1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
fb_dan6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 26.04.2022 10:28

1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od fb_dan6 »

Ahoj, mám dotaz. Mám Golfa 1.4 Tsi CAXA 90kw 160tkm a při zrychlování do 3000ot v motoru chrastí a podle mě to ani nejede, jak má. Od 3000ot chrastnění přestane a auto vystřelí a jede normálně. Do těch 3000ot to i tak divně škube, prostě to podle mě nemá správný průběh. Diagnostika neukazuje žádnou chybu, rozvodový řetěz měněn nedávno. Na volnoběh to nedělá. Byl jsem s tím i na brzdě a změřili jsme 88kw. (pán mi říkal, že většinou na brzdě změří víc, než je v techničáku) Nicméně největší výkon je kolem 4000ot a tam se auto chová už normálně. Spíš by to tedy asi mělo být vidět na grafu v tom rozmezí 2000-3000ot. Kdyžtak sem ten graf můžu přidat. Mohl bych zkusit natočit i zvuk, ale to půjde mobilem složitě, protože to dělá jen za jízdy a pořádně je to slyšet například mezi barákama.

Další věc je, že auto při držení rychlosti na tempomat mezi 1700 a 2000 mírně škube, jak kdyby občas vynechal válec. To jsem se ale někde dočetl, že je to vlastnost tohodle motoru.
Díky za odpověď,

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od Shorty »

Obtokový ventil turba? To bývala taky slabina některých těchto motorů - sekala se tam klapka. Ale to by mělo vyhodit nejen diag chybu, ale i kontrolku
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

fb_dan6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 26.04.2022 10:28

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od fb_dan6 »

Shorty píše:
19.05.2022 09:41
Obtokový ventil turba? To bývala taky slabina některých těchto motorů - sekala se tam klapka. Ale to by mělo vyhodit nejen diag chybu, ale i kontrolku
Co jsem tak četl, mohlo by to být ono, ale všichni, s kým jsem to probíral mi řekli tohle, že by to hned hodilo chybu nebo kontrolku.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od Shorty »

Rozvody byly udělaný jak - jen řetěz případně napínák nebo komplet i ty modernizovaný ozubený kola a VVTI jednotka?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

fb_dan6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 26.04.2022 10:28

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od fb_dan6 »

Shorty píše:
19.05.2022 15:12
Rozvody byly udělaný jak - jen řetěz případně napínák nebo komplet i ty modernizovaný ozubený kola a VVTI jednotka?
Mechanik na to kupoval komplet sadu se vším.
Stálo to 20 tisíc, tak snad to bylo všechno.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od Shorty »

Uff, tak to tě docela natáhnul (pokud to byla cena za díly) nebo to skládal po dílech. Já kupoval tudle na necelýho bůra. https://www.autodily-stancl.cz/octavia/ ... ginal.html

Já onehdá dával asi 12k za vše i s prací, ale to bylo i s výměnou oleje a sundáním vany.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

fb_dan6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 26.04.2022 10:28

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od fb_dan6 »

Shorty píše:
20.05.2022 08:54
Uff, tak to tě docela natáhnul (pokud to byla cena za díly) nebo to skládal po dílech. Já kupoval tudle na necelýho bůra. https://www.autodily-stancl.cz/octavia/ ... ginal.html

Já onehdá dával asi 12k za vše i s prací, ale to bylo i s výměnou oleje a sundáním vany.
Já to měl 20 tisíc s prací a to mi ještě řekl, že budu rád, když na to najedu 70tkm.
Co se týče tématu, jaké jsem tu založil, asi poslední možnost mám to dát do autorizáku, tam by snad měli přijít na to, co to je.
jen se bojím, že to bude stát strašnou raketu, což se mi vůbec nevyplatí, když jsem to auto kupoval tenhle rok za 200 tisíc.
Jinak mi všude řekli, že to může dělat spoustu věcí, takže se jim do toho nechce.
Nedávno se mi už i stalo, že jsem měl plnej plyn, všechno v pořádku, pak jsem ho pustil a pak zas dal plnej a auto už vůbec nezrychlovalo.
To by ukazovalo na ten wastegate, nebo něco okolo turba, ale žádná kontrolka ani chyba. Ach jo.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od Shorty »

Obtok turba stojí prej něco přes 10k, mění se modernizovaná skříň se svody, turbo zůstává. Byla na to tuším servisní akce na záruku (ne však svolávačka), takže ti aspoň řeknou, jestli je už vyměněný nebo ne. Tenhle motor byl i ve škodovkách, takže můžeš zkusit i tam.

Vyměnil jsi palivovej filtr? Já ho měl po 8 letech už trochu zanesenej...ale jelo to i tak v pohodě.

Vyměnil jsi svíčky? Tuším, že to chce klasicky platinový a lidi tam občas cpou levnější niklový

A nemáš automat? Že by odkázala suchá DSG?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

fb_dan6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 26.04.2022 10:28

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od fb_dan6 »

Shorty píše:
20.05.2022 13:51
Obtok turba stojí prej něco přes 10k, mění se modernizovaná skříň se svody, turbo zůstává. Byla na to tuším servisní akce na záruku (ne však svolávačka), takže ti aspoň řeknou, jestli je už vyměněný nebo ne. Tenhle motor byl i ve škodovkách, takže můžeš zkusit i tam.

Vyměnil jsi palivovej filtr? Já ho měl po 8 letech už trochu zanesenej...ale jelo to i tak v pohodě.

Vyměnil jsi svíčky? Tuším, že to chce klasicky platinový a lidi tam občas cpou levnější niklový

A nemáš automat? Že by odkázala suchá DSG?
Děkuji za rady, zkusím nějaký ten lepší servis, ať zkontrolují to turbo. Všechny filtry i svíčky jsem měnil s těmi rozvody asi před 3tkm. Mechanik tam dal iridiové svíčky. Je to manuál.

Moooog
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 01.09.2013 21:23

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od Moooog »

A jak běží za studena na volnoběh? Jestli trochu nepravidelně "zakopává" (náhodně vynechává zapalování), tak budou zakarbonované sací kanály a ventily. Běžně je to problém od najetých cca 150t km. Od toho se pak odvíjí celkově divné chování v nízkých otáčkách

fb_dan6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 26.04.2022 10:28

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od fb_dan6 »

Moooog píše:
22.06.2022 23:11
A jak běží za studena na volnoběh? Jestli trochu nepravidelně "zakopává" (náhodně vynechává zapalování), tak budou zakarbonované sací kanály a ventily. Běžně je to problém od najetých cca 150t km. Od toho se pak odvíjí celkově divné chování v nízkých otáčkách
Když je teplo, tak se při nastartování spustí nějaký režim, kde jsou vyšší otáčky a něco to děla, myslím něco kvůli emisím.
V zimě, když se tento program nespouští, ano, občas to tak nepravidelně trhne, to samé to děla, když se lehce přidá plyn okolo 1800ot - jakoby vynechal válec, zaklepe se motor.
Co se s tím dá dělat? Je k něčemu ta dekarbonizace vodíkem, ozónem?

Moooog
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 01.09.2013 21:23

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od Moooog »

Bude to vypadat nějak takto:

https://forum.skodahome.cz/topic/159165 ... 0-kw-caxa/

Tady už čištění vodíkem nebo BG chemií nepomůže. Oficiálně se to tryská drtí z ořechových skořápek (opravdu!). U mě můj mechanik sundal sání a celé dopoledně to důsledně čistil plastovým škrabátkem a kartáčkem za pomoci vysavače a nějakého spreje na rozpouštění karbonových úsad. Výsledek perfektní.

fb_dan6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 26.04.2022 10:28

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od fb_dan6 »

Tak to nerad slyším. Na kolik to vyšlo? Kdybych si byl 100% jistej, že to pomůže, tak bych do toho šel, ale nevím, jestli do toho chci jít takhle naslepo, když to bude dlouho trvat, bude do dost stát a taky mám teď novej olej a rozvody.

Moooog
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 01.09.2013 21:23

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od Moooog »

Řekl si o necelé 3 000,- Oleji, ani rozvodům se neublíží, jen se vypouštěla chladicí kapalina kvůli demontáži chladiče v sání. I tak je k tomu přístup jak k penězům. Teď už prý raději používá tu drť z ořechových skořápek, je to výrazně rychlejší a lepší výsledek.
Popravdě, když jsem viděl, kolik tam toho bordelu je... Je zázrak, že to vůbec jelo... Málem se měnilo turbo, přitom jen nebylo kudy kam ten vzduch tlačit :-))

fb_dan6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 26.04.2022 10:28

Re: 1.4 Tsi CAXA 90kw chrastění do 3000ot.

Příspěvek od fb_dan6 »

Moooog píše:
23.06.2022 13:03
Řekl si o necelé 3 000,- Oleji, ani rozvodům se neublíží, jen se vypouštěla chladicí kapalina kvůli demontáži chladiče v sání. I tak je k tomu přístup jak k penězům. Teď už prý raději používá tu drť z ořechových skořápek, je to výrazně rychlejší a lepší výsledek.
Popravdě, když jsem viděl, kolik tam toho bordelu je... Je zázrak, že to vůbec jelo... Málem se měnilo turbo, přitom jen nebylo kudy kam ten vzduch tlačit :-))
Tak to už zní lépe. Je to nějaký mechanik známý, nebo dělá i pro veřejnost? Odkud je?
Díky

Odpovědět

Zpět na „Závady a servisní služby“