Jak sejmout plastovy kryt na motoru

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
m.beggi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 17.05.2008 12:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od m.beggi »

MPavel píše:Nouzový režim je situace, kdy řídící jednotka schválně omezí výkon motoru kvůli poruše některého z čidel (nejčastěji lambda sonda) tzn. použije jinou mapu, která je nastavena přímo výrobcem. Důvodem, proč se auto přepne do nouzového režimu je nepřesáhnout limitní hodnoty emisí. Proto má pak auto menší výkon. Kontrolka motoru se samozřejmě též rozsvítí.
V tvém případě se ale jedná o něco jiného i když kontrolka svítí. Obecně rozsvícená kontrolka motoru znamená, že se něco nahrálo do paměti závad v řídící jednotce. U tebe ale auto nespadlo do nouzového režimu. Prostě jeden válec špatné pálí a vynechává. Tím pádem pak motor vibruje, kucká, vynechává a má malý výkon.

To co budeš mít špatné je toto: http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100150

Co se týče Denso Iridium. Někteří je tady používají, ale nevím zda v kombinaci s tímto motorem a celkem si to chválí. Problém ale je, zda se nejedná pouze o subjektivní pocit, že to lépe jede apod. Přemýšlel jsem též o nich akorát od NGK. Nakonec jsem dospěl k závěru, že je to na tento motor zbytečnost. Tyhle svíčky jsou totiž schopné řádně pracovat i za velkých teplot při vysokých otáčkách, kde by obyčejné svíčky už nestačily. Proto se iridiové svíčky používají hlavně do motorek, kde se skutečně jejich vlastnosti využijí. V naší 1.6 takových teplot a otáček samozřejmě nedosáhneš takže iridiové svíčky budou pracovat stejně jako obyčejné a nakonec zaplatíš jen víc peněz.

Ano, přesně tak. Ale musejí samozřejmě opravit příčinu rozsvícení kontrolky motoru neboť se časem znvou rozsvítí (do paměti se znovu nahraje závada, která se projeví).
Cau,prosimte a kde jsi teda sehnal ty svicky presne pro ten nas motor.Je teda pravda ze ta znacka mi nic nerika,znam jen BOSCH atd. Daji se nekde normalne sehnat?
Hele dobre se mi s tebou keca a tak toho musim jeste vyuzit jelikoz mas Golfika delsi dobu nez ja.Zajimalo by me,jestli nevis co znamena kdyz nasednu do auta a otocim klickem do prvni polohy,tak mi kompl robrazi "SERVIS NYNI" coz si podle me myslim ze v servise na nejake prohlidce zapomeli smazat a preprogramovat na dalsi servisni cyklus,je to tak?Muj Golfik ma nabehany jeste ani ne 60 000km takze se me zatim netyka nejaka vymena rozvodaku atd.,ale asi uz s prvnim majitelem na nejakym servisu byl a na tohle asi zapomeli.Rikam to dobre?

Uživatelský avatar
Reska
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 06.05.2008 12:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od Reska »

Servisní interval je 15000 km! Koukám že věci jako pravidelná výměna oleje,asi nic pro tebe co? :D

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od MPavel »

m.beggi píše:
MPavel píše:Nouzový režim je situace, kdy řídící jednotka schválně omezí výkon motoru kvůli poruše některého z čidel (nejčastěji lambda sonda) tzn. použije jinou mapu, která je nastavena přímo výrobcem. Důvodem, proč se auto přepne do nouzového režimu je nepřesáhnout limitní hodnoty emisí. Proto má pak auto menší výkon. Kontrolka motoru se samozřejmě též rozsvítí.
V tvém případě se ale jedná o něco jiného i když kontrolka svítí. Obecně rozsvícená kontrolka motoru znamená, že se něco nahrálo do paměti závad v řídící jednotce. U tebe ale auto nespadlo do nouzového režimu. Prostě jeden válec špatné pálí a vynechává. Tím pádem pak motor vibruje, kucká, vynechává a má malý výkon.

To co budeš mít špatné je toto: http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100150

Co se týče Denso Iridium. Někteří je tady používají, ale nevím zda v kombinaci s tímto motorem a celkem si to chválí. Problém ale je, zda se nejedná pouze o subjektivní pocit, že to lépe jede apod. Přemýšlel jsem též o nich akorát od NGK. Nakonec jsem dospěl k závěru, že je to na tento motor zbytečnost. Tyhle svíčky jsou totiž schopné řádně pracovat i za velkých teplot při vysokých otáčkách, kde by obyčejné svíčky už nestačily. Proto se iridiové svíčky používají hlavně do motorek, kde se skutečně jejich vlastnosti využijí. V naší 1.6 takových teplot a otáček samozřejmě nedosáhneš takže iridiové svíčky budou pracovat stejně jako obyčejné a nakonec zaplatíš jen víc peněz.

Ano, přesně tak. Ale musejí samozřejmě opravit příčinu rozsvícení kontrolky motoru neboť se časem znvou rozsvítí (do paměti se znovu nahraje závada, která se projeví).
Cau,prosimte a kde jsi teda sehnal ty svicky presne pro ten nas motor.Je teda pravda ze ta znacka mi nic nerika,znam jen BOSCH atd. Daji se nekde normalne sehnat?
Hele dobre se mi s tebou keca a tak toho musim jeste vyuzit jelikoz mas Golfika delsi dobu nez ja.Zajimalo by me,jestli nevis co znamena kdyz nasednu do auta a otocim klickem do prvni polohy,tak mi kompl robrazi "SERVIS NYNI" coz si podle me myslim ze v servise na nejake prohlidce zapomeli smazat a preprogramovat na dalsi servisni cyklus,je to tak?Muj Golfik ma nabehany jeste ani ne 60 000km takze se me zatim netyka nejaka vymena rozvodaku atd.,ale asi uz s prvnim majitelem na nejakym servisu byl a na tohle asi zapomeli.Rikam to dobre?
NGK je velice známa japonská společnost zabývající se výrobou zapalovacích svíček, lambda sond, atd. Dodávají i do prvovýroby a jsou určitě lepší než Bosch. NGK se dají koupit skoro všude. Já je kupoval v Autoprima v Průhonicích. Seženeš je určitě také v Auto Kelly, Autobenexu, Elit v podstatě v kterémkoliv obchodě s náhradními díly.
To znamená, že by jsi měl pomalu navštívit servis a provézt úkony, které se tvého auta budou týkat při zohlednění stáří a počtu najetých km. Mohlo se stát, že to zapomněli vynulovat a pokud máš servisní knížku, řídíil bych se hlavně podle ní, kdy udělat servis. Každopádně to funguje asi takto: Tyhle auta mají sledování servisních intervalů tzn., že při náštěvě servisu technik vynuluje počítadlo, které znovu počítá 15 000km (servisní interval). Po ujetí této vzdálenosti se objeví na compu "servis nyní" jako se teď stalo tobě. Nemusí to úplně přesně odpovídat celkovému počítadlu kilometrů nýbrž na servisní prohlídky se chodí buď po najetí 15 000km nebou po jednom roce (podle toho co nastane dřív). Toto počítadlo si můžeš vynulovat i sám. Dle manuálu cituji: při vypnutém zapalování stiskněte nulovací tlačitko pro počítadla denních km a držte ho. Zapněte zapalování a tlačítko uvolněte. Minutový knoflík pro nastavování hodin otočte doprava. Displej se vrátí do normálního zobrazení. Vypněte zapalovaní a je hotovo.
Pak ještě jsou dlouhé servisní intervali 30 000km, ale princip počítání km je stejný jako u krátkého.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Uživatelský avatar
m.beggi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 17.05.2008 12:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od m.beggi »

MPavel píše:Nouzový režim je situace, kdy řídící jednotka schválně omezí výkon motoru kvůli poruše některého z čidel (nejčastěji lambda sonda) tzn. použije jinou mapu, která je nastavena přímo výrobcem. Důvodem, proč se auto přepne do nouzového režimu je nepřesáhnout limitní hodnoty emisí. Proto má pak auto menší výkon. Kontrolka motoru se samozřejmě též rozsvítí.
V tvém případě se ale jedná o něco jiného i když kontrolka svítí. Obecně rozsvícená kontrolka motoru znamená, že se něco nahrálo do paměti závad v řídící jednotce. U tebe ale auto nespadlo do nouzového režimu. Prostě jeden válec špatné pálí a vynechává. Tím pádem pak motor vibruje, kucká, vynechává a má malý výkon.

To co budeš mít špatné je toto: http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100150

Co se týče Denso Iridium. Někteří je tady používají, ale nevím zda v kombinaci s tímto motorem a celkem si to chválí. Problém ale je, zda se nejedná pouze o subjektivní pocit, že to lépe jede apod. Přemýšlel jsem též o nich akorát od NGK. Nakonec jsem dospěl k závěru, že je to na tento motor zbytečnost. Tyhle svíčky jsou totiž schopné řádně pracovat i za velkých teplot při vysokých otáčkách, kde by obyčejné svíčky už nestačily. Proto se iridiové svíčky používají hlavně do motorek, kde se skutečně jejich vlastnosti využijí. V naší 1.6 takových teplot a otáček samozřejmě nedosáhneš takže iridiové svíčky budou pracovat stejně jako obyčejné a nakonec zaplatíš jen víc peněz.

Ano, přesně tak. Ale musejí samozřejmě opravit příčinu rozsvícení kontrolky motoru neboť se časem znvou rozsvítí (do paměti se znovu nahraje závada, která se projeví).
Cau prosimte,tak uz jsem nechal auto napichnout na diagnostiku a zjitili mi zavadu na 4 valci,nejaka necistota a spatna svicka uz.Tak jsem nechal vymenit vsechny svicky za ty NGK nejaky platinovy,jedna stoji 380,- docela palka,ale aspon kvalita.Jinak me prekecal mechos ze by bylo dobry nechat udelat vetsi servis,takze vymena oleje,filtru atd. a pak jeste pujdu asi na rozvodak.A duvod proc ti pisu je,prosimte je bezny pri vymene rozvodaku menit i vodni pumpu??On mi rikal ze to bychom taky vymenili,ale me se to nejak nezda,je to nutny?Delal jsi to taky,pri vymene?Diky za radu nad zlato :wink:

Uživatelský avatar
Reska
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 06.05.2008 12:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od Reska »

Rozvoďák se dělá při 90000km a pumpa se mění stadartně

Uživatelský avatar
MPavel
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 28.09.2007 18:53
Bydliště: Jesenice u Prahy

Re: Jak sejmout plastovy kryt na motoru

Příspěvek od MPavel »

to m.beggi:
A už to jezdí normálně?
To je dobře, že tě překecal, protože stejně by tě to čekalo dle palubního počítače, jak ti hlásil servis nyní.
Jak píše Reska: Je to běžné při výměně rozvoďáku vyměnit i vodní pumpu i když je v pořádku. Kdyby se totiž stalo, že by po výměně rozvodů začala být pumpa špatná, muselo by se to znovu celé rozdělat a znovu by si zaplatil práci. Takže doporučuji to vyměnit celé, aby jsi měl klid.
Já jsem rozvody na Golfu ještě nedělal i když bych měl. Najeto mam sice málo, ale je potřeba zohlednit i věk auta. Co jsem se bavil s mechanikem tak se doporučuje měnit rozvody po pěti letech. Myslím, že je to napsáno i v manuálu.
Peugeot 406 coupe, 2.0 16v, kód motoru RFR, r.v. 1999 - prodáno

VW Golf IV, 1.6 16v, kód motoru AZD, r.v. 2000, 25 Years Edition - odcizeno
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“