Populární SEAT Ibiza bude první model koncernu Volkswagen, který bude využívat nově vyvinutou podvozkovou platformu pro kategorii malých vozů. To znamená především zlepšenou stabilitu, pohodlí a mimořádnou úroveň bezpečnosti posádky.
Dnešní představení nové generace modelu Ibiza znamená pro SEAT velký krok kupředu. Novinka má neskromný cíl být měřítkem kvality v rámci své třídy a také jednoznačným ztělesněním hodnot značky SEAT.
Nová Ibiza, která je již čtvrtou a pravděpodobně nejpůsobivější generací vozů tohoto jména, se bude opět vyrábět v moderní automobilce v Martorellu, nedaleko Barcelony. Nový model s výrazným designem představuje velký skok v kvalitě, bezpečnosti a výbavě. Je také prvním produktem výrobkové inovační vlny, kterou SEAT připravuje na nejbližší období.
Důraz na ohleduplnost k životnímu prostředí je dalším rysem nové Ibizy. 95 % všech dílů a komponent může být recyklováno, řada Ibiza vykazuje průměrné množství vypouštěného CO2 pod průměrnou úrovní v segmentu. Všechny vznětové motorizace emitují méně než 120 g CO2 na 1 kilometr jízdy a všechny zbývající zážehové motorizace se vejdou pod úroveň 160 g/km.
Nový designový jazyk
Nový SEAT Ibiza je první sériový model vytvořený pod vedením uznávaného šéfdesignera Luca Donckerwolka.
Donckerwolke vytvořil mnohem agresivnější siluetu, připomínající neomylný a neomylně atraktivní vzhled Ibizy. Tento originální vzhled uvádí života nový designérský jazyk definovaný silnými geometrickými tvary. Zvenku se vzhled modelu se zcela novou přídí a maskou vyvinul do nového dynamického šípového designu, tzv. "Arrow designu". Ten snižuje přední světlomety a masku pod
úroveň kapoty, aby utvořil hlavu šipky. Typická dynamická linka vytváří pronikavý, markantní dojem v oblasti blatníků. Obzvláště svalnaté boky v zadní části a rozšířené blatníky, společně se zrcátky umístěnými pod základnou oken nebo účinné vstupní otvory v přídi propůjčují Ibize sportovní vzhled a mladistvý charakter.
Také interiér doznal komplexního vylepšení, designéři se zaměřili na kvalitu použité technologie výroby, materiály a volbu vzorů čalounění. Výsledkem je vysoce kvalitní interiér se sportovní atmosférou.
Přístrojová deska přirozeně orientovaná na řidiče má sportovní design, zvýrazněný novým tvarem výdechů ventilace, které přispívají k vyššímu komfortu a účinnosti. Navíc je zde možnost připojení audiozařízení prostřednictvím USB nebo Aux-In konektoru nebo možnost umístění dostupného
přenosného navigačního přístroje uprostřed přístrojové desky.
Změny v základních vnitřních a vnějších rozměrech dělají pětidveřovou Ibizu praktičtější než kdykoliv předtím.
Nová platforma je 4052 mm dlouhá, 1693 mm široká a 1445 mm vysoká. Rozvor náprav je nyní 2469 mm dlouhý (+ 7 mm) a přední i zadní rozchod kol je větší o 30 resp. 33 mm, když měří 1465 mm resp. 1457 mm. Vedle zvětšení prostoru pro posádku došlo také k navýšení objemu určeného pro zavazadla o 25 l na 292 l.
Lídr v oblasti bezpečnosti
Bezpečnost byla jedním z hlavních kritérií pro tým inženýrů SEAT Technical Centre, který Ibizu v Martorellu vyvíjel. Nový model přináší významné zlepšení v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti.
Aktivní bezpečnost zahrnuje vedle systémů ABS, EBD nebo EBA, také stabilizační systém ESP a protiprokluzový sytém TCS, které jsou nyní dostupné pro všechny modely řady.
Pasivní bezpečnost staví na použití vysokopevnostních ocelí v konstrukci karoserie a zahrnutí programovaně deformovatelných oblastí do konstrukce skeletu.
Ibiza je navíc standardně vybavena čelními airbagy pro řidiče a spolujezdce a novými bočními airbagy vpředu, které chrání nejen hrudník, ale také hlavu cestujících v případě bočního nárazu. Samostatné hlavové airbagy jsou také k dispozici.
Nový, preciznější a agilnější podvozek
Agilní jízdní chování Ibizy bylo v nové generaci dále vylepšeno díky nové platformě, zvětšení hlavních rozměrů, rozvoru náprav a rozchodů kol. Přední náprava a odpružení prodělalo významné změny pro dosažení vyšší přesnosti v ovládání a současném zachování jízdního pohodlí.
Nový software pro elektrohydraulický posilovač řízení dává mnohem jemnější a progresivnější odezvu a lepší dojem z řízení.
Nové položky výbavy
Nová Ibiza bude mít v nabídce Hill Hold Control, assistenta, který udržuje vozidlo 2 sekundy v klidu i po odbrždění při rozjezdu na svahu. Mlhové světlomety Ibizy mohou mít nově funkci Cornering, která vylepšuje viditelnost při zatáčení a spočívá v samočinné aktivaci jedné mlhovky při rychlostech do 40 km/h, při aktivovaném směrovém světle nebo od určitého úhlu natočení
volantu.
Dalšími novými prvky nové generace Ibizy jsou bi-xenonové světlomety s AFS, zadní parkovací senzory, hands-free sada Bluetooth integrovaná do rádia a sada umožňující snadné používání přenosných navigačních přístrojů.
Motory
Nová Ibiza bude dodávána s jedním ze šesti motorů. Paletu tvoří tři zážehové a tři vznětové jednotky. Řadu benzinových motorů představují volby o objemu 1,2 l (51 kW/70 k), 1,4 l (63 kW/85 k) a 1,6 l (77 kW/105 k). Všechny tři absolvovaly komplexní inovační kúru ke snížení spotřeby a emisí CO2 a všechny jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou.
Také přeplňované naftové prošly změnami, které vylepšily výkonové parametry. Maximální výkon hospodárného motoru 1,4 TDI (59 kW/80 k) zůstává nezměněn, populární jednotka 1,9 TDI bude k dispozici ve dvou provedeních se 66 kW/90 k a 77 kW/105 k. Všechny tři vznětové motory budou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou.
Nový SEAT Ibiza bude v nabídce se třemi známými stupni výbavy - Reference, Stylance a Sport - s velkoryse nastavenou úrovní sériové výbavy.
Na český trh přijde nová Ibiza počátkem podzimu. Cena zatím nebyla stanovena.
SEAT Ibiza - Nový začátek
Co se děje kolem VW.
Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři
- bechy
- VWexpert
- Příspěvky: 2545
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
SEAT Ibiza - Nový začátek
˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- pino.t
- VWmaniak
- Příspěvky: 5204
- Registrován: 27.02.2008 17:45
- Bydliště: Mám, PV
- Kontaktovat uživatele:
Re: SEAT Ibiza - Nový začátek
Hezké auto, na můj vkus celkem malé, ale do města pro ženu ideálni. Třeba se automobilka stane výraznější a úspěšnější, jen tak dál.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“
Přejít na
- VW CLUB CZECH REP.
- ↳ Pokec & Zábava
- ↳ Klubová poradna
- ↳ non VW
- ↳ Hobby - zájmy - koníčky
- ↳ FAQ - počítače - mobily - elektronika
- ↳ Akce & Srazy
- ↳ Motorsport
- Poradna
- ↳ Povinné ručení & pojištění & úřady & Policie
- ↳ Povinná ručení - POV
- ↳ Havarijní pojištění - KASKO (HAV)
- ↳ Policie (pokuty/havárky) - trestní právo
- Členská sekce
- ↳ Přehled partnerů a výhod
- Volkswagen
- ↳ Elektromobilita
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Motor
- ↳ Mechanika
- ↳ Karosérie
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Převodovka-spojka-řazení
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ DIY - Do It Yourself
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Poptávka
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Ostatní
- ↳ Zabezpečení + hudba
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling + Tuning
- ↳ Bazar
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf VI / Jetta
- ↳ Srazy a setkání
- ↳ Zabezpečení a pojištění
- ↳ Závady a servisní služby
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Ostatní
- ↳ Exterier + Styling + Tuning
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory benzín
- ↳ Motory diesel
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VIII
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek, kola a brzdy
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B1 - B4
- ↳ Motory
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Archiv
- ↳ Bazar
- ↳ Passat 3C / CC
- ↳ Navigace
- ↳ Denní svícení
- ↳ Bazar (pouze 3C/CC)
- ↳ Poruchy čerpadel
- ↳ Chiptuning
- ↳ BlueTooth
- ↳ Passat B8
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Ostatní
- ↳ (ne)Jen můj Passat B8
- ↳ Bazar
- ↳ Corrado
- ↳ Zábava
- ↳ Bazar
- ↳ Technika
- ↳ Scirocco
- ↳ Technika
- ↳ Scirocca členù
- ↳ SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SRAZY & SETKÁNÍ
- ↳ BAZAR-NABÍDKA A POPTÁVKA ohledně vozů Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ Nabídka služeb
- ↳ (ne) Jen můj SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SAIII Sharan 7N + Alhambra
- ↳ (Ne)jen můj Sharan
- ↳ Podvozek + kola
- ↳ Interiér
- ↳ Exteriér
- ↳ Elektro + hudba + navi
- ↳ Motor
- ↳ Bazar
- ↳ Polo
- ↳ (ne)Jen moje Polo
- ↳ Polo 86/86 C
- ↳ Polo 6N1/6N2
- ↳ Polo 9N/9N3
- ↳ Polo 6R / 6C
- ↳ Polo AW
- ↳ Jak na To
- ↳ Bazar
- ↳ Transporter / Multivan / Caravelle
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ New Beetle
- ↳ Touran
- ↳ Motor
- ↳ Interier
- ↳ Exterier
- ↳ Elektro
- ↳ Podvozek
- ↳ Ostatní
- ↳ Touareg
- ↳ Bazar
- ↳ Tiguan
- ↳ Ostatní
- ↳ Brouk (Käfer)
- ↳ Lupo
- ↳ Caddy
- ↳ Phaeton
- ↳ Derby
- ↳ UP!
- ↳ EOS
- ↳ FOX
- ↳ Amarok
- ↳ LT a Crafter
- ↳ Arteon
- ↳ Allspace
- ↳ T-Roc
- ↳ T-Cross
- Lidi od fochu
- ↳ Servis & Pomoc & Tuning
- ↳ VAG & ETKA & ChipTuning
- ↳ Dodavatelé & Sortiment & Školení
- ↳ Vercajk a vybavení dílny
- Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ AutoBazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ 13"+14"
- ↳ 15"+16"
- ↳ 17"+18"
- ↳ 19"+20"
- ↳ 21" a více
- ↳ Příslušenství kol & pneu
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Služby
- ↳ Ostatní díly a bazar
- ↳ Zdarma / Práce
- ↳ Poptávka
- ↳ Náhradní díly / doplňky
- ↳ Automobily
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Ukradené
- Ostatní
- ↳ Virtual Tuning & Modely VW
- ↳ Audi
- ↳ SEAT
- ↳ Leon
- ↳ Cordoba
- ↳ Alhambra
- ↳ Ibiza
- ↳ Toledo
- ↳ Altea
- ↳ Ostatní modely
- ↳ Novinky & Tiskové zprávy
- ↳ Tiguan
- ↳ Motory ze sekce GVI
- ODKAZY
- ↳ VW CLUB SLOVAKIA
- ↳ ŠKODA FORUM
- ↳ SEAT CLUB
- ↳ Obecné
- ↳ Zkratky & značky & označení
- ↳ Postupy & Úpravy & Technologie
- ↳ Pneumatiky & kola
- ↳ Maziva & oleje & kapaliny & náplně
- ↳ Pravidla
- ↳ Modely Volkswagen
- ↳ Amarok
- ↳ Brouk
- ↳ Caddy
- ↳ Caddy I
- ↳ Caddy II
- ↳ Caddy III
- ↳ Caddy IV
- ↳ Corrado
- ↳ Derby
- ↳ Golf
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Golf VI
- ↳ Golf VII
- ↳ Lupo
- ↳ New Beetle
- ↳ Passat
- ↳ Passat B1
- ↳ Passat B2
- ↳ Passat B4
- ↳ Passat B3
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Passat B6
- ↳ Passat B7
- ↳ Passat CC
- ↳ Polo
- ↳ Polo I ( Typ 86 )
- ↳ Polo II ( Typ 86C )
- ↳ Polo III ( 6N a 6N2 facelift )
- ↳ Polo IV ( Typ 9N a 9N3 )
- ↳ Polo V ( Typ 6R )
- ↳ Scirocco
- ↳ Scirocco I
- ↳ Scirocco II
- ↳ Scirocco III
- ↳ Tiguan
- ↳ Touran
- ↳ Transporter
- ↳ Trasporter T1
- ↳ Trasporter T2
- ↳ Trasporter T3
- ↳ Trasporter T4
- ↳ Trasporter T5
- ↳ Touareg
- ↳ Phaeton
- ↳ UP
- ↳ Koncepty