Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Ale ta příčina je dle mého "jasná" a je to fyzikální jev Vibrace přenášené z vozovky, přes pneumatiky, disky, náboje, klouby vnější, poloosy, klouby vnitřní, ramena, silentbloky, táhla řízení, ..., vibrace způsobené samotnými komponenty a jejich přirozenou funkčností, ... . Následek je přenos těchto jevů do karoserie a volantu. Ty vibrace tam prostě jsou z principu a konstrukce slouží k tomu je eliminovat na nějakou úroveň.
Dohromady celek dáva nějaké chování, kdy pokud je to na nás moc, snažíme se ho eliminovat výměnou komponent, jejich jiným seřízením a tak upravit následek. Tedy odstraňujeme příčinu a poznáme to jenom tak, že náš pocit komfortu (následek funkčnosti aktualního celku) se zvýší na námi akceptovatelnou úroveň a tím jsme příčinu odstranili Někdy je to zjevnou chybou komponenty, seřízení. Někdy (a to tady řešíme my) se vše zdá (a možná i je) OK a stejně nejsme spokojeni s následkem.
Problém je v tom, že nevíme, co z těch desítek součástí konstrukce, případně jaká jejich kombinace, ovlivní ten následek tak, abychom se dostali na námi akceptovatelnou úroveň komfortu a taky, jestli to vůbec jde Já jsem citlivej na cokoliv a vibrace, co mě nutí si třískat hlavu o zeď jiný ani nepostřehne. Přitom jsou stejné, stejná příčina i následek, ale jinak vnímaný jedincem
Dohromady celek dáva nějaké chování, kdy pokud je to na nás moc, snažíme se ho eliminovat výměnou komponent, jejich jiným seřízením a tak upravit následek. Tedy odstraňujeme příčinu a poznáme to jenom tak, že náš pocit komfortu (následek funkčnosti aktualního celku) se zvýší na námi akceptovatelnou úroveň a tím jsme příčinu odstranili Někdy je to zjevnou chybou komponenty, seřízení. Někdy (a to tady řešíme my) se vše zdá (a možná i je) OK a stejně nejsme spokojeni s následkem.
Problém je v tom, že nevíme, co z těch desítek součástí konstrukce, případně jaká jejich kombinace, ovlivní ten následek tak, abychom se dostali na námi akceptovatelnou úroveň komfortu a taky, jestli to vůbec jde Já jsem citlivej na cokoliv a vibrace, co mě nutí si třískat hlavu o zeď jiný ani nepostřehne. Přitom jsou stejné, stejná příčina i následek, ale jinak vnímaný jedincem
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- Red Devil
- Jezdec
- Příspěvky: 277
- Registrován: 26.07.2009 12:27
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Jeden mechanik mi tvrdil,ze vibrace delaj klouby na poloosach a ze to na nich nemusi byt ani poznat. Ze kdyz se auto zvedne do vzduchu,kola se vyvesi a vse vypada v pohode,ale kdyz se vrati na zem zacne problem. A ze po tom zvednutí je to vzdy chvili lepsi,coz u me byla pravda.Bohuzel auto uz nemam,takze uz to nezjistim.
Zadne auto,zadne problemy. Bohuzel sem si poridil jine auto a resim uz pres pul roku jine problemy..Jak to ma kozy nebo kola,vzdycky stim jsou problemy..
Zadne auto,zadne problemy. Bohuzel sem si poridil jine auto a resim uz pres pul roku jine problemy..Jak to ma kozy nebo kola,vzdycky stim jsou problemy..
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
To sice můžou, to nekecal, ale já mám vibrace i po jejich výměně. Na zimních kolech je teď teda klid, ale taky to může být jen klid před bouří.
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Příčina musí být něco konkrétního (nebo více konkrétních dílů). Jako nové to určitě nevibrovalo. A mě to teda nevibrovalo ani jako jeté, když jsem ho dovezl - objevilo se to až o několika letech co ho mám.
U mě jsou na přední nápravě původní už jenom tlumiče a přední silentbloky na spodních ramenech. A ani u jednoho nevěřím tomu, že to způsobuje. Jak jsem psal, udělám ještě to dynamické vyvážení (byť jsi psal, že u Tebe to nepomohlo) a potom už bych to opravdu připisoval jenom těm výstupům z převodovky. Ale to bych asi řešil až pokud by se měnila spojka a převodovka šla ven.
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Ve volných zimních chvílích jsem tak občas dumal nad tím, co by se ještě dalo vyzkoušet, abych se těch vibrací zbavil....
Na zimu teď používám originální sadu disků a, i když jsem toho zase tak moc nenajezdil, vibrace jsem nezaregistroval (nebo byly tak malé, že jsem je prostě nevnímal). Na léto používám neoriginální kola, které vyžadují středící kroužky - mám tam plastové, které jsou běžně všude k dostání. Tak mě napadlo je zkusít nasadit na náboj, co jsem si nechal po té mojí repasi přední nápravy, a každý z těch kroužků měl na tom náboji vůli - šlo s ním lece trochu hýbat do stran (v disku držely opravdu dobře). Objednal jsem tedy hliníkové, ty jsou na náboji bez vůle a nasazení na náboj vyžaduje trochu víc síly. Do disku jdou ale zase celkem lehce, ovšem vůli nemají a samy nevypadnou (takže drží).
Čistě teoreticky by to mohlo být klidně těmi kroužky (nebo ty vibrace aspoň ještě zvýrazňovaly), protože když je na tom náboji vůle, tak si to kolo prostě přesně nesedne a bude vždycky mírně házet.
Teď si kola ještě pořádně vyvážím (zatím bez toho přítlaku) a až přijde čas na přezutí tak to vyzkouším. Vyvážení s přítlakem si nechám jako ev. další krok, kdyby se ty vibrace projevovaly i nadále.
Na zimu teď používám originální sadu disků a, i když jsem toho zase tak moc nenajezdil, vibrace jsem nezaregistroval (nebo byly tak malé, že jsem je prostě nevnímal). Na léto používám neoriginální kola, které vyžadují středící kroužky - mám tam plastové, které jsou běžně všude k dostání. Tak mě napadlo je zkusít nasadit na náboj, co jsem si nechal po té mojí repasi přední nápravy, a každý z těch kroužků měl na tom náboji vůli - šlo s ním lece trochu hýbat do stran (v disku držely opravdu dobře). Objednal jsem tedy hliníkové, ty jsou na náboji bez vůle a nasazení na náboj vyžaduje trochu víc síly. Do disku jdou ale zase celkem lehce, ovšem vůli nemají a samy nevypadnou (takže drží).
Čistě teoreticky by to mohlo být klidně těmi kroužky (nebo ty vibrace aspoň ještě zvýrazňovaly), protože když je na tom náboji vůle, tak si to kolo prostě přesně nesedne a bude vždycky mírně házet.
Teď si kola ještě pořádně vyvážím (zatím bez toho přítlaku) a až přijde čas na přezutí tak to vyzkouším. Vyvážení s přítlakem si nechám jako ev. další krok, kdyby se ty vibrace projevovaly i nadále.
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Tak vymezovací kroužky jsou jistě problém, ač ono si šrouby pak po přitažení +- ten střed najdou asi. Ale my, co jsme měli originál sady, i neoriginál, i s kroužky a bez a pořád.... Já teď už druhý týden testuju můj poslední nápad, ale ještě pořád z něj nemám jasno, tak zatím mlčím
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Tak nemusíš hned vzít i tu trochu naděje.
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Hlášení z bojiště:
na neoriginální disky byly nasazeny nové (asi) hliníkové středící kroužky, které jsou na středovém náboji opravdu na těsno (drží na něm dokonce víc, než v disku, takže jsem se v disku zajistil lepidlem na kov, co používají karosáři při výměně dílů), potom jsem dal nové kolové šrouby (disky mají kuželové sedla a doteď jsem používal originální šrouby s kulovým sedlem ) a nakonec bylo provedeno vyvážení na běžné vyvažovačce.
Zatím jsem měl možnost jet těch cca 140km/h jenom jedou a jenom kousek, ale vibrace jsem nepozoroval/necítil (klep, klep). První jízda tedy OK (a snad to tak vydrží už napořád).
Prozatimní rekapitulace:
na přední nápravě auta bylo vyměněno kromě tlumičů, předních silentbloků ramen, axiálních táhel řízení a čepů řízení vše následující: pružiny (jedna byla prasklá), horní uložení (dávalo se tužší z Audi), čepy na ramenech, zadní silentbloky ramen (dávaly se poloplné ze Seatu), obě poloosy, přední náboje s ložiskama, kompletní brzdy (dávaly se větší z R32). Něco z toho problém dělat muselo, protože vibrace se projevovaly i na originální sadě kol, která sedí na nábojích dobře (vyvažování dříve nepomohlo).
na neoriginální disky byly nasazeny nové (asi) hliníkové středící kroužky, které jsou na středovém náboji opravdu na těsno (drží na něm dokonce víc, než v disku, takže jsem se v disku zajistil lepidlem na kov, co používají karosáři při výměně dílů), potom jsem dal nové kolové šrouby (disky mají kuželové sedla a doteď jsem používal originální šrouby s kulovým sedlem ) a nakonec bylo provedeno vyvážení na běžné vyvažovačce.
Zatím jsem měl možnost jet těch cca 140km/h jenom jedou a jenom kousek, ale vibrace jsem nepozoroval/necítil (klep, klep). První jízda tedy OK (a snad to tak vydrží už napořád).
Prozatimní rekapitulace:
na přední nápravě auta bylo vyměněno kromě tlumičů, předních silentbloků ramen, axiálních táhel řízení a čepů řízení vše následující: pružiny (jedna byla prasklá), horní uložení (dávalo se tužší z Audi), čepy na ramenech, zadní silentbloky ramen (dávaly se poloplné ze Seatu), obě poloosy, přední náboje s ložiskama, kompletní brzdy (dávaly se větší z R32). Něco z toho problém dělat muselo, protože vibrace se projevovaly i na originální sadě kol, která sedí na nábojích dobře (vyvažování dříve nepomohlo).
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Pokud to chápu, tak tlumiče, přední silentbloky, ttáhla a čepy a jsi neměnil? Tos toho ještě tedy dost neměnil
Jinak, já pro ty, co měnili vše a pořád nic mám řešení, nicméně, jelikož sem na prachy a chci být konečně milionářem, tak:
1) Nápověda jednoslovná, která řekne, s čím je pořeba něco dělat: 100,- Kč
2) Nápověda dvouslovná, která navíc řekne, co je potřeba dosáhnout: 200,- Kč
3) Nápověda, která řekne konkrétní díl, který je potřeba koupit a namontovat: 300,- Kč
4) Nápověda, která řekne, jak by to asi šlo udělat levněji, něz v bodu 3: 500,- Kč
Je to samozřejmě bez záruky, ceny bez DPH, doklad bude vystaven
Jinak, já pro ty, co měnili vše a pořád nic mám řešení, nicméně, jelikož sem na prachy a chci být konečně milionářem, tak:
1) Nápověda jednoslovná, která řekne, s čím je pořeba něco dělat: 100,- Kč
2) Nápověda dvouslovná, která navíc řekne, co je potřeba dosáhnout: 200,- Kč
3) Nápověda, která řekne konkrétní díl, který je potřeba koupit a namontovat: 300,- Kč
4) Nápověda, která řekne, jak by to asi šlo udělat levněji, něz v bodu 3: 500,- Kč
Je to samozřejmě bez záruky, ceny bez DPH, doklad bude vystaven
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
To co jde dobře zkontrolovat, že je OK a bylo to OK, tak se neměnilo.
Delší jízda nad těch cca 130km/h jesště neproběhla, ale párkrát jsem měl možnost to aspoň nachvilku tou rychlostí protáhnout a zatím to pořád vypadá dobře.
A ty už jsi teda, u sebe, našel tu pravou příčinu?
Delší jízda nad těch cca 130km/h jesště neproběhla, ale párkrát jsem měl možnost to aspoň nachvilku tou rychlostí protáhnout a zatím to pořád vypadá dobře.
A ty už jsi teda, u sebe, našel tu pravou příčinu?
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Na, víš jak to je, myslíš, že je to OK, ale není Měnit se má vše ))
Jinak já to už vyřešil, resp. je to ve stavu, kdy už si nebouchám hlavu o volant. Jako, ještě mám v hlavě, až se budu nudit, ještě "ladit", ale i kdyby to zůstalo, jak to teď je tak jsem spokojen.
Jinak já to už vyřešil, resp. je to ve stavu, kdy už si nebouchám hlavu o volant. Jako, ještě mám v hlavě, až se budu nudit, ještě "ladit", ale i kdyby to zůstalo, jak to teď je tak jsem spokojen.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Měnit všechno néééééé, to potom nevíš, co to způsobilo - já to teda teď taky nevím, protože jsem měnil vždycky víc věcí najednou.
A třeba ty přední silentbloky ramen jsem chtěl měnit zrovna s těmi zadními (mám je i koupené), ale u levého ramena nevytáhneš (u DSG) ten šroub bez spuštění nápravnice a do toho se mi nechtělo. Tak jsem vyměnil jenom ty zadní silenbloky aniž bych sundal ramena z auta.
A třeba ty přední silentbloky ramen jsem chtěl měnit zrovna s těmi zadními (mám je i koupené), ale u levého ramena nevytáhneš (u DSG) ten šroub bez spuštění nápravnice a do toho se mi nechtělo. Tak jsem vyměnil jenom ty zadní silenbloky aniž bych sundal ramena z auta.