Stříbrňák pro manželku '02 85kW v manuálu s tažným a 7 sedačkami

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
FError
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1425
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ash
Kontaktovat uživatele:

Stříbrňák pro manželku '02 85kW v manuálu s tažným a 7 sedačkami

Příspěvek od FError »

Ahoj všem,
do zdejší "rodiny" Sharanů přibyl jeden další. Pořízení byl celkem dlouhý příběh plný zvratů, napětí, zklamání, radosti a dětí.
Po narození třetího syna a nutnosti delší (původně jsme si mysleli, že cca 1měsíc, nakonec se to protáhlo na 4 měsíce) hospitalizace rodinného vozu jsme řešili akutní problém s dopravou celé rodiny. Běžná nebyla moc vyhovující, jelikož dostat na zadní sedačky 3 malé děti v autosedačkách byl zkrátka problém. Když už auto mělo dost dlouhé pásy na vajíčko, stejně tak alespoň lítaly sakry a jiné při zapínání pásů. Když je spěch, tak samozřejmě se ne a ne trefit, popřípadě se s radostí připojil nějaký ten škrábanec.
Po důkladném prozkoumání trhu s ojetinami se naskytlo několik možných variant, jednou z nich byl i vůz SAG s motory před DPF. Rozpočet do 160.000Kč nenabízí mnoho možností.
Objel jsem několik vyhovujících vozidel SAG v naději, že najdu vůz v ucházejícím technickém stavu. Popravdě, to co někteří považují za auto bez koroze, z toho se mi chtělo zvracet. Třeba nádherná Alhambra 96kW, prý vše funkční (hlavně bufík, na to byl prodejce hrdý) - a s minimem koroze. Jsem odkojen transportery, passaty a polem. Takže tuším, co je snesitelná koroze a co už hrozí průšvihem. A s volvem V70 1.generace taky vím, jak vypadá auto bez koroze. Nevím, jaký máte pohled na korozi vy, kteří už v SAG máte své roky, ale s loupajícími se rohy prahů jsem se u Alhambry nespokojil a po shlédnutí dobře antikorozně ošetřeného motoru (rozuměj zablitého od oleje) jsem se s tímto chebským bazarem s radostí rozloučil.

Hledání pokračovalo. Několik zajímavých aut ve větší vzdálenosti padlo, protože někdo byl rychlejší nebo se ukázalo, že se jedná o nedůvěryhodný bazar. Konkrétně jsem se dobře pobavil u "esa", když jsem se ozval na inzerovaný vůz. Měl jsem služební cestu do Prahy a časové okno, kdy bych se mohl na auto podívat. Podle internetu jsem nebyl první, kdo na dotaz na konkrétní vůz byl uveden, že je auto nyní nedostupné, na technické prohlídce. Hm, jakože koupí auto, umyjou, nafotí do inzerce a, stanoví cenu a pak se teprve jdou podívat na technický stav? :) Samozřejmě o jiný vůz od této firmy jsem již neměl zájem ani náhodu.

U Mariánských Lázní bydlí chlápek, který se na SAG celkem specializuje - na prodejní ploše má stále alespoň 4 vystavené (z kapacity dvorku asi 15vozů). Pěkné kousky, ale všechny mají své ALE. Především cenové. Nicméně jsem náhodou na internetu v M.L. objevil sharana, který vypadal zajímavě. Telefonát na uvedené číslo - "To neprodávám já, má to u mě jen vystavené můj známý. Pošlu Vám číslo." Skutečný majitel mě pak ujistil, že vystavený vůz je bez koroze a neví o žádném problému, který by auto mělo. A ještě tam má jednoho lepšího, za vyšší cenu. Byl podvečer, tak jsem jen přes plot kouknul a rohy prahů nevypadaly moc dobře. Ale po dešti s blížícím se soumrakem jsem to nechtěl odsoudit pohledem na dálku.

Internet na mě následně vyplivl ještě inzerát z domažlicka, kde se na fotkách leskl další sharan, po prvním majiteli, bez koroze, dovoz itálie, najedo 200000km. Fotky nádherné. Tak jsem si v první sobotní ráno udělal výlet do M.Lázním a k Domažlicím. V M.L. jsem bez jakéhokoliv zájmu bazarníka v klidu obešel 3 vystavené SAG a jednoho tourana. Ukázalo se, že auto bez koroze jest myšleno zřejmě na střeše. Jinak nechápu, jak může být auto za bezmála 200tkč mít prahy rozvrstvené korozí až 20cm od konců. Ten v mém finančním měřítku na tom samozřejmě byl patřičně hůře. A samozřejmě i zbytek byl katastrofa.
Teď mě tak napadá, že to asi vypadá, jako by mě zajímala jen karoserie. Není to tak. Je to ale jeden z prvních znaků, které mě od koupě odradí. Požadavkem bylo auto, které bude mít šanci sloužit cca 10 let, kdy bude potřebné pro náročnější přepravu dětí. A auto, kterému se už dnes sypou prahy, tohle nevydrží. Nemám problém zaplatit servis spotřebáku, ale shnilý auto nikdo nikdy nevyvaří tak dobře, abych se odvážil mluvit o 10letech denního provozu. Tak zpět...
Koupi v M.L. jsem vyloučil a pokračoval k Domažlicím. Cestou mi nic zajímavého do oka nepadlo, takže to byla nerušená cesta. Na místě pak začíná asi to nejzajímavější. Jediného vystaveného Sharana jsem nahrubo obešel kolem. Krásnej. Střecha trochu vyšisovaná a oloupaná, jinak zářil jako novej. Ano, lak byl opravovaný, ale podle všeho jen od drobných oděrek. Tak šup se zrcátkem pod prahy - a ty prahy tam jsou, vcelku, bez známek oprav, bez známek koroze. V tu dobu se ke mě přihnal bazarník s tím, že se omlouvá, že tam má teď lidi tak se mi může věnovat až tak za půl hodinky. Nabídl kafe a přinesl klíčky od auta.
Měl jsem tak nerušený prostor pro prohlídku motoru, částečně skrytých míst karoserie, stavu interieru apod. baterie byla vybitá, takže jsem musel počkat na asistenci. Motor poněkud od oleje, ale nevypadalo to na nic velkého - částečně asi od rozlití při nalévání oleje, něco opravdu drobné netěsnosti. Nic co by kapalo. Fajn, jdeme dál. Karoserie byla znát, že nějaký italský ťukanec byl (levý zadní lem, prasklý držák mřížky a ne úplně skvěěle lícující přední nárazník. Dolní půlka auta byla nalakována rovnoměrně z důvodu oťuků na hranách dveří a zřejmě nějakého šrámu na pravé zadní stěně. Podklad nebyl připraven dokonale, ale je to znát jen při velmi blízkém zkoumání. Interier pamatuje lepší časy - popraskané plasty, chybějící páčky, ulomený spínač stahování okna. Řidičova sedačka už lehce prosezená, volant značně zašlý, ale funkční. Jinak auto standardně vyčištěno pro prodej.
Potud vše v pohodě, ale budu to chtít vidět zespodu. Součástí bazaru je i servis s prostorem pro mytí podvozku (středový zvedák), takže žádný problém. A žádná koroze. Našel jsem jen jedno jediné místo, kde se začíná zpod ochranného nástřiku projevovat budoucí osud auta. Ale po ošetření by to na těch 10let mohlo fungovat. Výfuk v dobrém stavu, nápravy jako nové (vizuálně), žádné známky oprav po nehodě nebo po korozi.
Projížďka napověděla hodně o stavu plastů, kdy se ozývá různé vrzání. Ale jinak jízda hladká, auto jakžtakž jede (je to AUY 85kW), brzdí, svítí, hraje, fouká, stírá...
Není to leštěnka. Není to nové auto. Je to auto skoro 20let staré, ale s reálným nájezdem 189.000km, se všemi reálnými (ověřeno) doklady o provozu v IT, servisování a následný prodej v místním VW zastoupení. Podle všeho je i reálná informace o jediném majiteli v IT, který auto prodal kolem 80.roku svého života. Průběh nájezdu kilometrů také odpovídá postupným snižováním nájezdu s ochodem do důchodu a přibývajícím věkem.

Zní to jako pohádka nebo neuvěřitelné štěstí? Tak to opravdu pohádka nebyla. I ostatní auta, která jsem si na místě prohlédl vypadají, že byla opravdu precizně vybíraná. Auto jsem koupil. Samozřejmě bazarníka jsem si ještě předem "proklepl" i na nemilosrdných internetech. Pozitivní hodnocení a když negativní, tak v podstatě prkotina, mě přesvědčili, že využiji i služeb jeho autoservisu. Nechal jsem rovnou udělat základní servis (oleje, rozvody, přetěsnění motoru) a doinstalovat chybějící tažné zařízení. A samozřejmě registraci, zkrátka fullsevis :) To vše za výslednou sumu jen lehce překračující 100tkč byl pro rodinný rozpočet velmi příjemně zakoupený "nový" vůz.

Jasně, kdybych měl o 300tkč víc, mohl jsem si vyskakovat jinak, ale takto jsem vybíral techniku, která už je ověřená, náhradní díly dostupné a servis v solidních možnostech. Kupoval jsem tedy i auto, u kterého si uvědomuji, že některé věci jsou již opotřebené a budou odcházet. Jen budu věřit, že motor vydrží pár let pracovat a karoserii budu most věnovat jen základní péči.

A abych tu nepěl jen chvalozpěvy, tak se zmíním i o konkrétních nedostatcích, které jsem objevil a vyřešil, nebo řešit budu:
- popraskané zadní svítilny včetně podznačníku (plného vody). Svítidla mám koupena a chystám se na výměnu
- poničená mřížka před předním tažným okem
- zničený ovladač PP okna na dveřích řidiče - budu kupovat nový komplet
- Nefunkční bufík - řeším nyní. On vlastně funguje, ale ukázal se vadný termostat, zavzdušněné zadní topení a podezření na pomocné vodní čerpadlo. Pak se uvidí, co dál
- Z EGR teče olej - řeším nyní. Ukázalo se, že je membrána KO, takže čekám na nový
- Kape voda z příruby pomocného vodního čerpadla - budu řešit nyní s kontrolou čerpadla
- Ze stropních výdechů v zadních řadách jde jen studený vzduch - viz bufík, k tomu jsme v podstatě neustále jezdili s aktivovanou klimatizací. A jako bonus nějakej dobrák vylomil klapku pro přepínání vzduchu k nohám a do stropu.
- kapající voda u LZ kola - V teple jsem věděl, že to bude od klimatizace, ale teď v chladu? No bylo to od klimatizace. Protože viz předchozí bod :)
- Chybějící páčka pro vyklopení sedačky v zadní řadě - až uvidím, tak koupím. Nemá to prioritu
- Prasklý plast nad koleny spolujezdce vepředu - pokud se mi do spár dostane slušný kousek, tak koupím a vyměním. stejně jako:
- Nejde otevřít kastlík nad koleny spolujezdce - plasty v zámku se vylámaly. Otevřít to dokážu, takže žádný spěch. Až seženu náhradu....
- Nejde zavřít horná středový kastlík. Trochu otravné, ale nějaký expert tam zkrátka narval vrut, aby to drželo. Tak to drží, občas za jízdy vyskočí. Vrutem však eliminoval možnost opravy, takže sháním funkční kastlík
- Víčko popelníku se stále zavírá. Předpokládám, že to není dobře, ale do zásuvky 12V zatím moc nelezem, tak to moc neobtěžuje. Jednoho dne se na to ale podívám. Slibuju
- Displej (polodot) je KO. Po zahřátí se stanou informace tajnými. Opravu vidím tak na začátek léta 22
- Hlavní pojistkový box (u baterky) je spálený. Kdosi již provedl opravu problému (přímé propojení alternátoru s baterií, stará trasa upravena a ve funkčním stavu, takže pohoda. Ale není to hezké. Nový box již mám, tak někdy vyměním.
- chybějící gumová čepička u spínače PZ dveří - Dokoupen celý spínač a usazena čepička
- zničené držáky stínítek: ještěže volkswagen má politiku jednotných dílů. Objednány nové pro Octavii
- prasklinka na čelním skle. V toleranci, bude se řešit oprava
- Zadní stěrač vydává komické zvuky (starší syny to baví, nejmenšího to do půl roka života děsilo) - když sharan hezky poprosí, dostane nové stěrače
- Zjistil jsem olezlost na zadním tlumiči. V brzké době půjdou tedy oba. Jen kalkuluji, zda rovnou udělat i přední, nebo je odložit na později (jde hlavně o dostupné finance)
- brzdy jsou v polovině svého života. Takže monitoruji a čekám.

Takže tak. nejsem dokumentarista, takže na příběhy a fotky asi budu skoupej. Ale aspoň víte, že ho mám :D
Naposledy upravil(a) FError dne 09.11.2021 10:26, celkem upraveno 1 x.
VW OLDIES CLUB : http://vw-oldies.cz" onclick="window.open(this.href);return false; || VW-OLDIES.cz on GOOGLE+

Uživatelský avatar
FError
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1425
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ash
Kontaktovat uživatele:

Stříbrňák pro manželku '02 85kW v manuálu s tažným a 7 sedačkami

Příspěvek od FError »

Tak jsem si myslel, že sice budu na fotky skoupej, ale tak, že je nemůžu ani nahrát, to jsem nečekal. No nic, zkusím zjistit, kde je problém a zadaří-li se ,tak třeba uvidíte sharana na fotce
VW OLDIES CLUB : http://vw-oldies.cz" onclick="window.open(this.href);return false; || VW-OLDIES.cz on GOOGLE+

Uživatelský avatar
FError
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1425
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ash
Kontaktovat uživatele:

Re: Stříbrňák pro manželku '02 85kW v manuálu s tažným a 7 sedačkami

Příspěvek od FError »

Dneska se sešlo několik nových náhradních dílů, takže máme osazený nový termostat, provedenou repasi tandemového čerpadla a rozebrané pomocné vodní čerpadlo. Podezření na sjeté uhlíky se potvrdilo. Tímto skládám hold znalostní bázi tohoto fóra, jelikož jsem zatím nemusel sundavat bufíka. Sice to neznamená, že mě to nečeká, ale pokud tuto zimu odpracuje bez problémů, rád mu po sezoně dopřeji vyčištění, kontrolu a preventivně nové díly.

Rovnou jsem koupil nový filtr přisávání do rozvodů podtlaku. Starý je očividně již dosti špinavý a vzhledem k tomu, že tam ten filtr je danej, tak nebudu pokoušet, co za vylomeniny by se mohly dít, pokud by se ucpal nebo rozpadl.

No a nejdražší položkou je nová podtlaková trubka k posilovači brzd - stará již na několika místech prasklá dělala docela svinstva při brždění. Nemám nyní čas na blbnutí kolem metody levné opravy. Leč starou trubku si nechám a třeba ji jednoho dne připravím jako možnou náhradu dní budoucích. Opravitelné to je, jen si s tím pohrát...

A na to dnes není čas.
VW OLDIES CLUB : http://vw-oldies.cz" onclick="window.open(this.href);return false; || VW-OLDIES.cz on GOOGLE+

Odpovědět

Zpět na „(ne) Jen můj SAG - Sharan Alhambra Galaxy“