KOUPĚ SHARANA: 2.8 V6, 4x4, ano či ne? pro a proti

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: 2.8 V6, 4x4, ano či ne? pro a proti

Příspěvek od Radoslav »

Tá teplota oleja je normálne vyššia ako teplota vody,nemaj obavy. Pokiaľ ti nevypisuje na display nejaké odozvy na nedostatočné mazanie,tak by som ten olej čo máš nemenil za 10w60.To uvidíš časom. A to spetné zrkadlo zaraď do sekcie bazár,tam to poriešiš určite skôr.

Uživatelský avatar
Korda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 120
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: 2.8 V6, 4x4, ano či ne? pro a proti

Příspěvek od Korda »

Ten olej 10-60 je na tento motor s LPG lepší .Tu teplotu mě to ukazuje taky tak.Lpg je větší spalovací teplota než benzín tak proto ta teplota.

e.so
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 10.03.2011 23:34
Bydliště: Ostrava

Re: KOUPĚ SHARANA: 2.8 V6, 4x4, ano či ne? pro a proti

Příspěvek od e.so »

Ok, díky všem za reakce na můj dotaz. Teď se mi blíží výměna oleje, tak popřemýšlím i o tom oleji 10w-60. Radoslav mi to nedoporučuje, možná je to opravdu zbytečné. Nevím, budu přemýšlet. Jen jestli to tomu motoru neuškodí - jít z 5W do 10W? Podle sevisní knížky se tam lil jen 5W-40, od začátku doteď (265 000km). Jinak na netu se dá sehnat Shell Helix Ultra Racing 10W-60 1l za 169,- nebo 4 l za 899,- což je asi dobrá cena. Ten olej se doporučuje pro supersporty, BMW řady M, Audi R8 V10 GT, Bugatti Chiron, Bugatti Veyron, Aston Martin V8 Vantage S, Ferrari F12 Berlinetta nebo Ferrari FF, tedy velké výkony. Já vím, že i naše 2,8 V6 mají 150kW, což je možná nejvíc mezi Sharany. Ale ty supersporty to je 200,300,400 kW. Trochu vyšší level :D
To zrcátko zkusím pořešit i v sekci bazar, myslel jsem, že tady v klubu V6 by ho mohl mít někdo i doma, nebo by věděl o nějaké V6 na šroťáku apod. Má 12 pinů a to je taky level :D

Radoslav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 18.05.2009 11:05
Bydliště: Stropkov
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: 2.8 V6, 4x4, ano či ne? pro a proti

Příspěvek od Radoslav »

Daj potom vedieť,čo a ako ak ten olej zmeníš.

e.so
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 10.03.2011 23:34
Bydliště: Ostrava

Re: KOUPĚ SHARANA: 2.8 V6, 4x4, ano či ne? pro a proti

Příspěvek od e.so »

Ještě o té výměně za 10w-60 budu přemýšlet. Vygoooglil jsem nějaké články o viskozitě olejů :? :D ..........

Čím je číslo viskozitní třídy vyšší, tím je olej více viskózní. U každé viskozitní třídy je definována minimální viskozita při vysoké teplotě 100°C (garance, že olej bude i při vysoké teplotě dostatečně viskózní a udrží se v mazacím prostoru). Písmeno "W"(z anglického Winter) u nižších viskózních tříd upozorňuje na to, že je u viskozitní třídy navíc definována maximální hodnota viskozity při nízkých teplotách (garance, že i při nízkých teplotách mazivo příliš neztuhne). Podle toho, zda viskozita oleje vyhovuje pouze jedné viskózní třídě nebo více třídám, dělíme oleje na jednorozsahové a vícerozsahové. Příkladem jednorozsahového oleje je olej s označením SAE 10W (splňuje nároky pouze jedné viskózní třídy 10W), příkladem vícerozsahového oleje je olej s označením SAE 10W-40 (splňuje nároky viskozitní třídy 10W i viskozitní třídy 40).

aj fotka tam byla :D
Přílohy
20180716_095506_HDR-1[1].jpg

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“