Audi TT Coupé/Roadster 2.0 TDI quattro

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
bechy
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2545
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Audi TT Coupé/Roadster 2.0 TDI quattro

Příspěvek od bechy »

Mimořádná dynamika a nízká spotřeba jsou už od roku 1989 u Audi synonymem motorů TDI. Tentokrát vstupuje tato zkratka s vlastnostmi, které ji proslavily, do třídy sportovních vozů.

Řada vítězství Audi R10 TDI ve vytrvalostních závodech 24 hodin Le Mans nebo v okruhovém seriálu American Le Mans Series potvrzuje, že sportovní stroje a nafta už dnes patří k sobě. Nové Audi TT Coupé a Roadster s novým motorem 2.0 TDI je prvním sportovním Audi, které vedle očekávané mimořádné dynamiky jízdy, dokáže nabídnout také nízkou spotřebu paliva.

Motor se zdvihovým objemem 1968 cm3 je vybaven vstřikováním common-rail, které pracuje s osmiotvorovými vstřikovači a maximálním tlakem až 1800 bar. Nová technika vstřikování paliva umožňuje proti předchozí generaci tohoto motoru až 5 vstřiků během jednoho pracovního cyklu, což významně snižuje hluk. Agregát je standardně vybaven dvojicí vyvažovacích hřídelů, které dále snižují nežádoucí vibrace.

Komplexní modernizace motoru 2.0 TDI se odrazila zvýšením maximálních otáček až na 5000 min-1, ale zejména na optimalizované vnitřní termodynamice spalování, která umožňuje zpětným přiváděním spalin do válců významně snižovat emise oxidů dusíku. Výsledkem je skutečnost, že již dnes je motor 2.0 TDI schopen plnit připravovanou emisní normu Euro 5.

Motor 2.0 TDI v Audi TT generuje nejvyšší výkon 125 kW při 4200 min-1 a maximální točivý moment 350 Nm mezi 1750 min-1 a 2500 min-1.

TT Coupé quattro s motorem 2.0 TDI sprintuje z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a dosáhne na nejvyšší rychlost 226 km/h. Audi TT Roadster se shodným motorem a standardně dodávaným pohonem všech kol potřebuje navíc při sprintu na 100 km/h jedinou desetinu sekundy a pokračuje ve zrychlování až do rychlosti 223 km/h.

Obě verze Audi TT jsou mimořádným příkladem firemní strategie snižování spotřeby paliva. Coupé spotřebuje na 100 kilometrů jízdy pouze 5,3 l nafty, což odpovídá 140 g CO2 na 1 km jízdy, Roadster dosahuje kombinované spotřeby 5,5 l/100 km resp. vypouští 145 g CO2 na 1 km jízdy.

První vozy Audi TT TDI se na českém trhu objeví na podzim roku 2008.
˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“