MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
z.bury
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 01.05.2010 19:26
Bydliště: Semily

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od z.bury »

Ahoj,
potřebuji radu. Alhambra 2.0 tdi (BRT) rv 07, při potřebě zrychlení, rychlém sešlápnutí plynu auto zrychluje nepravidelně, jakoby houpe výkon, přidává ubírá až tedy nakonec zrychlí.Při pomalém přidání nepozoruji, do 60km/h taky ne. Na diagnostice v servisu prý vykazoval chybu EGR. Ten se vyměnil a nepomohlo to. Servis tvrdí, že na diagnostice prý vše OK. Zkusil jsem vyměnit ventil měnič tlaku - bezvýsledně. Až teď po 14dnech jsem zjistil, že je nefunkční tempomat a napadlo mě, že by to mohlo mít souvislost. Ve 130 se třeba chytne, zaškube s plynem a jede, potom pár km zase nejde.
EGR nové
palivový filtr nový
vzduchový filtr nový
měnič tlaku nový
Než to zkusím do servisu, dík za nějaké nápady.
Auto má 270 t.km. 120t.km jsem najel bez nějakých problémů. Dík

Uživatelský avatar
hiero
Závodník
Závodník
Příspěvky: 688
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od hiero »

urob log na stvrtom stupni plny plyn od 1500 otacok urob kanali 3 10 11 a potom aj 1 4 13

Uživatelský avatar
z.bury
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 01.05.2010 19:26
Bydliště: Semily

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od z.bury »

hiero píše:urob log na stvrtom stupni plny plyn od 1500 otacok urob kanali 3 10 11 a potom aj 1 4 13
Vag bohužel nemám, musím to dát ke známému až budu mít chvilku a hodn. dodám. Neřešil jsi někdy tento problém, četl jsem něco ve vlákně tempomatu o budíku rychlosti a signálu z něj. Dík

SharanistaSVK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.04.2018 20:58

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od SharanistaSVK »

Nazdar pani, mam sharan 2,0 tdi brt , od nejakej doby to auto ide ako zdochnute. Mam subjektívny pocit že aj hadica od intercooleru pri vyssich otackach nema taky tlak ako ked som to sledoval v minulosti. Regulacia turba chodi krasne ako ma, po starte si ju N75 pekne pritiahne. Chybu to nehlasilo doteraz ziadnu, az dnes som si vsimol ze tam bola 275 - G42, vymazal a uz nenaskocila. Nikde to nefuci, hadice ,spoje skontrolovane. Mam podozrenie na tens nimac tlaku G42. Urobil som logy na 3 precvodovom stupni od 1500ot/min - ... pre skupiny 3/10/11 a 1 4 13 ako sa pise hore. Mozem poprosit nejakého odbornika čo sa tomu rozumie, a dokaze to citat a dedukovat co by to mohlo robit, pozriet na tie logy. Dakujem velmi pekne.

3/10/11 - http://leteckaposta.cz/118959112" onclick="window.open(this.href);return false;
1/4/13 - http://leteckaposta.cz/424263348" onclick="window.open(this.href);return false;

Dakujem
VW Sharan 2,0 TDI BRT 103 kW r. v. 2009

Uživatelský avatar
hiero
Závodník
Závodník
Příspěvky: 688
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od hiero »

urob na stvrtom.....

SharanistaSVK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.04.2018 20:58

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od SharanistaSVK »

OK. Zajtra to pôjdem prebehnúť. Bol som v tom ze na treťom. A fakt, všade kde sa píše tak na štvrtom.
VW Sharan 2,0 TDI BRT 103 kW r. v. 2009

SharanistaSVK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.04.2018 20:58

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od SharanistaSVK »

bol som teraz urobit log na 4 stupni. jemny protivietor. od 1500 do cca 4000 otacok, v aute dvaja. na budikoch zohriaty aj olej aj voda na prevadykovu teplotu. pneu zimne 215 55 r16. nafukane vpredu na 2,8 a vzadu na 2,6.

urobil som pre istotu tieto logy, lebo na inom fore hovoria ze kanál je k nicomu.


1 10 11
http://leteckaposta.cz/477356187" onclick="window.open(this.href);return false;

3 10 11
http://leteckaposta.cz/744381181" onclick="window.open(this.href);return false;

1 4 13
http://leteckaposta.cz/383846810" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Sharan 2,0 TDI BRT 103 kW r. v. 2009

Uživatelský avatar
hiero
Závodník
Závodník
Příspěvky: 688
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od hiero »

podla logov je vsetko ok trosku tam mas prefuk ale regulacia stiha a drzi poziadavku az do 4000....vaha tiez ok...nafta tam ide....preco si myslis ze je tam problem?

SharanistaSVK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.04.2018 20:58

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od SharanistaSVK »

Pretože do včera a aj pri včerajšom meraní to bolo zdochnute , nijako to nešlo, zralo to podstatne viac, trápilo sa to ako hladký dizel. Dnes som to prečistil cisticom karburatorov G42 snímač tlaku a teploty stlačeného vzduchu, a akoby sa to auto zmenilo. A pri dnešnom meraní to šlo jak predtým,c celkom pekne po plyne, išla dole spotreba o cca 1,5 až 2 litre v priemerne. Podľa PC. A hlavne ten motor sa netrápilo a pod zaťažením tak nedunel.

Co môže spôsobovať ten prefuk.
VW Sharan 2,0 TDI BRT 103 kW r. v. 2009

SharanistaSVK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.04.2018 20:58

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od SharanistaSVK »

Vidím že tomu rozumieš, aké hodnoty sú vlastne merané v jednotlivých kanáloch. Napr v kanále:
1/1 1/2 1/3 1/4
3/1 3/2 3/3 3/4
10/1 10/2 10/3 10/4
11/1 11/2 11/3 11/4

Dakujem. Chcel by som v tom mat jasno.

Už aj toto mi bolo na jednom fóre medzi časom vysvetlené. Dám to teda aj sem. Snáď to pomôže niekomu druhému tak, ako aj mne.

001 -
otáčky,
dávka paliva,
rozsah riadenia uzatv. vstreku,
teplota vody

003 -
otáčky,
RJ špecif.prietok,oblasť práce pre EGR,
Prietok váhy aktuálny
pomer frekvencie otv/zat ventilu pre EGR (N18)

010 -
prietok vzduchu
atmosferický tlak
tlak preplňovania
% polohy plyn.pedál

011 -
otáčky
tlak preplň. požadovaný
tlak preplň.skutočný
% otv/zatv na ventile N75 (ovládanie variability)


Už keď som pri tom, je to mimo tému, ale neexistuje niekde nejaký popis všetkých kanálov v co sú vo vcds, aspoň pri motore.?
VW Sharan 2,0 TDI BRT 103 kW r. v. 2009

Uživatelský avatar
hiero
Závodník
Závodník
Příspěvky: 688
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od hiero »

no vidis uz tomas 4 ohladom casovania a 13 korekcie davky paliva na valcoch ktory pri zatazi nie je podstatny.....podstatna je 1ka mnozstvo paliva 3 vaha vzduchu pozadovane a skutocne mozstvo vzduchu 11 je pozadovany a skutocny tlak vzduchu.....ten prefuk neries je minimalny asi 200 mb a do 300 otacok zregulovany.....podla striedy otvorenia n75ky si myslim ze banka je trochu unavena.....optimum striedy je okolo 60% a ty mas 45% .......neries.....len mi nejde do hlavy ze si len vystriekal cidlo tlaku a auto ide ok lebo ani ten vcerajsi log nebol zly...mozno ostala privreta zdochynacia klapka...boh vie deje sa vselico....

SharanistaSVK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.04.2018 20:58

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od SharanistaSVK »

Dakujem
VW Sharan 2,0 TDI BRT 103 kW r. v. 2009

Plostak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 15.05.2019 08:19

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od Plostak »

Zdravím jsem novým uživatele tohoto fóra tudíž první Příspěvekkterý píšu.
Prosím o radu před dvěmi měsíci jsem si zakoupil Sharana 19 TDI 110 Kw BTB.
Při akceleraci mi vždy něco pískalo jako píšťalka šel jsem do servisu kde mi řekli že je to těsnění mezi sáním a turbem nebo motorem nicméně po výměně přestalo pískání ale auto pomalu ztrácí výkon hlavně na 4. 5. a 6. st.
Již jsem byl ve 3 servisech pořídil jsem si vlak a nikde nic žádná chyba samozřejmě v servisu mě poslali slušně řečeno k šipku že se tam žádná chyba nevyskytuje auto jezdí normálně zvedl se i spotřeba. Takže jsem začala budovat sám výměna vzduchového filtru olej olejový filtr palivový filtr vykuchaný katalyzátor a auto stále nemá výkon jaký bývalo o víkendu jsem byl u bratra který jezdí Ford Galaxy 85 KW načipovaný na 100 Kw a je to sakra rozdíl prosím o jakoukoli radu která by mohla pomoct

Uživatelský avatar
hiero
Závodník
Závodník
Příspěvky: 688
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od hiero »

to si dojebal hlavne tym katalyzatorom.....mal si to v provom rade nalogovat...je to tu popisane....staci ze zdochla vaha ta rj neda naftu....jedna z moznosti....

Plostak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 15.05.2019 08:19

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od Plostak »

Ten katalyzátor byla až poslední možnost to jsem dělal včera samozřejmě na Váhu vzduchu jsem zapomněl tu jsem měnil hned jako první

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“