ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět

U které značky nejraději nebo nejčastěji tankujete? (můžete označit 2 možnosti)

Shell
95
26%
Agip
24
6%
OMV
63
17%
Esso
5
1%
Benzina
84
23%
Slovnaft
3
1%
Jet
14
4%
Robin Oil
5
1%
Pap Oil
2
1%
Čechotrans
0
Žádná hlasování
Čepro
5
1%
ČSAD
3
1%
Makro
9
2%
Tesco
11
3%
Globus
13
4%
Hypernova
6
2%
STS Chvojkovice Brod, u Františka Koudelky a jiné NO NAME čili tankuji všude
29
8%
 
Celkem hlasů: 371

Uživatelský avatar
MirekX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 19.07.2009 00:37
Bydliště: Týniště nad orlicí

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od MirekX »

bionafta ONO, starty celkem slušný, jen jednou při -18 to mělo pak za jízdy náznak cukání, ale po 20km jízdy to zmizelo. Tak jsem přidal zadši trochu aditiva a OK.
Sharan 2001 85kW AUY , úpravy a soft dieselpower 225PS a 500Nm Obrázek

oleje Q8, servis JCB

Julinaa
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 30.09.2009 23:07
Bydliště: " HRADUBICE " konec D11

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od Julinaa »

M@rty74 píše:5lt naturalu + 2-3násobná dávka VIFu na plnou nádrž nafty odkudkoliv a zatím pohoda :good:
tak to už je slušná dávka benzínu,jen aby jsi nezničil čerpadlo.Já dávám jen 1litr a 1.5 násobek aditiva.Starty při -20 OK.

Uživatelský avatar
clerfayt
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.10.2008 08:14
Bydliště: SeVWerní Čechy

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od clerfayt »

Přijde mi celkem úsměvný, že je ještě v naší banánový republice tolik lidí, kteří věří českým pumpařům... Od filmu Pumpaři od Zlatý podkovy se v jejich poměrech mnoho nezměnilo. Jen to někteří šidí víc a některý míň. Dříve jsem pravidelně dával Verva Diesel, ale nejbližší pumpa s Vervou je 30 km, tak poslední dobou tankuju u místní noname benziny a celoročně přidávám do každé nádrže aditivum (samozřejmě v létě letní a v zimě zimní). Letos jsem naměřil minus 22 a nebyl sebemenší problém.
Plky o zimní naftě ať si pumpaři nechaj do putyky, tam to snad může někoho zajímat...

Uživatelský avatar
coto.je
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 449
Registrován: 12.03.2008 20:15
Bydliště: Jih

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od coto.je »

5l naturalu do plné nádrže je jak plivanec do kaluže, ale od té doby co mám dva kanistříky VIFu tak už to nedělám :wink:

Uživatelský avatar
jardahes
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od jardahes »

tak k aktuálnímu tématu, běžně beru naftu u benzínky ONO a za šest let žádný problém, zatím :-) , většinou Plzeň v dolíku pod ÖMV, je tam rozdíl pravidelně dvou korun na litru. říkám si že to staré TDI zkousne. občas jedu kolem ONA na Babyloně u Folmavy a když vidím jak to tam Němci hrnou do aut, který ani nevím, že už vyjely z fabriky ( zahlídl jsem je jako studii v autosalónu ) a zatím žádná věčí fáma v kraji tak to asi zas tak špatný palivo nebude. jinak v sobotu jsem se vrátil ze Šumavy z lyží, byl jsem kousek od Kvildy, tak si asi dovedete představit ten mráz. Měl jsem asi půl nádrže nafty s ONA a jel jsem do Sušice k Shellu, že to radši naředím něčím lepším. pro jistotu jsem se šel obsluhy zeptat který diesel tam mám dát, měli nějaký extra skoro za 40 Kč a pak fuellsave normální. předpokládal jsem, že ten dražší je lepší a ouha ještě že jsem se zeptal. je možná lepší, ale ne teď. za prvé se moc neprodává a není do moc stupňů, doporučili mi ten obyč, který je standartně do mínus 26°C, k tomu jsem koupil plechovku aditiva za 180 Kč 500 ml nadávkoval dle návodu, při mrazech nad 20°C dát dvojnásobné množství a vše v pohodě.
Jarda

Dedla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 399
Registrován: 18.11.2009 22:14
Bydliště: Praha

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od Dedla »

Objevil jsem nějaké další info.
Za sebe mohu jen říct,že jsem asi po 12-ti letech utekl od Shellu k Benzině - konkrétně co se týká nafty hlavně v Praze.
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?f ... id=3&pgr=1" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od Jose1 »

Tak nevím, co k tomu testu mrazem dodat.....
Já jezdím skoro výhradně na OMV a ani v -15ti mě obyčejná nafta nezatuhla.
Nikde tam autor ale nepíše v kolika stupních ty vzorky mrzly....
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Julinaa
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 30.09.2009 23:07
Bydliště: " HRADUBICE " konec D11

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od Julinaa »

je to testováno,nebo spíš foceno při -13°C a dodává,

cituji:Čoveče jsem z toho fest zmatenej,teď mám venku to samý,ale čerstvý vzorky, v - 14 už byl čirej jen Lukoil, o hodinu dýl v - 15 už bylo zakalený všechno (jsem to postupně fotil) teď sbírám informace,jak zjistit kvalitu :-/

toto je jeho citace:
Kvalita nafty se udává cetanovým číslem (cč)
Cč je asi jediný z parametrů nafty, které řidič pocítí při jízdě. Čím vyšší, tím rychleji se po vstříknutí do válce vznítí = lepší startovatelnost, nižší emise, nižší spotřeba, vyšší výkon, nižší hlučnost. Hodnota vyžadovaná normou je 51 jednotek
Odborná měření ukázala např.: PapOil Diesel - 52,9, Shell V-Power Diesel - 52,2, OMV Sprint Diesel - 53,2 Benzina Verva Diesel - 56,5, Benzina Top Q diesel - 56,5- prakticky se neliší od Vervy. Bohužel (pro nás) se v Německu tato hodnota pohybuje okolo 60 j.
Aby byla nafta kvalitní, musí obsahovat parafinické uhlovodíky (parafín),



V zimním období se tedy někdy můžeme setkat s motorovou naftou, která není zcela čirá, ale je do určité míry zakalená. Tento jev nemusí být nijak na závadu( viz. foto předešlého testu)
Vzniklé krystalky parafinů, které způsobily toto zakalení, jsou zpočátku malé a nebrání průchodu paliva palivovým traktem motoru.
V normě pro motorovou naftu je stanoveno, jaký obsah parafinů je přípustný pro dané roční období.
Distribučními společnostmi u vybraných čerpacích stanic je nabízena:
Letní motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy B v období od 15.04. do 30.09. s filtrovatelní nižší než 0 °C
Přechodová motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy D v období od 1.03. do 14.04. a od 1.10. do 15.11. s filtrovatelností nižší než -10 °C
Zimní motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy F v období 16.11. do 28.02. s filtrovatelností nižší než -20 °C
Pro zajištění bezporuchového provozu vznětových motorů za silných mrazů se vyrábí tzv. arktická motorová nafta s filtrovatelností nižší než -32 °C a bodem zákalu nižším než -22 °C,
Pokud tedy prodejce nakoupí ve správný okamžik správnou naftu, rafinérie jsou na to připraveny už s předstihem, tak by k žádnému problému nemělo dojít.
Pokud je tomu naopak, dochází v palivu při nízkých teplotách k tvorbě krystalů,jež ucpávají filtry = laicky - zamrzlá nafta
Filtry moderních vznětových motorů jsou jemnější, mohou se tak zanést mnohem dříve



V silných mrazech můžeme předejít zanesení filtru použitím Aditiv,odborně: modifikátory krystalické struktury parafinů. Pokud jsou v naftě přidány, netvoří se prostorově objemné krystaly ve tvaru dubového listu, ale pouze menší kuličky, které filtr ucpávají mnohem pomaleji.
Další zvyšování jejich koncentrace nepřináší žádný pozitivní efekt, ba naopak - i aditivy lze totiž pohonné hmoty "předávkovat" = opět dochazí k zanášení filtrů.
Některá aditiva na úpravu nízkoteplotních vlastností, tuhnou (přestávají téct) již pár stupňů pod bodem mrazu. Tento paradox je způsoben vysokou koncentrací přípravku. Jeho schopnost snižovat teplotu filtrovatelnosti se projeví až po jeho zředění samotnou naftou, K tomu je však potřeba, aby byl přípravek v tekutém stavu. Přípravek tedy nenechávejte v autě. Jinak do rána ztuhne a bude dočasně nepoužitelný. Po jeho zahřátí do tekutého stavu je opět použitelný bez újmy na jeho kvalitě.



Velmi účinný, jednoduchý, ale nikoliv bez nežádoucích vedlejších účinků, je též přídavek benzinu, který jako jediný dokáže rozpouštět již vzniklé krystaly parafínu. Již pět objemových procent obvykle poskytne žádaný účinek.
V tu chvíli ale prudce klesá mazivost, na kterou jsou velmi citlivé moderní vysokotlaké vstřikovací systémy, takže by benzin měli zkoušet pouze majitelé starších vozů.



Do problémů se také můžete dostat, pokud máte v palivovém systému zkondenzované větší množství vody.
Tento jev postihuje zejména šetřivé uživatele, kteří netankují plnou nádrž. Při každém otevření nádrže se totiž dovnitř dostává vzdušná vlhkost, která se v nádrži usazuje a následně je nasávána palivovým traktem.
Na zimu se může připravit tím, že si na čerpacích stanicích koupí určité chemické prostředky, které se přidávají do paliva, a které způsobí, že se voda v palivu lépe rozpustí, a tak nezpůsobuje problémy ve formě ledových krystalků,které by jinak ucpávaly palivový filtr.
Pokud je však palivový filtr dlouho neměněný a zanesený nečistotami, dojde k jeho ucpání mnohem snáze. Obecně se doporučuje palivový filtr před zimou vyměnit.



Problém s nastartováním motoru v teplotách pod bodem mrazu nemusí vždy zapříčinit pouze horší kvalita paliva. Některé elektronické vstřikovací systémy totiž vůbec nezačínají pracovat, dokud motor nedosáhne potřebných otáček – čili nestačí, když startér motorem při startu točí (když je slabá baterie), ale musí ho roztočit pořádně (typický př. Š. Octavia I 1,9 TDI).



Snad tento souhrn informací pomůže částečně pochopit problematiku tohoto paliva v zimním období……. ( z předešlé fotky,tedy nelze jednoznačně určit,která benz.pumpa má kvalitnější palivo. Na to je zapotřebí laboratorní rozbor. Z toho všeho bohužel vyplívá,že vím zase prd,které palivo kupovat


Tak študujte :D

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od M@rty74 »

Julinaa to píšeš k čemu ??? Pokud je to k odkazu Dedlisty - nevím - pročetl jsem to vlakno celé a o teplotě při focení je tam psáno pouze:

teplota? nevim...v noci spím a přes den makám. Ale dle informací souseda tu mělo být kolem 27 pod nulou někdy k ránu.
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od parizek_ltm »

ja parkuju vevnitr pri 18st. a to mam v nadrzi arktickou naftu do -35st z Italie a pohoda, to nemuze zmrznout :D

Julinaa
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 30.09.2009 23:07
Bydliště: " HRADUBICE " konec D11

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od Julinaa »

M@rty74 píše:Julinaa to píšeš k čemu ??? Pokud je to k odkazu Dedlisty - nevím - pročetl jsem to vlakno celé a o teplotě při focení je tam psáno pouze:

teplota? nevim...v noci spím a přes den makám. Ale dle informací souseda tu mělo být kolem 27 pod nulou někdy k ránu.

On totiž ty testy dělal úplně někdo jiný a to tenhle týpek,tam se dozvíte více věcí o proběhlých testech.Dneska tam dal další fotky.

http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 77&sk=wall

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od parizek_ltm »

hm, borec si doma ve sklenickach hraje s par cl nafty a hned to resi pul republiky.
Bohuzel nikdo neresi celkem podstatne faktory jako to, ze v nadrzi vam nezbyde nikdy jen takovy drtek, jaky on meri, okolni podminky a dalsi podobne veci. Ja tedy nemam nadrz ze skla ani tam obvykle nevozim puldeci nafty... Podminky, za jakych frajer testuje jsou podle me uplne jinde nez v realite.
To, jak se chovaji samotne PHM je druha vec..

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od BigBang »

Peters píše:Bohužel zkušenost s premiovym palivem...

Verva diesel, zamrzla pri -17. Pridano i aditivum VIF....
vysokocetanocý nafty jsou sice dobrý ohledně výkonu, ale jejich problém je, že zamrznou dřív než obyč. nafta - někde jsem se toho dočetl, ale nvm kde :mrgreen: ;)
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
jardahes
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od jardahes »

něco takového říkala i paní u Shellu
Jarda

Uživatelský avatar
Lolik
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 02.12.2009 18:25
Bydliště: Třebíč - Znojmo - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ČERPACÍ STANICE: kde tankujete a proč, vaše zkušenosti

Příspěvek od Lolik »

Po cca jednom měsíci otevřel kanystr kde jsem měl kolem 10L bionafty co zbyla od vymývání rozebraného motoru ze Supra (Z-50) a řeknu vám že to už nemělo s naftou vůbec nic společného jak po pachové tak i vizuální podobě. Když jsem to viděl tak jsem to do Supra raději ani nelil a doufám že si takové sračky omylem nenatankuji u pumpy ani do svého auta. :negative:
PS: Bod vzplanutí myslím nemá ani cenu zkoušet... :smoke:
Moje autíííí - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1876442#p1876442
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2363012#p2363012" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“