nastavenie rozvodov

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Uživatelský avatar
herak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ziar nad Hronom

nastavenie rozvodov

Příspěvek od herak »

dal som to do sekcie pomoc-servis.... ale skusim to aj tu, keb ynahodou.....
ako je to s nastavenim rozvodov (vento 1,8 66kW ABS)
dnes som sa dozvedel, ze zle nastavenie moze robit neplechu, chalanko vravel, ze mu to robilo bordel a mal to odhodene o pol zuba (??? vraj!!!)
ako to teda ma byt? ako to najlepsie skontrolovat, ci je to v cajku? a ak nebude, co s tym????
dikes

Uživatelský avatar
Hopr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kam.Šenov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hopr »

O půl zubu je podle mého názoru blbost, když tak o celý zub - ale mohu se mílyt.
Jinak musí sedět všechna znaménka.
Jsem elektrikář-proto nezvládám gramatiku.

Uživatelský avatar
LeeBa
Závodník
Závodník
Příspěvky: 585
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LeeBa »

nektery vacky nejsou na klinek ale jen na kuzel... treba vim ze naka 1,6D to tak ma ..ktera nevim

Uživatelský avatar
Hopr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kam.Šenov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hopr »

LeeBa píše:nektery vacky nejsou na klinek ale jen na kuzel... treba vim ze naka 1,6D to tak ma ..ktera nevim
Koukal jsem pro sichr do chytré knihy a ten motor mám ve Ventu, ABS má klínek.
Jsem elektrikář-proto nezvládám gramatiku.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

taky sem myslel že půl zubu je blbost, ale když vezmeš v úvahu to že kolo na vačce a spojovacím hřídeli má dvojnásobnej počet zubů proti kole na klice, tak posun o jedn zub na vačce je vlastně půl zubu na klice, takže to možný je, záleží na ůhlu pohledu :wink:

jinak hřídele s konusem a bez klínku mají diesly i tdi.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Hopr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kam.Šenov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hopr »

lister píše:taky sem myslel že půl zubu je blbost, ale když vezmeš v úvahu to že kolo na vačce a spojovacím hřídeli má dvojnásobnej počet zubů proti kole na klice, tak posun o jedn zub na vačce je vlastně půl zubu na klice, takže to možný je, záleží na ůhlu pohledu :wink:

jinak hřídele s konusem a bez klínku mají diesly i tdi.
jjjo risky se potkaj vždy ob jedno otočení
Jsem elektrikář-proto nezvládám gramatiku.

Uživatelský avatar
herak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ziar nad Hronom

Příspěvek od herak »

no tak to musim zohnat nejakeho chlapa co s tim "UMI" a kuknut na to.

Uživatelský avatar
Hopr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kam.Šenov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hopr »

je to jednoduchý, ale na cizím autě bych to nedělal
Jsem elektrikář-proto nezvládám gramatiku.

Uživatelský avatar
herak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ziar nad Hronom

Příspěvek od herak »

no ked ja si zas az tak netrufam, nikdy som to ani nevidel (to serizovani) :-((((
a pozeral som dnes knihu "ako na to" (ale lan golf II) a tam sa to furt hemzilo samym 1 valec v HV a tak dalej.... tak som trochen strati odvahu :? :? :?
mozno by pomohol nejaky popis, co vy na to odbornici? :-)
urcite by pomohol

Uživatelský avatar
herak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ziar nad Hronom

Příspěvek od herak »

no a musim pisnut: listera mam rad a hopra taktiez :-) a to nie som gajkooooo :wink: sikovny su to chalani, radost s riesit problemos

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

Obrázek

otevři kapotu, povol alternátor, povol imbusy na řemenici na klikový hřídeli, vyndej všechny řemeny (rozvodovej ne !), odmontuj řemenice z kliky, sundej kryty rozvoďáku, vrať řemenici na kliku - pozor šrouby jsou nepravidelně rozmístěný, řemenice se dá namontovat jen v jedný poloze,
klíčem 19 otáčej klikou tak dlouho až se značka (výřez) na řemenici bude překrývat se značkou na spojovacím hřídeli - AUX na obrázku (teď je 1 válec v HÚ) pak zkontroluj jestli je zanačka na vačkovým hřídeli proti značce na víku ventilů nebo na čem to tam je (viz obrázek), pak ještě můžeš sundat víčko rozdělovače a zkontrolovat jestli palec ukazuje +- na rysku, ale kdyby ukazoval centimetr na jednu nebo druhou stranu nic se neděje ,ta značka je jen orientační.
kontroka napnutí rozvoďáku, v místě označeným na obrázku by měl jít rozvoďák otočit o 90° bez velkýho násilí jen rukou.
vrať kryty zpět, vrať řemeny, našponuj, utáhni, zavři kapotu...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
jolik
Pilot
Pilot
Příspěvky: 861
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostravwa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jolik »

H:určitě bych zvážil jaké jsou mé mechanické vlohy,jestli mám garáž a dobré nářadí. :wink:

Uživatelský avatar
herak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 482
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ziar nad Hronom

Příspěvek od herak »

moje mechanicke vlohy su uuuuplne najsamsuperskejsie :lol: :wink:

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“