ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 19.01.2017 21:35
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Po vymene celej kocky abs (lebo svietilo abs esp a cerveny vykricnik) lebo na diagnostike ukazalo chybu komunikacie ukazuje teraz chybu praveho zadneho abs snimaca...snimac vymeneny (skusany aj novy ate) a stale svieti chyba...zrejme je preruseny kabel ale ten co je tahany uz vnutrom auta..viete poradit kade to je presne tahane? V lavom prahu?...nakoniec asi ani nebol zly ten snimac ale len seknuty kabel niekde..
1,9 tdi, 85kw, rv 2002, 4 motion
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 10.12.2018 22:54
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Tak jsme si do rodiny pořídili Galaxy II VR6, 150kw, 2001, 175000km dovezené z NL, původem z D. Včera se mi rozsvítilo ESP a ECP. Automat začal při řazení kopat jak nahoru, tak dolů. Byli to takové rány, že jsem měl obavy o poškození převodovky. Nepomohlo zastavit a vypnout klíček. Pomohlo až odpojení baterie. ESP i EPC zhasli a auto zase řadilo skvěle, ale jen cca 10km a bylo tu znovu...
A příčína? Kdybych to nezažil, neuvěřím...
Pročítal jsem tedy celou noc forum a někdo tady psal, že měl podobný problém se mu stal při špatně připojeném altíku. No já měl na autě vypálenou pojistkovou svorkovnici vedle baterie, kterou jsem před pár dny vyměnil. Přitom jsem si všiml, že kabel od altíku je přibastlen (a asi taky zkrácen) a připojen přímo na pojistku svorkovnice vedle baterky a odtud propojovacím kabelem byla elektrika přivedena na baterku. Vyměnil jsem vypálenou svorkovnici a kabel od altíku jsem připojil zpátky k první pojistce svorkovnice, tak jak to někdo bastlil, jen jsem to udělal pomocí propojovacího kabelu (cca 6mm silného s oky) a řádně spoje sešrouboval. Po kopancích převodovky, jsem tento spoj zase rozebral a altík připojil přímo na baterku. No a je po závadě Automat řadí jak má a ESP ani EPC nesvítí...
A příčína? Kdybych to nezažil, neuvěřím...
Pročítal jsem tedy celou noc forum a někdo tady psal, že měl podobný problém se mu stal při špatně připojeném altíku. No já měl na autě vypálenou pojistkovou svorkovnici vedle baterie, kterou jsem před pár dny vyměnil. Přitom jsem si všiml, že kabel od altíku je přibastlen (a asi taky zkrácen) a připojen přímo na pojistku svorkovnice vedle baterky a odtud propojovacím kabelem byla elektrika přivedena na baterku. Vyměnil jsem vypálenou svorkovnici a kabel od altíku jsem připojil zpátky k první pojistce svorkovnice, tak jak to někdo bastlil, jen jsem to udělal pomocí propojovacího kabelu (cca 6mm silného s oky) a řádně spoje sešrouboval. Po kopancích převodovky, jsem tento spoj zase rozebral a altík připojil přímo na baterku. No a je po závadě Automat řadí jak má a ESP ani EPC nesvítí...
-
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 13.03.2008 16:53
- Bydliště: Slovensko
ESP samovoľne pribrzďovanie kolies.
Zdravim pánove.
Nenašiel som tu môj problém.
Jedná sa o Sharan 2008 4motion.
ESP mi pribrzďuje zadné kolesá pri zatačani, robí to iba pri pridaní plynu. Ak idem priamo tak to nerobí.
Tlačítko vypnutia ESP nereaguje. VCDS žiadnu chybu nevykazuje. Základné nastavenie volantu je vporiadku.
Snimácie krúžky na kolesách sú vporiadku, v zadu boli menené pred dvoma rokmi.
Nenašiel som tu môj problém.
Jedná sa o Sharan 2008 4motion.
ESP mi pribrzďuje zadné kolesá pri zatačani, robí to iba pri pridaní plynu. Ak idem priamo tak to nerobí.
Tlačítko vypnutia ESP nereaguje. VCDS žiadnu chybu nevykazuje. Základné nastavenie volantu je vporiadku.
Snimácie krúžky na kolesách sú vporiadku, v zadu boli menené pred dvoma rokmi.
-
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 13.03.2008 16:53
- Bydliště: Slovensko
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Problém s tlačidlom vypinania ESP som vyriešil. Menil som rádio, mal som odpojené všetky tlačitka na stredovom paneli, a pri spätnom zapájaní som
prehodil konektory medzi ESP a vyhrievaním predného skla, (divne že to pasovalo) no a už to funguje.
prehodil konektory medzi ESP a vyhrievaním predného skla, (divne že to pasovalo) no a už to funguje.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 11.08.2020 10:02
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní, kdy ne? tlačítko ESP
Te sepnuti esp nebo vypnuti mohlo byt ti, ze zadni kola pri zatizeni se stlacila a zmenil se polomer a abs cidla tim padem mohla mit rozdilne hodnoty vepredu a v zadu. Jelo auto normalne, nebo bylo,, line''?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19.10.2014 18:00
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Zdravím mám problém že ESP přestalo fungovat, svítí kontrolka
Address 03: ABS Brakes
Controller: 7M3 907 379 E
Component: ESP FRONT MK25 0102
Coding: 0006154
Shop #: WSC 00020
No fault code found.
Nějak to auto jde do háje, taky u jedněch zadních dveří přestal zamikat centrál s dnes už mi nešelani otevřít kufr.
Tak přemýšlím jestli je někde chyba v elektroinstalaci (vlhké zmrzléprodřené) Nebo jestli mi fakt odešla řídící jednotka ......
Address 03: ABS Brakes
Controller: 7M3 907 379 E
Component: ESP FRONT MK25 0102
Coding: 0006154
Shop #: WSC 00020
No fault code found.
Nějak to auto jde do háje, taky u jedněch zadních dveří přestal zamikat centrál s dnes už mi nešelani otevřít kufr.
Tak přemýšlím jestli je někde chyba v elektroinstalaci (vlhké zmrzléprodřené) Nebo jestli mi fakt odešla řídící jednotka ......
- tornado1
- Člen klubu
- Příspěvky: 14715
- Registrován: 04.11.2009 13:31
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
esp žádnou chybu dle výpisu nemá.. zkus motorovou jednotku... žádnou jednotku špatnou nemáš, pouze poškozené kabely do dveří
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 19.10.2014 18:00
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Jednotka motoru taky cosi vypisuje
Address 01: Engine
Controller: 038 906 019 LQ
Component: 1,9l R4 EDC 0001SG 1594
Coding: 00002
Shop #: WSC 00020
WVWZZZ7MZ3V041126 VWZ1Z0B2382408
3 Faults Found:
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 35-10 - - - Intermittent
18080 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1672 - 35-00 - Please Register/Activate
17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1570 - 35-00 - Please Register/Activate
Readiness: N/A
Takže to jsou nepodstatné hlášky a chyba je v těch kabelech ve dveřích? Tam to popravdě začalo zlibit jako první.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 11.09.2014 20:33
- Bydliště: Poprad
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
Zdravím.
Dám to do tejto sekcie, hoci by to mohlo ísť aj do "brzdy, ABS". Priblížim vám problém ktorý som mal a ako som ho vyriešil. Sharan, 2009, 4-motion, 1,9tdi, mám ho 6 rokov.
Z ničoho nič mi auto pri pravotočivej jazde zapínalo bezdôvodne ESP akoby som bol v šmyku. To ESP len preblikávalo, akoby systém zasahoval. Žiadna chyba. Robilo to pri rýchlej aj pripomalej jazde - výjazd na dialnicu, odbočenie doprava na križovatke, či zaradenie sa pred vozidlo pri obiehaní - to vám poviem bolo najdesivejšie, keďže auto začalo pribrzďovať a znížil sa výkon motora. Samozrejme VAG nepovedal nič.
Hľadal som možný problém a prečítal rôzne fora domáce aj zahraničné aj Audi aj iné značky. Podobné problémy mali ale ich riešenia mi nepomohli. Tu je to čo som na internete vypátral a čo ľuďom spôsobovalo problémy:
- funkcia čidiel ABS - OK - všetky 4 fungovali, na grafe priebehu pri jazde ukazovali adekvátne rozdiely pri jazde rovno či zatáčaní (jednotka 03 ABS, hodnoty 001, dole tlačítko graf)
- čidlo natočenia volantu - OK - (03 ABS, hodnoty 004, prvá zľava - v priamej polohe volantu nula, do strán plynulý nárast uhlu natočenia)
- funkcia čidla priečneho zrýchlenia - OK - (03 ABS, hodnoty 004, druhá zľava - má sa pohybovať okolo 0)
- funcia čidla pozdĺžneho zrýchlenia -OK - (03 ABS, hodnoty 006, prvá zľava - má sa pohybovať okolo 0)
Čidlo priečneho, pozdĺžneho zrýchlenia a čidlo rotácie vozidla je v tzv. združenom čidle v plechovom obale pod sedačkou šoféra, je dobré ho pozrieť či nedošlo k narušeniu jeho fyzickej polohy. Preto aj základné hodnoty tohto združeného čidla sú iné ako pri jednotkách v predkolkách.
- tlak v pneumatikách
- rozdielne druhy či opotrebenie pneumatík
- geometria náprav - zbiehavosť, kontrola rázvoru na oboch stranách, atď
- konektory pripojenia čidiel ABS na vozidlo
- poškodené guľové čapy na nápravach
- hladina brzdovej kvapaliny
- spínač brzdového pedála
- krúžok ABS na homokinetickom kĺbe
- prelomený kábel na čidle ABS
- jednotka ABS vrátane pripojenia
- slabá baterka
- zlý kontakt v poistkách pri baterke
- konektor na haldexe
- káble v prechodkách dverí
- možno som niečo ešte zabudol....
Všetko som prešiel podľa vyššie uvedených možných príčin ...a nič. Logoval som priebehy rýchlostí čidiel ABS pri pomalom zatáčaní vpravo aj vľavo (graf rýchlostí som nastavil na 40km/hod... a tu náhodou pri cúvaní som si všimol 2 nárastové zákmity rýchlosti na ľavom zadnom čidle, vpred to nerobilo. Keďže krúžok ABS na zadnom kĺbe nevidno, tak som priestor medzi krúžkom a tehlicou vyfúkal stlačeným vzduchom - žiadna zmena, vystriekal som to čističom na brzdy a vyfúkal tlakovým vzduchom - žiadna zmena.
Konečne po pár dňoch zasvietila kontrolka ABS a ostala svietiť spolu s ABS. Objavila sa chyba zadného ľavého snímača ABS. Hurá. Vadné čidlo, myslel som si.
Podľa čítania tu som nedúfal že sa mi podarí to čidlo vybrať nejako jednoducho, ale išlo to. Táto verzia čidla je v plastovom obale s bočnými výčnelkami, tak sa mi ho podarilo dostať von. Nebolo ani špinavé, ani poškodené. Napadlo ma cez otvor čidla vyčistiť krúžok ABS, nejavil nejaké známky roztrhnutia či prehrdzavenia, či zanesenia ale aj tak som vyčistil drážky. Všetko som cez otvor vyfúkal a vystriekal čističom na brzdy a znova vyfúkal. Zarazilo ma, že krúžok bol na pár miestach vyleštený, akoby sa šúchal o senzor.
A vtedy som si všimol na podlahe pod kolesom kúsok pliešku, tak 1,0 x 0,7cm. Z jednej strany bol vyleštený, na druhej strane hrdzavý. Bol to kúsok odpadnutej hrdze, ktorý sa dostal do pristoru medzi krúžok ABS a tehlicu. Tam šarapatil a menil asi impulzy ktoré čidlo snímalo. Bol asi zaseknutý medzi čidlom ABS a krúžkom ABS a pri jazde vzad sa uvolnil a pretočil sa vzad a vytvoril tie rýchlostné špičky, ktoré som pozoroval na grafe. Takže na základe zlých údajov z toho čidla auto vyhodnotilo buď preklz alebo šmyk a zasahovalo ESP.
Takže som všetko zložil nazad, znovu načítal pameť závad a všetko vymazal. Odvtedy sa závada viac neprejavila. Dokonca som objavil prasknutú pružinu na ľavej zadnej strane - chýba mi jeden horný závit. Takže mi asi pri nejakej príležitosti praskla pružina a to zároveň spôsobilo aj ulomenie kúsku hrdze čo som našiel a robil mi šarapatu. Týmto som len chcel prispieť svojimi poznatkami na toto fórum pre ľudí čo by mohli mať podobný problém.
Podotýkam že som len používatel a fanúšik tohto auta, takže opravy sú len moje hobby...
Dám to do tejto sekcie, hoci by to mohlo ísť aj do "brzdy, ABS". Priblížim vám problém ktorý som mal a ako som ho vyriešil. Sharan, 2009, 4-motion, 1,9tdi, mám ho 6 rokov.
Z ničoho nič mi auto pri pravotočivej jazde zapínalo bezdôvodne ESP akoby som bol v šmyku. To ESP len preblikávalo, akoby systém zasahoval. Žiadna chyba. Robilo to pri rýchlej aj pripomalej jazde - výjazd na dialnicu, odbočenie doprava na križovatke, či zaradenie sa pred vozidlo pri obiehaní - to vám poviem bolo najdesivejšie, keďže auto začalo pribrzďovať a znížil sa výkon motora. Samozrejme VAG nepovedal nič.
Hľadal som možný problém a prečítal rôzne fora domáce aj zahraničné aj Audi aj iné značky. Podobné problémy mali ale ich riešenia mi nepomohli. Tu je to čo som na internete vypátral a čo ľuďom spôsobovalo problémy:
- funkcia čidiel ABS - OK - všetky 4 fungovali, na grafe priebehu pri jazde ukazovali adekvátne rozdiely pri jazde rovno či zatáčaní (jednotka 03 ABS, hodnoty 001, dole tlačítko graf)
- čidlo natočenia volantu - OK - (03 ABS, hodnoty 004, prvá zľava - v priamej polohe volantu nula, do strán plynulý nárast uhlu natočenia)
- funkcia čidla priečneho zrýchlenia - OK - (03 ABS, hodnoty 004, druhá zľava - má sa pohybovať okolo 0)
- funcia čidla pozdĺžneho zrýchlenia -OK - (03 ABS, hodnoty 006, prvá zľava - má sa pohybovať okolo 0)
Čidlo priečneho, pozdĺžneho zrýchlenia a čidlo rotácie vozidla je v tzv. združenom čidle v plechovom obale pod sedačkou šoféra, je dobré ho pozrieť či nedošlo k narušeniu jeho fyzickej polohy. Preto aj základné hodnoty tohto združeného čidla sú iné ako pri jednotkách v predkolkách.
- tlak v pneumatikách
- rozdielne druhy či opotrebenie pneumatík
- geometria náprav - zbiehavosť, kontrola rázvoru na oboch stranách, atď
- konektory pripojenia čidiel ABS na vozidlo
- poškodené guľové čapy na nápravach
- hladina brzdovej kvapaliny
- spínač brzdového pedála
- krúžok ABS na homokinetickom kĺbe
- prelomený kábel na čidle ABS
- jednotka ABS vrátane pripojenia
- slabá baterka
- zlý kontakt v poistkách pri baterke
- konektor na haldexe
- káble v prechodkách dverí
- možno som niečo ešte zabudol....
Všetko som prešiel podľa vyššie uvedených možných príčin ...a nič. Logoval som priebehy rýchlostí čidiel ABS pri pomalom zatáčaní vpravo aj vľavo (graf rýchlostí som nastavil na 40km/hod... a tu náhodou pri cúvaní som si všimol 2 nárastové zákmity rýchlosti na ľavom zadnom čidle, vpred to nerobilo. Keďže krúžok ABS na zadnom kĺbe nevidno, tak som priestor medzi krúžkom a tehlicou vyfúkal stlačeným vzduchom - žiadna zmena, vystriekal som to čističom na brzdy a vyfúkal tlakovým vzduchom - žiadna zmena.
Konečne po pár dňoch zasvietila kontrolka ABS a ostala svietiť spolu s ABS. Objavila sa chyba zadného ľavého snímača ABS. Hurá. Vadné čidlo, myslel som si.
Podľa čítania tu som nedúfal že sa mi podarí to čidlo vybrať nejako jednoducho, ale išlo to. Táto verzia čidla je v plastovom obale s bočnými výčnelkami, tak sa mi ho podarilo dostať von. Nebolo ani špinavé, ani poškodené. Napadlo ma cez otvor čidla vyčistiť krúžok ABS, nejavil nejaké známky roztrhnutia či prehrdzavenia, či zanesenia ale aj tak som vyčistil drážky. Všetko som cez otvor vyfúkal a vystriekal čističom na brzdy a znova vyfúkal. Zarazilo ma, že krúžok bol na pár miestach vyleštený, akoby sa šúchal o senzor.
A vtedy som si všimol na podlahe pod kolesom kúsok pliešku, tak 1,0 x 0,7cm. Z jednej strany bol vyleštený, na druhej strane hrdzavý. Bol to kúsok odpadnutej hrdze, ktorý sa dostal do pristoru medzi krúžok ABS a tehlicu. Tam šarapatil a menil asi impulzy ktoré čidlo snímalo. Bol asi zaseknutý medzi čidlom ABS a krúžkom ABS a pri jazde vzad sa uvolnil a pretočil sa vzad a vytvoril tie rýchlostné špičky, ktoré som pozoroval na grafe. Takže na základe zlých údajov z toho čidla auto vyhodnotilo buď preklz alebo šmyk a zasahovalo ESP.
Takže som všetko zložil nazad, znovu načítal pameť závad a všetko vymazal. Odvtedy sa závada viac neprejavila. Dokonca som objavil prasknutú pružinu na ľavej zadnej strane - chýba mi jeden horný závit. Takže mi asi pri nejakej príležitosti praskla pružina a to zároveň spôsobilo aj ulomenie kúsku hrdze čo som našiel a robil mi šarapatu. Týmto som len chcel prispieť svojimi poznatkami na toto fórum pre ľudí čo by mohli mať podobný problém.
Podotýkam že som len používatel a fanúšik tohto auta, takže opravy sú len moje hobby...
Vw Sharan , motor 1.9Tdi BVK 85kW, 4motion, edicia United, rok 2009
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: ESP, FUNKCE: kdy je funkce ESP aktivní? tlačítko ESP, závady
super a jeden z mala co sa podeli s vyriesenim problemu....vacsina len zobroni o pomoc a spatna vazba ziadna....