Elektromobil je lepší než benzín

A jiné šílenosti.

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od Peťas »

Hlavně že tu samotnou cestu normálně zvládnou s cca třemi zastávkami:

https://energozrouti.cz/z/ridice-tesly- ... d=17286627
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od Peťas »

Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Biggles1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 18.11.2015 16:16

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od Biggles1 »

Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od Peťas »

Další příklad větší ekologičnosti "tabletů s funkcí auta":

https://www.autoforum.cz/predstaveni/br ... d=17550173
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od Peťas »

Místo opravy si kupté nové, je to levnější. Opět skvělá ukázka "ekologie", kterou se tak vehementně ohánějí:

https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611 ... -to-vyzera
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
HANZ500
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1032
Registrován: 28.01.2010 21:35
Bydliště: Kladno

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od HANZ500 »

Cestování elektrem po Evropě https://www.youtube.com/watch?v=NVZvHHmtzZs
Dodge Challenger HURST 5.7 Hemi, Škoda Octavia IV PHEV, Dacia Pick Up 1.6 mpi, Škoda Octavia 2.0 tdi, Škoda Felicia 1.3mpi

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od Peťas »

To elektro je o tolik lepší než benzín......

https://www.autoforum.cz/predstaveni/el ... d=18732489
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od Peťas »

"Tablety s funkcí auta" jsou prý ekologické a s rozšiřující se výrobou budu levnější.... Jsou to kecy, kecy a nic víc než kecy a lži:

https://www.auto.cz/stinna-stranka-elek ... rti-147882
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
BazyG
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 26.04.2018 01:48
Bydliště: Střední Čechy

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od BazyG »

A jedeme dál , začíná to bejt hustý pro progresivní EV :laugh:

Když ptáčky do elektrických sítí lapali, pěkně jim o nízkých provozních nákladech zpívali. Realita je ale úplně jiná. Dokonce i po pominutí vrcholu energetické krize je dobíjení elektromobilů o dost dražší než tankování spalovacího auta. A prodělky tím jen začínají.

Neberte tento článek jako výsměch lidem, kteří si dříve koupili elektrická auta v dobré víře, že tím ušetří. Však na současné ceny elektrické energie doplácíme všichni bez rozdílu, ať už jezdíme čímkoli. Tak jako tak je ale pozoruhodné se dnešní optikou ohlédnout o pár let zpět, kdy jsme varovali před neudržitelností zdánlivé ekonomické výhody provozu elektrických aut. Vždy byla citelně dražší než ta spalovací, vždy je bylo možné používat jen pro určitá využití, nižší provozní náklady ale táhly.

Při vyšších nájezdech tak bylo možné vykompenzovat větší investice do elektromobilů relativně rychle, i když nad nimi nadále visel Damoklův meč v podobě nejasné zůstatkové hodnoty kvůli limitům akumulátorů. Dnes nejde o riziko, ale jistotu o hodně vyšší ztráty hodnoty elektrických aut už po několika letech vlastnictví. A výhoda v podobě levnější elektřiny je také pryč.

Byla pochybná od samého počátku, neboť její nižší ceny byly dány primárně menším až žádným daňovým zatížením. Zatímco většinu ceny benzinu nebo nafty tvoří daně, u elektřiny tomu tak zdaleka není. A bylo velmi naivní očekávat, že by tento stav mohl vydržet déle než po omezený čas - jakmile by elektromobily začalo používat více lidí, státu by peníze z DPH, spotřební daně nebo DPH ze spotřebních daně (sic, tento konstrukt je bohužel skutečný) chyběly. A vybral by si je jinde.

Do tohoto stavu jsme se pořád ani zdaleka nedostali, dokonce se do něj nedostali ani Němci. Ti dokonce pořád zvyšují daně z benzinu a nafty, aby měli peníze na dotování elektroaut, i tak jim - a nejen jim - v případě cen elektřiny ujel vlak natolik, že se situace nejen vyrovnala, ale karta se dokonce úplně obrátila. Už dříve jsme zmiňovali, že dobíjení se stalo přibližně stejně drahým jako tankování, ani to už ale dnes neplatí. A to dokonce ani v tuto chvíli, kdy lze říci, že vrchol energetické krize máme alespoň prozatím za sebou a ceny v poslední době povolují.

Kolegové z Auto Bildu vzali aktuální cenu benzinu (srovnávají tedy benzinové auto, nikoli dieselové, což je pro spalovací vozy relativně nevýhodné), aktuální cenu elektřiny u rychlejších dobíječek (vše k 25. květnu 2023) i vlastní zjištění o spotřebě jednotlivých vozů ve skutečném světě. A na základě toho spočítali rozdíl mezi cenou provozu Volkswagenu Golf 1,5 TSI se 150 koňmi a srovnatelného VW ID.3 S s 204 koňmi.

Pro výpočet tedy používají spotřebu 6,5 litru benzinu na 100 km u Golfu a 21,3 kWh elektrické energie u ID.3. U Golfu je to snadné počítání - i když se ceny paliv liší, fluktuace není dramatická a průměrná aktuální suma placená za 1 litr paliva říká, že ježdění s 1,5 TSI vyjde na 11,62 Eur (asi 275 Kč) na 100 km. U ID.3 lze platit i méně, to ale jen pokud dobíjíte doma šnečím tempem, což není ani trochu srovnatelná situace s tankováním na cestách. I nejrychlejší dobíjení je totiž ve srovnání s tankováním neskutečně pomalé, navíc jej vzhledem k omezené kapacitě baterií odpovídající zlomku možností palivové nádrže budete potřebovat mnohem častěji.

Pokud zvolíte nabíjení po cestách, cena se odvíjí od použité sítě dobíječek, všude ale budete čekat mnohonásobně déle než u čerpací stanice. A platit budete o hodně víc. I nejlevnější (stále pomalé) nabití ID.3 na 100 km jízdy u EnBW vyjde na 12,99 Eur, tedy asi na 308 Kč. U rychlejšího Ionity už to bude 16,83 Eur (399 Kč), u Shellu 13,98 Eur (331 Kč), u Allega 18,10 Eur (429 Kč), u Tesly nejméně 14,05 Eur (333 Kč). Bavíme se tedy o rozdílu 275 a v extrému až 425 Kč - vždy o desítkách procent, někdy až o polovinu víc než v případě nákladů na doplňování benzinu.

Je přitom třeba dodat, že s Golfem 1,5 TSI si můžete v noci dojet z Prahy do Paříže a druhou noc zpátky. S VW ID.3 to bude výlet na několik dnů. A žádná spása není na dosah: „V tuto chvíli neplánujeme žádnou úpravu nabíjecích tarifů,” uvedl na dotaz Auto Bildu největší německý provozovatel dobíjecích stanic EnBW. Podle něj jsou ceny elektřiny sice nižší, než bývaly, pořád jde ale asi o dvojnásobek ve srovnání s rokem 2021.

To je samo o sobě pro elektrická auta tristní, je ale třeba dodat, že takový Golf 1,5 TSI koupíte od 684 900 Kč, zatímco ID.3 ve verzi S, kterou brali v potaz Němci, pořídíte až od 1 270 900 Kč. To je skoro o 600 tisíc víc, přičemž Golf si cenu relativně udrží, zatímco ID.3 půjde s hodnotou horempádem dolů. A je otázkou, co z jeho hodnoty zbude třeba za 8 let - některým majitelům elektroaut zůstal v rukou jen soubor náhradních dílů. A pokud by tyto vozy měly jednou ovládnout silnice, bude elektřina ještě zatížena oněmi daněmi. Takže vítejte v elektrické budoucnosti, už teď. No není tak krásná, jak nám ji politici malovali?




https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/n ... .sznhp.box
Haf

Výměna ventilátoru topení Phaeton

Jak mi to žere

Star Citizen referral code , get 5000aUEC free https://robertsspaceindustries.com/enli ... -V9XR-LJ3F" onclick="window.open(this.href);return false; ..tak trochu jiný vesmír.

Uživatelský avatar
BazyG
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 26.04.2018 01:48
Bydliště: Střední Čechy

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od BazyG »

Šéf Fordu zkusil chvíli žít s elektromobilem. Přiznává, že až tak poznal stav věcí ve skutečném světě

Škoda, že to nezkusil dřív, chce se dodat. Jim Farley už léta počítá s elektromobily jako s jedinými auty, která chce Ford v budoucnu nabízet, až v roce 2023 si ale zkusil s takovým autem žít. A zjistil, jaká osina v zadnici to může být.

V současném světě bychom nenašli mnoho vrcholných automobilových manažerů, kteří jsou elektromobilitou posedlí víc než Jim Farley. Šéf Fordu už před víc jak dvěma roky zatroubil k sázce „all in” na elektromobily a my se od té doby jen divíme, proč to udělal. Jel vůbec někdy takovým autem, aby poznal, jak nevhodné pro některá využití může být?

Jistě jel, ale zjevně s žádným z nich nezkusil žít, jak se ukazuje nyní. Až před pár dny strávil delší čas ve společnosti elektrického pick-up F-150 a poznal v podstatě přesně to, o co se nedávno podělil jeden z kupců téhož auta. Ten postupně nacpal 2,2 milionu Kč do elektromobilu, nabíječek i solárních panelů, aby zjistil, že je mu to všechno stejně skoro k ničemu. „Nemůžu s ním jezdit na svou chatu u jezera. Nemůžu s ním vyrazit na kempování do divočiny. Nemůžu s ním jet ani na výlet. Můžu s ním jezdit jen ve městě - je to největší podvod moderní doby,” řekl doslova se záměrem vrátit se zpět ke spalovacím vozům.

Šéf Fordu pochopitelně není tak příkrý, jeho vyjádření ale vyznívají podobně. Minulý týden vyrazil na cesty ve stejném Fordu F-150 Lightning, aby se projel po Route 66 a americkém západu, svou cestu pak zdokumentoval na ex-Twitteru alias sociální síti X (takže X-Twitteru?). Z jeho slov vyplývá, že na vlastní kůži zažil, jakou osinou může být život s elektrickými auty, zejména pak kvůli jejich dobíjení. A uznal, je potřeba udělat hodně pro zlepšení toho, jak zákazníci používání těchto vozů vnímají.

„Dobíjení byla docela výzva,” řekl Farley mimo jiné poté, co i v Kalifornii prošpikované dobíjecími stanicemi mj. strávil 40 minut dobíjením 40 % kapacity baterie. „Byl to opravdu dobrý 'reality check' toho, čím si naši zákazníci procházejí,” uvedl dále. Záměrně jsme ponechali nepřeložené spojení „reality check” - nejen proto, že se obtížně překládá, a proto se i v češtině takto používá, ale také kvůli tomu, že má smysl jej opisem přeložit zvlášť. Z definice jde o poznání stavu věcí ve skutečném světě, což je přesně to, čím si Farley prošel. A je to dobře, jen se musíme ptát - není to trochu pozdě roky poté, co zavelel k přechodu na výlučně elektrický pohon budoucích Fordů?

Přijde nám to celé absurdní. Někteří fandové elektromobilů říkají cosi ve smyslu: „Sjeďte si s elektrickým autem a už nikdy nebudete chtít zpět!” Já říkám: „Sjeďte si s elektrickým autem a už nikdy nebudete chtít znovu!” Dobře, je to podobně přehnané, druhý zmíněný scénář je ale jednoduše mnohem pravděpodobnější. A fakt, že zkušenost s elektromobilem výše zmíněným způsobem popisuje i šéf Fordu, zvedá obočí.

Za normálních okolností by to byl impuls přehodnotit celou nesmyslnou strategii modrého oválu, ale to Farley jistě neudělá. Prý vše spasí využívání Superchargerů Tesly od příštího roku, které ale bude brzy používat každý a bude to znovu podobná osina jako cokoli jiného dnes. Navíc ani sebelépe fungující dobíječka neřeší to, že dnes máte v několikatunovém autě se stovkami koní ekvivalent nádrže na maximálně 20 až 25 litrů nafty, která se doplňuje nejméně desítky minut. Je to jiný svět. A pokud ho poznáte, nemůžete nevidět, že nefunguje jako ten, který důvěrně znáte už dekády. Tohle je evoluce?


https://www.autoforum.cz/zajimavosti/se ... nem-svete/
Haf

Výměna ventilátoru topení Phaeton

Jak mi to žere

Star Citizen referral code , get 5000aUEC free https://robertsspaceindustries.com/enli ... -V9XR-LJ3F" onclick="window.open(this.href);return false; ..tak trochu jiný vesmír.

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od swenak »

Nemám pořád elektroauto, ale dnes mi zdechla cca 15km od cíle elektrokoloběžka a to jenom proto, že jsem těch cca 15km ztratil díky dementní navigaci:) S koloběžkou to je ale relativně malý problém, s elektroautem je to megaprůser.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

so.va
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 28.08.2014 00:33
Bydliště: Brno

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od so.va »

No tak zavoláš odtahovku a odveze tě, stejně mají všichni asistenci k POV ručení. Tohle je to poslední, co by mě trápilo :)
VW Tiguan 2.0 BiTDI 176 kW @ 212 kW 4Motion DSG Highline

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od Peťas »

No tak to je opravdu super. Takže cca 1/2 - 1hodinku (a třeba i víc) si počkáš, než přijede odtahovka a potom budeš čekat (min. 1/2 hodinky, ale třea i 5 hodin, podle toho kde tě složí a jak rychle se to dokáže nabít), než se to dobije. :laugh: :laugh: :laugh:

To je tak perfektní. :rofl: :rofl: :rofl:
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od swenak »

Asi tak nějak:) Když dojde benzín, nebo u magorů nafta, vemu kanystr a projdu se, ještě to je i zdravé, tedy, pokud nejsem na dálnici :) Nebo si někoho stopnu, zavolám, at přiveze palivo. Ale pravdou je, že jednou mě takto museli odtahovat, bo mi benzin došel v tunelu a vysmáli se mi, když jsem řekl asi službě v tunelu, ať mi přivezou benzin:)
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

so.va
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 28.08.2014 00:33
Bydliště: Brno

Re: Elektromobil je lepší než benzín

Příspěvek od so.va »

Buď se projdeš nebo necháš se odtáhnout, ty jo, vy jste lumeni :lol:
VW Tiguan 2.0 BiTDI 176 kW @ 212 kW 4Motion DSG Highline

Odpovědět

Zpět na „Elektromobilita“