celek představují elektrická auta podstatně horší řešení než ta spalovací, navíc za ně výrobci žádají zásadně více peněz.

Obvykle je řeč o krátkodobých problémech z hlediska použitelnosti, kdy se stočí řeč na dojezd, dobu nabíjení, složitosti se sháněním rychlé nabíječky atp. To jsou už dobře známé potíže. Pak je tu ale ještě jakýsi trojský kůň uvnitř každého z těchto auto, kterému se říká akumulátor. Je to největší, nejtěžší, nejdražší a také nejnezbytnější součást vozu, přesto má velmi omezenou životnost. A ta se neprojeví hned.

Je to svým významem spíše něco jako motor benzinového nebo dieselového auta, problém je ale v tom, že doba jeho smysluplné použitelnosti není a i bez ohledu na péči nemůže být věčná. Vzhledem k tomu, že současná spalovací auta dokáží bez potíží sloužit 20 i více let, zvláště když se s nimi moc nejezdí, je predikovaná použitelnost akumulátoru okolo 8 let, k nimž obvykle se váží i záruky výrobce, velmi malá. Navíc se dnes ani rozumně nedozvíte, kolik bude stát náhradní, protože půjde obvykle o sumu, která bude pro zbytek auta znamenat náhlou smrt. I to už jsme viděli.

Dnes tu máme další auto, které k podobnému osudu nemá daleko. Do rukou jej dostal fanda elektromobility, Nor Bjorn Nyland, takže snad ani příznivci elektrických aut nebudou křičet, že by šlo o „účelovku”. Ten se zmocnil Kie Soul EV, tedy relativně raného elektromobilu z roku 2015, kterému brzy bude 7 let. Najel dosud 100 tisíc kilometrů, což vskutku není nic mimořádného, přesto je bez většího přehánění nad hrobem.

Jak Nyland různými pokusy zjistil, že vozu zbylo už jen 17 kWh, tedy asi 65 % původní kapacity. Každým rokem tak z originální 27 kWh ztratil asi 5 procent a teď už má problém dojed alespoň 100 km na nabití. Navíc už není s to se dobíjet tak rychle jako dříve, i z této vlastnosti čas leccos ukousl. Když se navíc začtete do komentářů diváků, zjistíte, že po 7 letech není podobný stav ničím zvláštním, některým zbylo z původní kapacity i méně. A Soul rozhodně není jediným autem, kterému se to děje. Co k tomu říci? Snad jen tři slova: Je to tristní, třebaže v tomto případě může přispěchat na pomoc 7letá záruka s limitem 150 tisíc ujetých km (jen může, neboť ani Bjorn neví, jestli ztráta 35 % kapacity bude na uplatnění záruky stačit).

Považte, že je nám jako cesta k ekologičtější dopravě předkládáno auto, které místo 20 let životnosti může stěží myslet na polovinu, kdy navíc posledních pár let půjde už jen o příměstské přibližovadlo. Novou baterku do něj už stěží kdo koupí a i kdyby to udělal, znamená to novou „emisní investici” do téhož vozu. To přece nikdo soudný nemůže myslet vážně. Budeme-li se dívat na ekologičnost aut optikou celého životního cyklu, je toto jasná prohra pro nás všechny - nejen uživatelská, ale i ekologická. Není zase tak těžké to zjistit, není zase tak těžké to spočítat, přesto skoro všichni po hlavě míří jedním směrem. Snad alespoň některým otevřou podobné zkušenosti oči, i když o tom pochybujeme. Mnozí slyší jen to, co chtějí slyšet. A toto se prostě nehodí.
Haf

Výměna ventilátoru topení Phaeton

Jak mi to žere

Star Citizen referral code , get 5000aUEC free https://robertsspaceindustries.com/enli ... -V9XR-LJ3F" onclick="window.open(this.href);return false; ..tak trochu jiný vesmír.

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od Peťas »

BazyG píše:
26.04.2022 14:11
Snad alespoň některým otevřou podobné zkušenosti oči, i když o tom pochybujeme. Mnozí slyší jen to, co chtějí slyšet. A toto se prostě nehodí.
S tím se nedá nic jiného, než souhlasit. :good:
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
BazyG
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 26.04.2018 01:48
Bydliště: Střední Čechy

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od BazyG »

Peťas píše:
26.04.2022 15:29
S tím se nedá nic jiného, než souhlasit. :good:
Přesně tak :good:

A tady ještě jedna skvělá zpráva pro majitele vozu Chevrolet Spark EV , GM ukončil podporu , už nelze vyměnit baterku , takže když se to rozbije , může se to vyhodit , lol



GM Kills Support For The Spark EV, No Battery Replacement Available

The Chevy Spark EV, unveiled at the Los Angeles Auto Show in 2012, was General Motors’ first attempt at an all electric vehicle since the recall and destruction of the EV1 vehicles of the ‘90s. With an 82 mile EPA range, this small hatchback was a low volume compliance car targeted at metropolitan areas in CARB states. Even with that being the case, it was a vehicle option that provided tons of fun at an affordable price.

In many ways it was revolutionary. It was the first EV in North America to offer the CCS charging standard and in 2014 its electric motor provided more torque than a Ford Mustang GT of the same year. It has been a great entry level option in the years since it’s introduction, even in the used car market after GM discontinued it’s production in 2016 in favor of the Bolt EV.

​But as all good things come to an end, the end for this piece of EV history is near.
No Factory Support
EV Resource has confirmed that GM will no longer be providing replacement battery packs for the Spark EV. This means that when the high-voltage (HV) battery fails, owners will have zero options to repair their car. None. Their vehicle will never drive again.

Parts departments at various Chevy dealerships seem to all agree as well. While they confirm that there used to be a part available (although backordered), as of April 7th, no more are available.

One GM representative, a district executive who wished to remain anonymous, said, “we are no longer going to supply that battery.” GM only had a select number of HV batteries stored for the Spark EV, and now that the supply has run out, there are no options for the vehicles. EV Resource has contacted multiple GM dealerships in Virginia, Maryland, Oregan, and California and spoken with workers in the parts departments, We have been told that the part number for the HV battery has changed multiple times, but at the bottom of the page they view for the most recent battery pack, it is showing discontinued, but that you can backlorder the part. In an attempt for clarification, we were told that in this case, "backorder" simply means to request the part, and doesn't mean that it is available. The personal experience of the author has taken this process one step further and he was told that the battery has in fact been discontinued and the vehicle will not be repaired. All other attempts by EV Resource for comments from the company were ignored.

Because of this decision by the company, GM has effectively killed all hope for the future of the Spark EV. As reports of HV battery pack failures are becoming more and more common within the Spark EV community, the hope of owners driving for many years to come is quickly dying as well.

​Unlike the EV1, which you can still find a few examples of in museums, in a few years the only place you’ll likely find a Spark EV is the junkyard.
Battery Failures
While hard data has been nearly impossible to gather related to the frequency of Spark EV battery failures, in addition to experiencing this myself, quite a number of other Spark EV owners have experienced this as well and shared their story publicly. However, only a few (since April 7th) have run into the situation highlighted.

So now, when the high voltage battery fails, owners who are still covered by the factory 8 year 100,000 mile warranty should consider themselves the lucky ones, but still won’t drive away with a working vehicle.

Vehicle owners are not given any option by the company to repair their car, but instead are offered buyback value from GM. In some cases, this offer is equal to the purchase price of the car, but that varies from state to state.

​However, for owners of the earliest 2014 model year vehicles, who are coming up on the end of the warranty period, if their battery fails they will have a vehicle that will not be operable, and will not be repairable.
No Aftermarket Support
For some other older electric vehicles, like the Nissan Leaf, early Tesla Roadster, and Tesla Model S, aftermarket companies have provided continued support for aging and failing battery packs. Companies like Gruber Motors and Fenix Power have been known to restore and even improve battery packs for these older EVs.

However, for a low volume and inexpensive car like the Spark EV, there is no value in a company providing aftermarket support.

​YouTuber and owner of the Electrified Garage, Rich Benoit, expressed concern for the situation with the Spark EV saying, “if you go online and type in ‘Tesla battery pack’ you’re going to get quite a few results. But for the Spark EV, there’s nothing really there. This is a really, really tough scenario. This is so difficult, not many people have even bothered to take apart a Spark EV. It’s actually really sad.”

pokračuje dále viz odkaz ...


https://www.ev-resource.com/blog/gm-kil ... -available
Haf

Výměna ventilátoru topení Phaeton

Jak mi to žere

Star Citizen referral code , get 5000aUEC free https://robertsspaceindustries.com/enli ... -V9XR-LJ3F" onclick="window.open(this.href);return false; ..tak trochu jiný vesmír.

Uživatelský avatar
BazyG
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 26.04.2018 01:48
Bydliště: Střední Čechy

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od BazyG »

BazyG píše:
15.10.2021 02:19
ze zahraničního tisku ... :laugh:

Google translate

"Düsseldorf, Hanover, Stuttgart: Je to již třetí (!!!) velký požár v autobusovém skladu. A pokaždé, když se zapojí elektrická vozidla. Společnost Münchner Verkehrsgesellschaft nyní reaguje: E-autobusy stejné konstrukce budou vyřazeny z provozu, dokud nebude příčina požáru ve Stuttgartu definitivně objasněna.

Ohrožuje riziko požáru v elektromobilitě obrat v provozu nebo alespoň opuštění některých vozidel na fosilní paliva? Poté, co minulý týden údajně elektrický autobus ve Stuttgartu spustil elektrický autobus, dopravní společnosti jednají.

Společnost Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) preventivně vyřazuje z provozu osm elektrobusů. Opatření se týká pouze autobusů stejného typu a zpočátku jen do doby, než bude definitivně objasněna příčina požáru, oznámila v pátek Stadtwerke München.

Podle současných znalostí mohl být požár v autobusovém skladu ve Stuttgartu spuštěn při nabíjení elektrobusu. Vyšetřovatelé k tomuto závěru dospěli po kontrole údajů požárního poplachového systému a souvisejících teplotních senzorů, jak ve čtvrtek oznámila policejní mluvčí. Za příčinu požáru se proto v současné době považuje technická závada. Je však nutné další vyšetřování."




https://www.welt.de/vermischtes/article ... rkehr.html

Ve Francii viděly ůspěchy německých inženýrů , tak do toho vlítli taky , lol :good: :laugh:

V Paříži preventivně vyřadili z provozu kvůli dvěma požárům třetinu elektrobusů

Dva požáry v krátké době nemají zatím podle vyšetřování společnou příčinu.

Pařížský dopravní podnik RATP se musí dočasně obejít bez 149 elektrobusů Bluebus 5SE od společnosti Bollore. Důvodem jsou dva požáry během krátké doby.

Preventivní opatření znamená odstavení zhruba třetiny všech elektrobusů v Paříži. Při obou požárech nebyl nikdo zraněn. Došlo k nim za provozu, všichni cestující ale zvládli z autobusu utéct před shořením.

Podle listu LesEchos je již první požár vyšetřen a nenašla se zatím jakákoliv spojitost s důvody zahoření druhého elektrobusu. Zůstávají ale i nadále odstavené.

K prvnímu požáru došlo na bulváru Saint-Germain v centru Paříže 4. dubna, druhý požár nastal 29. dubna. V Paříži je aktuálně v provozu necelých 500 elektrobusů tří různých výrobců. Výrobce v prohlášení uvedl, že dělá vše pro zjištění příčin nehody a odstranění chyb. Firma na stránkách uvádí, že tento typ autobusu je vybaven novou generací baterií.

https://zdopravy.cz/v-parizi-preventivn ... su-113516/
Haf

Výměna ventilátoru topení Phaeton

Jak mi to žere

Star Citizen referral code , get 5000aUEC free https://robertsspaceindustries.com/enli ... -V9XR-LJ3F" onclick="window.open(this.href);return false; ..tak trochu jiný vesmír.

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od Peťas »

Už i Rakouské soudy říkájí, že automobilky u těch elektro....ů velice lžou ohledně dojezdu:

https://www.autoforum.cz/predstaveni/pr ... d=16471080
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Odpovědět

Zpět na „Elektromobilita“