TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
djgas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 13.01.2013 17:31
Bydliště: Královohradecko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od djgas »

Je to příhřev Webasto, baterku mám jen jednu, dnes ráno v mrazu měla 12,18V.
Thermocall dodělával autorizovaný servis Webasto, říkal, že z topení jde jen jeden drát do CANu a ten sepne climatronic, zajímavé je, že cca před 14 dny se mi stalo, že ventilátor se sepl,ale byl token jeden případ ze sta.
VW Multivan T5GP 2,0 biTdi 132kW, DSG, 4 motion

nettopejr
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 15.08.2019 00:31

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od nettopejr »

A má se ti nastavit vše automaticky (klapky, ventilátor, teplota) nebo to je verze, kde musíš vše nastavit ručně předem a topení ti to pak pouze sepne?

djgas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 13.01.2013 17:31
Bydliště: Královohradecko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od djgas »

Vše auto
VW Multivan T5GP 2,0 biTdi 132kW, DSG, 4 motion

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od michall »

Poprosím řešte tuto věc jinde - v sekci Transportérů nebo přes SZ. Tady je to OT. Díky
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

mecsoun
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1308
Registrován: 05.08.2010 20:02
Bydliště: Sokolov

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od mecsoun »

Zkousel si baterie vyndat, pokud je mozne, tak dolit a nabit? Vsichni mate spravnou uvahu. Priorita elektroniky v aute je start, chod motoru a mozna jizda a mozny dojezd. Pokud elektronika pozna nizke napeti beterie, tak postupne odpojuje jednotlive clanky v aute.. abs, airbagy, servo atd. jako v pripade kdy zdechne altik, tak postupne odpojuje elektroniku aby auto dojelo co nejdal. V tomhle pripade je pozadavek start auta. K cemu by bylo vyhrate auto kdyby nenastartovalo. Proto to proste vypne. Staci jeden clanek v baterii naprd a uz se to projevi v te baterii jako v celku. Jak pise michall tak 12.3 je malo. To je vlastne vybita baterie. Moje rada je je vyndat pokud jich je vic. Vybit a nabit baterie a pak zatezakem zmerit. To ze je bezudrzbova neznamena ze se nemuze dolit. To je jen marketingovy kec. Bezudrzbova je jen s tim, ze ma snizeny odpar. Takze pokud je mozne ji otevrit tak lze zkontrolovat a i dolit a vlastne se o ni jde starat jako o "klasickou" autobaterii a tim ji prodlouzit zivotnost.
10 z 10 lidí vyřeší svůj problém po použití tlačítka "HLEDAT". Jestli jej nemůžete najít, tak pak už nepomůže nic ;)

djgas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 13.01.2013 17:31
Bydliště: Královohradecko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od djgas »

Nejspíš vyřešeno -slabá baterie,s nabijeckou to běželo ,udělám ještě jeden ověřovací test bez nabíječky .
VW Multivan T5GP 2,0 biTdi 132kW, DSG, 4 motion

mecsoun
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1308
Registrován: 05.08.2010 20:02
Bydliště: Sokolov

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od mecsoun »

Hezky vecer preji, jeste bych mel dotaz k d5ws. U me sady je krome miniclocku a krabicky na dalku jeste spinac pro vytapeni a vetrani. Cislo dilu je 221000318900. Zapojeni tohoto je tusim na pin 8 cerpadla a druhy vyvod spinace je na kostru? Elektriku zapojuju paralelne k puvodni elektroinstalaci protoze jsem dostal "komplet" sadu ale jak bych to rekl. Kabely byly jen klubko hadu a tem ted davam stabni kulturu. A jeste jsem krapet nepochopil a nebo spis jsem nenasel kabel na palivove cerpadlo, protoze ve stekru od cerpadla je a od stekru do instalace co je pin 4 tak neni osazeny a byla tam zaslepka. Tu jsem vydloubl a dal misto ni kabel (to je plus) a druhy kabel na cerpadlo je kostra, ze svazku. Je to ok? Jeste hledam zapojeni do climatronicu a to mam v planu ze od ventilatoru vyvedu drat na modry konektor a od hodinek vyvedu od zluteho kabelu na cerveny konektor. Piny ty vim. Je prosim moje uvaha a zapojeni spravne?
10 z 10 lidí vyřeší svůj problém po použití tlačítka "HLEDAT". Jestli jej nemůžete najít, tak pak už nepomůže nic ;)

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od michall »

Ehmm …. fotečka by nebyla? Pokud je to D5W a má to 8pinový konektor, tak tam je osazení dané - viz .pdf o bufících na začátku tématu. Připadá mi divné, že by nebyl osazený pin4, když ten je palivové čerpadlo vždycky. Osazený nemusí být pin 3 (D5W-Z tuším bez funkce, u D5W-S výstup pro Climatronic) a pin8, pokud už od výroby není osazeno ovládání větrání. Climatronic pro režim HE musí být napájený a na pinu T28c/20 musí být +12V. Napájený musí být i ventilátor, ale to je snad jasné. A na modrém konektoru co?
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

mecsoun
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1308
Registrován: 05.08.2010 20:02
Bydliště: Sokolov

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od mecsoun »

No je to d5w s. Tam jsou drobne rozdily v zapojeni oproti Z. Prave mam zapojene pin 1 a 2 je + a -, pin 3 jde na rele ventilatoru, pin 4 jsem vyvedl na podavacku a na druhy vyvod stekru podavacky kostru, pin 5 diag.. u VW pin 7 v obd ale u vita bohuzel nevim. Ve schematech v autodatech se to dost lisi a jsem z toho jelen bo MB mely bud kulatou nebo 16pin obd. To jeste musim doladit, ale chci aby mi diag makala na moji zaduvce v aute aby jsem nemusel dodelavat dalsi paralelni zasuvku jen na toto. Pak je tam pin 6 ten by mel byt u S neobsazeny ale nejsem si jisty v pripade topeni u vita. Jestli nahodou take nepouziva cidlo vnejsi teploty. Pak pin 7 je spinany od hodinek. Na nej proste miniclock pusti + a pak tu je ten pin 8 na ktery ma jit vypinac ventilace/predehrev. Tam prave nevim jestli ma jit + nebo -. Zatim mi to nebezi. Ale to chci jeste radeji zkontrolovat jestli vse jde tam kam ma jit. V priloze davam screenshoty z pdf ve kterem je schema podle ktereho jsem zapojoval. Ve schematu je pin 8 vyveden na spinac oznaceny 3.9.1 a podle obrazku to vypada ze na kostru. Davam i obrazek toho spinace. V tom klubku hadu co jsem dostal byl prave spinac navedena na pin 8 a druhy drat ze spinace mel ocko. Prave me napada ze mi to nemusi sepnout prace jen kvuli tomuhle. Ze by tam mohlo jit + ale riskuj to aby si usmazil jednotku. Na klimatronik navedu zitra dva draty. Vemu + od pinu 7 ten co jsem zminoval ze spina topeni hodinkama a flaknu ho do cerveneho a druhy + z ventilatoru flaknu do modreho stekru u klimatroniku. Jeste jsem opomnel ze tam je jeste u topeni jeden dvoupinovy stekr a ten je na obehove cerpadlo.
Přílohy
IMG_20200126_165120.jpg
IMG_20200126_165125.jpg
Screenshot_2020-01-26-10-35-50-815_com.whatsapp.jpg
Screenshot_2020-01-26-22-56-03-221_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
Screenshot_2020-01-26-22-56-19-617_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
10 z 10 lidí vyřeší svůj problém po použití tlačítka "HLEDAT". Jestli jej nemůžete najít, tak pak už nepomůže nic ;)

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od michall »

Aha, nějak jsem nepobral, že je to z jiného auta. No to pak musíš zapojovat podle skutečnosti, ne jen podle čísel pinů. V SAGu s origo NT je nezapojený snad jen ten pin8, jinak všechny ostatní ano. Pin5 (K-line) zapojíš do diagnostiky, ale pokud je řj z MB, tak VAGem to nejspíš nepůjde. Pin8 je proti kostře, pokud je spojen, tak by měla běžet jen klima, resp. režim HE. Pořád ale nechápu ten "modrý štekr", co do něj chceš zapojovat?

Jinak teda podle tvého psaní mi to připadá, že s elektrikou moc kamarád nejsi. Pak by možná bylo lepší si přizvat někoho, kdo ví co a jak. Pokud se mýlím, samozřejmě se omlouvám, nemyslím to nijak zle.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

mecsoun
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1308
Registrován: 05.08.2010 20:02
Bydliště: Sokolov

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od mecsoun »

Modry stekr na klimatroniku je signal na ventilatory. Pin 18. Na cerveny na pin 20 je signal na pokyn HE. Jo a neberu to zle ale s elektrikou kamarad jsem. Pisu to jen polopaticky, kdyby si to prave nekdy cetl neelektricky kamarad tak aby pochopil co presne kam zapojit. Kdybych nebyl kamarad tak tu kabelaz co k tomu mam jsem vypalil na med a hodil do sberu. :D Diag mi je jasny ze nepujde vagem. Ale opravdu nemam v supliku jen vcds za petikilo a delphi za litr z ciny. Spis se mi nechce extra registrovat na mb foru jen kvuli tomu, kdyz ta zapojeni jsou vlastne temer stejna a urcite se tim i tu nekdo zabyval. No na ceskem mb foru se stejne prd dozvim. Leda ze bych si chtel koupit samolepky nebo svitici cepicky. To ti tam poradi kazdy.

Tak asi to mam, nasel jsem zapojeni na d5w S primo na vito a je tam na pin 6 cerpadla navedene +. Tak jako je to u Z s tim rozdilem ze Z to ma pres cidlo teploty a tady je to naprimo. Hned vecer ho tam flaknu a snad se rozbehne. Ten co mi to daval tak tvrdil ze takhle jak to bylo tak to vyndal z auta. Se mi to zda celou dobu jako blbost bo topeni je s logem MB a kabelaz je evidentne puvodni eberspacher co se dodelavala dalka a miniclock. Hlavne Vita maji vlastni tlacitko na ventilaci/topeni a urcite nemaji rele a pojistky hozene nekde bokem na kabelazi ale osazene hezky v original pojistkovce.
10 z 10 lidí vyřeší svůj problém po použití tlačítka "HLEDAT". Jestli jej nemůžete najít, tak pak už nepomůže nic ;)

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od michall »

Climatronic a ventilátory je potřeba napájet, stačí přepojení u pojistek, není potřeba navíc něco připojovat do T28a/18. Diagnostika je potřeba v okamžiku, kdy to prostě netopí a nikdo neví, v čom to je :-) . Bufík jako takový je pořád stejný, jedno jestli do SAGu, MB, ... liší se jen komunikací s řj a právě kabeláží, která je uzpůsobena konkrétnímu autu. Provedení -Z musí mít +12V na pinu 6 i 7, provedení -S stačí jen na jednom z nich.

Ad elektrika - v pohodě, občas totiž píše někdo, kdo vypadá na odborníka a pak se zeptá, co je to dioda :-).
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

mecsoun
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1308
Registrován: 05.08.2010 20:02
Bydliště: Sokolov

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od mecsoun »

Tak udelal jsem maly pokrok. Zjistil jsem ze mi nesel hlavni +12v na topeni. Byl jen povysunuty konektor ze svorkovnice s pojistkama. Dopojil jsem climatronic a ted mi to teda kdyz zapnu na ventilaci sepne ventilator a prestavi klapky. Kdyz to prepnu na topeni zapnu to tak mi pusti na cca 5 vterin obehove cerpadlo, prestavi klapky a pusti ventilaci. Ale vzadu ticho po pesine. Neni slyset dmychadlo a ani nic vic. Takze tipuju ze vude dmychadlo ko a pak mi to nepusti start.
10 z 10 lidí vyřeší svůj problém po použití tlačítka "HLEDAT". Jestli jej nemůžete najít, tak pak už nepomůže nic ;)

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od michall »

No a teď, babo raď .... teda spíš diagnostiko raď. Pokud bufík ani neprofoukne, může být KO dmychadlo nebo řj.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

mecsoun
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1308
Registrován: 05.08.2010 20:02
Bydliště: Sokolov

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od mecsoun »

Na jednotku moc nesazim. Ventilaci a obehove cerpadlo ovlada primo jednotka bufiku. Kdyby byla ko tak je ticho po pesine. Takhle je videt ze po impulzu na zapnuti se neco deje. A prave soudim ze bude ko dmychadlo. Zase s e s tim budu tahat ven. Me slehne. Vcera jsem ho mel venku aby jsem zkontroloval ty kabely. Ted ho budu muset vyskubnout uplne ven a rozkuchat. No diag se mi zatim nepodarilo rozbehat. Ty zapojeni obd zasuvek u mb jsou pekne divoky. Nemuzu najit stopro spravne zapojeni. Budu muset rozhybat primo jejich diag.
10 z 10 lidí vyřeší svůj problém po použití tlačítka "HLEDAT". Jestli jej nemůžete najít, tak pak už nepomůže nic ;)

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“