ABS -klepe

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
kubicek106
Řidič
Řidič
Příspěvky: 107
Registrován: 25.09.2007 10:58
Bydliště: vesnice u Jablonce nad Nisou

ABS -klepe

Příspěvek od kubicek106 »

Ahoj,
mám ABS na GIV r.v.2000 1,9 TDI krátký.
Pokud brzdím tak cítím lehké cukání, jel jsem nedávno oktávkou s ABS a tam jsem to vůbec necítil.
Je to normální že to trošku klepe do pedálu a i trošku do celého auta????
A to nejhorší, nedávno jsem potřeboval rychle zastavit a sešlápl jsem na MAXIMUM brzdu a ozvalo se takové vrčení, jako když přeskakují ozubená kola!!! Opravdu ošklivý zvuk!
Prosím poradte. Kubas

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4744
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: ABS -klepe

Příspěvek od srotty »

kubicek106 píše:Ahoj,
mám ABS na GIV r.v.2000 1,9 TDI krátký.
Pokud brzdím tak cítím lehké cukání, jel jsem nedávno oktávkou s ABS a tam jsem to vůbec necítil.
Je to normální že to trošku klepe do pedálu a i trošku do celého auta????
A to nejhorší, nedávno jsem potřeboval rychle zastavit a sešlápl jsem na MAXIMUM brzdu a ozvalo se takové vrčení, jako když přeskakují ozubená kola!!! Opravdu ošklivý zvuk!
Prosím poradte. Kubas
Nejdřív bych se mrkl na destičky a kotouče jestli nejsou posmrti.ABS pokud brzdíš na suchém čistém asfaltu vůbec necítíš(to kopání do pedálu),je to jako brzdit s autem bez ABS.

Uživatelský avatar
molczik
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4182
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: ABS -klepe

Příspěvek od molczik »

Pokud brzdíš tolik, že ti sepne ABS, tak to do pedálu kope a zároveň to vydává ten zvuk co popisuješ a to docela dost. U některých aut to kope víc, u některých míň. Takže bych řek, že máš ABS v pořádku. :wink: Co se týče vibrací (kopání do pedálu, vibrace nápravy potažmo volantu) při brzdění ve větších rychlostech, tak tam to dělají v 95% případů zkřivené kotouče.
VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG HL R Line
VW Golf VII 1.2 TSI R Line

Uživatelský avatar
kubicek106
Řidič
Řidič
Příspěvky: 107
Registrován: 25.09.2007 10:58
Bydliště: vesnice u Jablonce nad Nisou

Re: ABS -klepe

Příspěvek od kubicek106 »

Kotouče se tváří pěkně,
po celém obvodě rovnoměrně sjeté, minulý majitel tvrdil, že je měnil i s obložením. :P
Tak nevím :?:
dnes jsem to zkoušel a je pravda, že na suchém povrchu to začne klepat až při větší brzdné síle.
Takže to bude asi normální (mám poprvé auto s ABS :oops: )
Díky za odpověďi a pokud někdo bude ještě něco vědět, tak dejte vědět :wink:

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: ABS -klepe

Příspěvek od Tomm »

kubicek106 píše:Kotouče se tváří pěkně,
po celém obvodě rovnoměrně sjeté, minulý majitel tvrdil, že je měnil i s obložením. :P
Tak nevím :?:
dnes jsem to zkoušel a je pravda, že na suchém povrchu to začne klepat až při větší brzdné síle.
Takže to bude asi normální (mám poprvé auto s ABS :oops: )
Díky za odpověďi a pokud někdo bude ještě něco vědět, tak dejte vědět :wink:
To je opravdu zvlastni, na suchem asfaltu by jsi to musel zaslapnout uplne aby ti zaclo kopat ABS do pedalu. To ze jsou kotouce zvlnene poznas podle toho jestli ti to taky klepe volantem pri brzdeni ve vetsich rychlostech (typicky 90+ nebo i 130+)
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Cyp_the_trestacz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3192
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ABS -klepe

Příspěvek od Cyp_the_trestacz »

Jak to říci nejjednodušeji - ABS se Ti dozajista sepne na špatným povrchu, tak si to vyzkoušej. Jeď někam, kde je štěrk, nebo písek a rozjeď to třeba na 60ku a zkus plynule pomalu přibrzdit až zastavíš. Pak udělej to samý a dupni na brzdu. Uvidíš, co a kdy začne dělat pedál. Pak budeš mít pojem o tom, jak se chová ABS, jak to zní a co to dělá s pedálem. Jestliže Ti to kope do volantu a do pedálů, aniž by Ti flekovaly kola bez toho charakteristickýho chroupání ABS (třeba při silnějším brždění na dálnici, když Ti někdo vjede do levýho pruhu), tak máš asi křivý kotouče jak psali kluci.. Okem to nepoznáš a můžou bejt nakrásně rovnoměrně sjetý. Dokonce to může bejt i znát tak, že když pomalu dojíždíš a přibržďuješ, tak to auto jakoby přibržďuje "víc míň víc míň" - houpavě. Pak sou to na tuto vlnitý kotouče.

Ale nejdřív poznej svoje ABS :-)

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“