ID Buzz a nebo Multivan ehybrid?

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 822
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

ID Buzz a nebo Multivan ehybrid?

Příspěvek od admin »

1. Července letošního roku je možné objednat ID Buzz tedy menšího brášku legendárního transporteru. Jedná se o čistě elketrickou verzi dodávky jak v čistě užitkové verzi tak ve verzi pro převoz pasažérů. 

Multivan nabídne místo k sezení pro 7 lidí, ale ID Buzz pouze pro 5 lidí a to při velmi podobných rozměrech. Velmi zajímavé je srovnání pohonných jednotek. Multivan ehybrid pohání benzínová elektromotor. 1,4 TSI disponuje výkonem 110kW a elektromotor 85kW. V součinnosti pracují s výkonem 160 kW. (110 + 85) kW, Točivý moment pohonné jednotky je 350 Nm / 1 000 ot/min. ID Buzz je poháněn čistě elektrickou pohonnou jednotkou o výkonu 150kW a točivém momentu 310Nm.
Multivan sebou vozí sadu lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 10,4 kWh, které umožňují čistě „elektrický“ dojezd 46 až 50 kilometrů dle WLTP. Reálně je to 30km a více. Do ID Buzz se technikům Volkswagen podařilo propašovat 77kWh akumulátor a dle WLTP sežere 20,6kWh /100km což s nějakou tou rekuperací zajišťuje dojezd cca 423km.

Multivan může spalovat klasický benzín a nebo jej lze nabít palubní nabíječkou 3,6kW. Oproti tomu ID Buzz je možné nabíjet výkonem až 170kW. Prakticky to znamená dosažení 80% kapacity z 5% kapacity za 30 minut.
Velmi zajímavým údajem je zrychlení. U Multivanu činí 9 sec na obligátních 100km/h a u ID Buzz je to 10,2 sec. Je s podivem že menší auto s čistě elektrickým pohonem je méně pružné. Na vině je váha a elektromotor v Multivanu. Právě zmíněný elektromotor zajistí okamžitý odpich v nízkých rychlostech a dovolí z Multivanu vytvořit velmi hbité vozidlo. 

Užitkové provedení ID. Buzz Cargo v základu nabízí jednozónovou automatickou klimatizaci, boční posuvné dveře jen na straně spolujezdce, zadní křídlové dveře bez okna a 18“ ocelová kola se stříbrnými ozdobnými kryty. V kabině, kterou od nákladového prostoru odděluje pevná přepážka, najdeme tři sedadla vpředu. Vedle výškově nastavitelného sedadla řidiče se nachází dvojlavice. Volitelně je místo ní k dispozici samostatné sedadlo. I pro ID. Buzz Cargo existuje dlouhý seznam příplatků, podobný tomu pro osobní verzi.
A teď to nejdůležitější a to peníze. U obou modelů budete muset rozbít prasátko a nebo si zahrát, protože ID. Buzz startuje za ceny od 1.537.556 Kč, skříňové provedení ID. Buzz Cargo začíná na částce 1.438.823 Kč (1.189.110 Kč bez DPH) a Multivan na ceně 1 436 000 Kč
Přílohy
415f98714e8c380e8e49a715e1ae8b4a_resize=1960,1306_.jpg

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“