KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Janchi999 »

No, tak to som nevedel. Ale i napriek tomu, ja radsej naftu :mrgreen: .
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Já taky :wink:.

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Shemik »

Marku & spol., ted mi na zaklade Vasi debaty vznikla otazka. Pokud ma LPG, jak rikas, tloustku sten 1,2 cm, tak to nebude zadnej lehkej drobek. Da se nejak priblizne uvest, nebo zda to nekdo vite, kolik alespon priblizne vazi kompletne cele to LPG zarizeni :?:

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Janchi999 »

Shemik, to je dobra otazka. Montazou LPG sa totizto znizuje uzitkova hmotnost vozidla. No, hmotnost LPG sa vacsinou hybe okolo 50 az 80 kg... Zalezi od tvaru a velkosti nadrze
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Shemik »

Takze cca jeden dospely covek. Jasne, i na tu spotrebu to zatieni ma jiste maly vliv, ale byt maly, tak nejaky urcite ano, takze z dlouhodobeho hlediska to znizuje efekt uspory, pro ktery se LPG dela :lol: A to snizeni uzitne hmotnosti je ta druha vec :lol: Nijak tim LPG nehanim, jen me napadla tato otazka, ktera tu pokud vim, jeste vznesena nebyla :lol: I to je mozna jeden z duvodu, pro ktery ten rozdil v provozu LPG a Nafty je mensi, nez si mnozi mysli :lol:

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od abeljozef »

Tu su bezpecnostne testy:

http://www.zdruzenie-lpg.sk/index.php?o ... &Itemid=34" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Waclav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Waclav »

Zdravim
přidávam fakta k Shemikovu dotazu stran váhy LPG nádrže,
dle TP jsem měl původní provozní hmotnost 1730Kg po změně na systém LPG 1781kg tedy +51kg :wink:
Jinak podotýkám již povícerokráte, LPG systém jsem si nechal montovat né proto abych jezdil levněji než s TDI, ale abych jezdil za "přibližně" stejné Kč jako s TDI, holt "socka" !!! Důvod proč jsem šel do VR6+LPG viz můj příspěvek výše
W

Uživatelský avatar
MirekX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 19.07.2009 00:37
Bydliště: Týniště nad orlicí

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od MirekX »

jestli trochu můžu:
LPG mám ještě doteď ve feldě, je to s centrálním směšovačem, řízení dle lambdy - lovtec Tronic. Za najetých skoro 300 tis na LPG problémy nebyly žádné, 1x výměna membrán. účinky na motor nevim, má najeto 450tis a furt jede, bez spotřeby oleje. průměrná spotřeba kolem 8 litrů LPG. Nádrž v rezervě, dojezdovka postavená kolmo u zadních sedadel, takže kufr bez omezení. Nyní mám SAGa 5 let s TDI motorem
pokud chci něco počítat, tak z průměrných spotřeb a průměrných cen, protože každý jezdí jinak a spotřebu máme každý jinou
průměrné ceny paliv za rok 2009 v nějaký tabulce na netu jsou: http://www.olomouc.czso.cz/xm/redakce.n ... _roce_2009" onclick="window.open(this.href);return false;

LPG 12,7 nafta 26,1
průměrné spotřeby motorů v SAG ) beru ze stránek VW kombinovanou spotřebuhttp://www.volkswagen.cz/modely/sharan/ceniky_ ... right=5255
1,9TDI 85kW má 6,7 a 2,0i 85kW má 9,4
z tabulek vím, že LPG má oproti benzínu horší výhřevnost a spotřeba LPG oproti benzínu vzroste o 28% - prostě na stejně odvedenou práci je třeba o cca 28% LPG víc než benzínu (přepočet z hmotnostní výhřevnosti na objemovou- prostě tak jak se tankuje a platí - za litry). S tím nic neudělá ani vstřikování LPG, to je realita, protože motor je tepelný stroj. A u tý feldy mi to vycházelo přesně, protože vykázaná spotřeba palubním počítačem (jakoby benzínu) při provozu na LPG byla přesně ten rozdíl ve výhřevnosti. takže pak vychází u toho dvoulitru kombi spotřeba LPG 12litrů, u motoru 1,8T 110kW je to 12,5, u toho V6 nevim. Na peníze tedy 2,0i kilometr za 1,52Kč, TDI 1,9 za 1,75
K tomu u LPG nějakej benzín, ale stejně vyjde trochu líp to LPG, k tomu nyní nulová silniční daň na auta s LPG pro podnikavce
Kdo ovšem jel v naloženém SAG s dvoulitrem na LPG (já jo) tak to není jízda, to je trápení, ten motor i v octávce nejede k praseti, ve V6 jsem nejel, ale asi bomba, jenže spotřeba je jinde
Já jsem samo pro TDI, už jen proto, že za cenu přestavby benzínu na LPG mám svou přestavbu TDI. A 380Nm ve 2tis a 160PS ve 3tis (pásmo, otáček, ve kterém se obvykle pohybuju) si vychutnávám každý den velmi rád :D
LPG systémy jsou už bezvadný, trápil jsem se s jedním pažoutem 1,8 s lovtekem magic - vstřikování MPi a ta diagnostika je supr, auto se chová naprosto bezvadně, žádný chybový hlášky - jen kdyby ti umělci,co to montují to uměli nastavit, to je problém, ale po vyladění dobrý.
Tak asi tak :)
Sharan 2001 85kW AUY , úpravy a soft dieselpower 225PS a 500Nm Obrázek

oleje Q8, servis JCB

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Briannn píše:Jo a podpis si měnit nebudu já VR6 nemám :)
Ne? A co tedy máš? Pokud je mi známo, máš motor VR6, který je pouze ne zcela správně označován jako V6.

Na to, že máš motor VR6 bys měl být hrdý a naopak to všude s náležitou pýchou psát, protože motorů VR6 je jako šafrávu (V6-ku má kdekdo).

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Hmotnost nádrže LPG (prázdné, kompletně osazené) se pohybuje podle rozměru (= objemu) od 20 do 40 kg - toroidní jsou těžší než válcové (uvažujeme-li stejný objem). Vejde se do ní cca 80% jejího hrubého objemu a LPG váží přibližně půl kila na litr. Takže u SAG se hmotnost plně natankované nádrže LPG může pohybovat suverénně i kolem 60 kilogramů, možná i víc.

Brácha často montuje LPG do amerických velkolitrážních vozů. Nedávno montoval Hummer s motorem V8 objemu asi 5,8 litru. Osazoval dvě válcové nádrže o jmenovitém objemu 120 litrů (tedy cca 2x100 litrů tankovacího objemu). Každá nádrž vážila prázdná kolem 40 kg a k tomu 2x50 kg hmotnost paliva. Takže pohotovostní hmotnost vozu se zvýšila o 180 kilogramů.

Uživatelský avatar
Briannn
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Briannn »

k tomu LPG:
Váha zástavby plynu je zanedbatelná, kolikrát kdo jede tak naložený aby chybělo 70Kg :?: Já jsem tak nejel.
Plyn místo rezervy - rezerva v kufru, dá se kdykoliv dát na jiné místo. Rezervu jsem přemisťoval jen jednou za celou dobu provozu. Jezdím jen s 5ti sedadly 7 nepotřebuji. V 7mi místech to určitě problém bude.
Poplatky za revize a údržbu plynu jsou zanedbatelné.
Při použití auta k práci OSVČ je úplně osvobozen od platby silniční daně.
Poruchovost neměl jsem ani jednu poruchu na LPG.
Při opravách na motoru může plyn zavazet.
V žádném servise nebyl problém s tím, že je v autě plyn.
Plyn nedoporučuji do 2,0 DOHC jedině pro toho kdo jezdí sám a prázdný, no ale to by si asi nekupoval MPV, že.

Snad jsem na nic nezapomněl, když tak doplním. Třeba to někomu pomůže při rozhodování.
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Briannn píše:Jezdím jen s 5ti sedadly 7 nepotřebuji. V 7mi místech to určitě problém bude.
Většina lidí si ovšem SAG kupuje právě proto, že sedm míst potřebuje. Například já mám pět dětí (k tomu dva dospělí), takže sedm míst využívám často. Kdyby mi stačilo pět míst, koupím si Felicii.

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Shemik »

Ja si to Marku nemyslim, dokonce bych rekl, ze 7 mist, vyuziva naprosta mensina z nas a ze nas tu je jako kobylek :lol: . I ze srazu si pamatuji, ze ve vice nez 5ti jezdiva Daber (6) a mozna 2, 3 dalsi, u Tebe vime, je je Vas 7, ale to je skoro vsechno. My jsme doma 2 a taky prostor MPV vyuzivame pomerne hojne. Takze lidi si tyhle auta zdaleka nekupuji jen kvuli 7 zidlim, ale i kvuli prostoru pro velke naklady - jako treba zivnostnici a podnikatele, kvuli kempovani - barak na kolech a v cim mene lidech, tim vice pohodli, v neposledni rade kvuli pohodli jako takovemu, takova rodina jen se 2 ci 3 detma, ten kufr take zaplni naprosto s prehledem. My jsme doma 2 a tedy ho samo nezaplnujem denne, ale v lete pomerne casto, Feldou bych postel, lednici, 4 pytle mulcovaci kury a jeste hromadu jineho mensiho harampadi, na chalupu najednou neodvezl ani nahodou. Dokonce i sam auto pomerne dost vyuzivam jako celoprostor, kdyz potrebuji s klienty nekde v Praze podepsat rezervacni smlouvu a nechce se nam kvuli tomu prejizdet celou Prahu do kancelare, nebo neni cas hledat restauraci, tak auto behem 3 minut preskladam na kancelar pro 4 lidi, takze tech zpusobu vyuzivani celeho takhle velkeho auta je cela rada a preprava 7 lidi je, rekl bych jeden z tech mene castych. Staci se zamyslet, nad tim kolik lidi jezdi na nase srazy ve vice nez 5ti lidech, nebo o kolika lidech to fakt vime, ze s rodinou v tom poctu, vice nez 5ti fakt jezdi. Ja myslim, ze 7mi clenne posadky by se i tady v nasi sekci daly spocitat na prstech obou rukou :lol:

(A s tim souvisi prave i umisteni toho LPG zarizeni, pac pokud by nebylo misto te rezervy, ale v aute, tak je tim drtiva vetsina techto ucelu prakticky znicena.)

PS: To bylo v 90tych letech u prvnich MPVcek, kdy to lidi kupovali jen kvuli poctu lidi, dneska uz se v drtive vetsine tyhle auta kupuji kvuli pohodli a vyse popsanym ucelum :lol:

Uživatelský avatar
Briannn
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Briannn »

Marek77 píše:
Briannn píše:Jezdím jen s 5ti sedadly 7 nepotřebuji. V 7mi místech to určitě problém bude.
Většina lidí si ovšem SAG kupuje právě proto, že sedm míst potřebuje. Například já mám pět dětí (k tomu dva dospělí), takže sedm míst využívám často. Kdyby mi stačilo pět míst, koupím si Felicii.
To si myslíš jen ty, já mám zkušenosti jiné, navíc jsem objektivně zhodnotil - a + LPG pro potenciální kupce SAGu, zatím co ty by jsi měl napsat - a + dieslu tak mi tu napadáš mé poznatky.
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007

Uživatelský avatar
Rošťák65
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 19.01.2010 16:34
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Rošťák65 »

Marek77 píše:Hmotnost nádrže LPG (prázdné, kompletně osazené) se pohybuje podle rozměru (= objemu) od 20 do 40 kg - toroidní jsou těžší než válcové (uvažujeme-li stejný objem). Vejde se do ní cca 80% jejího hrubého objemu a LPG váží přibližně půl kila na litr. Takže u SAG se hmotnost plně natankované nádrže LPG může pohybovat suverénně i kolem 60 kilogramů, možná i víc.

Brácha často montuje LPG do amerických velkolitrážních vozů. Nedávno montoval Hummer s motorem V8 objemu asi 5,8 litru. Osazoval dvě válcové nádrže o jmenovitém objemu 120 litrů (tedy cca 2x100 litrů tankovacího objemu). Každá nádrž vážila prázdná kolem 40 kg a k tomu 2x50 kg hmotnost paliva. Takže pohotovostní hmotnost vozu se zvýšila o 180 kilogramů.
MirekX píše:jestli trochu můžu:
LPG mám ještě doteď ve feldě, je to s centrálním směšovačem, řízení dle lambdy - lovtec Tronic. Za najetých skoro 300 tis na LPG problémy nebyly žádné, 1x výměna membrán. účinky na motor nevim, má najeto 450tis a furt jede, bez spotřeby oleje. průměrná spotřeba kolem 8 litrů LPG. Nádrž v rezervě, dojezdovka postavená kolmo u zadních sedadel, takže kufr bez omezení. Nyní mám SAGa 5 let s TDI motorem
pokud chci něco počítat, tak z průměrných spotřeb a průměrných cen, protože každý jezdí jinak a spotřebu máme každý jinou
průměrné ceny paliv za rok 2009 v nějaký tabulce na netu jsou: http://www.olomouc.czso.cz/xm/redakce.n ... _roce_2009" onclick="window.open(this.href);return false;

LPG 12,7 nafta 26,1
průměrné spotřeby motorů v SAG ) beru ze stránek VW kombinovanou spotřebuhttp://www.volkswagen.cz/modely/sharan/ceniky_ ... right=5255
1,9TDI 85kW má 6,7 a 2,0i 85kW má 9,4
z tabulek vím, že LPG má oproti benzínu horší výhřevnost a spotřeba LPG oproti benzínu vzroste o 28% - prostě na stejně odvedenou práci je třeba o cca 28% LPG víc než benzínu (přepočet z hmotnostní výhřevnosti na objemovou- prostě tak jak se tankuje a platí - za litry). S tím nic neudělá ani vstřikování LPG, to je realita, protože motor je tepelný stroj. A u tý feldy mi to vycházelo přesně, protože vykázaná spotřeba palubním počítačem (jakoby benzínu) při provozu na LPG byla přesně ten rozdíl ve výhřevnosti. takže pak vychází u toho dvoulitru kombi spotřeba LPG 12litrů, u motoru 1,8T 110kW je to 12,5, u toho V6 nevim. Na peníze tedy 2,0i kilometr za 1,52Kč, TDI 1,9 za 1,75
K tomu u LPG nějakej benzín, ale stejně vyjde trochu líp to LPG, k tomu nyní nulová silniční daň na auta s LPG pro podnikavce
Kdo ovšem jel v naloženém SAG s dvoulitrem na LPG (já jo) tak to není jízda, to je trápení, ten motor i v octávce nejede k praseti, ve V6 jsem nejel, ale asi bomba, jenže spotřeba je jinde
Já jsem samo pro TDI, už jen proto, že za cenu přestavby benzínu na LPG mám svou přestavbu TDI. A 380Nm ve 2tis a 160PS ve 3tis (pásmo, otáček, ve kterém se obvykle pohybuju) si vychutnávám každý den velmi rád :D
LPG systémy jsou už bezvadný, trápil jsem se s jedním pažoutem 1,8 s lovtekem magic - vstřikování MPi a ta diagnostika je supr, auto se chová naprosto bezvadně, žádný chybový hlášky - jen kdyby ti umělci,co to montují to uměli nastavit, to je problém, ale po vyladění dobrý.
Tak asi tak :)

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“