problém s tlakem oleje

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
tom9991
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 19.02.2021 14:51

problém s tlakem oleje

Příspěvek od tom9991 »

Zdravím, prosím o radu. Po krutých mrazech mi nejde nastartovat auto. Startér točí, ale motor nenaskočí, po chvilce napíše hlášku, tlak oleje - vypnout motor. Nikdy před tím jsem s tím problém neměl až teď po těch velkých mrazech tak jsem to začal přisuzovat tomu. Když už byly trošku příznivější teploty, zkusil jsem to znovu, moc se mu nechtělo, ale nakonec naskočil, neslyšel jsem žádný zvláštní hluk že by to nějak hůře mazalo tak jsem to nechal na volnoběh cca 3 minutky, poté jsem vyjel do docela ostrého kopce, auto začalo ztrácet výkon až nakonec chcíplo a od té doby už to nastartovat nejde vůbec. Takže jsem dobil vyflákanou baterku, dnes jsem vyměnil olej + všechny filtry včetně palivového, nutno podotknout že měl už dost a sotva skrz něj protékala nafta, takže mi svitla naděje že jsem našel příčinu ale i přes to to nejde natočit. Napadlo mě se ještě podívat na čidlo než rezignuji a auto odtáhnu do servisu. Máte nějaké nápady čím by to ještě mohlo být? Sací koš, olejové čerpadlo, zavzdušnění...Auto mám už 7 let a nikdy s ním žádné problémy nebyly, až teď po těch mrazech takže závadu přisuzuji tomu, možná zmrzlá nafta, pomohlo by tam dolít nějakou novou s aditivy? Je to VW passat b6. Děkuji za názory

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: problém s tlakem oleje

Příspěvek od 11mAjA11 »

Noo to bude prevdepodobne pridrene/zadrene..
Jaky tam mas kod motoru ? BKD ?
Kdyz to napise tlak oleje tak je uz pozde..na 99% je to zadrene vzhledem k tomu ze to bezelo na volnobeh a potom se s tim jelo az se to samo zastavilo. Mimochodem ten filtr byl dobre zality naftou neni to jen zavzdusnene?
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

tom9991
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 19.02.2021 14:51

Re: problém s tlakem oleje

Příspěvek od tom9991 »

BKP. Myslíš zadřené olejové čerpadlo ? No ten filtr byl tak napůl zalitý a když jsem ho měnil, čekal jsem opravdu hodně dlouho než z něho odteče všechna nafta. Mě spíš přijde že ten filtr byl téměř neprůchozí a proto to začalo ztrácet výkon, měnil jsem ho loni na jaře ale ta zima asi udělala své. Když mi to chcíplo tak mám pocit že mi to už žádnou hlášku nenapsalo, teď to píše když se to jen pokouším opětovně nastartovat ale až po delší době.

Uživatelský avatar
David Cupánek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 06.09.2017 12:26

Re: problém s tlakem oleje

Příspěvek od David Cupánek »

Hlášku nízký tlak oleje ignoruj, ta po dlouhém startování vyskočí vždycky. Při startování má motor tak 200 otáček, při takových otáčkách olejové čerpadlo rozhodně neudělá provozní tlak. Z toho důvodu auto začne kontrolovat tlak oleje až několik sekund po otočení klíčkem, jinak by to na tebe řvalo při každém startování. Jelikož po těch "několika sekundách" pořád není nastartované, motor nemá dost otáček aby vytvořilo požadovaný tlak a tak to na tebe zařve. To není chyba, ale vlastnost.

Jelikož motor točí, zadřený asi nebude. Spíš si myslím že bude problém s dodávkou paliva - zamrzlá nafta, nebo se ti to zavzdušnilo, nebo odešlo palivové čerpadlo.
VW Golf III Variant 1.9 TDi | VW Golf III Cabrio 1.8i | Audi A8 D3 4.2 MPI | VW T4 2.5 TDI

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“