ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
- MirekX
- Řidič
- Příspěvky: 165
- Registrován: 19.07.2009 00:37
- Bydliště: Týniště nad orlicí
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
bionafta ONO, starty celkem slušný, jen jednou při -18 to mělo pak za jízdy náznak cukání, ale po 20km jízdy to zmizelo. Tak jsem přidal zadši trochu aditiva a OK.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
tak to už je slušná dávka benzínu,jen aby jsi nezničil čerpadlo.Já dávám jen 1litr a 1.5 násobek aditiva.Starty při -20 OK.M@rty74 píše:5lt naturalu + 2-3násobná dávka VIFu na plnou nádrž nafty odkudkoliv a zatím pohoda
- clerfayt
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 24.10.2008 08:14
- Bydliště: SeVWerní Čechy
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
Přijde mi celkem úsměvný, že je ještě v naší banánový republice tolik lidí, kteří věří českým pumpařům... Od filmu Pumpaři od Zlatý podkovy se v jejich poměrech mnoho nezměnilo. Jen to někteří šidí víc a některý míň. Dříve jsem pravidelně dával Verva Diesel, ale nejbližší pumpa s Vervou je 30 km, tak poslední dobou tankuju u místní noname benziny a celoročně přidávám do každé nádrže aditivum (samozřejmě v létě letní a v zimě zimní). Letos jsem naměřil minus 22 a nebyl sebemenší problém.
Plky o zimní naftě ať si pumpaři nechaj do putyky, tam to snad může někoho zajímat...
Plky o zimní naftě ať si pumpaři nechaj do putyky, tam to snad může někoho zajímat...
- coto.je
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.03.2008 20:15
- Bydliště: Jih
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
5l naturalu do plné nádrže je jak plivanec do kaluže, ale od té doby co mám dva kanistříky VIFu tak už to nedělám
- jardahes
- Řidič
- Příspěvky: 194
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
tak k aktuálnímu tématu, běžně beru naftu u benzínky ONO a za šest let žádný problém, zatím , většinou Plzeň v dolíku pod ÖMV, je tam rozdíl pravidelně dvou korun na litru. říkám si že to staré TDI zkousne. občas jedu kolem ONA na Babyloně u Folmavy a když vidím jak to tam Němci hrnou do aut, který ani nevím, že už vyjely z fabriky ( zahlídl jsem je jako studii v autosalónu ) a zatím žádná věčí fáma v kraji tak to asi zas tak špatný palivo nebude. jinak v sobotu jsem se vrátil ze Šumavy z lyží, byl jsem kousek od Kvildy, tak si asi dovedete představit ten mráz. Měl jsem asi půl nádrže nafty s ONA a jel jsem do Sušice k Shellu, že to radši naředím něčím lepším. pro jistotu jsem se šel obsluhy zeptat který diesel tam mám dát, měli nějaký extra skoro za 40 Kč a pak fuellsave normální. předpokládal jsem, že ten dražší je lepší a ouha ještě že jsem se zeptal. je možná lepší, ale ne teď. za prvé se moc neprodává a není do moc stupňů, doporučili mi ten obyč, který je standartně do mínus 26°C, k tomu jsem koupil plechovku aditiva za 180 Kč 500 ml nadávkoval dle návodu, při mrazech nad 20°C dát dvojnásobné množství a vše v pohodě.
Jarda
-
- Jezdec
- Příspěvky: 399
- Registrován: 18.11.2009 22:14
- Bydliště: Praha
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
Objevil jsem nějaké další info.
Za sebe mohu jen říct,že jsem asi po 12-ti letech utekl od Shellu k Benzině - konkrétně co se týká nafty hlavně v Praze.
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?f ... id=3&pgr=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Za sebe mohu jen říct,že jsem asi po 12-ti letech utekl od Shellu k Benzině - konkrétně co se týká nafty hlavně v Praze.
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?f ... id=3&pgr=1" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
Tak nevím, co k tomu testu mrazem dodat.....
Já jezdím skoro výhradně na OMV a ani v -15ti mě obyčejná nafta nezatuhla.
Nikde tam autor ale nepíše v kolika stupních ty vzorky mrzly....
Já jezdím skoro výhradně na OMV a ani v -15ti mě obyčejná nafta nezatuhla.
Nikde tam autor ale nepíše v kolika stupních ty vzorky mrzly....
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
je to testováno,nebo spíš foceno při -13°C a dodává,
cituji:Čoveče jsem z toho fest zmatenej,teď mám venku to samý,ale čerstvý vzorky, v - 14 už byl čirej jen Lukoil, o hodinu dýl v - 15 už bylo zakalený všechno (jsem to postupně fotil) teď sbírám informace,jak zjistit kvalitu :-/
toto je jeho citace:
Kvalita nafty se udává cetanovým číslem (cč)
Cč je asi jediný z parametrů nafty, které řidič pocítí při jízdě. Čím vyšší, tím rychleji se po vstříknutí do válce vznítí = lepší startovatelnost, nižší emise, nižší spotřeba, vyšší výkon, nižší hlučnost. Hodnota vyžadovaná normou je 51 jednotek
Odborná měření ukázala např.: PapOil Diesel - 52,9, Shell V-Power Diesel - 52,2, OMV Sprint Diesel - 53,2 Benzina Verva Diesel - 56,5, Benzina Top Q diesel - 56,5- prakticky se neliší od Vervy. Bohužel (pro nás) se v Německu tato hodnota pohybuje okolo 60 j.
Aby byla nafta kvalitní, musí obsahovat parafinické uhlovodíky (parafín),
V zimním období se tedy někdy můžeme setkat s motorovou naftou, která není zcela čirá, ale je do určité míry zakalená. Tento jev nemusí být nijak na závadu( viz. foto předešlého testu)
Vzniklé krystalky parafinů, které způsobily toto zakalení, jsou zpočátku malé a nebrání průchodu paliva palivovým traktem motoru.
V normě pro motorovou naftu je stanoveno, jaký obsah parafinů je přípustný pro dané roční období.
Distribučními společnostmi u vybraných čerpacích stanic je nabízena:
Letní motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy B v období od 15.04. do 30.09. s filtrovatelní nižší než 0 °C
Přechodová motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy D v období od 1.03. do 14.04. a od 1.10. do 15.11. s filtrovatelností nižší než -10 °C
Zimní motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy F v období 16.11. do 28.02. s filtrovatelností nižší než -20 °C
Pro zajištění bezporuchového provozu vznětových motorů za silných mrazů se vyrábí tzv. arktická motorová nafta s filtrovatelností nižší než -32 °C a bodem zákalu nižším než -22 °C,
Pokud tedy prodejce nakoupí ve správný okamžik správnou naftu, rafinérie jsou na to připraveny už s předstihem, tak by k žádnému problému nemělo dojít.
Pokud je tomu naopak, dochází v palivu při nízkých teplotách k tvorbě krystalů,jež ucpávají filtry = laicky - zamrzlá nafta
Filtry moderních vznětových motorů jsou jemnější, mohou se tak zanést mnohem dříve
V silných mrazech můžeme předejít zanesení filtru použitím Aditiv,odborně: modifikátory krystalické struktury parafinů. Pokud jsou v naftě přidány, netvoří se prostorově objemné krystaly ve tvaru dubového listu, ale pouze menší kuličky, které filtr ucpávají mnohem pomaleji.
Další zvyšování jejich koncentrace nepřináší žádný pozitivní efekt, ba naopak - i aditivy lze totiž pohonné hmoty "předávkovat" = opět dochazí k zanášení filtrů.
Některá aditiva na úpravu nízkoteplotních vlastností, tuhnou (přestávají téct) již pár stupňů pod bodem mrazu. Tento paradox je způsoben vysokou koncentrací přípravku. Jeho schopnost snižovat teplotu filtrovatelnosti se projeví až po jeho zředění samotnou naftou, K tomu je však potřeba, aby byl přípravek v tekutém stavu. Přípravek tedy nenechávejte v autě. Jinak do rána ztuhne a bude dočasně nepoužitelný. Po jeho zahřátí do tekutého stavu je opět použitelný bez újmy na jeho kvalitě.
Velmi účinný, jednoduchý, ale nikoliv bez nežádoucích vedlejších účinků, je též přídavek benzinu, který jako jediný dokáže rozpouštět již vzniklé krystaly parafínu. Již pět objemových procent obvykle poskytne žádaný účinek.
V tu chvíli ale prudce klesá mazivost, na kterou jsou velmi citlivé moderní vysokotlaké vstřikovací systémy, takže by benzin měli zkoušet pouze majitelé starších vozů.
Do problémů se také můžete dostat, pokud máte v palivovém systému zkondenzované větší množství vody.
Tento jev postihuje zejména šetřivé uživatele, kteří netankují plnou nádrž. Při každém otevření nádrže se totiž dovnitř dostává vzdušná vlhkost, která se v nádrži usazuje a následně je nasávána palivovým traktem.
Na zimu se může připravit tím, že si na čerpacích stanicích koupí určité chemické prostředky, které se přidávají do paliva, a které způsobí, že se voda v palivu lépe rozpustí, a tak nezpůsobuje problémy ve formě ledových krystalků,které by jinak ucpávaly palivový filtr.
Pokud je však palivový filtr dlouho neměněný a zanesený nečistotami, dojde k jeho ucpání mnohem snáze. Obecně se doporučuje palivový filtr před zimou vyměnit.
Problém s nastartováním motoru v teplotách pod bodem mrazu nemusí vždy zapříčinit pouze horší kvalita paliva. Některé elektronické vstřikovací systémy totiž vůbec nezačínají pracovat, dokud motor nedosáhne potřebných otáček – čili nestačí, když startér motorem při startu točí (když je slabá baterie), ale musí ho roztočit pořádně (typický př. Š. Octavia I 1,9 TDI).
Snad tento souhrn informací pomůže částečně pochopit problematiku tohoto paliva v zimním období……. ( z předešlé fotky,tedy nelze jednoznačně určit,která benz.pumpa má kvalitnější palivo. Na to je zapotřebí laboratorní rozbor. Z toho všeho bohužel vyplívá,že vím zase prd,které palivo kupovat
Tak študujte
cituji:Čoveče jsem z toho fest zmatenej,teď mám venku to samý,ale čerstvý vzorky, v - 14 už byl čirej jen Lukoil, o hodinu dýl v - 15 už bylo zakalený všechno (jsem to postupně fotil) teď sbírám informace,jak zjistit kvalitu :-/
toto je jeho citace:
Kvalita nafty se udává cetanovým číslem (cč)
Cč je asi jediný z parametrů nafty, které řidič pocítí při jízdě. Čím vyšší, tím rychleji se po vstříknutí do válce vznítí = lepší startovatelnost, nižší emise, nižší spotřeba, vyšší výkon, nižší hlučnost. Hodnota vyžadovaná normou je 51 jednotek
Odborná měření ukázala např.: PapOil Diesel - 52,9, Shell V-Power Diesel - 52,2, OMV Sprint Diesel - 53,2 Benzina Verva Diesel - 56,5, Benzina Top Q diesel - 56,5- prakticky se neliší od Vervy. Bohužel (pro nás) se v Německu tato hodnota pohybuje okolo 60 j.
Aby byla nafta kvalitní, musí obsahovat parafinické uhlovodíky (parafín),
V zimním období se tedy někdy můžeme setkat s motorovou naftou, která není zcela čirá, ale je do určité míry zakalená. Tento jev nemusí být nijak na závadu( viz. foto předešlého testu)
Vzniklé krystalky parafinů, které způsobily toto zakalení, jsou zpočátku malé a nebrání průchodu paliva palivovým traktem motoru.
V normě pro motorovou naftu je stanoveno, jaký obsah parafinů je přípustný pro dané roční období.
Distribučními společnostmi u vybraných čerpacích stanic je nabízena:
Letní motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy B v období od 15.04. do 30.09. s filtrovatelní nižší než 0 °C
Přechodová motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy D v období od 1.03. do 14.04. a od 1.10. do 15.11. s filtrovatelností nižší než -10 °C
Zimní motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy F v období 16.11. do 28.02. s filtrovatelností nižší než -20 °C
Pro zajištění bezporuchového provozu vznětových motorů za silných mrazů se vyrábí tzv. arktická motorová nafta s filtrovatelností nižší než -32 °C a bodem zákalu nižším než -22 °C,
Pokud tedy prodejce nakoupí ve správný okamžik správnou naftu, rafinérie jsou na to připraveny už s předstihem, tak by k žádnému problému nemělo dojít.
Pokud je tomu naopak, dochází v palivu při nízkých teplotách k tvorbě krystalů,jež ucpávají filtry = laicky - zamrzlá nafta
Filtry moderních vznětových motorů jsou jemnější, mohou se tak zanést mnohem dříve
V silných mrazech můžeme předejít zanesení filtru použitím Aditiv,odborně: modifikátory krystalické struktury parafinů. Pokud jsou v naftě přidány, netvoří se prostorově objemné krystaly ve tvaru dubového listu, ale pouze menší kuličky, které filtr ucpávají mnohem pomaleji.
Další zvyšování jejich koncentrace nepřináší žádný pozitivní efekt, ba naopak - i aditivy lze totiž pohonné hmoty "předávkovat" = opět dochazí k zanášení filtrů.
Některá aditiva na úpravu nízkoteplotních vlastností, tuhnou (přestávají téct) již pár stupňů pod bodem mrazu. Tento paradox je způsoben vysokou koncentrací přípravku. Jeho schopnost snižovat teplotu filtrovatelnosti se projeví až po jeho zředění samotnou naftou, K tomu je však potřeba, aby byl přípravek v tekutém stavu. Přípravek tedy nenechávejte v autě. Jinak do rána ztuhne a bude dočasně nepoužitelný. Po jeho zahřátí do tekutého stavu je opět použitelný bez újmy na jeho kvalitě.
Velmi účinný, jednoduchý, ale nikoliv bez nežádoucích vedlejších účinků, je též přídavek benzinu, který jako jediný dokáže rozpouštět již vzniklé krystaly parafínu. Již pět objemových procent obvykle poskytne žádaný účinek.
V tu chvíli ale prudce klesá mazivost, na kterou jsou velmi citlivé moderní vysokotlaké vstřikovací systémy, takže by benzin měli zkoušet pouze majitelé starších vozů.
Do problémů se také můžete dostat, pokud máte v palivovém systému zkondenzované větší množství vody.
Tento jev postihuje zejména šetřivé uživatele, kteří netankují plnou nádrž. Při každém otevření nádrže se totiž dovnitř dostává vzdušná vlhkost, která se v nádrži usazuje a následně je nasávána palivovým traktem.
Na zimu se může připravit tím, že si na čerpacích stanicích koupí určité chemické prostředky, které se přidávají do paliva, a které způsobí, že se voda v palivu lépe rozpustí, a tak nezpůsobuje problémy ve formě ledových krystalků,které by jinak ucpávaly palivový filtr.
Pokud je však palivový filtr dlouho neměněný a zanesený nečistotami, dojde k jeho ucpání mnohem snáze. Obecně se doporučuje palivový filtr před zimou vyměnit.
Problém s nastartováním motoru v teplotách pod bodem mrazu nemusí vždy zapříčinit pouze horší kvalita paliva. Některé elektronické vstřikovací systémy totiž vůbec nezačínají pracovat, dokud motor nedosáhne potřebných otáček – čili nestačí, když startér motorem při startu točí (když je slabá baterie), ale musí ho roztočit pořádně (typický př. Š. Octavia I 1,9 TDI).
Snad tento souhrn informací pomůže částečně pochopit problematiku tohoto paliva v zimním období……. ( z předešlé fotky,tedy nelze jednoznačně určit,která benz.pumpa má kvalitnější palivo. Na to je zapotřebí laboratorní rozbor. Z toho všeho bohužel vyplívá,že vím zase prd,které palivo kupovat
Tak študujte
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
Julinaa to píšeš k čemu ??? Pokud je to k odkazu Dedlisty - nevím - pročetl jsem to vlakno celé a o teplotě při focení je tam psáno pouze:
teplota? nevim...v noci spím a přes den makám. Ale dle informací souseda tu mělo být kolem 27 pod nulou někdy k ránu.
teplota? nevim...v noci spím a přes den makám. Ale dle informací souseda tu mělo být kolem 27 pod nulou někdy k ránu.
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
ja parkuju vevnitr pri 18st. a to mam v nadrzi arktickou naftu do -35st z Italie a pohoda, to nemuze zmrznout
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
M@rty74 píše:Julinaa to píšeš k čemu ??? Pokud je to k odkazu Dedlisty - nevím - pročetl jsem to vlakno celé a o teplotě při focení je tam psáno pouze:
teplota? nevim...v noci spím a přes den makám. Ale dle informací souseda tu mělo být kolem 27 pod nulou někdy k ránu.
On totiž ty testy dělal úplně někdo jiný a to tenhle týpek,tam se dozvíte více věcí o proběhlých testech.Dneska tam dal další fotky.
http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 77&sk=wall
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
hm, borec si doma ve sklenickach hraje s par cl nafty a hned to resi pul republiky.
Bohuzel nikdo neresi celkem podstatne faktory jako to, ze v nadrzi vam nezbyde nikdy jen takovy drtek, jaky on meri, okolni podminky a dalsi podobne veci. Ja tedy nemam nadrz ze skla ani tam obvykle nevozim puldeci nafty... Podminky, za jakych frajer testuje jsou podle me uplne jinde nez v realite.
To, jak se chovaji samotne PHM je druha vec..
Bohuzel nikdo neresi celkem podstatne faktory jako to, ze v nadrzi vam nezbyde nikdy jen takovy drtek, jaky on meri, okolni podminky a dalsi podobne veci. Ja tedy nemam nadrz ze skla ani tam obvykle nevozim puldeci nafty... Podminky, za jakych frajer testuje jsou podle me uplne jinde nez v realite.
To, jak se chovaji samotne PHM je druha vec..
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
vysokocetanocý nafty jsou sice dobrý ohledně výkonu, ale jejich problém je, že zamrznou dřív než obyč. nafta - někde jsem se toho dočetl, ale nvm kdePeters píše:Bohužel zkušenost s premiovym palivem...
Verva diesel, zamrzla pri -17. Pridano i aditivum VIF....
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
- jardahes
- Řidič
- Příspěvky: 194
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
něco takového říkala i paní u Shellu
Jarda
- Lolik
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 02.12.2009 18:25
- Bydliště: Třebíč - Znojmo - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti
Po cca jednom měsíci otevřel kanystr kde jsem měl kolem 10L bionafty co zbyla od vymývání rozebraného motoru ze Supra (Z-50) a řeknu vám že to už nemělo s naftou vůbec nic společného jak po pachové tak i vizuální podobě. Když jsem to viděl tak jsem to do Supra raději ani nelil a doufám že si takové sračky omylem nenatankuji u pumpy ani do svého auta.
PS: Bod vzplanutí myslím nemá ani cenu zkoušet...
PS: Bod vzplanutí myslím nemá ani cenu zkoušet...
Moje autíííí - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1876442#p1876442
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2363012#p2363012" onclick="window.open(this.href);return false;
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2363012#p2363012" onclick="window.open(this.href);return false;