ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
ijon
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 07.05.2010 19:50

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od ijon »

Zdravím, mám Galaxy 2.8, r.v. 99. Dnes se mi rozsvítila kontrolka dobíjení a i na baterii jsem naměřil za běhu stejně jako u zhasnutého motoru. Takže bude nejspíš v pytli něco kolem altíku. Ještě než se začnu hrabat pod autem, chtěl bych se zeptat, zda není někde nějaká pojistka dobíjení. U 2.8 '99 myslím nejsou žádné pojistky v motorovém prostoru... Ale čert ví. Vzhledem k tomu, že mám LPG, nepropadne nikde ani šroubek.
Jinak demontáž alternátoru by měla být možná poměrně rozumně spodem, snad tam nebude větší zrada, ale nečekám nic příjemného...

Uživatelský avatar
vikino1
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: SK-TO

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od vikino1 »

Kua mne dnes asi tiež odišiel alternátor. Všimol som si že mi občas prebliknu denne svetlá. Tiež mi začala preblikávať kontrolka ABS a ked idem v tme tak stále akoby žhavila.
Pri meraní dobíjania voltmetrom je napätie asi 12,3V pri akýchkolvek otáčkach. Kontrolka dobijania ale nesvieti no pri štarte áno tak ako to má byť.
Zajtra ho vyhodím a zkúsim zohnať repas. Nechce sa mi s tým babrať a auto potrebujem vo štvrtok v plnej kondícii.

ijon
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 07.05.2010 19:50

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od ijon »

No, být tebou, tak nejdřív zkontroluju kabely a pak případně vyměním regulátor s uhlíky. U TDI se k tomu dá zespodu poměrně dobře dostat. Rovnou měnit altík je poslední volba, pokud ho tedy nemáš v polici.
U 2.8 to bude slabší, protože se k altíku dostat jednoduše opravdu nedá.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5326
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

Kontrola kabelů asi ano, pokud dáš altík k někomu na vyzkoušení na stolici, tak tím určo nic nezkazíš. Dotyčný ti pak poví, co tomu, co se s tím dá dělat a co to asi tak bude stát ... tedy - měl by, pokud umí.
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

ijon
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 07.05.2010 19:50

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od ijon »

To určitě. Navíc si nejspíš diody sám neproměříš. Takže pokud máš možnost sehnat rychle repas za solidní cenu, proč ne. Spíš, kdybys například na první pohled viděl krátké uhlíky, mohl bys s tím něco udělat za pár korun

Uživatelský avatar
vikino1
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: SK-TO

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od vikino1 »

Alternátor prehodený, no zrovna na polici nebol ale zohnal som zánovný aj s dobrou volnobežkou za slušnú cenu.
Najväčší gol bol že sa nič nezmenilo stále dobíjal málo. na baterke 12.7 na altiku 14,1. tak som šiel po kostre. Tá pod baterkou bola v pohode ale očistil som ju a zasa nič.
Tak som šiel dalej a kostra na bloku motora za štartérom bola povolená. Vyčistil dotiahol som a čuduj sa svete dobíjanie je OK. Nedávno mi menili motor a asi zabudli dotiahnuť. Aj to sa stáva. :baseball:
Inak môj starý altík mal neskutočnú vôlu na oske asi ložiska na maderu tak že bol najvyšší čas ho zložiť a čaká ho repas.

ijon
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 07.05.2010 19:50

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od ijon »

To jsou věci... Taky jsem dnes vyndal altík (víceméně podle příručky, asi nejhorší jsou všechny ty plasty kolem filtrboxu, to se dalo čekat). Vcelku jednoznačně to vypadá na sjeté uhlíky, snad se mi je podaří přepájet. Nechce se mi kupovat celý regulátor. Je to vcelku zajímavé, auto má najeto kolem 270 tKm, v jiném autě mi uhlíky taky odešly kolem 260 tKm a už mi někdo taky říkal, že je měnil ve stejných kilometrech. Holt Bosch je Bosch.

Uživatelský avatar
vikino1
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: SK-TO

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od vikino1 »

Na TDi je vybrať altik práca na 20min. v pohode miesta je ta hodne.
Ja musím vymenit aj ten zberač už sú v ňom riadne kolaje. Uhliky chcem vymeniť aj ja ale musím roznitovať regulátor.

Uživatelský avatar
tusiak2
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 12.05.2013 20:04
Bydliště: Slovwensko

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od tusiak2 »

Cavte, chcem sa opytat, či aj vam kolíše ručička napatia pri dobijani tak ako mne. (vid.video_odkaz na YT_pribl. od 24 sekundy)
A stala sa mi este jedna vec, za jazdy som mal padnute rucicky napatia a teploty oleja. (vid. foto)Zle kontakty ?

https://www.youtube.com/watch?v=DvQwFGd ... e=youtu.be

Obrázek

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od kubenec »

Ahoj, preventivně jsem měřil napětí na baterce při zapnutém motoru a nestačil jsem se divit.
Při vypnutých spotřebičích jsem naměřil na volnoběch krásných 14,29V a při 3000ot. taky nějakých 14,3V.
Tak jsem začal postupně zatěžovat altík a nestačil jsem se divit. Při plné zátěži, tj. světla,mlhovky P-Z,vyhř.sedačky, P a Z vyhř. sklo + zrcátka a nakonec klima s ventilátory na plno jsem naměřil na volnoběch 12,75V a motor málem zdechl. Proto jsem kontaktoval Michala ten mi poradil to přeměřit kleštovým ampermetrem na SS napětí. Dnes jsem tak učinil a opět jsem šel do vrtule.
Proud je měřen na volnoběch.
1.Sólo motor - 20A - 14,29V
2.Světla - 30A - 14,27V (+10A)
3.Mlhovky P - 40A - 14,08V (+10A)
4.Mlhovky Z - 46A - 14,08V (+6A)
5.Vyhř.sedačky - 51A - 14,03V (+6A)
5.Přední sklo - 86A - 13,86V (+35A)
6.Zadní sklo+zrcátka - 108A - 13,4 (+22A)
7.Klima - 115A - 12,47V (+7A)
8. Fukary - 128A - 12,3V (+13A)
Po ústálení to zůstalo na 122A a 12,38V, při přidání plynu na nějakých 2000ot. to vylezlo na 13,8V
Altík je z výroby Bosch 120A, lae zda je tento původní nevím. Auto má nějakých 238tkm
Tak těd nevím zda je to v cajku nebo mám řešit servis, podle Michala je to asi normální a je fakt, že vše na jednou asi neběží a do celkového výkonu altíku se to relativně vejde.

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od the.max »

No jak to vidím tak jsem rád, že od 'přírody' tam mám 150A.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Mara8993
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 01.02.2013 20:07

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Mara8993 »

Ahoj, mám problém u Golfa V GTI se mi vybila baterie- dal jsem ji nabít- vše OK dobila se, připojil jsem ji do auta v pohodě jsem nastartoval ale nezhasnou mi kontrolky jako EPC, ESP, posilovač řízení a možná některé další nevím přesně... Každopádně nevíte čím to je? Stačí jen vymazat chybu? Díky

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2496
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Příspěvek od M@rty74 »

Pravděpodobně ano, ale lépe se zeptat sekci Golf V.

Odesláno z mého Lenovo S860 pomocí Tapatalk
Alhambra II 1,9TDi PD
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
Proctor
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Proctor »

Mám na mém Galaxy 1 AFN alternátor se třemi kontakty, D+,B+ a ještě W. K čemu je ten W?

Uživatelský avatar
vikino1
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 200
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: SK-TO

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od vikino1 »

Pozeral som v schemach su dve varianty na AFN ale ani na jednej nie je W zapojené. Načo slúži netuším

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“