MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
volouch
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 02.11.2013 01:00

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od volouch »

Zdravim, dnas když jsem chtěl šaránka přezout tak jsem se rozhodnul že se projedu.. Nastartuju vyjedu z ulice, auto studený dám za dvě a plnej plyn, v tom mi zhasnul motor, tak jsem znova chtěl nastartovat a startér točil jako by nic,jek kdyby byl bez komprese. Po chvíli jsem nastaroval tak na dva válce, za mnou bílej dým nechtěl jít do otáček. Tak jsem si myslel jestli nepřeskočily rozvody jelikož je majitel předemnou měnil těsně než jsem ho koupil. Tak jsem si zavolal kamaráda at mě odtáhne, bál jsem se abx se to nepotkalo. Ale nedalo mi to tak jsem to znovu zkusil nastartovat, auto chytlo na brnk a jako by nic jelo dál.. A ješte jeden postřech když to nechtělo chytit tak furt svítilo žhavení.. Měl jsem to ted nedávno na VAGu a tam mu vybíhala a nešla smazat chyba: vadná ŘJ. Nevim co s tim..:-(
Díky za jakoukoli radu..:-)

volouch
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 02.11.2013 01:00

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od volouch »

Jo a je to 81kW a typ motoru AFN

Uživatelský avatar
Olly
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 17.06.2013 14:24
Bydliště: Brno

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od Olly »

Stejný příznaky jsem měl taky...startování bylo horší a horší, někdy to chcíplo na křižovatce a nechtělo chytnout, jindy při volnoběhu nepravidelně zadrhávalo atd... k tomu ještě velký zvýšení spotřeby. Měl jsem nový rozvody olej filtry, ale auto se chovalo čím dál hůř. Je pravda že při delší jízdě frčelo všechno v pohodě.
Nebylo to nic jiného než vstřiky...
Naposledy upravil(a) Olly dne 11.11.2013 09:39, celkem upraveno 1 x.
Volkswagen Sharan 1.9 TDi, 96kw, 2005

volouch
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 02.11.2013 01:00

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od volouch »

To mě to auto chcípne pouze za studena a když za to vemu.. Nevim, ale dočetl jsem se že by to mohl dělat tlak oleje a že by se vyvěsili ventily. Tak mě napadlo že když to udělá jen za studena že by tam mohl být hustý olej a když je studenej tak se nedostane k těm hydroštelům.. Zase známej mechachanik z Kia mi říkal že se mu několikrát stalo že ERG ventil podobně rozhasil auto.. Tak nevim..

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od smolda »

Kdybys napsal jaký auto máš, bylo by to jednodušší. Měl jsem jedničkovou Alhu a u ní se mi za studena ventily vyvěšovaly pokaždý když jsem za to trochu vzal. Mechoš původního majitele si hrál s tlakem mazání. Hustej olej nestačil z hydroštelů vytéct a ventily zůstaly otevřený. Znovu nastartovat se dalo až cca po 5ti minutách, do tý doby byl motor jakoby bez komprese. Po zahřátí motoru nebyl problém nikdy.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od 11mAjA11 »

to musel být echt odborník že si hrál s tlakem mazání..

Nechápu že lidi musejí vrtat do něčeho co je jasně definované, pak to takto dopadá..

EGR u Kie bych nesrovnával s koncernem ( obecně motory ).. :wink:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od smolda »

Nevím, možná se snažil zvýšením tlaku mazání "vymezit vůle" na ložisku turba, který už bylo v tu dobu načatý.
V každým případš mojí bývalou Alhu už sedlá někdo jinej, tak je to jedno.
Omlouvám se za :offtopic:
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
tom.ik
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1327
Registrován: 07.11.2009 16:10
Bydliště: Písek ok.F-M sev.morava
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od tom.ik »

ruza píše:Ahoj, poslední měsíc sleduju podobný problém jako jsou zde již popsány.
Stalo se mi to už asi 5x a vysledoval jsem jisté podobné rysy v jednotlivých případech.
Po krátkém stání 10-20 minut normálně nastartuju a vyjedu, po pár metrech (100, včera dokonce po 10m) to bez varování chcípne a zastaví. Když startuju, normálně problikne žhavení, startér točí jak divej, ale nechytne. Vždy až po nějaké chvíli (v minutách). Když chytne tak pod plynem a předtím než definitivně naskočí je cítit, že se "snaží" (blafe ale pokud netočím dál, tak nechytne).
Ve dvou případech se mi to dokonce stalo dvakrát za sebou v úzké uličce a za mnou netrpělivě čekali další auta. Blbej pocit :?
Motor AUY, na vagu nic kromě blinkrů - "zkrat na plus" není.
Vypadá to, že tam nejde nafta. Ale pak najednou zase vše v pohodě.
Nevím kam šáhnout, palivový filtr? naft. čerpadlo?
Díky za rady

Edit: Po výměně palivového filtru už měsíc v pohodě.
Ahoj,mám uplně stejný problém,filtry mám všechny nové,ale zavada je přesně taková jak to tady popisuješ,vyřešil tohle už někdo??Ve vagu nic nepiše... :-(
SEAT ALHAMBRA 1.9 Tdi 85 kW+chip od Tdi Drapek
vw golf IV 1.9Tdi 81kW+chip
škoda SUPERB 1.8T tiptr. LPG
BMW 320i 6V,vw golf I 1.6i,golf II 1.6D,golf III 1.9D

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od Skyppy »

Měl jsem něco podobného ale s tím rozdílem, že jsem našel chybovou hlášku.

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... 7&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tom.ik
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1327
Registrován: 07.11.2009 16:10
Bydliště: Písek ok.F-M sev.morava
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od tom.ik »

Dik,kouknu na to :wink:
SEAT ALHAMBRA 1.9 Tdi 85 kW+chip od Tdi Drapek
vw golf IV 1.9Tdi 81kW+chip
škoda SUPERB 1.8T tiptr. LPG
BMW 320i 6V,vw golf I 1.6i,golf II 1.6D,golf III 1.9D

Uživatelský avatar
chandler1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Auto během jízdy "zdechne"

Příspěvek od chandler1 »

ahoj, potřebuji poradit s problémem.. Mám Alhambru 81 kW, rok 2000. Poslední týden mám problém, který se opakoval již 4x. Auto normálně nastartuji, ujedu např. 3 km a najednou mi auto při jízdě zhasne. Po zastavení startuje naprázdno, nenaskočí. Počkám cca 5 - 10 minut. Pak chytí normálně. AGu to psalo chybu u čidla tlaku sacího potrubí.. Když mechanik prošlápl plyn, vyletělo sazí jak z roky nečištěného komína. Říkal, že je možná zanesená regulace turba. Na základě doporučení jsem mimo civilizaci cca 15 - 20 km jel poctivě 2 - 3 rychlost a otáčky 3200+. Pak to ani na brutálnější přidání plynu téměř nezakouřilo a ani jednou nechcíplo. Na VAG už jsem to znovu nestihl. A teď poradit, kde by mohl být problém? A kde je to čidlo?

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od 11mAjA11 »

Motor AUY 85kw při jízdě ( motor zahřátý ) sám sporadicky chcípne motor je to ovšem na 1/2 vteřiny - škub , zalítá ručka otáčkoměru, rožne se ESP kontrolka a jede se dál.
Nemusím nic řešit jen to sebou cukne a hnedle to jede.

Na volnoběhu to dvakrát chcíplo.
Ale vždy to v pohodě nastartuje na drc bez problémů.
Filtry nové.

Hlásí to chybu v komunikaci ŘJ, blbec sem si zapomněl opsat kód chyby a kámoš mě ji smáznul.
Teď to od včera neudělalo ani jednou a chyby v paměti nejsou.

Nenapadá někoho něco, relátka sem prolez všechny, ale nic sem tam nenašel..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od smolda »

Určitě by pomohlo napíchnout ještě jednou, ale musíš být důslednější a ten kód chyby si napsat. Nikdo z nás není jasnovidec :laugh:
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od 11mAjA11 »

To je mi jasný že bez kódu chyby asi nikdo nic nebude vědět..

Jen sem myslel že se to na PD už někomu třeba taky stalo..

Nicméně sem to nechal tak a řek sem majiteli, že jakmile se to zase stane, tak ať přijede a napíšu si ten kód chyby..

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

dvorky1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 28.08.2010 06:17
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MOTOR, CHCÍPÁ: zhasínání motoru

Příspěvek od dvorky1 »

Zdravím Vás. Potřeboval bych odbornou konzultaci. Galaxy II 85 KW AUY r.v. 2000. Při jízdě lehce začne škubat a v tom momentě pokud vyšlápnu spojku a uberu plyn tak chcípne. Jak začne škubat a přidám tak to po chvilce začne zase fungovat. Dřív to dělalo jen po delší cestě (K. Vary-Olomouc a někde u Brna to začalo) teď pozoruji že to dělá už po krátké jízdě. Spíš bych řekl že když jsou menší otáčky. Na VAGu to píše
5 Nalezeny chyby:
17669 - Ventil cerpadla/trysky valce 1 (N240) Regulacni mez prekrocena
P1261 - 35-10 - - - Sporadicky
17675 - Ventil cerpadla/trysky valce 3 (N242) Regulacni mez prekrocena
P1267 - 35-10 - - - Sporadicky
17672 - Ventil cerpadla/trysky valce 2 (N241) Regulacni mez prekrocena
P1264 - 35-10 - - - Sporadicky
17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena
P1557 - 35-10 - - - Sporadicky
17678 - Ventil cerpadla/trysky valce 4 (N243) Regulacni mez prekrocena
P1270 - 35-10 - - - Sporadicky


nejdřív jsem myslel že by to mohly dělat špatné kontakty na vstřikách. Jdou prý nějak napružit ale vyběhnou vždy všechny 4 vstřiky tak bych to spíš typoval na čerpadlo v nádrži nebo to na boku hlavy. Když to chcípne tak to pak dlouho točí než to zase chytne tak 5-8 vteřin jako by to bylo zavzdušněný. Podobné příznaky už tady kolega řešil ohledně čerpadla v nádrži. Když zapnu klíček tak jde pokaždý slyšet čerpadlo v nádrži že natlačí. Je možné že by bylo nějak opotřebované a tlačilo pod menší tlakem? Díky všem za případné rady i viz. ten výpis z VAGu pokud by to naznačovalo něco jiného.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“