TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
pinec
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 11.07.2016 10:19

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od pinec »

Môžem krátkodobo odskúšať keramický bufikovy zhavič priamo na batérii 12v? .....tak ako sa bežne skúšajú 12v zhaviče .

Odoslané z Redmi 4X pomocou Tapatalku

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5325
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od michall »

No zkusit to můžeš, ale jak moc je "v kondici" asi nepoznáš.
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

goos41
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 13.05.2018 11:17

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od goos41 »

vrtule.jpg
Zdravím všechny.Mám takový problém.Při rozebrání bufíku na Galaxy II (bufík Eberspacer D5Z-F Hydronic II) se mě podařilo rozštípat vrtuli ventilátoru na dmychadle,nemáte ji někdo ?,nebo i celé dmychadlo. Nové stojí přes 2000,a to se mi za něj dávat nechce.
Dik

tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 696
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od tomas.nemo »

mám, zavolej na 739464005 a domluvíme se, jen jedna poznámka, na fotce máš dmychadlo ze staršího typu
VW Sharan 2.0 2010, originál výroba bez DPF
Scirocco MK2 motor DX 112 PS originál stav rok 1986
Scirocco MK2 motor EG 1.6 GTi 150 PS vyrámovaný vrchařský závodní speciál rok 1982

tomis650
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 21.12.2009 21:21

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od tomis650 »

Dobrý den,
mám menší problém s naftovým čerpadýlkem k bufiku d5z-f. Bufík normálně nastartoval a cca po minutě zahřívání, kdy chce přidat otáčky a výkon, to umře na přerušené hoření. Pokusama se přišlo na to, že má málo nafty. Čerpadýlko přitom normálně cvaká, na start naftu dodá, ale při plném výkonu asi nestíhá. Na jiné čerpadlo bufík normálně topí.
Nevíte někdo, prosím, zda se dá to čerpadýlko nějak rozebrat, vyčistit či zda se to dá vůbec opravit? Čím by to mohlo být?
Díky.T.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5325
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od michall »

Na vstupni strane je sitko, zkus nejdriv to. Pak se da jeste proplachnout necim tekutejsim, nez je nafta. Pak uz jedine porovnat mnozstvi nafty dodavane obema cerpadly, prip se da jeste trochu postelovat dodavane mnozstvi, ale rozsah neni moc velky.
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Dvordy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 23.01.2017 22:10
Bydliště: Mladá Vožice

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Dvordy »

Bufík mi nechce nastartovat, řídící jednotka komunikuje, žádná chyba na diagnostice, při testu čerpadlo funkční, dmychadlo také. Kontakty na čidle spojeny a stále nic. Prošel jsem už snad všechny příspěvky a přečetl manuál do posledního písmenka, ale stále si nevím rady. Nesetkal jste se s tím někdo? Díky.

Typ D5WZ

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5325
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od michall »

No že by nebylo nic v paměti, všechno ostatní bylo OK a přesto by bufík nešel ještě ne. Zkusil jsi sledovat bloky hodnot? Popis viz http://www.vw-club.cz/download/file.php?id=164655" onclick="window.open(this.href);return false;
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Dvordy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 23.01.2017 22:10
Bydliště: Mladá Vožice

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Dvordy »

Bloky hodnot jsem zatím nesledoval. Zkusím tedy ještě dojet na diagnostiku.

tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 696
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od tomas.nemo »

A jak se chová topení při startu? Kouří nekouří? Vytejká z výfuku nafta? To že je vše OK a topení nechytne není nic vyjímečného.
VW Sharan 2.0 2010, originál výroba bez DPF
Scirocco MK2 motor DX 112 PS originál stav rok 1986
Scirocco MK2 motor EG 1.6 GTi 150 PS vyrámovaný vrchařský závodní speciál rok 1982

Dvordy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 23.01.2017 22:10
Bydliště: Mladá Vožice

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Dvordy »

Právě, že ani nechytne. Nafta bude z výfuku vytékat i když se nenastartuje bufík? Myslel jsem, že se naftové čerpadlo pouští, až po startu bufíku a nažhaví se svíčka.

tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 696
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od tomas.nemo »

Pokud bufík startuje tak pustí naftu která když nechytne tak se plní v bufíku a potom ve výfuku. Pokud by bufík vůbec nestartoval tak nafta samozřejmně nepude
VW Sharan 2.0 2010, originál výroba bez DPF
Scirocco MK2 motor DX 112 PS originál stav rok 1986
Scirocco MK2 motor EG 1.6 GTi 150 PS vyrámovaný vrchařský závodní speciál rok 1982

radim807
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 04.07.2015 16:35
Bydliště: Kuželov

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od radim807 »

Pokud nejdřív neproběhne krátký profuk(dmychadlo se rozběhne na pár sekund) ,tak nejsou splněny podmínky pro start. Mě třeba nešel signál od alternátoru ,což byla spálená 5A pojistka ,kvuli které nešlo vyhř. zadního okna. Jinak po profuku žhaví cca 20s a pak teprve pouští naftu a to je slyšet ten cvakot ,ja ho slyším i za jízdy.

Embie
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 12.02.2019 18:57

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od Embie »

Ahoj, jsem zde nový a snad jsem zvolil dobře vlákno pro můj dotaz ohledně Galaxy, 1.9TDi 96kW. Příznaky mého problému:

-Auto několik měsíců stálo až nyní do zimy. Když jsem ho po dlouhé době otevřel, pod nohami řidiče byla zmrzlá louže. Tu jsem se pokusil vysušit.
-Když jsem auto chtěl projet, po cca 20km přestalo topit. Po dalších cca 20km se přehrálo. Ve zkratce: vyteklo chladivo hadičkou za motorem, vyměnil jsem jí doufajíc, že jsem vyřešil problém.
-Chladící okruh už neteče, ale někde je chyba, dolil jsem jen cca 2l vody, auto jsem zahřál na 90°, projel ostřejším tempem cca 8km, do okruhu z expanzky neubylo nic. Auto vůbec netopilo, měl jsem ventilátory i teplotu na max. Dle nějakého fora jsem z hadičky co vrací do expanzky chladivo odřízl nějaký zpětný ventilek (byl ucpaný, voda se touto hadičkou do expanzky nevracela. Teď se vrací ale nijak to nepomohlo. Po pár minutách stání jsem pak dolil asi 300ml. Auto se při ostřejší jízdě nepřehřívalo a drželo 90°, ventilátor chladiče sepnul (venku teplota kolem nuly). Po této akci jsem chtěl vypustit vodu z okruhu, aby mi tam nezamrzla, odpojil jsem tedy spodní hadici u chladiče, ale vyteklo jen trochu úplně studeného a čistého chladiva.

Je v pr.. termostat? Jaktože ale auto drželo teplotu 90°? Kde jinde by mohl být problém? Díky za rady

Uživatelský avatar
hiero
Závodník
Závodník
Příspěvky: 688
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík

Příspěvek od hiero »

ze by upchaty radiator? asi v strede motorovej prepazky idu do kabiny dve hadice...skontroluj ci su teple ak nie upchaty radiator, vzduch v systeme to potom asi tesnenie pod hlavou alebo este rozpadnuta vrtula vodneho cerpadla...ked su teple tak potom najskor klapka na teply vzduch....ale toto je vlakno o bufikoch....tieto motory sa nepreheju ani v lete :mrgreen: ..pozrictie dve hadice potom dalej..

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“