KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
sparazza
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 25.01.2015 00:30

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od sparazza »

otázka - nejde klima SHARAN 2.0TDI/103kW 2007

nově naplněna klima - 950g ... je toto množství správně - jak poznám kolik mám výparníků 1, 2?? ... ovladání na climatronicu je pro předek i zadek+výdechy ventilace jsou i vzadu ve stropě
VAG bez závad
při diag akčních členů se větrák rozeběhne jak na první i druhou rychlost, požadavek na sepnutí kompresoru ano - kompresor běží NE
zapnu klima - při proměření proudu na svorkovnici elmagnet spojky na kompresoru 0,5V a větrák vpředu neběží
pokud napíchnu kabely ke kompresoru na přímo , tak se kompr. rozeběhne - ovšem bez větráku vpředu - i tak po chvilce trubka ke kondenzátoru (chladičová stěna ) je citelně teplá - v interiéru lehký ale opravdu lehký náznak chladnějšího vzduchu na výdechu ventilace

viníci?
?? relé č. 168 v panelu nemám - jen 454 - to by mělo s klimou prý snad také souviset
?? čidlo tlaku klima - nevím kde ho hledat

díky za každou radu borci !!

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5326
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od michall »

Jedno- nebo dvouzónová http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=29782" onclick="window.open(this.href);return false;
tj. pokud máš na stropě výdechy pro 2. a 3. řadu seslí, a pokud je levé zadní okno napevno, pak máš pravděpodobně dvouzónovou. Pokud je splněno vše pro chod klimatizace a kompresor přesto neběží, je divné, že by v paměti závad nic nebylo.

J293 = relé typ 454 - na jeho patici na pinu 1 (zelený vodič), by mělo být 12V, má-li běžet kompresor (výstup na mg. spojku)
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

sparazza
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 25.01.2015 00:30

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od sparazza »

woow, děkuju:
tj. pokud máš na stropě výdechy pro 2. a 3. řadu seslí, a pokud je levé zadní okno napevno - ANO, přesně tak to je - dle štítku na frontendu 2 výparníky tj. 950g - tedy naplněno správně navíc klimatronik nebliá

na pinu 1 relé 454 naměřeno:
ECON = 0,5V
AUTO = 12V

na napíchnutém kabelu svorkovnice magnetspojky komresoru při AUTO 0,5V - při zapojení na tvrdo na baterku = 12V

jsme tedy dobře na nefunkčním relé 454???
díky tomu se nespustí ani větrák sahary???

děkujůůů

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5326
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od michall »

Z toho pinu1 by měl jít vodič na kompresor, jestli teda máš na něm +12V při AUTO (tak by to mělo být), a na pinu1 konektoru kompresoru proti kostře nic, tak je asi něco špatně.
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

sparazza
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 25.01.2015 00:30

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od sparazza »

přesně tak to je...pokusím se sehnat "ojeté" relé 454 a podám info
pokud teda není K.O. kabel někde cestou od relé do konektoru...hehe...ale to bych měl písknout, ne?

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5326
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od michall »

No pokud je na 454 pin1 napětí a mění se, tak bude nejspíš chyba v tom spoji. Šlusmetr poradí :-)
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

sparazza
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 25.01.2015 00:30

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od sparazza »

na pinu 1 je tam při nastartovaném motoru a vyndaném relé 454 13,5V stálých - což je normální napětí při běžícím motoru

vypnu zapalko - cvaknu tam relé zpátky - znovu nastartuju - a proud na svorkovnici magnet spojky není

ráno moudřejší večera - máme v MB vrakoviště - pokusím se o to relé

jinak zatím moc díky

Milda07
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 31.07.2016 17:50

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od Milda07 »

mám Sharan 1.9TDI 2006,dvouzonová klima,pokud je chladněji klima jede,pokud auto stojí ve vedru na slunku,nejde,ozve se takové zabzučení,jak přidření,klimatronic začne blikat a klima nejde,setkal jste se s tím někdo?

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5326
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od michall »

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=3190582#p3190582" onclick="window.open(this.href);return false;

dotaz staci dat jednou
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Mr_47
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 18.09.2012 16:07
Bydliště: Levice

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od Mr_47 »

zdravim pani , nasledovny problem klima isla do teraz stale perfektne autom sa postalo na pumpe na dialnici a od startu ani tuk nezopne klimakompresor.
Boli sme na kontrole cca 2,5 rocne chladivo je tam cize napln nieje prazdna.
Vag nič bez chyby ,neda sa nejako spustit spojka cez diagnostiku ?
Vymenili sme sme spojku na klimakompresore a bez zmeny cize momentalne som ostal nahraty vsetko sa tvari, ze ide a pritom nejde.
Kde hladat chybu ? ešte ma napadlo pri vymene spojky isla reminca nasadit dost tažsie respektive ci nieje daleko ta spojka od seba ine ma nič nenapada.
Cital som rele 454 alebo 430 ? :roll:
Seat Alhambra 1.9 TDI 85@103kw 4X4 BVK 2010
Seat toledo 1.9 TDI 96@120kW ASZ 2003

Julinaa
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 30.09.2009 23:07
Bydliště: " HRADUBICE " konec D11

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od Julinaa »

Ahoj, ke kompresoru nejde napětí, hledám relé pod CE, ale nenacházím relé 168, což by mělo být asi ono. Nevíte kde se nachází ?

Galaxy I rv.2000 81kW

padlos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 15.11.2015 08:36
Bydliště: Praha 4

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od padlos »

Ahoj, chci se zeptat u Sharana 2006, 2.0TDI, nespíná spojka na klimakompresoru. Na konektoru není na zeleném vodiči 12v. Na relé 454 na pozici 1 při zapnutém AUTO 12v je a při ECON ne. Z relé pozice 1 mi zelený drát propípnout nešel tak jsem ho zkusit napíchnout z venku přímo na klimakompresor, ale klima stejně neběží. Na vagu žádná chyba. Při proměření spojky kompresoru odpor 3.9ohmu.
Napájí zelený kabel ještě něco krom klimakompresoru? Kde by ještě mohla být chyba?
Klimatizace je nově naplně, bez úniku.
Díky za rady.
VW Sharan 2009, 2.0TDI, BRT, HighLine

fritschv
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 05.12.2008 10:33
Bydliště: Pardubice

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od fritschv »

zdravím borci
zkouším obnovit tento problém
vyřešili jste jej? nemůžu nikde sehnat el.schéma abych se tím prokousal
jde mi o Sharan 1,9tdi 96kw ASZ
díkes
SHARAN II 1.9TDi 96KW ASZ
ex Alhambra II 1.9TDi 85KW AUY

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5326
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od michall »

O co konkrétně jde? Nejsem teď u schémat, ale mám za to, že spojku ovládá přímo Climatronic, takže to chce měřit a najít problém - výstup Climatronicu, konektor u kompresoru, ...
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

fritschv
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 05.12.2008 10:33
Bydliště: Pardubice

Re: KLIMA: el. magnetická spojka na klimakompresoru

Příspěvek od fritschv »

popíšu problém od začátku
2-zonová klima Climatronic:
po zapnutí klíčku nebliká,říkal jsem si hurá klima funguje(při koupi auta), bohužel jsem se hluboce mýlil...
šup kontrola naplnění - bylo tam asi jen 200g, odsáto,vakuování OK, doplněno na 1050g - A ZASE NIC :evil:
kontrola tlakáče v PP podběhu ukázala, že ikdyž držel ještě pohromadě tak to měl za sebou - po lehkým zabrání na sundání konektoru se rozlomil - viz fotka
20200520_201441.jpg
bohužel klima tvrdošíjně NE a NE...
samozřejmě proběhla i kontrola pojistek, ale nenašel jsem žádnou přepálenou
jal jsem se tedy rozebírat část podpalubky, abych se dostal na jednotku ventilátorů 454 (J293), byl to sice porod ji dostat ven, ale nic evidentně napálenýho není vidět - itak jsem sehnal jinou (snad dobrou), ale bohužel...
20200524_112707.jpg
podotýkám, že konektor na kompresoru(spojce) je OK
bez napětí spojkou (středem) otočím,po zapojení napřímo na baterku přiskočí a už ji neotočím
měřák jsem měl napíchnutý v konektoru a prostě z něj šťáva nejde - mínus pól (předpokládám č.2) jsem cinknul proti kostře a OK, plus předpokládám na č.1

na Alhambře jsem se Vagem připojil, ale netuším proč mi odmítá komunikovat se Sharanem (r.v.2004), takže bloky hodnot si načíst nemůžu

zkoušel jsem nainstalovat ElsaWin, ale nejde mi upgrade ze 4.1 na 5.0 hodí to chybu SQL serveru - nevím co dělám špatně ACH JO...

proto poptávám el.schema na tuto motorizaci, abych viděl co stojí spojce v cestě a šel na to postaru s měřákem
SHARAN II 1.9TDi 96KW ASZ
ex Alhambra II 1.9TDi 85KW AUY

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“