sportovní auto. Disponuje výkonem 440 kW (598 koní) a nabízí magické jízdní zážitky a to zejména v režimu
overboost. Jeho přednosti lze využít zejména při jízdě v zatáčkách nicméně
i při jízdě rovno zvládne sprint z 0 na 100 km/h jen za
3,7 sekundy. Maximální rychlost dosahuje na elektromobil úctyhodných 250 km/h.
GTS verze Porsche Taycan je benjamínek modelové řady a představuje nový elektrický standard.
Základem je efektivnější koncept elektrického pohonného ústrojí jako celku. Evoluční ústrojí
postupně využije celá modelová řada Taycan, které tak pro v rámci roku 2022 protáhne svůj dojezd.
Sportovně laděné GTS je vybaveno adaptivním vzduchovým odpružením
Porsche Active Suspension Management (PASM), speciálně naladěným právě
pro verzi GTS. Kromě toho dostal sportovní setup též volitelný systém řízení kol
zadní nápravy. Třešničkou na dortu je zvukový generátor Porsche Electric
Sport Sound, který dostal vylepšení a ještě pár let bude vytvářet atmosféru sportovního vozu. Za pár
let si zvykneme na to, že sportovní vůz nemusí křičet na celé město.
Kdysi jsem četl statistiku, která hovořila o tom, že více jak 33% majitelů vozidel
Porsche se svým vozem aktivně závodí a nebo někdy závodilo. Závody, risk a sportovní
duch je tak říkajíc s vlastnictvím vozu spjat. Sázka na elektromobil v motorsportu
je jako sázka na jistotu.
Spotřeba
Spotřeba elektrické energie v kombi režimu WLTP: 24.1 – 20.3 kWh/100 km
Dojezd na elektřinu v kombinovaném režimu: 424 – 504 km
Dojezd na elektřinu ve městě: 524 – 625km