Svítící kontrolka ruční brzdy

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
bayern
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 11.02.2015 20:48

Svítící kontrolka ruční brzdy

Příspěvek od bayern »

Zdravím,

Golf VI r.v. 2009, 2.0TDi 81KW CBDC

po delším stání auta a následné jízdě došlo k rozsvícení kontrolky červené kolečko s vykřičníkem (ruční brzda). Ruční brzdu mám normálně úplně dole, kola nebrzdí, ale kontrolka stále svítí. Při jízdě potom začnou budíky pípat, že je zatažená ručka. Kontrolka nikdy nezhasne ať dám páku dolů nahoru.

Zkontroloval jsem brzdovou kapalinu, odpojil jsem i čidlo brzdové kapaliny a to se začne chovat jinak. Kontrolka s vykřičníkem začne blikat a budíky začnou řvát ještě hlasitější tón. Po zapojení brzdovky se to zase uklidní a pouze svítí (nebliká).

Tak jsem začal diagnostikou, jednotka ABS / brzdy, žádné chyby. Zkontroloval jsem ve skupině spínač ruční brzdy. Stav čídla = je činný (svítí kontrolka). Po hýbání s ruční brzdou se ale stav na diagnostice vůbec neměnil. Tak říkám, je to jasné, mohu začít rozebírat. Začal jsem rozebírat středovou opěrku se středovým tunelem. Což byl porod, ale nakonec jsem to rozdělal, abych se dostal ke spínači ruční brzdy. Spínač jsem proměřil a spíná bez problémů. Dokonce jsem zkoušel i propojit piny na konektoru napřímo, ale stále se nic nezměnilo i po odpojení, pořád svítí ruční brzda a diagnostika neukazuje změnu stavu.

Pin do spínače ruční brzdy barvy = žluto hnědý + hnědý

Takže spínač brzdy je určitě v pořádku, tak potom si říkám, dobře zkontroluji vedení kabelu. Podle schémat zapojení jsem zjistil, že kabel hnědý vede na kostru a žluto hnědý vede do budíků. Rozdělal jsem tedy budíky a proměřil vedení kabelu. Kabel je naprosto v pořádku, takže chyba vedení není.

Je to pin budíků 25. Vyjmul jsem budiky. Promeril jsem kabel z budiku do spinace rucky. Vse ok bez problemu. Zkontroloval jsem kostru spinace rucky, taky bez problemu. Kabely mezi sebou nejsou nikde zkratnute. Porad kontrolka rucky sviti a i diagnostika stale pise cinny. Ze zoufalosti uz jsem i ucvakl kabel ke spinaci rucni brzdy kousek za budikama, stale zadna zmena. Porad to tvrdi, ze je zatazena rucka. Kdyz je spinac zmackly tak je obvod rozpojeny, kdyz je seply, tak spinac je vymacknuty. Z tohoto duvodu jsem zkousel ucvaknout kabel hned za budiky, aby to nahodou nebylo nekde zkratle.

Je mi divne, ze kdyz zmerim pin 25 na budikach proti zemi se zaplym klickem, tak tam neni zadne napeti (nevim jak tedy funguje kontrola logiky spojeni a rozpojeni, cekal jsem treba 3.3V)

A kdyz zmerim spojeni na odpojenych budikach tak pin 25 neni ve zkratu se zemi.

Uz si nevim rady.

Když jsem měl rozdělené budíky, tak jsem měřil, kam vede pin 25. Z pinu na budíkách vede pin 25 do smd rezistoru, který měl 1,2kOhm, následně z toho odporu to vedlo do SMD tranzistoru (něco jako na fotce).
aaa.PNG
aaa.PNG (72 KiB) Zobrazeno 596 x

A dál od toho tranzistoru vedly cesty pod displej (tam už jsem se s měřením nedostal, nevěděl, jsem jak to rozebrat). Když jsem zkoušel měřit všechny 3 cesty od tranzistoru k LED, tak nikde nebylo spojení (tzn. že tam je ještě v té cestě něco, přes co se to ovládá)

Ale nedává mi to moc smysl, pokud se nepletu, tak podle obrázku by měl být kolektor tranzistoru přes 1,2k odpor přes pin 25 a spínač ruční brzdy spojovaný na kostru. Proč by tam byl ten tranzistor, který by něco (přes bázi) spínalo na kostru, když tam rovnou stačil jen ten spínač ruční brzdy, který by to vždy spojil na kostru.

A kontrolka svítí jen v případě, když je seplý spínač ruční brzdy, to znamená, že ten kolektor tranzistoru je spojený s kostrou. No jo jenže, když mám pin 25 "odpojený", tak jak to že svítí kontrolka, když nemá spojení na kostru?

Prosím poradíte, co s tím?

Děkuji.
VW Golf VI 2.0TDi CR r.v. 2009 / 81kW | okres Mladá Boleslav / Benátky nad Jizerou

HEX-CAN USB | VCDS 12.12.0 EN ze zahraničí
KKL kabel USB(COM) | VAG-COM 304 EN ze zahraničí

Odpovědět

Zpět na „Závady a servisní služby“