Zdravím, kamarád mi dal jeho vzduchový filtr, tzv "hrušku", tak se chci zeptat, zda stojí za to to vyměnit za základní boxový vzduchový filtr..
Jde mi o to abych třeba netrápil motor, nezhoršil si výrazným způsobem spotřebu, nebo tak...
1.9 TDI 96kw ASZ
Vzduchový filtr
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 12.08.2021 10:40
Re: Vzduchový filtr
Pokud to bude furt stejně, výkonově a spotřebově, tak jsem spokojen.. Jen jestli není nějaká daň za to že to je trošku hlasitější
VW Bora 1.9 TDI
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Vzduchový filtr
Daň tam určitě je a to opotřebení motoru. Tyto filtry nedosahují takové účinnosti, jako klasické. Za mě se na to vykašli.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vzduchový filtr
A chcípne váha vzduchu...velmi brzo...
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Vzduchový filtr
Máte i nemáte pravdu oba srotty a 11mAjA11, upřesním to trochu.
Aby bavlněnej filtr fungoval a měl správnou účinnost, je potřeba se o něho správně starat. Tedy jak říká srotty nefiltruje to dobře, ale jenom když na to člověk kašle.
Správná údržba je filtr prát a poté impregnovat olejem na filtry. Na což navazuje odpověď od 11mAjA11, protože použitím nevhodnyho oleje dochází k uvolňování mikrokapiček a ulpívání na čidle váhy vzduchu, kterou to následně ničí (jak nebudu rozepisovat).
Problém tedy je v údržbě, protože pokud se s autem jezdí denně, tak údržba filtru bude častější. Výrobce sice může tvrdit, že stačí jednou za 10 tisíc kilometrů vyprat a naimpregnovat, ale realita je jiná a je potřeba to dělat rozhodně častěji, protože u nás je na silnicích tuna prachu a filtr se celkem rychle zanese.
Takže v podstatě souhlasím s kolegy, že je to nesmysl a je lepší měnit klasickej papírovej vzducháč při výměně oleje (i když vydrží dýl)
Sportovní filtr má smysl u sportovního auta, se kterým se jezdí občas a člověk se o něho stará líp, než o sebe
Aby bavlněnej filtr fungoval a měl správnou účinnost, je potřeba se o něho správně starat. Tedy jak říká srotty nefiltruje to dobře, ale jenom když na to člověk kašle.
Správná údržba je filtr prát a poté impregnovat olejem na filtry. Na což navazuje odpověď od 11mAjA11, protože použitím nevhodnyho oleje dochází k uvolňování mikrokapiček a ulpívání na čidle váhy vzduchu, kterou to následně ničí (jak nebudu rozepisovat).
Problém tedy je v údržbě, protože pokud se s autem jezdí denně, tak údržba filtru bude častější. Výrobce sice může tvrdit, že stačí jednou za 10 tisíc kilometrů vyprat a naimpregnovat, ale realita je jiná a je potřeba to dělat rozhodně častěji, protože u nás je na silnicích tuna prachu a filtr se celkem rychle zanese.
Takže v podstatě souhlasím s kolegy, že je to nesmysl a je lepší měnit klasickej papírovej vzducháč při výměně oleje (i když vydrží dýl)
Sportovní filtr má smysl u sportovního auta, se kterým se jezdí občas a člověk se o něho stará líp, než o sebe
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI