Pohon 4motion - škubání, cukání
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 03.05.2010 17:19
- Bydliště: Havířov
Pohon 4motion - škubání, cukání
Ahoj,
potřeboval bych poradit zda se již někdo z vás nesetkal s tímto problémem - auto VW Caddy 4motion, 1,9 tdi, r.v. 2009
najeto originál 80tis. km. Nastal problém že kdykoliv při přeřazení rychlosti na vyšší zaškube s kardanem a někdy i při brždění motorem při změně z tahu motoru do brždění motorem... Zkusil jsem vypojit konektor čeerpadla na zadním diferenciálu (hrušce) - a problém přestal.
Nesetkal jste se s tímto problémem již někdo? poradte jak řešit Díky D.
potřeboval bych poradit zda se již někdo z vás nesetkal s tímto problémem - auto VW Caddy 4motion, 1,9 tdi, r.v. 2009
najeto originál 80tis. km. Nastal problém že kdykoliv při přeřazení rychlosti na vyšší zaškube s kardanem a někdy i při brždění motorem při změně z tahu motoru do brždění motorem... Zkusil jsem vypojit konektor čeerpadla na zadním diferenciálu (hrušce) - a problém přestal.
Nesetkal jste se s tímto problémem již někdo? poradte jak řešit Díky D.
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
Olej a filtr v haldexu měněn?
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 03.05.2010 17:19
- Bydliště: Havířov
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
Olej v haldexu má předpis podle servisní knížky při 90tis. km, auto bylo kupováno jako nové takže ještě nebyl měněn
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
Můžeš ukázat? To není snad možný
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
Viz sixta:
Haldex spojka IV.generace.
Do roku 2009 byl interval výměn oleje každých 60 000km.
U vozidel se spojkou Haldex IV generace, dochází často vlivem vzdušné vlhkosti, která může být u některých vozidel značná (záleží na prostředí, ujetých km atd.) jenž proniká přes odvzdušnění k degradace olejové náplně. Ta má podstatný vliv na funkci ventilu N373 (zalepování regulačního pístu). V některých případech může dojít i k výpadku pohonu 4X4.
Z praxe doporučuji provádět každých 60 000km kontrolu oleje v Haldex spojce jak vypadá, a v případě jeho znečištění nebo tmavé barvy jej vždy vyměnit.
//Každopádně to vypadá na vadné čerpadlo. Ať už z důvodu degradace oleje anebo výrobní vady.
Haldex spojka IV.generace.
Do roku 2009 byl interval výměn oleje každých 60 000km.
U vozidel se spojkou Haldex IV generace, dochází často vlivem vzdušné vlhkosti, která může být u některých vozidel značná (záleží na prostředí, ujetých km atd.) jenž proniká přes odvzdušnění k degradace olejové náplně. Ta má podstatný vliv na funkci ventilu N373 (zalepování regulačního pístu). V některých případech může dojít i k výpadku pohonu 4X4.
Z praxe doporučuji provádět každých 60 000km kontrolu oleje v Haldex spojce jak vypadá, a v případě jeho znečištění nebo tmavé barvy jej vždy vyměnit.
//Každopádně to vypadá na vadné čerpadlo. Ať už z důvodu degradace oleje anebo výrobní vady.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 03.05.2010 17:19
- Bydliště: Havířov
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
No auto bylo v cca v 70tis v autorizovaném servisu VW a olej měněn nebyl, zítra prostuduji detailně servisní knihu a podám reference jak to opravdu je
jsem sám zvědav...
jsem sám zvědav...
- Qido
- VWexpert
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 26.10.2012 20:04
- Bydliště: Praha
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
Ještě mě napadá hardy spojka. Ta taky způsobuje dost problémů.
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
No jo jenže to by těžko pomohlo odpojení čerpadla.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 03.05.2010 17:19
- Bydliště: Havířov
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
Tak jsem koukal do servisky poslední servis při 58tis km a olej v Haldexu neměněn, dle servisního plánu by se měnit měl při 60tis. Měl jsi tedy pravdu s tím servisem.
Takže ted zkusit vyměnit olej a filtr v Haldexu a uvidí se jak to dopadne....
Takže ted zkusit vyměnit olej a filtr v Haldexu a uvidí se jak to dopadne....
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
To už se obávám, že je tak trochu pozdě..
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
- Qido
- VWexpert
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 26.10.2012 20:04
- Bydliště: Praha
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
No právě, že odpojením čerpadla ten problém přestane. Hardy spojka se točí, ale nemá proti sobě, žádný odpor a proto je od vibrací/škubání klid. Takže to vidím na tu hardy spojku.yessmen píše:No jo jenže to by těžko pomohlo odpojení čerpadla.
80tis. km na výměnu je sice pozdě, ale nemyslím, že zas až nějak tragicky.
Každopádně dej Derekku vědět, samotného mě to zajímá.
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
Při normální jízdě (bez prokluzování kol) je haldex tak jako tak odpojenej... stejně jako když odpojíš čerpadlo. To že mu to cuká při přeřazení znamená že je prostě problém někde v systému protože to připojuje i když nemá.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
- Qido
- VWexpert
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 26.10.2012 20:04
- Bydliště: Praha
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
Hrozně nemám rád výrazy připojenej a odpojenej. To je jako, když lidi říkají, že pod 1500ot ani nefunguje turbodmychadlo. Blbost.
Při normální jízdě čerpadlo udržuje nějaký ,,nulový,, tlak, ale odpor klade. Rok 2009 to znamená, že už to klidně může být haldex 4. generace a to už je proaktivní systém. Ten přenáší cca 5% na zadní nápravu pořád a na základě asi miliónů věcí reguluje přenos výkonu na zadní nápravu a nemusí dojít ani k prokluzu kol. Např. při rozjezdu ,,posílá na zadek,, více výkonu atd. atd.
A výraz: ,,To že mu to cuká při přeřazení znamená že je prostě problém někde v systému protože to připojuje i když nemá.'' Mi připadá úplně mimo, protože jak říkáš ,,připojení,, systému přímo nepoznáš. Poznáš až změnu jízdních vlastností.
Ale to je na nekonečnou diskuzi.
Cukání znamená, že se přenáší síly, vibrace, kmitání. A to tlumí hardy spojka. Změna tlaku oleje v systému spojek podle mě nemůže vyvolat tak intenzivní a náhle cuknutí.
Výměna oleje je každopádně dobrý začátek. Pak se uvidí. Jak jsem psal, zkontroluj hardy spojku.
Při normální jízdě čerpadlo udržuje nějaký ,,nulový,, tlak, ale odpor klade. Rok 2009 to znamená, že už to klidně může být haldex 4. generace a to už je proaktivní systém. Ten přenáší cca 5% na zadní nápravu pořád a na základě asi miliónů věcí reguluje přenos výkonu na zadní nápravu a nemusí dojít ani k prokluzu kol. Např. při rozjezdu ,,posílá na zadek,, více výkonu atd. atd.
A výraz: ,,To že mu to cuká při přeřazení znamená že je prostě problém někde v systému protože to připojuje i když nemá.'' Mi připadá úplně mimo, protože jak říkáš ,,připojení,, systému přímo nepoznáš. Poznáš až změnu jízdních vlastností.
Ale to je na nekonečnou diskuzi.
Cukání znamená, že se přenáší síly, vibrace, kmitání. A to tlumí hardy spojka. Změna tlaku oleje v systému spojek podle mě nemůže vyvolat tak intenzivní a náhle cuknutí.
Výměna oleje je každopádně dobrý začátek. Pak se uvidí. Jak jsem psal, zkontroluj hardy spojku.
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
Máš samozřejmě pravdu, ale sám vidíš 5% na zadek při jízdě beru prostě jako "odpojený".
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 23.08.2021 21:25
Re: Pohon 4motion - škubání, cukání
Ahoj
Mám Tiguana 2.0 tsi r.v. 2010. Měl jsem problémy s řazením - kvalty šli těžko a někdy jsem musel dávat jedničku přes 4-3 a pak 1, jinak jsem ji tam nedostal. K tomu se po přezutí na zimní pneu přidalo uvedené škubání po přeřazení ( to se začalo projevovat hned po přezutí z 19 r-line letních na 17 zimní ). Dnes jsem měnil spojku a setrvák s tím, že by to mohlo vyřešit oba problémy. Řadí to skvěle, ale škubnutí po přeřazení nezmizelo. Mohu se zeptat, jak dopadlo vaše řešení škubání? Byla to hardy spojka? Děkuji, Petr.
Mám Tiguana 2.0 tsi r.v. 2010. Měl jsem problémy s řazením - kvalty šli těžko a někdy jsem musel dávat jedničku přes 4-3 a pak 1, jinak jsem ji tam nedostal. K tomu se po přezutí na zimní pneu přidalo uvedené škubání po přeřazení ( to se začalo projevovat hned po přezutí z 19 r-line letních na 17 zimní ). Dnes jsem měnil spojku a setrvák s tím, že by to mohlo vyřešit oba problémy. Řadí to skvěle, ale škubnutí po přeřazení nezmizelo. Mohu se zeptat, jak dopadlo vaše řešení škubání? Byla to hardy spojka? Děkuji, Petr.