TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 18.10.2011 15:55
- Bydliště: Brněnsko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Já mám ještě klasické hodiny originál k bufiku, jenže ty jsou blbě umístěny u vypínače světel kde mi uplně nevyhovují. U zrcátka je to komfortnější.
Takže jak to pořešit, přepojit na "tvrdo"? Nebo je tam jen nějaký fígl?
Takže jak to pořešit, přepojit na "tvrdo"? Nebo je tam jen nějaký fígl?
VW Sharan 1,9TDi 85kW AUY r.v.2002 m.r. 2003
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5720
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Jedno z řešení je, že odpojíš vodič, který říká hodinám, že běží motor. Hodiny sice neví, že běží motor, ale taky neví, že ho někdo vypnul a budou stále říkat bufíku, že má běžet dle nastavení hodin. Základem ale je, že spolu s bufíkem taky běží čerpadlo (to v motoru nebo doplňkové), vč. doběhu, aby se bufík neuvařil. Doporučil bych ten vodič udělat přes vypínač, stačí malý, nic moc tam neteče.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 18.10.2011 15:55
- Bydliště: Brněnsko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Tam mám zástavbovou sadu na nezávislé, které tohle vše řeší, mám i malé hodiny které sem už zmiňoval, ty mám ale na né moc dobrém místě, proto jsem to chtěl řešet hodinama u zrcátka.
Do hodin vede trvalé plus, potom plus přes klíček a plus na osvětlení hodin. Odpojil jsem plus od klíčku a asi je to vyřešené, už to funguje podle mých představ. Takže když vypnu klíček, hodiny to nepoznaj a bufíka to nevypne, tak jak říkáš. Doufám že to plus nemělo i jinou funkci.
Děkuji za rady.
Do hodin vede trvalé plus, potom plus přes klíček a plus na osvětlení hodin. Odpojil jsem plus od klíčku a asi je to vyřešené, už to funguje podle mých představ. Takže když vypnu klíček, hodiny to nepoznaj a bufíka to nevypne, tak jak říkáš. Doufám že to plus nemělo i jinou funkci.
Děkuji za rady.
VW Sharan 1,9TDi 85kW AUY r.v.2002 m.r. 2003
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5720
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
To plus za klíčkem spouští bufíka jak příhřev v "běžném" provozu. Proto jsem psal, abys to udělal přes vypínač. Sepnuto = režim pro dlouhé trasy, rozepnuto = popojíždění, kdy je bufík ovládán jen jako nezávislé., tj. musíš ho spustit ručně přes hodiny. Aby fungovalo oboje už by znamenalo asi větší zásah do zapojení, ale stejně by ses nevyhnul tomu, aby jsi musel zvolit krátké/dlouhé trasy, to žádný automat nepozná.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 18.10.2011 15:55
- Bydliště: Brněnsko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Jo aha, takhle jsi to myslel. Tohle všechno mám. Mám to předělané na nezávislé a i ten vypínač 1-0-2 tam mám dodělaný. Ty hodiny tam origo nebyli, jsou dodělávané. Bufík se přece spouští po nastartování sám bez hodin ne? Já chtěl těma hodinama jen docílit, abych bufik "podržel" zapnutý i při vypnutém motoru. Díky zástavbové sadě je vše funkční, jak oběhové čerpadlo, tak climatronic.
VW Sharan 1,9TDi 85kW AUY r.v.2002 m.r. 2003
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5720
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
No je to o tom, co od toho chceš a co do toho mužeš investovat. To odpojení D+ je jednoduché, levné, ale má to trochu háček. Hodiny nepoznají, jestli pojedeš 5km nebo 200km, to jim musíš říct. Nebo pak je další řešení, kdy se prostě bufík pustí na nastavenou dobu, ale poběží, i když už to nechceš/nepotřebuješ. Ovšem pak to znamená nějaké náklady, řekněme v řádu stokorun + práce.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 18.10.2011 15:55
- Bydliště: Brněnsko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Tak ještě jednou
Mám přihřívač zapojenej tak jak má být. Když nastartuju a je chladno, tak přihřívač se zapne. Zhasnu motor, přihřívač se vypne. Mám i přepínač kterým tohle vypnu, aby se zbytečně nezapínal na krátké vzdálenosti. Navíc mám Originální rozšiřující jednotku z přihřívače na nezávislé topení s malýma hodinama které jsou umístěny u vypínače světel, né moc po ruce. Všechno funguje skvěle jak má. Takže i při vypnutém motoru je zaplé čerpadlo na vodu a bufík běží jak má.
Jenže, já když ráno jedu daleko ale chci na chvílu skočit do obchodu a zhasnu motor, tak chci aby bufik běžel dál. Dá se to zapnout malýma hodinama, ale ty nejsou uplně po ruce. Proto jsem si dobastlil velké hodiny k zrcátku které umí zapnout bufika. Je to propojené s malýma hodinama origo k bufíku, takže při vyplém motoru jede i čerpadlo na vodu. Jenže ty velké hodiny u zrcátka při vypnutí klíčku vypli i bufa, no a to jsem nechtěl a potřeboval jsem to vyřešit. A vyřešil jsem to tak, že jsem odpojil plus od klíčku do hodin (trvalé plus je tam pořád) a tak hodiny nepoznaj že se vypl motor a nechají bufíka zaplého tak jak potřebuji. Takža jak dojdu z obchodu, nastartuju motor, vypnu velké hodiny protože už je bufík zase ovládanej automatikou.
Takže to mám už vyřešené a funkční.
Mám přihřívač zapojenej tak jak má být. Když nastartuju a je chladno, tak přihřívač se zapne. Zhasnu motor, přihřívač se vypne. Mám i přepínač kterým tohle vypnu, aby se zbytečně nezapínal na krátké vzdálenosti. Navíc mám Originální rozšiřující jednotku z přihřívače na nezávislé topení s malýma hodinama které jsou umístěny u vypínače světel, né moc po ruce. Všechno funguje skvěle jak má. Takže i při vypnutém motoru je zaplé čerpadlo na vodu a bufík běží jak má.
Jenže, já když ráno jedu daleko ale chci na chvílu skočit do obchodu a zhasnu motor, tak chci aby bufik běžel dál. Dá se to zapnout malýma hodinama, ale ty nejsou uplně po ruce. Proto jsem si dobastlil velké hodiny k zrcátku které umí zapnout bufika. Je to propojené s malýma hodinama origo k bufíku, takže při vyplém motoru jede i čerpadlo na vodu. Jenže ty velké hodiny u zrcátka při vypnutí klíčku vypli i bufa, no a to jsem nechtěl a potřeboval jsem to vyřešit. A vyřešil jsem to tak, že jsem odpojil plus od klíčku do hodin (trvalé plus je tam pořád) a tak hodiny nepoznaj že se vypl motor a nechají bufíka zaplého tak jak potřebuji. Takža jak dojdu z obchodu, nastartuju motor, vypnu velké hodiny protože už je bufík zase ovládanej automatikou.
Takže to mám už vyřešené a funkční.
VW Sharan 1,9TDi 85kW AUY r.v.2002 m.r. 2003
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5720
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
To ano, ale pokud hodiny neví, že jsi spustil motor, tak taky neví, že mají dál předat bufíku, aby se spustil v režimu příhřev. Tj. pokud jsi ho předtím nespustil ručně, musíš ho při odjezdu spustit sám, hodiny to neudělají. Vymyslet se dá skoro cokoli, ale buďto se "chytrost" v rámci možností přesune do nějakého řídícího modulu, nebo se ona "chytrost" přesune na uživatele.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 18.10.2011 15:55
- Bydliště: Brněnsko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Všechno ostatní je k bufiku "přidružené", takže v základu je zapojen z výroby jako přihřívač, tudíž se sám spouští po startu.
VW Sharan 1,9TDi 85kW AUY r.v.2002 m.r. 2003
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5720
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Tak pak je to asi OK a ať slouží.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 20.03.2019 15:53
- Bydliště: Bratislava
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Dnes som sa k tomu konečne dostal. Bufík som vymontoval a potvrdilo sa mi to čo mi diagnostika ukazovala a to že je nefunkčný ventilátor v bufiku. Po rozoberaní som zistil že vrtula sa pridiera o blok snažil som sa ju na hriadeľi trošku pozdvihnúť no odstúpil som z nej. Bufík vyzerá vo vnútri veľmi zachovalo pomerne čisto a novo aj spaľovacie komora vyzerala veľmi dobre, preto som sa ho ani nesnažil ďalej rozoberať. Ak opravim ten ventilátor snáď nabehne.
Chcem vás poprosiť či nemáte nejaký zdroj kde by som ho mohol objednať. Prípadne či nemá niekto navyše. Mám tam konkrétne typ: D5Z-F.
Napojil som motorček na 12v ak keď je na ňom teda údaj 8,6V a reagoval tak predpokladám že je tam len tá vrtula moc pritlacena na blok...
Odoslané z MI 5 pomocou Tapatalku
Chcem vás poprosiť či nemáte nejaký zdroj kde by som ho mohol objednať. Prípadne či nemá niekto navyše. Mám tam konkrétne typ: D5Z-F.
Napojil som motorček na 12v ak keď je na ňom teda údaj 8,6V a reagoval tak predpokladám že je tam len tá vrtula moc pritlacena na blok...
Odoslané z MI 5 pomocou Tapatalku
VW Sharan 2005 1,9TDI 85kW
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 20.03.2019 15:53
- Bydliště: Bratislava
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Zdravim. Tak teraz cez víkend som sa venoval tomu bufiku čo som popisoval vyššie. Kúpil som nové duchadlo a sadu tesnení. Stalo to celé 115€. Vymenil som to a teraz cez víkend a namontoval do auta.
Pokrok je že bufík už štartuje. Včera bol vonku 15°C a diagnostika mi ukazovala že čidlo teploty je OFF tak som skúšal dnes ráno pri 6° a už bolo čidlo ON. Bufík štartoval 2x no potom vždy vypol. Diagnostika teraz hlási chybné palivové čerpadlo.
Skúšal som ho pripojiť na batériu z RC modelu (15v lebo som nemal 12v zdroj). Čerpadlo vždy len cvaklo. Neviem či to tak má robiť alebo je tam vrtula a má "vrcať" potom som dal voltmeter na káble k cerpadlu. A naštartoval motor. Keď bufík začal štartovať predpokladal som že tam má ísť 12v no nešiel tam žiadny prúd. Klable však nevyzerajú polámané aspoň nie ten kúsok čo trčí z karosérie k cerpadlu paliva.
Ako sa má prejavovať čerpadlo po pripojení na 12v má vrcať alebo je tam nejaká elektromagnetické mambrana a cvaká??? A kedy má ísť do neho trvalé 12v? Alebo ide len za urcitych podmienok?
Odoslané z MI 5 pomocou Tapatalku
Pokrok je že bufík už štartuje. Včera bol vonku 15°C a diagnostika mi ukazovala že čidlo teploty je OFF tak som skúšal dnes ráno pri 6° a už bolo čidlo ON. Bufík štartoval 2x no potom vždy vypol. Diagnostika teraz hlási chybné palivové čerpadlo.
Skúšal som ho pripojiť na batériu z RC modelu (15v lebo som nemal 12v zdroj). Čerpadlo vždy len cvaklo. Neviem či to tak má robiť alebo je tam vrtula a má "vrcať" potom som dal voltmeter na káble k cerpadlu. A naštartoval motor. Keď bufík začal štartovať predpokladal som že tam má ísť 12v no nešiel tam žiadny prúd. Klable však nevyzerajú polámané aspoň nie ten kúsok čo trčí z karosérie k cerpadlu paliva.
Ako sa má prejavovať čerpadlo po pripojení na 12v má vrcať alebo je tam nejaká elektromagnetické mambrana a cvaká??? A kedy má ísť do neho trvalé 12v? Alebo ide len za urcitych podmienok?
Odoslané z MI 5 pomocou Tapatalku
VW Sharan 2005 1,9TDI 85kW
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 18.10.2011 15:55
- Bydliště: Brněnsko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Čerpadlo je pulzní, takže cvaká - jde do něj přerušovaně proud.
Bufík než se rozběhne tak to trvá. Nejdřív se profoukne, pak je ticho, to žhavý svíčku, po chvíli se začne pomalu rozbíhat dmychadlo a až potom teprve pomalu začne cvakat čerpadýlko na naftu. To celé trvá desítky vteřin.
Bufík než se rozběhne tak to trvá. Nejdřív se profoukne, pak je ticho, to žhavý svíčku, po chvíli se začne pomalu rozbíhat dmychadlo a až potom teprve pomalu začne cvakat čerpadýlko na naftu. To celé trvá desítky vteřin.
VW Sharan 1,9TDi 85kW AUY r.v.2002 m.r. 2003
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5720
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Zkus znovu diagnostiku. U D5Z-F se stává, že je KO jednotka.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 20.03.2019 15:53
- Bydliště: Bratislava
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
@michall. Neviem na jednotku sa mi to nezdá. Neviznam sa v Tom teda ale diagnostika mi vždy komunikovala s bufikom. Aj vtedy keď nešla vrtula aj teraz. Viac krát. Včera bolo teplo a senzory bufiku pracovali správne a aj dnes keď nebolo teplo.
Neviem teda ale je možné že by bufík snažil standartne 2krat za sebou štartovať vzdy po naštartovaní motora? Nejaký čas sa po naštartovaní začína rozbiehať duchadlo jeho výkon postupne stúpa až do určitých otáčok kedy ide z výfuku bufika pomerne prúd vzduchu a keď nenastartuje tak zase postupne vypína. To sa po určitom čase opakuje druhý krát. A ak nenastartuje zase diagnostika mi hlasi palivové čerpadlo OFF a aj zhaviaca sviečka je OFF. A ak dám potom načítať chyby tak napíše chybu palivového čerpadla trvala chýba. Keď ju zmazem po nenastartovani bufika je tam zase.
Predpokladám že ak by bola riadiaca jednotka zlá, toto by zrejme nepracovalo.
Je nejaký spôsob ako zistiť či sú teda káble zlé k palivovemu cerpadlu? Alebo teda čerpadlo? Lebo ako som písal vyššie ak som na čerpadlo dal 15v tak cvaklo vždy ako som priložil kontakt...
Má niekde čerpadlo svoju pojistku, alebo je napojené na tú c. 12 k bufiku?
Odoslané z MI 5 pomocou Tapatalku
Neviem teda ale je možné že by bufík snažil standartne 2krat za sebou štartovať vzdy po naštartovaní motora? Nejaký čas sa po naštartovaní začína rozbiehať duchadlo jeho výkon postupne stúpa až do určitých otáčok kedy ide z výfuku bufika pomerne prúd vzduchu a keď nenastartuje tak zase postupne vypína. To sa po určitom čase opakuje druhý krát. A ak nenastartuje zase diagnostika mi hlasi palivové čerpadlo OFF a aj zhaviaca sviečka je OFF. A ak dám potom načítať chyby tak napíše chybu palivového čerpadla trvala chýba. Keď ju zmazem po nenastartovani bufika je tam zase.
Predpokladám že ak by bola riadiaca jednotka zlá, toto by zrejme nepracovalo.
Je nejaký spôsob ako zistiť či sú teda káble zlé k palivovemu cerpadlu? Alebo teda čerpadlo? Lebo ako som písal vyššie ak som na čerpadlo dal 15v tak cvaklo vždy ako som priložil kontakt...
Má niekde čerpadlo svoju pojistku, alebo je napojené na tú c. 12 k bufiku?
Odoslané z MI 5 pomocou Tapatalku
VW Sharan 2005 1,9TDI 85kW