Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw kolísající otáčky volnoběhu

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Kofad
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 23.04.2020 11:20

Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw kolísající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Kofad »

Zdravím dobrý den,

dostal jsem na toto fórum doporučení a chtěl bych si nechat poradit s následujícím problémem (https://garaz.autorevue.cz/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a):

Mám v poslední dnech problémy s volnoběhem u Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw, nevím kde může být problém. Normálně na volnoběh běží otáčky cca 700 ot/min, ale nyní po cca 1-2 minut volnoběhu začínají kolísat otáčky cca od 600 do 1100 ot/min v asi 3 sekundových intervalech, tzn. že během sekundy vyběhnou z 600 na 1100 a cca 2 sekundy zase zpět na 600 a stále dokola a po chvilce se volnoběh ustálí a za chviličku opět znovu.

Radši jsem vše natočil viz dvě videa níže:

https://www.youtube.com/watch?v=L2YmdWM ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=V1pOLbV ... e=youtu.be

Na předchozím fóru nejvíce mluvili o škrtící klapce a lambda sondě.

Další skutečnosti:

1.) Sporadicky vyskakuje kontrolka EPC, což by mohlo souviset právě s lambda sondou, ale tato kontrolka mi vyskakuje už mnohem déle, ale s otáčkami na volnoběhu mám problémy až nyní.

2.) Nefunkční malý ventilátor chladiče

3.) Během zařazané rychlosti podivné (sporadické) "vrčení", vycházející jakoby ze středových výdechů ventilace palubní desky, ale údajně by to mělo být palivové čerpadlo (???)

Přikládám ještě screeny z diagnostiky.

Děkuji za případné rady a omlouvám se pokud již tu něco podobného je, ale vyhledával jsem podobný problém na googlu, kolísání otáček atd, ale vždy se to v něčem lišilo.

Mnohokrát děkuji za případnou pomoc
Přílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw kolísající otáčky volnoběhu

Příspěvek od 11mAjA11 »

Zde nastuduj co ktera chyba znamena a jak ji overit/odstranit.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ault_Codes

Pak eventuelne si vyřeš EGR, Lambdu a rele pal. Cerpadla (to ale asi poslo kvuli umirajicimu cerpadlu)
Nikdy sem nevidel ze by umrelo samo, vzdy byla vina na odchazejicim cerpadle.

Kolik to zere oleje ?
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Kofad
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 23.04.2020 11:20

Re: Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw kolísající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Kofad »

Děkuji za odpověď, info a odkaz.

S tím olejem dám poslední příklad:

28. 06. 2018 výměna filtru a oleje na 10W40
05. 07. 2019 dolití 1L 10W40
08. 04. 2020 výměna filtru a oleje na 5W30

to EPC mi tam už skáče cca 2,5 roku, ale vždycky to zmizí a to vrčení začalo taky tak nějak, ale bylo to opravdu jen občas, ale od podzimu minulého roku je to stále častěji

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw kolísající otáčky volnoběhu

Příspěvek od srotty »

Proč se přecházelo z 10W40 na 5W30 .Navíc výměna oleje po 2.letech?

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw kolísající otáčky volnoběhu

Příspěvek od 11mAjA11 »

5w30 je fakt hloupost, kdyz uz tak 5w40 pokud to nema namotane bambilion a nezere to hektolitry oleje.
Treba litr na 1000km
Ja mam zkusenost s 1.6 8v v jednickove ovci a ta brala oleje docela hodne..umrely obe lambdy postupne a zacal umirat EGR.
Me na 1.6 16V se olej neztrati , ale rozinal se engine check, emise do dilny, epc taky.
Ma to 300 na hrbu, delal sem lambdu a dlouho sem bojoval s EGRkem.
Podivat se na podtlaky kolem motoru, klapky, tesnost vyfuku, tipuju ze lambda 1 neni nic moc. Obecne najezd kolem 150tkm uz muze znamenat jeji smrt.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Kofad
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 23.04.2020 11:20

Re: Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw kolísající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Kofad »

Zdravím,

bylo mi řečeno že na kratší trasy se více hodí 5w, já jezdím převážně jen po městě, najezdím měsíčně něco přes 400km, tzn 5000km ročně, což tak nějak vychází ... mám auto něco přes 2,5 roku a najezdil jsem na tom od 179000 do 192000km.

Mohu se zeptat ještě jako úplný lajk, kolik lambda sond se kde nachází a k čemu přesně slouží a jak obtížná je výměna a na kolik Kč průměrně vyjde...? A u škrtící klapky se provádí pouze vyčištění, tam převážně nutná výměna není? A EGR pouze výměna? A u tohoto vozu a motorizace po cca kolika km se mění svíčky, nebo se dá plošně říci že po nějakých těch 60tis km?

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw kolísající otáčky volnoběhu

Příspěvek od 11mAjA11 »

Olej 5w ano ale 40 nikoli 30 (zbytecne drahy a ridky, proto se ztraci)
Lambda je pred katalyzatorem a za katalyzatorem, obe ridi slozeni smesi (bohatost) dle slozeni vyfukovych plynu. Originalni Bosch sem kupoval kolem 4t po sleve (uprimne nema moc smysl davat tam jakoukoli nahradu, nebude to fungovat) , zivotnost je cca. 150tkm (ale ucinnost a funkci lze overit VAGem v merenych hodnotach + multimetrem zmerit jestli funguje vyhrivani).
Vymena je nekdy slozitejsi z duvodu ne uplne dobreho pristupu k Lambde 1, jinak je to jeste o tom ze mnohdy nejde ani jedna moc dobre povolit a vysroubovat (koroze).

Klapka - nekdy staci vycistit a naadaptovat, nekdy to nepomuze a je to treba jeste horsi, pripadne po vycisteni zkolabuje uplne (nelze ji naadaptovat vubec) - s timto rizikem se cisteni vzdy provadi..

EGR - viz. jako klapka

Svicky - ja menim po 30tkm, cili dve vymeny oleje co dva roky, davam to co tam original ma byt, zadne extra super tuning, zakladni - takove jake vyrobce montuje a vzdy vse funguje spravne.

Ale je to taky o tom kolik je clovek ochoten investovat a jak dlouho chce auto provozovat, podle toho volit kvalitu dilu.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Kofad
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 23.04.2020 11:20

Re: Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw kolísající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Kofad »

budu spotřebu oleje hlídat a aspoň se s tímto olejem ukáže (tím že je řídký) případná netěsnost systému (?)

velice děkuji za info a popis, ještě mě napadá otázka k životnosti palivového čerpadla, respektive má smysl relé pal. čerpadla v tomto případě měnit bez výměny palivového čerpadla? Vrčení čerpadla tedy opravdu předpovídá jeho brzký odchod?

Děkuji

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw kolísající otáčky volnoběhu

Příspěvek od 11mAjA11 »

To je hodne individualni, kdyz to clovek neslysi tak si netroufam nic na 100% urcovat a predpovidat.
Clovek znaly problemu bude vedet co s tim je.
Spis bych s tim zajel k nekomu, kdo bude vedet co ma delat atp.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Kofad
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 23.04.2020 11:20

Re: Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw kolísající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Kofad »

Mockrát díky za reakci,

když to tak vidím, tak to může i dopadnou následovně ... výměna lambda sond, palivového čerpadla, relé, svíček, spínače brzd a vyčištění EGR a zpětné klapky a kdoví kde je ještě nějaká netěsnost ... tak to se nedoplatím :))

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Škoda Octavia II 1.6 MPI 75kw kolísající otáčky volnoběhu

Příspěvek od 11mAjA11 »

To zalezi kdo to bide delat a jak moc bude chtit sponovat
Pokud nemas duveryhodneho servisaka tak je to dneska docela problem..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“