Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
- Red Devil
- Jezdec
- Příspěvky: 277
- Registrován: 26.07.2009 12:27
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Tak ted na jinem foru psali,ze pokud poloosy,tak jedine origo,ze jine s Dsg nefunguji...ja jsem ted objevil,ze moje vibrace znacne slabne s vyplou klimou
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Já měl origo prd. Ale dejme tomu, že u mně se dá chápat, že pravou zkroutím dřív, než série. Klimu zkusím, já teď jel v dešti a bez vibrací taky:)
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- Red Devil
- Jezdec
- Příspěvky: 277
- Registrován: 26.07.2009 12:27
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Jelikoz ted vikendy travim v Brne,tak mam cestou cas studovat co to dela..a taky je vic casu na to aby me to stvalo...vetsinou to dela az trochu po zahrati,na hladke silnici,nejvic ve 150..s vyplou klimou mnohem jemneji..takze kloub na poloose,nebo silentblok pod prevodovkou?
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Chlapci co mate obuto?
Znacku a rozmer pneu.
Resim problem s vibracemi na konkurencni znace vozu, vibrace volantu zacinaji lehce pres 100km/h a mizi kolem 150km/h, pneu v rozmeru 235/35/19, znacky Pirelli.
U vsech postizenych aut bylo mereno na kolech tzv. RFV (vyvazovacka s pritlacnym ramenem - ne vsichni ji maji tady na ostravsku jen Heller a K&K pneu), vsechny kola mely hodnoty hrube pres 70 a to je u osobaku nadlimit a zpusobuje to vibrace, v kombinaci sportovni podvozek (prkno) a sportovni charakteristika rizeni (ne jizda , myslim tim naladeni rizeni jako mechaniky) je to velice neprijemne, chova se to jako ploska na pneu (otlak, probrzdeni), na pneu je jeden bod kde jsou zdvojene vrstvy materialu (prekryti, nekdy u vyssich profilu je videt takove jelito jakoby) - technologie vyroby, v tom miste ma pneu nejnizsi elasticitu. Nejvic tim trpi nizkoprofily s hodne mekkou smesi..reseni sme jeste nenasli ale Pirelli na to dela..
Znacku a rozmer pneu.
Resim problem s vibracemi na konkurencni znace vozu, vibrace volantu zacinaji lehce pres 100km/h a mizi kolem 150km/h, pneu v rozmeru 235/35/19, znacky Pirelli.
U vsech postizenych aut bylo mereno na kolech tzv. RFV (vyvazovacka s pritlacnym ramenem - ne vsichni ji maji tady na ostravsku jen Heller a K&K pneu), vsechny kola mely hodnoty hrube pres 70 a to je u osobaku nadlimit a zpusobuje to vibrace, v kombinaci sportovni podvozek (prkno) a sportovni charakteristika rizeni (ne jizda , myslim tim naladeni rizeni jako mechaniky) je to velice neprijemne, chova se to jako ploska na pneu (otlak, probrzdeni), na pneu je jeden bod kde jsou zdvojene vrstvy materialu (prekryti, nekdy u vyssich profilu je videt takove jelito jakoby) - technologie vyroby, v tom miste ma pneu nejnizsi elasticitu. Nejvic tim trpi nizkoprofily s hodne mekkou smesi..reseni sme jeste nenasli ale Pirelli na to dela..
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Já měl více výrobců i rozměrů, stajný problém. Aktuálně jedu letní Michelin Pilot Sport Cup2 v 225/45/17. Ale co je tedy zajímavé, jak psal předtím někdo snad, že při nižší teplotě je to míň intenzivní, ale to je možná náhoda a za chvilku to bude zase. Jo a v Praze ani nevím, kdo tak vyvažuje, pár firem jsem oslovil, co tady někdo doporučil a snad ee.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Musi to mit v nejakem BMW, Mercedesu, Porsche. Ale to asi nevyresi tvuj problem nejspis..
- Red Devil
- Jezdec
- Příspěvky: 277
- Registrován: 26.07.2009 12:27
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Kolega ale pise,ze vyvazoval na vyvazovacce s pritlakem na kole,ktere Ti tu udelaji taky..o tvem vyvazeni na aute uz dnes nikdo nikde moc nemluvi,tak nevim jestli to nekdo dela..kazdopadne kola bych treba ve svem pripade vyloucil,zkousel jsem uz tri sady a je to velmi podobne..swenak píše:Já měl více výrobců i rozměrů, stajný problém. Aktuálně jedu letní Michelin Pilot Sport Cup2 v 225/45/17. Ale co je tedy zajímavé, jak psal předtím někdo snad, že při nižší teplotě je to míň intenzivní, ale to je možná náhoda a za chvilku to bude zase. Jo a v Praze ani nevím, kdo tak vyvažuje, pár firem jsem oslovil, co tady někdo doporučil a snad ee.
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
- Red Devil
- Jezdec
- Příspěvky: 277
- Registrován: 26.07.2009 12:27
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
To uz jsme kdysi resili,ja byl treba u Chara Sport na Rohanskem nabrezi..ale ty jsi pak psal,ze jsi chtel vyvazit na aute..
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Došel někdo k nějakému jasnému řešení?
Gumy/kola to určitě nedělají. Za tu dobu, co se ty vibrace objevují, jsem měl na autě tři různé sady kol (2x18" a 1x16") a projev byl na všech pořád stejný - začne to (ale ne vždycky) nad cca 120km/h.
Zvažuju teda výměnu těch poloos, nebo aspoň jejich kloubů.......
Gumy/kola to určitě nedělají. Za tu dobu, co se ty vibrace objevují, jsem měl na autě tři různé sady kol (2x18" a 1x16") a projev byl na všech pořád stejný - začne to (ale ne vždycky) nad cca 120km/h.
Zvažuju teda výměnu těch poloos, nebo aspoň jejich kloubů.......
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Jenom update. Sice to i na mk6 vibrovalo, ale decentne. Pak jsem menil casti podvozku a najednou vetsi problem. Dle vseho byl problem v konzoli napravnice, tu jsem menit sice nechtel, ale dostala se tam z puvodniho mk5, pac byl problem s rozdelanim. Tak jsem pak nechal vymenit opet konzole (vzal jsem jete) a vibrace se uklidnili na puvodni lehkou uroven. Jeste nemam geometrii udelanou a necham prevazit nekde v lepsim servisu kola, ale kdyz tak se kouknete i na ty konzole.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
U mě je nějaký posun v chování vibrací. Teď o víkendu jsem na přední nápravu dával větší brzdy a přitom jsem ještě na té přední nápravě měnil několik dalších věcí -pružiny (jedna byla prasknutá), kompletní horní uložení, náboje kol, čepy ramen a poloosy. Po této opravě zmizely vibrace které tam byly doteď - od cca 120km/hod auto vibrovalo, jako by byly nevyvážené kola a bylo jedno, jestli je auto v záběru, nebo jede ustálenou rychlostí (vibrace se neprojevovaly vždy, ale častěji to vibrovalo, než byl klid). Po výměně toho všeho tyto vibrace, zatím, nejsou. Objevil se ale jiný typ vibrování, kdy auto vibruje (vibrace jsou odlišné od těch co byly doteď) při razantnějším zrychlování a po ubrání plynu, nebo plynulé jízdě je klid. Připisuju to nové pravé poloose, protože podle originálního čísla neexistuje žádná značková druhovýroba, tak jsem použil poloosu, která "vyběhla" po hledání přes různé záměny. Ta nová poloosa je ale o cca 1 - 1.5 cm delší, takže na vintřním kloubu zůstala už jenom malá možnost k pohybu v ose poloosy - a v té skoro nadoraz stlačené pozici bylo na vnitřním kloubu cítit, že nemá volný pohyb, ale musí být o něco povytažený (kloub na originální poloose chodí volně i v uplně zatlačené pozici). Takže budu kupovat nové klouby na původní poloosu a budu doufat, že potom už bude klid v jakémkoliv jízdním režimu.
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Tak jsem zde byl před více, než měsícem a osobně již nikdy. Vibrace to nevyřešilo, ale to není jejich chyba, nicméně jsem tam byl pomalu 2h, kdy ač objednán, tak trvalo půl hodiny, než se mi začal věnovat pracovník, totální nezájem, ignorace. Kola ani nevrátil na původní místo (mám jeden pár upraven kvůli předním brzdičům a ten se dostal dozadu a dopředu kola neupravená). Nechal jsem si neplánovaně udělat i geo přední nápravy, byl jsem předtím v servisu. A toto taky špatně, volant nakřivo. A cena neodpovídá jednak výsledku, ale hlavně přístupu. To, co jsem tam dal na vyvážení 4 kol a přední geo dám jinde na komplet přezutí + komplet geo.
EDIT: Ještě doplním, že jsem svou zkušenost napsal i přímo do pneuservisu a byla mi nabídnuta kompenzace za geo, což sice nebylo cílem, nicméně to zase oceňuju.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG
- Red Devil
- Jezdec
- Příspěvky: 277
- Registrován: 26.07.2009 12:27
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
Mne uz se po trech a pul letech vibraci take povedlo vyresit,vlastne aniz bych se o to jeste vubec pokousel.. vymenil jsem predni tlumice komplet a auto jede,tak jak jsem si vzdy pral..a zrovna tlumice bylo to posledni co by clovek resil..
- swenak
- Člen klubu
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 20.07.2009 16:42
Re: Vibrace při jízdě od cca 130km/h
A vibrujeme a vibrujeme pořád, MK5, MK6, žádný rozdíl Byl jsem před pár dny na dynamickém vyvažování v Chára sport, pobočka Praha 8, kde mají Hunter GSP9700. Velice příjemní, jak na příjmu, tak pán, co mi kola převažoval, probrali jsme chování vozu, co a jak, co mají za zkušenosti. Výsledek se tedy nedostavil, na což mě ale předem upozornil, že dle toho, co vše jsem už zkusil, měnil a tak dále, že to pneu nebude. Můžu si ale odškrtnout další pokus Kola převážil, zjistilo se u toho, že jednu pneu mám dle všeho nějakou vadnou (nové zimní, možná ani ne 1000km, asi chyba výroby), takže kolo s tou pneu se dalo zepředu dozadu, ale nepomohlo a nepocítail jsem extra rozdíl, možná trošku menší vibrace, ale pořád zepředu.
Převážení se dělá tak, že tam i nějakým udělátkem simulují uchycení šrouby (na fotce vidět) a pak samozřejmě přítlační válec. Tam se dá nastavit myslím přítlak a pak se měří reakce. Je tam nějaký rozsah tolerancí s tím, že 3 pneu byly mimo, ale stejně, jednu jsem měl úplně někde jinde. To může značit např. chybu směsi, vadu kordové kostry, špatně slito a tak. Dokonce by pak protokol z vyvažovačky mohl sloužit u některých výrobců/dodavatelů jak podklad k reklamaci, já ale protokol nechtěl. To, že ty další 3 pneu taky byly mimo toleranci bývá údajně tím, že prostě pneu a diskem "si nesednou", třeba patka a límec dělají dají jiný tlak, nebo co. Taky se to mění s tlakem pneu.
Jinak, cena převážení + optimalizace byla přes 2tis, tak na to pamatujte
Převážení se dělá tak, že tam i nějakým udělátkem simulují uchycení šrouby (na fotce vidět) a pak samozřejmě přítlační válec. Tam se dá nastavit myslím přítlak a pak se měří reakce. Je tam nějaký rozsah tolerancí s tím, že 3 pneu byly mimo, ale stejně, jednu jsem měl úplně někde jinde. To může značit např. chybu směsi, vadu kordové kostry, špatně slito a tak. Dokonce by pak protokol z vyvažovačky mohl sloužit u některých výrobců/dodavatelů jak podklad k reklamaci, já ale protokol nechtěl. To, že ty další 3 pneu taky byly mimo toleranci bývá údajně tím, že prostě pneu a diskem "si nesednou", třeba patka a límec dělají dají jiný tlak, nebo co. Taky se to mění s tlakem pneu.
Jinak, cena převážení + optimalizace byla přes 2tis, tak na to pamatujte
Golf 6 GTI Edition 35, DSG