Zdravím, trápí mne časté regenerace filtru DPF, konkrétně každých 80-90km. Styl jízdy na to nemá vliv. Dle aplikace VAG DPF se plní při dálničním provozu cca 1% zaplnění na 1 ujetý km (toto rychlé plnění se projevuje i během jízdy po městě/mimo město). Po dosažení 100% zaplnění se bez problémů spustí automatická regenerace DPF, zvýší se teploty před a za DPF dle aplikace na 600°C a DPG se bez problémů vypálí na 20% (4,60 g popílku).
Dle VAG DPF aplikace kouřivost na ohřátem motoru 143 mg/km, během normální jízdy tam skáče cca 200 mg/km - 400mg/km ale už se mi i stalo že tam při normální jízdě skočilo i 600 - 700mg/km.
Mám na porovnání Yetiho s 2.0CR 81kW, 4x4 manual, CFHC s 180 tis km. Koncovky výfuku má zcela černé od sazí, dle DG bez chyby a při normální jízdě na ohřátém motoru dle aplikace VAG DPF produkuje kouřivost cca 30 - 40 mg/km a regeneruje cca po 400 - 500 km.
Snímač diferenčního tlaku na ohřátém motoru na volnoběh 6hPa, při nenastartovaném motoru 0hPa, při jízdě 50 - 60 až 200 hPa. (Údaj z VAG DPF, načtu ještě a ověřím přes VCDS)
Vozidlo koupeno s 230 tis km (ověřené a sedí). Při koupi byl vadný setrvák a dost mlátil, myslím že bouchání ovlivňovalo i korekce vstřikovačů. Viz. příloha. (2. vstřik korekce +4.0mg, 4. vstřik - 3.1mg). Po výměně setrvačníku za nový jsou již korekce lepší, (2. vstřik korekce +1.9mg, 4. vstřik - 1.1mg). Následně použito aditivum do paliva BG PD15 se zvýšeným dávkováním vyjeta půlka nádrže do prázdna. Následné korekce vstřikovačů spadly na viz příloha (2. vstřik korekce +0.5mg, 4. vstřik - 0.06mg). Korekce měřeny při plně ohřátém motoru na volnoběh.
- obsah olejové popílku je již 97%!
- výměna palivového filtru (Mann) - filtr box čistý bez špon.
- výměna vzduchového filtru (Mann)
- vyčištění sání a klapka od karbonu - beze změny
- paměť závad bez chyby
- po koupi 2x vyměněn motorový olej vč. výplachu BG EPR
- EGR během jízdy reguluje 16% - 100% dle zátěže motoru
- koncovka výfuku více méně čistá, auto nekouří ani během jízdy ani během regenerace na místě.
- asi větší spotřeba paliva, při klidné jízdě mezi město spotřeba cca 7,5l - 8,0l. Při jízdě na tempomat 120km/h na 7.rs spotřeba po dálnici cca 6,5l - 7.0l
- přibývání/ztrácení oleje zatím nepozorováno, po výměně najeto 2000 km
Software bohužel Dieselgate ver. 9978 - chtěl bych časem nechat přehrát na verzi před Dieselgate.
Na co se zaměřit? Velká kouřivost dle VAG DPF nadměrně zanáší DPF, má cenu DPF nechat vyčistit před vyřešením kouřivosti (stejně mne to kvůli obsahu olejové popílku asi čeká, ale nerad by ho nechal vyčistit a pak stále řešil nadměrné zanášení.
Díky moc
Regenerace DPF každých 80km na CFFB.
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 08.11.2022 19:23
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 15.01.2021 19:57
Re: Regenerace DPF každých 80km na CFFB.
Ahoj ,takový popis nemám ale dnes jsem měnil olej po 15 000km 2.0tdi 103kw cfhc touran a nateklo mi 6,5l oleje má být cca 4,5l. Olej je naředěný naftou z motoru ,mechanik mi řekl že je to krátkýma trasami a častýma regeneracemi DPF. Mám si to prej hlídat, důvod při vypalování dává víc nafty a asi kuhy už nejsou co bývaly. Tak nevím jestli častěji měnit olej nebo co s tím.