Vylepšení kontroly mazání 2.5 V6 (AYM, BDG atd.)

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Honza21061
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 18.11.2017 13:11

Vylepšení kontroly mazání 2.5 V6 (AYM, BDG atd.)

Příspěvek od Honza21061 »

Zdravím Passatisty,
tohle fórum je jedno z mála, kde to žije, tak toho trochu "zneužiju". Pořídil jsem Superba s motorem AYM (což je jedna z mnoha derivací pro Audi, Passat B5 atd. jak známo :lol: ) a rád bych měl neustálou a ideálně na očích kontrolu nad stavem mazací soustavy. Čidlo maže/nemaže a softwarové úpravy kdy se hlásí nebo nehlásí porucha mazání řidiči, si přímo říká o problém.

Stručně: potřebuji nějakou kontrolu hodnoty tlaku na oči a zároveň nemůžu zasahovat do interiéru a příliš do elektroniky. Chtěl jsem se tedy zeptat kutilů a motorářů na názory na tyto varianty:
1.) Umístění malé diody např. do záslepky vedle rádia, napojené na obvod polohy 15 klíčku a z druhé strany rozbočením tovární kostry od čidla. Mažu = svítím. (varianta se stálou kontrolu obejitím Maxidotu, ale stále nic neříkající o hodnotě tlaku)

2.) Výměnu dvoustavového čidla tlaku za lineární snímač s vysíláním tlaku a signálu minimálního tlaku. Tuhle variantu bych nejradši. Zachová se původní kontrola, plus bych mohl přivést do kabiny signál pro ukazatel tlaku.
JENŽE, kam s ukazatelem, pokud nechci zasahovat do interiéru.
- "nějak" si vyrobit průsvitnou záslepku, za ní umístit malý displej, nebo sloupeček diod?
- ukazatel schovat do popelníku?
Všechno jsou to bastly, takže:
Nedala by se tahle varianta nějakým způsobem přenést na Maxidot, který s manuální převodovkou nemá indikátor řazení, tak, aby se indikátor řazení probudil a objevil, ale místo signálu z převodovky a voliče, by zpracovával signál přes nějaký převodník z tlakoměru a jako při Tiptronicu by zatmavoval 1-2-3-4-5, jenže místo rychlostí by to znamenalo bary tlaku oleje...?

Zjistil jsem, že kdosi v Pardubicích vyvinul jako rozšíření pro Maxidot, kontinuální snímání hodnot z řídicí jednotky a několik hodnot trvale přenášených na Maxidot, jako na panel diagnostiky. Různé tlaky, teploty, apod. Také existuje přípojka do zásuvky diagnostiky a aplikace na mobilu, která by to dokázala zpracovat. Ale to všechno jsem z různých důvodů zavrhl a je to pro mne i zbytečné.
Jen bych chtěl nějak zapracovat do zobrazovaných hodnot nějakou primitivní, přímočarou a jednoduchou neustálou kontrolu hodnoty tlaku oleje a nerozvrtat přitom celé auto.
Zkoušeli jste někdo? Za případné tipy nebo i jen diskuzi na téma, ze které by mohlo něco vzejít i pro ostatní, bych byl moc rád. A díky. :)
VW Golf VII Variant 2018, 1.6 TDi 85kw (DGTE), 7DSG (DQ200)

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“