2.0TSI R - DSG - Kopanec převodovky

1974 - 1992 & 2009 - 201.

Moderátor: George

Odpovědět
Nemiro
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 27.07.2020 19:46

2.0TSI R - DSG - Kopanec převodovky

Příspěvek od Nemiro »

Zdravim,

sorry, pokud je muj dotaz debilní. Nejsem moc specialista

Před rokem jsem si koupil Scirocco R, r.v. 2016, 2.0 TSI, 206kW. Najeto to mělo 43t km. Týpek co to prodával na tom udělal výfukový system od MG Motorsport s aktivní klapkou nad 4t otáček + čip na 235kW.

Rok jsem s autem jezdil a nebyl nikdy žádný problém. Servisoval pravidelně dle intervalů a v autorizáku. Při 66t km velkej servis i s výměnou oleje v převodovce. Nicméně po tomto servisu (teď má auto najeto 69t km) se mi už 2x stala taková věc. Zkusim ji nějak popsat, snad pochopíte, co tim myslim.

Jedu na automatickou normální převodovku D, mám tam třeba stupeň D6 a jedu řekněme 70km/h. Chci předject, nebo zrychlit a tak sešlápnu plyn cca do poloviny, převodovka to zaznamená, podřadí na D5, otáčky vzrostou, převodovka však ihned zařadí zpět na D6 a následuje silnej kopanec. Přirovnal bych to ke kopanci jako když se snažíte rozject na jedničku a chcípne vám to. Ale to je celé. Nikde nic nebouchne, nesmrdí, kontrolky nic nehlásí, teploty jsou v normálu, turbo saje jak má. Toto se mi stalo 2x, vždy náhodně. Ať se snažim jak chci, nejsem schopnej to zreprodukovat.

Můžu ject pilu jak sviňa, podřazovat manualně pádlama pod volantem, mnohdy i o 2 stupně rovnou, nic. Auto řadí rychle a jak má. Výkon je okamžitý a zrychlení v pohodě. Když jedu na D a sešlápnu pedál až na podlahu, auto podřadí o dva stupně a vystřelí a řadí v pohodě. Ani na sportovní S automatickou neni jedinej problem. Ani při brždění motorem z kopce. Auto si i na D i na S podřazuje správně dle potřeby a bez problémů a tak brzdí rychlost, ať už setrvačnou či nastavenou na tempomatu. Prostě se mohu snažit jak chci a nejsem schopnej přijít na nějaký způsob, jak to zaručeně přivodit tuto situaci. Přesto se mi to už 2x stalo.

Napadá mě taková věc, a možná je to uplná blbost, tak mě pls kdyžtak opravte. Může to být prostě nějaký špatný moment, při kterém se v automatické DSG převodovce potkají kvalty a auto prostě škubne, jako když se moc rychle pustí spojka u manualu? Je to něco zcela normálního a běžného, nebo je to něco, co by se dít nemělo a může to ukazovat na potenciální problém, nedejbože odcházející převodovku? Nemůže to být třeba špatně udělaný čip, který posílá nesprávně informace v určitých kombinacích zařazeného stupně, sešlápnutí pedálu a rychlosti/otáček?

Předem díky za jakékoliv informace. Auto má defakto prd najeto a kromě tohoto šlape jak hodinky. Na diagnostice při velkém servise nic. Tak doufám, že to bude ok.

Odpovědět

Zpět na „Scirocco“