ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Honza42
Řidič
Řidič
Příspěvky: 175
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
Kontaktovat uživatele:

ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Honza42 »

Mám problém s dobíjením na volnoběh po nastartování, dokud se nezvýší alepoň jednou otáčky nad 1800min-1.
Mám následující přístrojový panel a po zapnutí klíčku nesvítí kontrolka dobíjení. Jakmile nastartuju, taky nesvítí a nedobíjí to. Jak zvednu otáčky, altík se chytí a dobíjí jak má (potom už i na volnoběh), kontrolka nesvítí.
Dotaz zní: Je tam žárovka a jaká? Je použita pro nabuzení alternátoru, jak to znám ze starších aut? Tj. že o výměně bude vše OK? Jak se k ní dostanu? (Našel jsem jak vyndat přístrojový panel, ale na fotkách zezadu nevidím, kam strčit tu žárovku.) Nechci to rozebírat dvakrát.
Přílohy
Přístrojový panel.jpg
Naposledy upravil(a) Honza42 dne 17.01.2008 20:01, celkem upraveno 1 x.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od jenda »

V přístrojovce SAG II jsou pro indikaci použity svítivé diody v pouztdru PLCC, to jsou diody v provedení pro povrchovou montáž, ke koupení například zde: http://www.gme.cz/index.php?action=deta ... pict=&jaz=

Diody jsou umístěny na plošném spoji a to z přední strany, takže pro výměnu s musí budíky rozebrat, odšroubovat šroubky a pak uvolnit plastové západky .
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
majatrabi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od majatrabi »

No, ale na kontrolku dobíjení a blinkry jsou žárovky. Aspoň u I.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od jenda »

U SAG II určitě ne, mám je rozebrané vedle sebe na stole, II má vše řešené diodami.
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
Honza42
Řidič
Řidič
Příspěvky: 175
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Honza42 »

No tak jsem prošel ještě dieselforum, kde jsem se dočetl, že u aut s indikací dobíjení LED není tato k buzení (zcela pochopitelně) využívána, ale že je zavedena přímo do řídící jednotky motoru a buzení je zajištěno jinak. Takže asi někde přerušenej kabel mezi altíkem a ŘJ.
No a pak mne napadlo, že mně asi před měsícem v servisu měnili volnoběžku altíku. Tak jdu zahýbat konektorem altíku jestli náhodou třeba kontakt. No a nebylo čím hýbat, protože hoši servisáci konektor vůbec nezapojili a nechali ho viset pod auto. (Teda ten velkej ano, ale na druhej menší konektor se vyflákli)
Takže CVAK a mám docela levně a rychle opraveno. Já jim dám, až tam pojedu.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 261
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: CZ

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Charlie.007 »

Ahoj, nevíte někdo náhodou, když mám na palubovce budík i na dobíjení, kolik má voltmetr ukazovat?
Podle mě by správná hodnota měla být 14,2V, ale mě ručička ukazuje něco pod 14V. Někdy se stane (když je venku míň stupňů), že ukazuje chvíli správně, ale po pár kilometrech začne jakoby pulzovat a potom zase ukazuje pod 14V.
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno

Kora
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Kora »

Mně ten budík ukazuje taky těsně pod 14V , dá se poznat VAGem kolik skutečně auto dobíjí?
Někde jsem četl , že snad nové typy baterií potřebují až 14,5V aby vydrželi cca 5let. Mně baterka co jsem dával novou , když jsem auto kupoval vydržela jen 2,5 roku a pak byla na vyhození. Stejný to bylo ,když jsem auto kupoval , mělo přesně tři roky a origo baterka úplně K.O.

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od jenda »

Ten budík v palubovce samozřejmě může ukazovat nesprávně třeba díky špatně nastaveným ručičkám, oxidacím či jiným přechoďákum na kontaktech, pojistkách, kostrách a podobně, takže pro zjištění zda auto dobíjí správně je třeba vzít kvalitní měřící přístroj a tím změřit na baterce kolik dává alternátor a to po nějaké déle trvající jízdě, kdy je už baterie dobitá. Jinak baterkám mnohem více škodí přebíjení než ponechání v nírně nedobitém stavu, a baterka se ponecháním ve zcela vybitém stavu spolehlivě zničí už po několika hodinách.
Pokud vím tak alternátor by měl udržovat napětí na běžné baterii cca 13,8 - 14 V na vápníkové 14 - 14,2 V a osobně nevěřím že by se snížila životnost vápníkové baterie pokud jí budu dobíjet nižším napětím jen u ní využiji menší kapacitu.
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 261
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: CZ

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Charlie.007 »

Tak sem se na to schválně zeptal autoelektrikáře, kolik ten voltmetr má ukazovat a je to prý tak, že má ukazovat v rozmezí 13.8V -14.2V. Těch 13.8V je jakoby ta spodní klidová hranice, že baterka nic moc nepotřebuje a jenom se udržuje. Když se baterka trošku víc vybije, tak regulátor napětí do ní pustí víc, to je těch 14.2V. Aspoň takhle zjednodušeně mi to vysvětlil.
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno

volodja
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 16.12.2007 22:57
Bydliště: Bratislava

Napätie pri štartovaní.

Příspěvek od volodja »

Dobrý deň,
Dnes som skúšal batériu a dobíjanie v aute. Batéria bola OK, v kľude ukazovala 12,56 V, dobíjací prúd bol pri 3000 otáčkach 14,2 V. Meral som aj napätie na batérii pri štartovaní, ukázalo to 8,6 V. Teraz neviem, našiel som dva údaje, že napätie nesmie klesnúť pod 8 V, resp. pod 10 V. Podľa jedného by to bolo OK, podľa druhého nie. Čo si o tom myslíte?

Uživatelský avatar
majatrabi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od majatrabi »

Při startování by ti nemělo poklesnou napětí pod 10V. Řekl bych, že ti odchází baterie nebo bere moc velký proud startér. Nebo máš někde velký odpor. Zkus změřit napětí na startéru, jestli nahodou nejsou na kabelu někde svody. Pak to napiš sem co jsi naměřil
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek

volodja
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 16.12.2007 22:57
Bydliště: Bratislava

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od volodja »

Dík za radu, ale mne sa medzitým znovu vybila baterka, tak som kúpil novú a na nej je už napätie pri štartovaní 10,6 V, takže to bolo zrejme zlou baterkou. Je to aj dosť pravdepodobné, lebo baterka vyzerala ako originál a auto má už 7 rokov.

Uživatelský avatar
Kamyl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 471
Registrován: 08.07.2008 20:43
Bydliště: Ostrava / Karviná / Brušperk
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Kamyl »

Mam dotaz ohledne nabijeni. Uz jsme to resili sice na nasem provizornim chatu o vikendu, nicmene se radeji jeste ujistim... Kdyz chci nabijet baterku a mam strach, ze se mi rozhodi elektronika a vynuluje radio, muzu nabijet normalne pripojenou baterku? Jen otevrit motor, cvaknout svorky na poly baterky a nechat nabijet?

Chci zkusit dobit, celkem line roztaci motor rano, kdyz jsou teploty uz nizko. Destilkou to asi nebude, jelikoz to je bezudrzbova Banner Uni Plus, mela by byt max 2 roky stara...
Obrázek

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5487
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od patper »

Kamyle - jasnacka, nech to zapojene a nabijej co se do ni vejde :mrgreen:

Uživatelský avatar
majatrabi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od majatrabi »

Klidně můžeš nabíjet. Stejně ti tam tlačí tak 6A.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“