T5.5 2013 2.0TDI 103kW - Palivové čerpadlo
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 25.05.2022 07:10
T5.5 2013 2.0TDI 103kW - Palivové čerpadlo
Zdravím Vás chlapi, měl bych takový dotaz a možná se tu někdo najde kdo by mi mohl pomoct. Řeším tu problém na mém transportétu T5.5 2013 2.0TDI 103kW. Byl jsem nedávno v servisu na výměně oleje a fitrů. Po výměně paliváku jim nechtělo auto naskočit. Takže museli naplnit palivovej filtr a pak auto chytlo. Řekli mi, že by se filtr měl sám po otočení klíčku naplnit automaticky pomocí palivového čerpadla které je v nádrži. To se nestalo a řekli, že bude určitě vadný čerpadlo. Takže jsem přijel po týdnu na výměnu a když ho vyměnili, tak ani to nové nejelo. Ale je zvláštní, že přes diagnostiku šlo spustit "funkce odvzdušnění palivového systému" takže i ovládací RELÉ je funkční. Nemohlo by čerpadlo ještě něco blokovat v jednotce motoru? Díky za odpovědi
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: T5.5 2013 2.0TDI 103kW - Palivové čerpadlo
Jaký je kod motoru ?
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: T5.5 2013 2.0TDI 103kW - Palivové čerpadlo
Už jsem to našel - CAAC. To je Common rail. Výrobce jasně píše :
Po sestavení, resp. montáži nových, resp. demontovaných částí, například palivového filtru, palivových vedení, je třeba před prvním nastartováním motoru naplnit vysokotlaké čerpadlo palivem. Bezpodmínečně je třeba vyloučit běh vysokotlakého čerpadla nasucho.
Jestliže jsou součásti/složky palivového systému mezi palivovou nádrží a vysokotlakým čerpadlem odmontovány, demontovány nebo vyměňovány, je nutno k odvětrávání palivového systému provést pomocí → Vozidlový diagnostický tester funkci „Odvětrání palivového systému“.
Tento proces trvá 130 sekund. Přitom se celkem třikrát aktivují palivová čerpadla. Postup se nesmí předčasně přerušit.
To znamená, že "borci " v servisu toho moc neumí a auto je/bylo v pořádku, žádné čerpadlo se měnit nemuselo.
Po sestavení, resp. montáži nových, resp. demontovaných částí, například palivového filtru, palivových vedení, je třeba před prvním nastartováním motoru naplnit vysokotlaké čerpadlo palivem. Bezpodmínečně je třeba vyloučit běh vysokotlakého čerpadla nasucho.
Jestliže jsou součásti/složky palivového systému mezi palivovou nádrží a vysokotlakým čerpadlem odmontovány, demontovány nebo vyměňovány, je nutno k odvětrávání palivového systému provést pomocí → Vozidlový diagnostický tester funkci „Odvětrání palivového systému“.
Tento proces trvá 130 sekund. Přitom se celkem třikrát aktivují palivová čerpadla. Postup se nesmí předčasně přerušit.
To znamená, že "borci " v servisu toho moc neumí a auto je/bylo v pořádku, žádné čerpadlo se měnit nemuselo.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 25.05.2022 07:10
Re: T5.5 2013 2.0TDI 103kW - Palivové čerpadlo
No hezký teda. Takže čerpadlo vlastně bylo funkční. A myslíte, že ne vždy po otočení klíčku do druhé polohy si motor čerpadlo musí spustit? Bylo mi totiž řečeno, že před každým nastartováním si motor čerpadlo na chvilku spustí. Ale to typické nasátí paliva není před nastartováním slyšet. (ve funkci odvzdušnění palivového systému je čerpadlo slyšet) říkal jsem si, jestli čerpadlo běží spíš za jízdy a jiných podmínek dle vyhodnocení jednotky motoru. Ani v orig. VW servise mi na tento dotaz neodpověděli. Jen, že u nových T6 6.1 je prý čidlo na nízkém tlaku paliva a tam si to spouští dle libosti.
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: T5.5 2013 2.0TDI 103kW - Palivové čerpadlo
Ano, přesně tak. Ne vždy se čerpadlo spustí. Každopádně vždy po výměně pal. filtru se musí odvzdušnit a ne čekat, že to auto udělá samo.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 25.05.2022 07:10
Re: T5.5 2013 2.0TDI 103kW - Palivové čerpadlo
Tak velmi děkuji za info