Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175

benzin i diesel

Moderátor: lister

Odpovědět
Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175

Příspěvek od Shorty »

S dovolením se podělím se svým problémem a snad i řešením. Po zahřátí motoru to začalo dost vrzat a hlučet od rozvodů. Postupně jsem sundaval řemenice a kryty a hluk zmizel po sundání spodního plastového krytu rozvodů. Je potřeba dělat rychle protože nejde chlazení a dobíjení.

U mě to je 1.8 8V s karbecem EX, ale bude se to potenciálně týkat asi všech motorů s větším blokem 1.6-1.8 (dle Etky DX, KT, EW, EX, HN, JH, RE, EWA, EZ, HM, EV, GZ, GX, GU, HV, RD, RF, RG, RH) zhruba do roku 1988 let napříč VW koncernem. Imho se to ale může vyskytnout i u pozdějších verzí a motorů typu 2H apod, neb konstrukce rozvodů a spodního krytu je podobná.

Nejdříve jsem začal shánět origo kryt 049109175, druhovýroba se dříve dělala TOPRAN 100 835, JP 109079005 nebo Lemforder 2237201. Nic nebylo k sehnání, leda origo z ciziny minimálně za litr.

Pak jsem zjistil, že kryt 026109175A z novějších motorů pasuje s drobnou úpravou. Da se sehnat za nějakou stovku od Topranu 100 205 a pořád se vyrábí v druhovýrobě. Stačí odříznout kousek plastu nahoře (postačí odlamovací nůž). Jinak úchyty pasují a řemeny/kladky nedřou. Vlevo je dobře vidět, jak řemenice vybrousily drážky ve špatně upevněném původním krytu jelikož po letech upadaly všechny úchyty (kovová lůžka v plastu asi trpí na přetažení, proto je předepsaný moment jen 10Nm). Kdo má ještě původní kryt, tak doporučuju si koupit tento alternativní, protože ho taky časem přestanou vyrábět a co jsem pročetl různá globální (nebo třeba i rusiše) fóra, tak tendle problém je docela častý.

Obrázek

Trochu hůře to pak asi těsní na styku s horním kovovým krytem, ale imho žádná tragédie.

Obrázek

Pohled zezadu od svodů...taky je tam trochu mezera.

Obrázek

Zároveň ten přední kovový kryt nemá dole žádný úchyt (trochu nedomyšlené) a možná může mlátit o obal ložiska pumpy. Tak jsem to raději podmáznul silikonem (viz šipka). Je to asi dobrý udělat, když už je kryt a řemenice dole. Sajrajt na předku motoru prosím nekomentovat :laugh:

Obrázek

Pro zajímavost ještě přikládám schéma krytu rozvodů s momentama. Řemenice na 20Nm, šrouby a matky na krytech jen 10Nm. Šroub s ozubeným kolečkem na napínáku alternátoru pak na 35Nm a držák napínáku na bloku pak na 20Nm.

Obrázek
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175

Příspěvek od Peťas »

Tak jsi mě "donutil", abych si zese koupil nějaký zbytečný díl do zásoby. :-D. Ale za těch pár korun...... ;-)
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175

Příspěvek od Shorty »

Já pro jistotu taky koupil další. Ten Topran je samozřejmě znatelně horší plast než origo.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
radeksci
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník

Re: Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175

Příspěvek od radeksci »

Řešil jste už někdo že tento kryt originál 026109175A dře uvnitř o řemenici a je to docela slyšet. Co jsem koukal na inzeráty použitejch těchto krytů, tak všechny jsou v jednom místě ošoupané od řemenice, zřejmě výrobní vada. Ono se to asi časem ošoupe a pak to slyšet neni,ale když jsem ted dal nový rozvody i s krytama tak je to hroznej pazvuk,tak jsem to znovu postupně sundaval a zjistil že to dělá tenhle originál kryt. Nevim jak ten od Topranu, ale u toho originálu je to u všech.
s-2.jpg
s-2.jpg (152.49 KiB) Zobrazeno 1016 x
s-l1600.jpg
Touran 5T 2,0TDI DFEA 110Kw DSG Highline
Scirocco 1,8 GTII 1992 original youngtimer

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175

Příspěvek od Peťas »

Už si to skoro nevybavuju, ale já jsme měl nějaké stopy od dření toho šroubu řemenice. Ale jestli tam dřelo i to kolo, to už fakt nevím. Při první výměně mi o ten kryt ještě dřela nová napínací kladka a to za chvilkuy přestalo. :-)
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175

Příspěvek od Shorty »

na první fotce je vlevo vidět, jak mně dřely řemenice na pumpě a zvenku na klice a taky to rámusilo
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Motor“